Všeobecná diskusia
Re: Všeobecná diskusia
ospravedlnujem sa, nechcel som to takto rozrypavat, chcel som sa spytat na jednoduchu otazku, a tu sa zdrzuje viac ludi
ak to tu vadi -> presuvam sa do http://pretaktovanie.zoznam.sk/viewtopi ... 5&start=60
ak to tu vadi -> presuvam sa do http://pretaktovanie.zoznam.sk/viewtopi ... 5&start=60
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
http://www.topspeed.sk/raritny-jaguar-e ... n=homepage
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
dnes sa mi po xy rokoch stalo ze som nenastartoval rano auto. Mam podozrenie na vodu v nadrzi. Ked vyslo slnko a oteplilo sa tak startlo na brnk. Auto je benzin. Skusit nieco naliat do nadrze? Benzinu mam tak cca pol nadrze
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
kam sa hrabu benziny, -20 na druhe otočenie
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
tto je tiez benzin, nemam s problem s natocenim, ale zrejme sa usadilo trochu vody v trubkach a nepustilo palivo. ako som psial, stacilo chvilku slnka a startlo na brnk. Nemal som problem natocit ani pri -29
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
a baterka nebude dovod? oteplenie a slnko ma suvis aj s baterkou /stalo sa mi na starom favorite, ze rano nestartol, na obed v pohode /. a mohla za to baterka /pocul som to, ze rano ma problem, na obed startovala uplne inac/.
Spoiler: ukázať
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
Ale motor tocilo v pohode, len neodpalilo
filip, dobr tip, vyzera to skutocne na baterku
filip, dobr tip, vyzera to skutocne na baterku
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Od posledného utorka som mal ráno problém naštartovať svoju Omegu.
Šťastie že mám ıɔıdod novú baterku, ktorá ten motor nakoniec vždy aj tak rozbehla, aj keď je fakt že som trpel aj za ňu, aj za štartér, aj za všetko...
Včera som sa teda svojmu autu trocha venoval, aby som zistil, kde je problém. Veľa času som zabil hľadaním problému s naftou, pretože podľa prejavu som tipoval problém s naftou.
Nakoniec po veľmi veľa zbytočne zabitého času som zistil, že som si takmer istý, že mám problém so žhavením.
Žhaviče som z motora nevyberal, iba som meral.
Dva žhaviče sú úplne mŕtve, ich elektrický obvod musí byť kdesi v ich vnútri prerušený. (odpor nekonečný, odber prúdu 0A).
Jeden žhavič sa dá namerať, ale jeho hodnoty vykazujú smrť. (odpor 15Ω, odber prúdu 0.54A).
Zvyšné žhaviče majú odpor od 0.8Ω do 1.2Ω, odber prúdu ±10.5A.
Neviem, ktorý žhavič je pre ktorý valec. Dostať sa k nim fyzicky by znamenalo dať celý sací trakt dolu a to sa mi pri teplote -13°C nechcelo. Merané na kábloch pri relátku žhavenia. Ozaj, aj to som skontroloval, to je v poriadku. Komunikácia s RJ funguje, napätie spínané, ovládané a GND v poriadku, výstupy pre sviečky v poriadku.
Len som sa chcel opýtať:
Šťastie že mám ıɔıdod novú baterku, ktorá ten motor nakoniec vždy aj tak rozbehla, aj keď je fakt že som trpel aj za ňu, aj za štartér, aj za všetko...
Včera som sa teda svojmu autu trocha venoval, aby som zistil, kde je problém. Veľa času som zabil hľadaním problému s naftou, pretože podľa prejavu som tipoval problém s naftou.
Nakoniec po veľmi veľa zbytočne zabitého času som zistil, že som si takmer istý, že mám problém so žhavením.
Žhaviče som z motora nevyberal, iba som meral.
Dva žhaviče sú úplne mŕtve, ich elektrický obvod musí byť kdesi v ich vnútri prerušený. (odpor nekonečný, odber prúdu 0A).
Jeden žhavič sa dá namerať, ale jeho hodnoty vykazujú smrť. (odpor 15Ω, odber prúdu 0.54A).
Zvyšné žhaviče majú odpor od 0.8Ω do 1.2Ω, odber prúdu ±10.5A.
Neviem, ktorý žhavič je pre ktorý valec. Dostať sa k nim fyzicky by znamenalo dať celý sací trakt dolu a to sa mi pri teplote -13°C nechcelo. Merané na kábloch pri relátku žhavenia. Ozaj, aj to som skontroloval, to je v poriadku. Komunikácia s RJ funguje, napätie spínané, ovládané a GND v poriadku, výstupy pre sviečky v poriadku.
Len som sa chcel opýtať:
- Je možné, aby za nejakej okolnosti odišlo viac žhavičov naraz? Alebo som mal dajme tomu nefunkčné dva a pridal sa tretí? Do utorka som pravidelne štartoval na šupu, kľúč v štartovacej pozícii ani vôbec nebolo treba držať, o štartovaciu pozíciu som vždy len škrtol...
- Samozrejme čo najskôr chcem kúpiť nové a vymeniť. Otázka aké? Chcel som NGK, konkrétne NGK Y-924J. Cena od 8.46€ do 11.98€ za kus. Dobrá voľba, či existuje lepšia?
- Bol som si istý NGK, kým som si ich nepozrel aj na stránke NGK. Majú vraj odber 5.5A. Ako to, že tie čo mi ešte fungujú žerú 10.5A? Príkon = prúd × napätie, teda nové NGK budú mať nižší príkon, ako terajšie. Nebudú teda vlastne horšie? Nemám kúpiť žhaviče s najväčším možným odberom?
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Všeobecná diskusia
Je mozne ze odislo vic zhavicov naraz, vylucit sa to neda, ale skor to vidim tak ze si mal odpaleny jeden a pridali sa k nemu dalsie dva, podla toho ako opysujes ze si startoval.
Zo znaciek mas na vyber Beru, Bosh alebo NGK vyber je na tebe, ked vsak pises ze NGK ma nizsi odber ako tie co mas teraz tak sa pozri po inych.
Nejake vide pre porovnanie Beru a NGK si ce pre pre ine auto ale myslim ze zhavice sa az tak lisit nebudu.
Diesel RX maju podporu iba pre americke auta, uz som pozeral ich web.
Zo znaciek mas na vyber Beru, Bosh alebo NGK vyber je na tebe, ked vsak pises ze NGK ma nizsi odber ako tie co mas teraz tak sa pozri po inych.
Nejake vide pre porovnanie Beru a NGK si ce pre pre ine auto ale myslim ze zhavice sa az tak lisit nebudu.
Diesel RX maju podporu iba pre americke auta, uz som pozeral ich web.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
ver tomu ze so styrmi funkcnymi zhavicmi zo siestich to natocis v pohode. Priklanam sa k popisanej variante, jeden mrtvy zhavic si nevsimnes ani na stvorvalci, dva ta na sestvalci netrapia, tri uz mozu reprezentovat problem ked je hnusna zima inak pri -5 natocis bez zavahania.
Zober to tak, nikto nikdy nevie ani na 4valcoch ze ma v riti zhavice, az raz proste nebafne. Ked sa otepli a dostane do dielne, zrazu ma prekvapivy ortiel : tri alebo vsetky zhavice mrtve alebo aspon polomrtve.
Zober to tak, nikto nikdy nevie ani na 4valcoch ze ma v riti zhavice, az raz proste nebafne. Ked sa otepli a dostane do dielne, zrazu ma prekvapivy ortiel : tri alebo vsetky zhavice mrtve alebo aspon polomrtve.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Všeobecná diskusia
mp3turbo:
Natocis aj pri tuhsich mrazoch bez zhavenia len je otazka ako dlho bude tocit kym odpali.
undertaker007
Kedze ma prekvapil udavany odberovy prud NGK zhavicov tak som si pozrel katalogy od Bosch, Beru a NGK.
-NGK ma udavane udaje 5,5A; 0,9 Ohm; 11V. Matematika tu nejako nesedi kedze pri udanom odpore a napeti by mal mat zhavic odber 12A, jedine vysvetlenie je ze udavany prud je uz pri nazhavenej sviecke kedy sa zdvihne vnutorny odpor.
-Beru ma pre tvoj motor 3 typy zhavicov a pri dvoch je udavany prud 17A jeden ma 14A, napetie pre vsetky 11V a odpor nieje udavany.
-Bosch ma uvedene iba napetie 11V a nic viac.
Vo vseobecnosti maju zhavice odpor okolo 1 Ohm v rozpeti cca 0,8 az 1,2 takze vlastne vsetky zhavice ktore maju udavane napetie 11V by mali mat odber prudu okolo tych 11A.
Natocis aj pri tuhsich mrazoch bez zhavenia len je otazka ako dlho bude tocit kym odpali.
undertaker007
Kedze ma prekvapil udavany odberovy prud NGK zhavicov tak som si pozrel katalogy od Bosch, Beru a NGK.
-NGK ma udavane udaje 5,5A; 0,9 Ohm; 11V. Matematika tu nejako nesedi kedze pri udanom odpore a napeti by mal mat zhavic odber 12A, jedine vysvetlenie je ze udavany prud je uz pri nazhavenej sviecke kedy sa zdvihne vnutorny odpor.
-Beru ma pre tvoj motor 3 typy zhavicov a pri dvoch je udavany prud 17A jeden ma 14A, napetie pre vsetky 11V a odpor nieje udavany.
-Bosch ma uvedene iba napetie 11V a nic viac.
Vo vseobecnosti maju zhavice odpor okolo 1 Ohm v rozpeti cca 0,8 az 1,2 takze vlastne vsetky zhavice ktore maju udavane napetie 11V by mali mat odber prudu okolo tych 11A.
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Veď práve, ja som z toho zostal tiež totálne zmätený...
Vravím, pozeral som, že kde zajtra pôjdem kúpiť tie NGK a potom som pozeral ich charakteristiku a zostal som zamrznutý. Vravím si, skúsim sa na fórach poradiť...
Viem len, že tie tri čo mi fungujú žerú každá po ±10.5A
Na nejakej stránke (nie Bošáckej, nejaký e-shop) sa mi pri Bosch žhavičoch podarilo zakopnúť o údaj 16A.
Vravím, pozeral som, že kde zajtra pôjdem kúpiť tie NGK a potom som pozeral ich charakteristiku a zostal som zamrznutý. Vravím si, skúsim sa na fórach poradiť...
Viem len, že tie tri čo mi fungujú žerú každá po ±10.5A
Na nejakej stránke (nie Bošáckej, nejaký e-shop) sa mi pri Bosch žhavičoch podarilo zakopnúť o údaj 16A.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
realne budu vsetky tie zhavice mat odber 10A (podla mna 16) aj beru aj ngk aj bosch... ja som kupova beru, cca 5eur kus... daj cislo zhavicu a pozrem cenu
Inak kolega ma pravdu ak ti funguje aspon polka zhavicov tak motor naskoci
Inak kolega ma pravdu ak ti funguje aspon polka zhavicov tak motor naskoci
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Naskočiť naskočí, ale je to utrpenie...
A číslo som písal, NGK udáva Y-924J
A číslo som písal, NGK udáva Y-924J
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
aaaale neni, ten dýzlik potrebuje tri-styri kompresie vo valci aby sa vyhrabal z najhorsieho. Pri kompresii sa lokalne vytvara obrovske kvantum tepla.
Preto ti zadymi po studenom starte. Preto vies nahodit motor ktory ma dva zhavice v tahu zo styroch, pripadne tri zo siestich.
Preto ti zadymi po studenom starte. Preto vies nahodit motor ktory ma dva zhavice v tahu zo styroch, pripadne tri zo siestich.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.