Nové presúvadlo 15 000e - Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW
Re: Nové presúvadlo 15 000e
na focusa mk2 fl sme davali dva roky spät za 230 komplet bilstein b4+prachovky, bez roboty takze 170 a este za adaptiv nehrozi...
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Nové presúvadlo 15 000e
tak nove auto je nove auto ziadne hrkoty buchoty...
ako hovori brosklo, pekne klukate cesty sa da uzit aj s mensim objemom ked to sedi jak motokara (napr mini 1.6 a tak).
aj ked ja / turbo sme tam tam ku kludu na srdci potrebovali nieco omnoho silnejsie (teda ja urcite).. po vsetkom moznom co som prestriedal veru ano... ale uprimne mi vobec nevadi sa vozit ani na niecom slabsom,zvlast ked sa stale len po zapchach posuvam na jednotke dvojke -_-
tak vela stastnych km a nech to ako "premotivovani skodovkari" nevycapis niekde do jarku
ako hovori brosklo, pekne klukate cesty sa da uzit aj s mensim objemom ked to sedi jak motokara (napr mini 1.6 a tak).
aj ked ja / turbo sme tam tam ku kludu na srdci potrebovali nieco omnoho silnejsie (teda ja urcite).. po vsetkom moznom co som prestriedal veru ano... ale uprimne mi vobec nevadi sa vozit ani na niecom slabsom,zvlast ked sa stale len po zapchach posuvam na jednotke dvojke -_-
tak vela stastnych km a nech to ako "premotivovani skodovkari" nevycapis niekde do jarku
Re: Nové presúvadlo 15 000e
mate pravdu adapty asi nie za 170, ja som za tolko menil sachsy klasicke na fabke... potom broslo ked pojazdis tak sa mozes aj tym adaptabilnym tlmicom vyjadrit.. ze ci sa to oplati mat v aute alebo je to len taky marketing
a tiez prajem vela stastnych kilometrov bez poruch
a tiez prajem vela stastnych kilometrov bez poruch
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Nové presúvadlo 15 000e
ako ono to v reali funguje... bez debat. I ked adaptivny na Fabia jednanula a adaptivny na 65AMG bude nieco ine.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Nové presúvadlo 15 000e
tjn ked len priplatkove sedacky v A8L stoja tolko ako cele auto za 13k
Re: Nové presúvadlo 15 000e
to nemozete porovnavat.. posed v mig 29 stoji tolko ako cela A8L aj s priplatkovymi sedackami
Re: Nové presúvadlo 15 000e
No poďme na vec.
Auto ma najazdených do 700km mimo dialnic. Za túto dobu sa priemerka pohybuje na úrovni 5,7l/100 km.
Motor and prevodovka + spojka:
1.2 TSI 81kW , 6 kvalt manuál
http://forum.skodahome.cz/uploads/month ... 801894.jpg
Vyrobené v nemecku v továrni Chemnitz.
Motor
Nakoľko je ešte v hrubom zábehu, nenakladal som mu, max pol plynu, bol som jednoducho nežný Chod motora sa za tých 700km pomerne dosť vyladil. Z prvoti motor pomerne hlučný, chod menej kultivovaný, mierne mikrovibrácie bolo cítiť. Toto sa však upravilo už po prvých stovkách km a momentálne motor fiči bez pazvukov, mini vibrácií. Po cca 1000km mu začnem trocha šliapať na krk. Môžem však konštatovať, že motor aj s ľahšou nohou v rozsahu do 4000RPM ponúka slušný záťah.
Po odjazdených km zatiaľ konštatujem.
- motor sa pýta do otáčok pomerne rýchlo. Turbo bolo zo začiatku lenivé a ťahalo až od 2300 +, už teraz citelne potiahne od 1800. Toto by sa malo ešte mierne posunúť po nejakých km. Engine ponúka maximum krútiaceho momentu už od 1600-1700 RPM až do 4000RPM, zrýchlenie je teda v tomto rozsahu razantné, nakoľko som nad 4000RPM zatiaľ nešiel, neviem ako sa to bude správať v rozsahu od 4000 do 6000, kde začína Red line. od 4500RPM dosahuje maximálny výkon 81kW(v praxi je krútiaci moment aj výkon vyšší, moc ma to však netankuje tak to nebudem ani merať na brzde ani nič podobné). Paradoxne motor pôsobí ako naftový agregát bez hluku klepkania a smradu od výfuku čo je super.
Pocitovo je výkonu habadej... tu si asi nebudem mať na čo sťažovať. Ak bude motor spolahlivý, s jeho vlastnosťami budem spokojný.
Na čo si budem musieť zvyknúť je digitálny plyn. Tu to funguje úplne inak ako na lanku. Pocitovo má auto preddefinovaných X modelov akcelerácie, a tie sa plynule prepínanú v závislosti od stlačenia plynového pedálu. Zaujímavé, páči sa mi to, no musím si zvyknúť.
Prevodovka:
Tradičny grupácky 6 kvalt s hrozne krátkou jednotkou po ktorej nasleduje dlhá dvojka na toto si ešte budem musieť poriadne zvyknúť, pretože ak jednotku potiahnem do 3k a hodím tam 2jec, som na 1100 otáčkach Nie je to problém, no nie som zvyknutý jazdiť v takomto rozsahu.
Kulisa je parádna, rýchlosti zapadajú samé, stačí prstom posunúť k želanej polohe a ono to tam už nejak zapadne O nejaké "športové radenie" som sa zatiaľ nepokúšal. Asistent, ktorý mi vždy rád poradí o 1 či 2 kvalty vyššie, úspešne ignorujem Ten sa snaží zubami nechtami radiť už pri 2500 RPM ďalšiu rýchlosť. Nakoľko má auto maximum krútiaceho už od nejakých 1500/1400/1600, auto nemá problém fungovať ani v takomto obmedzenom spektre. Dlhodobo sa mi však pri benzinovych agregátoch viac osvedčilo dostať sa na potrebnú rýchlosť asap, a potom pokojne skipnúť zopár stupňov a hodiť tam 4(pri 50tke na zabehu chodím však na 3), 5(90tke, pri zábehu chodím 4), 6 (110tke pri zábehu 5).
Samozrejme sa mi už podarilo aj cúvať na 6tke (respektíve nepodarilo ale skúsil som to )
Spojka:
Zo začiatku dosť zlé . Veľký nezvyk, po 200km som si zvykol, teraz viem už spojkovať bez toho aby akokoľvek trhlo vozidlom pri radení. Hodnotím teda okej.
Interier, podvozok, jazdne vlastnosti
Auto bolo vyskladané po dodaní motoru a prevodovky z nemecka tu http://www.audi.com/corporate/en/compan ... orell.html
Lepšie som v rámci španielska dopadnúť nemohol
Interiér:
Tuto nemám čo vytknúť, Interier je nádherný, dokonca celkom sedia aj tie červené pásy na ktoré som sa fakt netešil. aspoň ma nebudu policajti zastavovať za pás keďže svieti ešte k ďalšej križovatke. 6,5 palcový full-link enabled systém funguje skvelo, bez problémov, apple car play ma sprevádzal celou cestou necestou bezchybne, plynulo, pritom si so dal nejaký ten podcast do uška z fonu. Kvalita reproduktorov je nadpriemerná, nie je to žiadna topka, hrá to dostatočne nahlas, má to aj bas, nie je to humáč ale ani som z toho nezomrel. Možnosti konektivity sú obrovské a v podstate som dostal 100% z toho čo som chcel. cez MI sa dajú nastaviť aj rôzne veci ohľadom fungovania vozidla.
Volant + budíky = audi. Tu asi netreba viac dodať. Funguje to, je to dobré, volant je fakt výborný. Dobre mi sadne do ruky, je pekný, klaksón som zatial použil len raz a funguje. Dali sme si aj ten storage pack tak mame vela odkladacích šuplíkov, napríklad aj pod sedačkami, čo je celkom fajn Lakťová opierka mi z prvoti vadila, po 200km si neviem bez nej predstaviť život.
Sedačky sú taktiež viac než dobré. Nie sú to tradične škrupinky, je to pekný kompromis medzi komfortom a držaním. Ja do nej zapadnem akurát, priateľka v nej trocha lieta. Holt keď má 53 kg
Auto je poskladané dobre, nič nevŕzga, nepíska, nebúcha, nehučí, očividne to niekto kontroloval tak to nerobí nić čo by nemalo. Klima funguje, je jedno/zónová čo je možno škoda.
Podvozok.
Automobil bez vodiča bez plnej nádrže v mojej výbave váždi okolo 1,1 - 1,2 tony.
Moja obľúbená ćasť vozidla je určite podvozok. Ten je Výborný! Auto je posadené na 16 palcových 215 gumách značky BRIDGESTONE model TURANZA. Guma je všehochuť kompromis medzi spotrebou a držaním, pršalo len mierne tak neviem povedať ako na daždi. Na tak malé auto sú to fakt megaširoké gumy, ktoré je cítiť pri každej zákrute v dobrom slova zmysle.
S5 ku podvozku. Adaptívne tlmiče v aute čo má 1,2 tony, 215tky gumy, je triedy B nenájdete. Preto som bol zvedavý čo je to za hračičku, ako to funguje a čo to vlastne robí (respektíve či budem schopný pocítiť nejaký rozdiel voči tlmeniu štandard). Kua ale je to riadne cítiť. Hlavne v rýchlych prejazdoch zákrutami, pri zvlnenej ceste, pri akcelerácii v zákrute do kopca, pri deakcelerácii v zákrute dolu kopcom, takmer v každom prípade vodič na zadku jednodznačne cíti stvrdnutie na jednej strane, zmaknutie na druhej, extrémne rýchle vyrovnanie podvozku do roviny. Auto sa TAKMER vôbec nenakláňa ani keď som robil trocha prasačiny. Auto neodskakuje ani nevyskakuje pri výjazdoch z cestnej duny Comfort ladenie stačí na väčšinu jazdenia, Sport režim je vyslovene fetiš kedy sa auto ešte menej nakláňa, má tendenciu poriadne pritvrdiť pri náklone, v normálnom prevoze však platí že comfort = sport. Ide len o akýsi iný režim/inú mapu tlmenia pre určité situácie.
Ja budem jazdiť ďalej a občas čosi pripíšem. Ak vás čosi zaujíma pýtajte sa. Auto stálo dačo málo pod 13 000e se vším všudy. Dali nám omylom príplatkové elektróny (zevraj došli originál tak dali príplatkové lebo mali na sklade a končia aj tie spolu s modelovou radou).
Auto ma najazdených do 700km mimo dialnic. Za túto dobu sa priemerka pohybuje na úrovni 5,7l/100 km.
Motor and prevodovka + spojka:
1.2 TSI 81kW , 6 kvalt manuál
http://forum.skodahome.cz/uploads/month ... 801894.jpg
Vyrobené v nemecku v továrni Chemnitz.
Motor
Nakoľko je ešte v hrubom zábehu, nenakladal som mu, max pol plynu, bol som jednoducho nežný Chod motora sa za tých 700km pomerne dosť vyladil. Z prvoti motor pomerne hlučný, chod menej kultivovaný, mierne mikrovibrácie bolo cítiť. Toto sa však upravilo už po prvých stovkách km a momentálne motor fiči bez pazvukov, mini vibrácií. Po cca 1000km mu začnem trocha šliapať na krk. Môžem však konštatovať, že motor aj s ľahšou nohou v rozsahu do 4000RPM ponúka slušný záťah.
Po odjazdených km zatiaľ konštatujem.
- motor sa pýta do otáčok pomerne rýchlo. Turbo bolo zo začiatku lenivé a ťahalo až od 2300 +, už teraz citelne potiahne od 1800. Toto by sa malo ešte mierne posunúť po nejakých km. Engine ponúka maximum krútiaceho momentu už od 1600-1700 RPM až do 4000RPM, zrýchlenie je teda v tomto rozsahu razantné, nakoľko som nad 4000RPM zatiaľ nešiel, neviem ako sa to bude správať v rozsahu od 4000 do 6000, kde začína Red line. od 4500RPM dosahuje maximálny výkon 81kW(v praxi je krútiaci moment aj výkon vyšší, moc ma to však netankuje tak to nebudem ani merať na brzde ani nič podobné). Paradoxne motor pôsobí ako naftový agregát bez hluku klepkania a smradu od výfuku čo je super.
Pocitovo je výkonu habadej... tu si asi nebudem mať na čo sťažovať. Ak bude motor spolahlivý, s jeho vlastnosťami budem spokojný.
Na čo si budem musieť zvyknúť je digitálny plyn. Tu to funguje úplne inak ako na lanku. Pocitovo má auto preddefinovaných X modelov akcelerácie, a tie sa plynule prepínanú v závislosti od stlačenia plynového pedálu. Zaujímavé, páči sa mi to, no musím si zvyknúť.
Prevodovka:
Tradičny grupácky 6 kvalt s hrozne krátkou jednotkou po ktorej nasleduje dlhá dvojka na toto si ešte budem musieť poriadne zvyknúť, pretože ak jednotku potiahnem do 3k a hodím tam 2jec, som na 1100 otáčkach Nie je to problém, no nie som zvyknutý jazdiť v takomto rozsahu.
Kulisa je parádna, rýchlosti zapadajú samé, stačí prstom posunúť k želanej polohe a ono to tam už nejak zapadne O nejaké "športové radenie" som sa zatiaľ nepokúšal. Asistent, ktorý mi vždy rád poradí o 1 či 2 kvalty vyššie, úspešne ignorujem Ten sa snaží zubami nechtami radiť už pri 2500 RPM ďalšiu rýchlosť. Nakoľko má auto maximum krútiaceho už od nejakých 1500/1400/1600, auto nemá problém fungovať ani v takomto obmedzenom spektre. Dlhodobo sa mi však pri benzinovych agregátoch viac osvedčilo dostať sa na potrebnú rýchlosť asap, a potom pokojne skipnúť zopár stupňov a hodiť tam 4(pri 50tke na zabehu chodím však na 3), 5(90tke, pri zábehu chodím 4), 6 (110tke pri zábehu 5).
Samozrejme sa mi už podarilo aj cúvať na 6tke (respektíve nepodarilo ale skúsil som to )
Spojka:
Zo začiatku dosť zlé . Veľký nezvyk, po 200km som si zvykol, teraz viem už spojkovať bez toho aby akokoľvek trhlo vozidlom pri radení. Hodnotím teda okej.
Interier, podvozok, jazdne vlastnosti
Auto bolo vyskladané po dodaní motoru a prevodovky z nemecka tu http://www.audi.com/corporate/en/compan ... orell.html
Lepšie som v rámci španielska dopadnúť nemohol
Interiér:
Tuto nemám čo vytknúť, Interier je nádherný, dokonca celkom sedia aj tie červené pásy na ktoré som sa fakt netešil. aspoň ma nebudu policajti zastavovať za pás keďže svieti ešte k ďalšej križovatke. 6,5 palcový full-link enabled systém funguje skvelo, bez problémov, apple car play ma sprevádzal celou cestou necestou bezchybne, plynulo, pritom si so dal nejaký ten podcast do uška z fonu. Kvalita reproduktorov je nadpriemerná, nie je to žiadna topka, hrá to dostatočne nahlas, má to aj bas, nie je to humáč ale ani som z toho nezomrel. Možnosti konektivity sú obrovské a v podstate som dostal 100% z toho čo som chcel. cez MI sa dajú nastaviť aj rôzne veci ohľadom fungovania vozidla.
Volant + budíky = audi. Tu asi netreba viac dodať. Funguje to, je to dobré, volant je fakt výborný. Dobre mi sadne do ruky, je pekný, klaksón som zatial použil len raz a funguje. Dali sme si aj ten storage pack tak mame vela odkladacích šuplíkov, napríklad aj pod sedačkami, čo je celkom fajn Lakťová opierka mi z prvoti vadila, po 200km si neviem bez nej predstaviť život.
Sedačky sú taktiež viac než dobré. Nie sú to tradične škrupinky, je to pekný kompromis medzi komfortom a držaním. Ja do nej zapadnem akurát, priateľka v nej trocha lieta. Holt keď má 53 kg
Auto je poskladané dobre, nič nevŕzga, nepíska, nebúcha, nehučí, očividne to niekto kontroloval tak to nerobí nić čo by nemalo. Klima funguje, je jedno/zónová čo je možno škoda.
Podvozok.
Automobil bez vodiča bez plnej nádrže v mojej výbave váždi okolo 1,1 - 1,2 tony.
Moja obľúbená ćasť vozidla je určite podvozok. Ten je Výborný! Auto je posadené na 16 palcových 215 gumách značky BRIDGESTONE model TURANZA. Guma je všehochuť kompromis medzi spotrebou a držaním, pršalo len mierne tak neviem povedať ako na daždi. Na tak malé auto sú to fakt megaširoké gumy, ktoré je cítiť pri každej zákrute v dobrom slova zmysle.
S5 ku podvozku. Adaptívne tlmiče v aute čo má 1,2 tony, 215tky gumy, je triedy B nenájdete. Preto som bol zvedavý čo je to za hračičku, ako to funguje a čo to vlastne robí (respektíve či budem schopný pocítiť nejaký rozdiel voči tlmeniu štandard). Kua ale je to riadne cítiť. Hlavne v rýchlych prejazdoch zákrutami, pri zvlnenej ceste, pri akcelerácii v zákrute do kopca, pri deakcelerácii v zákrute dolu kopcom, takmer v každom prípade vodič na zadku jednodznačne cíti stvrdnutie na jednej strane, zmaknutie na druhej, extrémne rýchle vyrovnanie podvozku do roviny. Auto sa TAKMER vôbec nenakláňa ani keď som robil trocha prasačiny. Auto neodskakuje ani nevyskakuje pri výjazdoch z cestnej duny Comfort ladenie stačí na väčšinu jazdenia, Sport režim je vyslovene fetiš kedy sa auto ešte menej nakláňa, má tendenciu poriadne pritvrdiť pri náklone, v normálnom prevoze však platí že comfort = sport. Ide len o akýsi iný režim/inú mapu tlmenia pre určité situácie.
Ja budem jazdiť ďalej a občas čosi pripíšem. Ak vás čosi zaujíma pýtajte sa. Auto stálo dačo málo pod 13 000e se vším všudy. Dali nám omylom príplatkové elektróny (zevraj došli originál tak dali príplatkové lebo mali na sklade a končia aj tie spolu s modelovou radou).
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Nové presúvadlo 15 000e
vidim ze si spokojny, dobre sa to cita, len pis dalej
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Nové presúvadlo 15 000e
neviem preco, ale myslel som si, ze mas DSGcku
Re: Nové presúvadlo 15 000e
Aj by bol keby nedavali zbastardený 7 stupeň do tejto triedy, a ten je katastrofalny (vlastne nebol neboli na to prachy ale vylucil sa v pripade VAGu automat uz na zaciatku nakolko do tejto triedy davaju tie suche 7 kvalty ktore stoja za prd )
inak mohlo to byt preto lebo sme fakt pozerali na automaty. V pripade C3 bol k dispo za dobru cenu 6 kvalt automat s hydromenicom prikutý na 3hrniec s turbom. Tak asi preto si bol v tom ze bude automat
inak mohlo to byt preto lebo sme fakt pozerali na automaty. V pripade C3 bol k dispo za dobru cenu 6 kvalt automat s hydromenicom prikutý na 3hrniec s turbom. Tak asi preto si bol v tom ze bude automat
-
- Čierna listina bazáru
- Príspevky: 606
- Dátum registrácie: So 09. Feb, 2013, 14:55
- Bydlisko: Dunajská Streda
Re: Nové presúvadlo 15 000e
Vobec sa toho nemusíš bát a uz mu kludne nalož Dobré čítanie počas kralovskej roboty, kludne pokračuj v recenzovaní vlastneho vozidla
Re: Nové presúvadlo 15 000e - Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW
Po vikende bude vela nových info. Porovnanie voci leon cupra combi s 2litrovým TFSI so 6stupňovým DSGčkom (300 koni je celkom haluz ) + taka ista FRkova ibiza ako mam ja v nechutnej farbe . Urcite postnem aj video zo stretka. Editol som aj 1. post a zmenil nazov témy
Ja sa toho ani nebojím, chcem sa však najskôr s autom aj zžiť. Ak si všimneš vôbec nepíšem o brzdách, tie potrebujú ešte zábeh, tak to zatial aj tak beriem. Dovtedy budem mierny, nechcem sa preceniť a zostať v jarku skrz to že brzdy ešte nebrzdia ako by mali
Ja sa toho ani nebojím, chcem sa však najskôr s autom aj zžiť. Ak si všimneš vôbec nepíšem o brzdách, tie potrebujú ešte zábeh, tak to zatial aj tak beriem. Dovtedy budem mierny, nechcem sa preceniť a zostať v jarku skrz to že brzdy ešte nebrzdia ako by mali
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: Nové presúvadlo 15 000e - Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW
celkom ma prekvapuje ze aj nove auta takto menia charakter pocas zabehu, myslel som ze chodia z linky uz "zabehnute". dalej ze ked uz ti zalezi na zabehu tak auto tahas k 4000, kde ja som bol mozno 4-5x za zivot a k cervenemu pasmu som sa nikdy ani nepriblizil. pritom nemyslim si ze jazdim ako starenka, vacsinou radim tak aby som zrychloval od 2000+ otacok.
inac fuu, cervene pasy, to by som nechcel, to by policajt na kilometer videl ako si to na rychlo davam ked ho uvidim
a o tych brzdach by si nieco fakt mohol hodit na zaciatok, ci si bol na celnom skle pri jemnom pribrzdeni alebo ani nie
inac fuu, cervene pasy, to by som nechcel, to by policajt na kilometer videl ako si to na rychlo davam ked ho uvidim
a o tych brzdach by si nieco fakt mohol hodit na zaciatok, ci si bol na celnom skle pri jemnom pribrzdeni alebo ani nie
Spoiler: ukázať
Re: Nové presúvadlo 15 000e - Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW
Brzdy maju nater proti korozii, zo taciatku to bolo vyslovene zle. Auto rakmer nebrzdilo. Uz je to ok no potrebuju este chvilu, stale to nie je ono. Motor ide z fabriky zabehnuty, je vsak lubrigovany a ma " zabehovu olejovu napln". Ta tam ma zostat minimalne do 15k km max do 30k km. Menit budem po 15k.
Rozumnou jazdou len eliminujem mozne rizika, v praxi je to uz jedno ci jazdis ako prasa od zaciatku. Od servisaka mam ale pekne skoliace pdf k tej motorizacii kde je jasne napisany hruby zabeh 1000 km a ja to budem respektovat
Rozumnou jazdou len eliminujem mozne rizika, v praxi je to uz jedno ci jazdis ako prasa od zaciatku. Od servisaka mam ale pekne skoliace pdf k tej motorizacii kde je jasne napisany hruby zabeh 1000 km a ja to budem respektovat
Re: Nové presúvadlo 15 000e - Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW
Pekné autko, dnes sa dá už fakt kúpiť pekné auto aj za dobré peniaze a nevizera ako krabica. Nech slúži veľa šťastných kilometrov.