Všeobecná diskusia
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
veru uvidi ci zase niekde neusetrili. Avsak, uz by zlahka bolo nacase po DEKADE PRUSEROV, aby nieco spravili normalne...
Ja by som si tak nejak tipol, ze teraz im to vyjde. No jednoducho raz uz musi zauradovat statisticka nahoda.
Naucili sa robit rozvody a napinaky, zistili ze zapalovacie cievky nemozu byt z hliny, ze na vstrekovacoch je dolezite spravit aj izolaciu tak aby vydrzala viac nez 60 motohodin pretoze ten vstrekovac teda znasa ine prudove pecky a hlavne v milisekundach, potom zistili ze nemozu stensit retiazku zo splachovaca na hajzli o 80% a prehlasit ju za dozivotnu rozvodou retaz ktora znasa sily co by pohli aj so slonom. Dokazali sme posrat nemozne, napriklad vlozkovanie valcov (odborny nazov materialu : NoBacil). Ine honovanie sme si tiez oprobovali na miliardach kilometrov a... ked sa pouzije zly olej, motor zachvilu skape.
Uz nevidim priestor na pruser. Jedine ze by "sa zoptimalizovali" napriklad hrubky rozvodovych remenov. Na keru marju je ten remienok styri milimetre hruby, CiBoha to neexistuje ze by to dva milimetre nepotiahli v zaruke !!!
>> Zachvilu tu mame len velkoobjemove benzinove a hybridne auta.
pan mal na mysli jednadva a jednastyri ? Pripadne nuladevat s tromi slimakmi a dvadsiatimi AA bateriami ktore mohutne potiahnu hore hopcom prvych tridsat metrov ?
Kolko prejde vyhlaseny Prius na elektriku ? Necele dva kilometre ci kolko ? Aku ma realnu spotrebu napriklad v meste (preboha nie na dialnici) ?
Ja by som si tak nejak tipol, ze teraz im to vyjde. No jednoducho raz uz musi zauradovat statisticka nahoda.
Naucili sa robit rozvody a napinaky, zistili ze zapalovacie cievky nemozu byt z hliny, ze na vstrekovacoch je dolezite spravit aj izolaciu tak aby vydrzala viac nez 60 motohodin pretoze ten vstrekovac teda znasa ine prudove pecky a hlavne v milisekundach, potom zistili ze nemozu stensit retiazku zo splachovaca na hajzli o 80% a prehlasit ju za dozivotnu rozvodou retaz ktora znasa sily co by pohli aj so slonom. Dokazali sme posrat nemozne, napriklad vlozkovanie valcov (odborny nazov materialu : NoBacil). Ine honovanie sme si tiez oprobovali na miliardach kilometrov a... ked sa pouzije zly olej, motor zachvilu skape.
Uz nevidim priestor na pruser. Jedine ze by "sa zoptimalizovali" napriklad hrubky rozvodovych remenov. Na keru marju je ten remienok styri milimetre hruby, CiBoha to neexistuje ze by to dva milimetre nepotiahli v zaruke !!!
>> Zachvilu tu mame len velkoobjemove benzinove a hybridne auta.
pan mal na mysli jednadva a jednastyri ? Pripadne nuladevat s tromi slimakmi a dvadsiatimi AA bateriami ktore mohutne potiahnu hore hopcom prvych tridsat metrov ?
Kolko prejde vyhlaseny Prius na elektriku ? Necele dva kilometre ci kolko ? Aku ma realnu spotrebu napriklad v meste (preboha nie na dialnici) ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- killswitch
- VIP
- Príspevky: 4594
- Dátum registrácie: Pi 21. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA-Okolie
Re: Všeobecná diskusia
mate niekto skusenosti s www.autodielyonline24.sk ? je to legit sajta?
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia
Mile deti, curiosity killed the cat a moja zvedavost dosiahla kriticku hranicu. Uz dlho som chcel vediet, ktore olejove filtre patria medzi tie lepsie. Samozrejme vzdy si mozem kupit original od vyrobcu auta, pripadne od doveryhodnej znacky a vsetko bude fungovat. Doteraz som to aj tak robil. Taktiez si mozem precitat kopec skusenosti a fotiek filtrov po internete (za vsetko spomeniem Bob Is The Oil Guy forum). Tieto dva pristupy ale nejako neuspokojuju moju zvedavost, pretoze:
1) Aj vyrobca auta si na stare modely moze nechat robit filtre inde, lacnejsie, s vacsou marzou, kto mu da lepsiu ponuku.
2) Po internete su vacsinou rozobrate americke filtre. K comu mi je vediet ze taky a onaky Fram alebo Wix je dobry alebo zly, ked konkretne modely u nas nezozeniem?
Takze dnes vecer som sa nudil a namiesto robenia domacej ulohy z japonciny som objednaval filtre. Zaujimaju ma samozrejme filtre pre moje auta, takze tento "vyskum" nemusi uplne pasovat pre kazdeho, ale tak mozno niekomu pomoze. Benchmarkom bude originalny filter Mopar MO-090 [link], ktory som doteraz roky pouzival v obidvoch Jeepoch. Nastastie pre mna, Chrysler nema dovod menit funkcny filter na rozdiel od takej Skody, ktora do jednej generacie benzinovej Ochcavky vie zmestit 4 rozne filtre na podobne motory. Golden Czech Hände.
Objednal som dokopy 16 dalsich filtrov. Zastupenie maju dobre a zname znacky, ale aj uplne low-cost anomalie, ktore som videl prvykrat v zivote. Konkretne sa budu pitvat: Filtron, Japanparts (2×), Bosch, Mann, CoopersFiaam, Valeo, Mahle, K&N, Hengst, Wix, UFI, Clean Filters, Denckermann, Alco a Müller.
Planujem urobit tabulku, kde budu popisane zakladne parametre (rozmery, ktore overim sublerou), dalej vaha celeho filtra (odvazene na kuchynskej vahe) a nejake informacie (Made in ...). Dalej kazdy filter planujem otvorit a odvazit cisto filtracnu cast, spocitat pocet zahybov na filtri, mozno odmerat hrubku filtracneho media, pripadne vypocitat plochu. Taktiez sa zameriam na chujinky naokolo (ako je robena pruzina, ci sa pouziva papier/plast/kov vo filtri, atd). Vsetko bude pofotene.
Co je uplne najdolezitejsie a nebude sa robit -- samozrejme ziadne laboratorne testy. Nebudeme vediet, do kolko mikronov vie filtracne medium filtrovat necistoty.
Planujem sa tomu venovat najblizsie tyzdne + musim vymysliet cely ten koncept tabulky. Takze toto len tak... take ohlasenie, co sa chysta. Ak niekoho napadne, co odmerat/pozriet pred rozrezanim filtrov, moze dat navrh.
A kedze som teraz ohromne studovany, co sa tyka olejovych filtrov, pikoska na zaver: Piaggio Ape pouziva vo svojom 0,4L 8kW motore rovnaky filter ako Chrysleracke V8 motory (Magnum 4,7L, 5,2L, HEMI 5,7L) .
1) Aj vyrobca auta si na stare modely moze nechat robit filtre inde, lacnejsie, s vacsou marzou, kto mu da lepsiu ponuku.
2) Po internete su vacsinou rozobrate americke filtre. K comu mi je vediet ze taky a onaky Fram alebo Wix je dobry alebo zly, ked konkretne modely u nas nezozeniem?
Takze dnes vecer som sa nudil a namiesto robenia domacej ulohy z japonciny som objednaval filtre. Zaujimaju ma samozrejme filtre pre moje auta, takze tento "vyskum" nemusi uplne pasovat pre kazdeho, ale tak mozno niekomu pomoze. Benchmarkom bude originalny filter Mopar MO-090 [link], ktory som doteraz roky pouzival v obidvoch Jeepoch. Nastastie pre mna, Chrysler nema dovod menit funkcny filter na rozdiel od takej Skody, ktora do jednej generacie benzinovej Ochcavky vie zmestit 4 rozne filtre na podobne motory. Golden Czech Hände.
Objednal som dokopy 16 dalsich filtrov. Zastupenie maju dobre a zname znacky, ale aj uplne low-cost anomalie, ktore som videl prvykrat v zivote. Konkretne sa budu pitvat: Filtron, Japanparts (2×), Bosch, Mann, CoopersFiaam, Valeo, Mahle, K&N, Hengst, Wix, UFI, Clean Filters, Denckermann, Alco a Müller.
Planujem urobit tabulku, kde budu popisane zakladne parametre (rozmery, ktore overim sublerou), dalej vaha celeho filtra (odvazene na kuchynskej vahe) a nejake informacie (Made in ...). Dalej kazdy filter planujem otvorit a odvazit cisto filtracnu cast, spocitat pocet zahybov na filtri, mozno odmerat hrubku filtracneho media, pripadne vypocitat plochu. Taktiez sa zameriam na chujinky naokolo (ako je robena pruzina, ci sa pouziva papier/plast/kov vo filtri, atd). Vsetko bude pofotene.
Co je uplne najdolezitejsie a nebude sa robit -- samozrejme ziadne laboratorne testy. Nebudeme vediet, do kolko mikronov vie filtracne medium filtrovat necistoty.
Planujem sa tomu venovat najblizsie tyzdne + musim vymysliet cely ten koncept tabulky. Takze toto len tak... take ohlasenie, co sa chysta. Ak niekoho napadne, co odmerat/pozriet pred rozrezanim filtrov, moze dat navrh.
A kedze som teraz ohromne studovany, co sa tyka olejovych filtrov, pikoska na zaver: Piaggio Ape pouziva vo svojom 0,4L 8kW motore rovnaky filter ako Chrysleracke V8 motory (Magnum 4,7L, 5,2L, HEMI 5,7L) .
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: Všeobecná diskusia
hlavne potom ked vsetko budes mat namerane tak nahod do auta ten papierovo najlepsi a najhorsi a popis rozdiely v realnej prevadzke
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
pocuvajte uz zaviedli tie poplatky na nemeckych dialniciach ci este nie? chystam sa tam buduci tyzden a nikde som nenasiel jednoznacnu odpoved
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2254
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
za osobak nie
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5238
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
ides na cisco live ?SKiLEX napísal:pocuvajte uz zaviedli tie poplatky na nemeckych dialniciach ci este nie? chystam sa tam buduci tyzden a nikde som nenasiel jednoznacnu odpoved
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Re: Všeobecná diskusia
ee, na skolenie do kortrijku(Belgicko)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
alebo skor šťukal do twittera na mobile - to bolo viac otociek jak Džejms Bond
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7079
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia
ale zadna cast vyzera luxusne nedotknute. inac otomoto pl stranku poznate niekto osobne? resp co stoji doniest auto z PL?
dik, jazdenka samozrejme
dik, jazdenka samozrejme
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook