hawkeye: Odpovedam trochu neskor, mam uplne rozbity den a noc. Do pondelka som spal 1,5 hodiny, vcera som bol v praci 15 hodin, a potom som rovno isiel do postele. Teraz som sa zase dostal domov. Takze ta diagnostika. Povodne som chcel nieco na citanie chyb zo vsetkeho (~200-240,- €), lebo vacsie jednotky, ktore dokazu aj zadavat prikazy do auta, su drahe (850-1100,- €). Nakoniec som nasiel asi jediny inzerat na nete s pouzitou
Autel DS708 [
link]. Je to uz starsia vec, bolo to z nejakeho servisu, posledna aktualizacia v roku 2014 (rocne to stoji 350,- GBP). Bola za 400,- €, tak som velmi rozmyslal, ale nakonie som do toho isiel. Predavajuci mi dopredu poslal verzie automobiliek, tak som si porovnal s netom. Velka vacsina znaciek bola v poslednej verzii. Nakoniec mozem povedat, ze som rad, ze som siel do tohto.
Nie je to nove, znamky pouzitia uplne v pohode, ziadne polamane rozbite veci. Maximalne som vsetko vyutieral a vydezinfikoval sanytolovymi utierkami. S novym Jeepom to komunikuje jedna radost. Na stary potrebujem este nejaky
konvertor, co som nevedel. Uz som objednal z Ciny za 36,- USD. Na tretom aute (Mitsubishi Lancer) som to este neskusal. Naozaj sa teraz citim, ze mam realnu diagnostiku. Oproti tomuto su tie telefonove bluetooth srandicky naozaj len hracky. Uplne iny level diagnozovania (napr. aj ten ABS senzor, co som menil). A uplne inak sa da oscanovat auto, ked sa niekedy pojde kupit jazdenka. Taktiez udrzba... ked sa mi nieco nebude zdat, hned mozem pozriet napatie na roznych senzoroch a porovnat so servisnym manualom namiesto plazenia sa pod autom s multimetrom. Ked senzor ma davat 5-10V a bude tam 3V, asi bude nieco zle. Buducnost ukaze, ako to vyuzijem. Zatial neviem ani len pochopit vsetky funkcie.
Prvy priklad: Od kupy Commandera, fukanie na nohy vodica nedavalo uplne studeny vzduch, primiesaval tam teply. Neriesil som to zatial, nie je to Skoda 120, ze by to uplne kurilo v lete. Myslel som, ze tam bude bud pokazeny motorcek, pripadne zlomene dvierka, alebo nejaky bordel, ktory neumoznuje dovriet dvierka v potrubi. Popri hrabani sa v diagnostike som nasiel fintu pre HVAC jednotku -- kalibracia vsetkych dvierok kurenia. Reku okej... *klik*. Auto si postupne otvorilo a zatvorilo vsetky dvierka v kureni do maximalnych poloh, naslo hranice, naladilo motorceky. Hmmm. Skusam fukanie na vodicove nohy... celkom studeny vzduch, rovnako ako spolujazdcova strana. Ci to je naozaj fixnute, to ukaze az leto. Teraz v chlade sa mi aj mierne letny vzduch mohol zdat studeny. Uvidime.
Druhy priklad: Budem cca o mesiac vymienat brzdovu kvapalinu, kedze to asi nikto nerobil zatial na tom aute. Kupil som nejaku hadam dobru (
Ate DOT4 SL.6), kupil som vakuovu pumpicku
na penis na vysatie kvapaliny cez odvzdusnovak na strmeni. Takto vieme natiahnut novu kvapalinu do hadiciek, ale ako ju vymenit v ABS systeme? No samozrejme cez moju novu diagnostiku, pretoze ma funkciu Bleed brakes. Takze ABS modul potom naruzivo pumpickuje a odvzdusni (=vymeni) kvapalinu aj v jeho systeme. Vyzera to potom
nejako takto.
Inak je to stara haraburda, Windows CE na nejakej ARM platforme, takze to nie je uplne svizne, ale zase to nie je ani take pomale, ako som cakal. Realne sa s tym da robit. Pri komunikacii s autom vo vnutri cvakaju relatka, takze to aj vyzera byt dobre spravene. Aktualizacia do roku 2014 mi staci, najblizsie roky nebudem mat novsie auto a ked budem kupovat dalsie auto, tipujem to na 2011-2013. Takze spokojnost. Uz si ju zajednali aj ludia okolo mna... ale jasnee, 10,- € jednorazovo. Aspon cast penazi dostanem nazad
![smile :)](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile.gif)
. Chyba mi uz len somarinka, co cita TPMS senzory (ich ID a stav).