Všeobecná diskusia
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Všeobecná diskusia
boze ja uz nic dalsie ako V8 nechcem...tieto male ogrcane eko motory,tfuj...radsej to poreplatim na palive/radosti z jazdy ako to tlacit stale do servisu :X
- Andre
- TV & Audio expert
- Príspevky: 11569
- Dátum registrácie: St 09. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia
no vidis a kupil si kiu, kde motory s chybou lataju ako poliaci karoseriu s tmelom
ja by som radsej aj ecoboost 1.0/1.5 alebo 1.4tsi, nez kiu
ja by som radsej aj ecoboost 1.0/1.5 alebo 1.4tsi, nez kiu
5600X | Fera 5 | STRIX B550-F | 16GB DDR4 | RTX 4070 SUPER | Seasonic Focus Plus 650 Gold | NZXT S340 Elite
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
velmi spravne, Andy - ved preco aj nie, ked TSI maju STANDARTNU zaruku 150.000km tak ako Kiacke motory, tak musia byt rovnako kvalitne. Alebo vyrobca tym TSIckam sam neveri tolko ako im veri Kia a ako sa Kia hrdo postavi celom ze nase masiny tolko vydrzia ?
Dochtore, co cakas od motora ktory nema ventily cistene benzinom tak ako doteraz dekady ? Preco si myslis ze Tojota a dalsie znacky robia KOMBINACIU priameho a nepriameho vstrekovania, aj ked motor ucelovo nazyvaju priamovstrekovym [kedze dnesny sedliak nekupi nic co by bolo nepriamovstrekove pretoze to musi pochadzat z roku 1453] ?
Ano, aj benzinove priamovstreky sa zanasaju. Zasrana fyzika, tu este neojebal ziadny daunsizink.
Nezabudnite natiahnut oleje aspon na 40.000km, strasne usetrite.
toto su velke ekobuuuust motory : https://www.youtube.com/watch?v=nK2eXdaydqI
Male motory maju stensene steny medzi valcami (good luck s tepelnym managementom). Olejove cerpadla ktore su ucelovo riadene na ZNIZENIE mazania "ked ho netreba" podla automobilky (=znizenie trenia a mechanickej prace = znizenie spotreby o 0,0045l). Akoze motor ktory ma ZAMERNE zmensovane mazanie... to uz je vynalez. Niekde na strane 291 som sa rozohnil na temu ekobuuust viac nez pneumatiky Demona ked sa im pridrbe tych tisic newtonmetrov aj drobne k tomu, nechce sa mi to opakovat.
Strucne, keby ludia TROSICKU rozumeli motorom, nikdy v zivote nemoze automobilka predat jeden jediny Ekobuuuust. Ani jeden jediny.
Lenze ludia nie su konstrukteri, lenze ludia nerozumeju ani keket, takze sa predava. Ze jazdia drahsie nez trojlitre s LPGckom ? Nevadi.
Vsetci su usmiati, tucniaky su zachranene, slnecnice zltsie. Stastie je velmi dolezita vec.
Dochtore, co cakas od motora ktory nema ventily cistene benzinom tak ako doteraz dekady ? Preco si myslis ze Tojota a dalsie znacky robia KOMBINACIU priameho a nepriameho vstrekovania, aj ked motor ucelovo nazyvaju priamovstrekovym [kedze dnesny sedliak nekupi nic co by bolo nepriamovstrekove pretoze to musi pochadzat z roku 1453] ?
Ano, aj benzinove priamovstreky sa zanasaju. Zasrana fyzika, tu este neojebal ziadny daunsizink.
Nezabudnite natiahnut oleje aspon na 40.000km, strasne usetrite.
toto su velke ekobuuuust motory : https://www.youtube.com/watch?v=nK2eXdaydqI
Male motory maju stensene steny medzi valcami (good luck s tepelnym managementom). Olejove cerpadla ktore su ucelovo riadene na ZNIZENIE mazania "ked ho netreba" podla automobilky (=znizenie trenia a mechanickej prace = znizenie spotreby o 0,0045l). Akoze motor ktory ma ZAMERNE zmensovane mazanie... to uz je vynalez. Niekde na strane 291 som sa rozohnil na temu ekobuuust viac nez pneumatiky Demona ked sa im pridrbe tych tisic newtonmetrov aj drobne k tomu, nechce sa mi to opakovat.
Strucne, keby ludia TROSICKU rozumeli motorom, nikdy v zivote nemoze automobilka predat jeden jediny Ekobuuuust. Ani jeden jediny.
Lenze ludia nie su konstrukteri, lenze ludia nerozumeju ani keket, takze sa predava. Ze jazdia drahsie nez trojlitre s LPGckom ? Nevadi.
Vsetci su usmiati, tucniaky su zachranene, slnecnice zltsie. Stastie je velmi dolezita vec.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Všeobecná diskusia
andrej a kupil by som tu kiu este dalsich 1000krat keby som sa rozhodoval pri rovnakych podmienkach bez vahania a to 1000krat radsej ako tie zazracne motory co si uviedol... uz len koli tej zaruke a kupoval som to nove nie so "slovenskymi" 140tis prvy majitel servisovane... kym mi skonci zaruka tak pojde z rodiny, takze ano je mi u prdele srdecne ci to neni najtopovejsi motor, urcite radsej ako tsi.
hej ja viem turbik,ze dneska uz sa robia auta na zivotnost par desiatok tisic km... kdezto volakedy bolo zameranie trosku ine, mercedes bol mercedes a tak dalej fakt ked si spomeniem na tu E430 V8... tak to bol "kus" auta... a nie bakelitove srandy ako dnes (pocitovo a podla mna aj technicky)
hej ja viem turbik,ze dneska uz sa robia auta na zivotnost par desiatok tisic km... kdezto volakedy bolo zameranie trosku ine, mercedes bol mercedes a tak dalej fakt ked si spomeniem na tu E430 V8... tak to bol "kus" auta... a nie bakelitove srandy ako dnes (pocitovo a podla mna aj technicky)
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia
Mali sme rozobraty Jeep 4.7L motor (z 1999). Mal najazdenych asi 400 000 km a takto teda nevyzeral. Mam aj nejake fotky z prestavby, ale ako naschval nemam odfotene ventily. Preco bolo treba rozoberat motor z Jeepa uz po 400 000 km? Predosly majitel (alebo jeho salamovy servis) zanedbal/ojebabral vymenu oleja, ten siel nasucho az zacal vydavat zvuky ako zo Skody. Majitel Skody by sa vozil dalej, lebo vsak tak ma motor spravne zniet, ale my sme vedeli, kolka bije. Bolo treba spravit repas, co v ponimani draheho V8 motora z USA znamena diely asi za 150,- € + vybrus kluky. Po vymene vsetkych lozisiek, šálok, tesneni a pre istotu aj zdvihatok (ked uz je to rozobrate), ide motor veselo dalej uz siedmy rok. Podotykam, ze autom sa stale jazdi offroad (tazky offroad - lesnicke vozidlo). Spolocnost mu robi akurat tak LKT-cka, V3S-ka, lisky a medvede. Divne, ze nikto z tych lesnych ludi, co realne potrebuju spolahlivost a priechodnost, nema radsej Skodu Yeti (a nemaju ani moju averziu voci Skode). Lada Niva sa najde, aj UAZ sa najde, aj nejaka Navarra, aj nejake Mitsubishi, aj ine Jeepy, ale Skoda...? Nuz, mozno Skodiaq sa uchyti.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
ked blok motora postavis na list A4 - to je s cim sa chvali vyrobca Ekobuuuust motorov - a chces z toho telieska vybrat 100kW uzitocneho MECHANICKEHO vykonu, kolko asi tak mozu byt mechanicke straty ? Kolko asi tak moze byt celkove tepelne zatazenie ?
A videli ste uz niekedy radiator alebo vyhrevne teleso s rozmerom ekobuust 1.0i motoru co by dokazal 130kW ? Nie ???
A videli ste 120-130kW radiator co by sa zmestil na list papiera A4 ?
Fakt nie ? A preco asi ?
A videli ste uz niekedy radiator alebo vyhrevne teleso s rozmerom ekobuust 1.0i motoru co by dokazal 130kW ? Nie ???
A videli ste 120-130kW radiator co by sa zmestil na list papiera A4 ?
Fakt nie ? A preco asi ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Andre
- TV & Audio expert
- Príspevky: 11569
- Dátum registrácie: St 09. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia
mne to cislo 92kW/125HP z 1.0 vo focuse nepride nic extra (neviem kde si ku 130kW prisiel, 134kW ma 1.5)
WRX STI - 124HP z 1l
Demon - 135HP z 1l
GTR Nismo - 155HP z 1l
inak uz par dni je auto v ZA
(odlisnu farbu na boku robi blbe svetlo)
WRX STI - 124HP z 1l
Demon - 135HP z 1l
GTR Nismo - 155HP z 1l
inak uz par dni je auto v ZA
(odlisnu farbu na boku robi blbe svetlo)
5600X | Fera 5 | STRIX B550-F | 16GB DDR4 | RTX 4070 SUPER | Seasonic Focus Plus 650 Gold | NZXT S340 Elite
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
Re: Všeobecná diskusia
hlavne to je celkom blbost s tym radiatorom. energeticka resp. tepelna bilancia motora logicky nebude rovnaka ako nejakeho radiatora/chladica.
krasna je co to koštuje? motor? pohon? nejaka spesl vybava?
EDIT: inak nemozem si pomoct, strasne sa mi nepacia zatmavnee skla od B stlpika dozadu. ten kontrast je brutalny. mne sa paci bud vsade zatmavene (nelegalne u nas) alebo teda vobec.
krasna je co to koštuje? motor? pohon? nejaka spesl vybava?
EDIT: inak nemozem si pomoct, strasne sa mi nepacia zatmavnee skla od B stlpika dozadu. ten kontrast je brutalny. mne sa paci bud vsade zatmavene (nelegalne u nas) alebo teda vobec.
Spoiler: ukázať
- Andre
- TV & Audio expert
- Príspevky: 11569
- Dátum registrácie: St 09. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia
2.0 TFSI, S-Tronic, S-line sportove pakety,.. cennikova 60k - zlava >12%
foto dam normalne ked bude doma
foto dam normalne ked bude doma
5600X | Fera 5 | STRIX B550-F | 16GB DDR4 | RTX 4070 SUPER | Seasonic Focus Plus 650 Gold | NZXT S340 Elite
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Všeobecná diskusia
Oooh god
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
nemyslim si podla toho co som ho naposledy stretol
Toto bude dobre na tvrdu muziku ? http://www.prohifi.cz/autobaterie/hawker-datasafe-hx400
7000 ampér ty more som rad ze sme taketo nenahadzovali do tych UPSiek co sme prerabali na autobaterky ked tam nacelnikovi padla trinastka kluc na vystup siestich 100Ah baterii (820A max udavany "prúdik") ktorou utahoval koncove svorky... 6x 800 = necelych 5.000 amperov "v akcii" som uz stretol
6x 7.000 = cez 40.000 A este nie ; a tusim su niektore veci v zivote ktore nemusim zazit v skrate
1.8G
5.1 sekundy
100 mil za hodinu
čo ti nebere moja za 80k USD vyplieskat Vejrona Superšport, mekleren pé jedničku aj 650tku aj 12cé, pórš 9jedna8, la ferary, aventádora, šecky tesly (tie to vedia ajtak len trikrat, potom sa prehreju a musia dva dni oddychovat a tri dni dobijat), hurakán, ferary 488 458 ef12 vlastne šecky ferary, gété-erko od šikmáčov a to je teda tiež pekelná mašinka ZA TIE DUKÁTY, šecky Porše, šecky Lambá, šecky Paganíni, čo ti hrabe moja a to je IBA ZADOKOLKA...
ZADOKOLKA ! Trvalo celych sest hodin dokial sa nasiel nejaky nadejny nositel Nobelovej ceny ze ci vlastne z kompresora staci tych 14.5 psi co je zhruba jeden bar ak spravne derivujem na pravitku... ze ci by sa nedalo pritlacit na 19
Chceš zažiť kúzlo moja ?
Toto bude dobre na tvrdu muziku ? http://www.prohifi.cz/autobaterie/hawker-datasafe-hx400
7000 ampér ty more som rad ze sme taketo nenahadzovali do tych UPSiek co sme prerabali na autobaterky ked tam nacelnikovi padla trinastka kluc na vystup siestich 100Ah baterii (820A max udavany "prúdik") ktorou utahoval koncove svorky... 6x 800 = necelych 5.000 amperov "v akcii" som uz stretol
6x 7.000 = cez 40.000 A este nie ; a tusim su niektore veci v zivote ktore nemusim zazit v skrate
1.8G
5.1 sekundy
100 mil za hodinu
čo ti nebere moja za 80k USD vyplieskat Vejrona Superšport, mekleren pé jedničku aj 650tku aj 12cé, pórš 9jedna8, la ferary, aventádora, šecky tesly (tie to vedia ajtak len trikrat, potom sa prehreju a musia dva dni oddychovat a tri dni dobijat), hurakán, ferary 488 458 ef12 vlastne šecky ferary, gété-erko od šikmáčov a to je teda tiež pekelná mašinka ZA TIE DUKÁTY, šecky Porše, šecky Lambá, šecky Paganíni, čo ti hrabe moja a to je IBA ZADOKOLKA...
ZADOKOLKA ! Trvalo celych sest hodin dokial sa nasiel nejaky nadejny nositel Nobelovej ceny ze ci vlastne z kompresora staci tych 14.5 psi co je zhruba jeden bar ak spravne derivujem na pravitku... ze ci by sa nedalo pritlacit na 19
Chceš zažiť kúzlo moja ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
Pekna je.andrejsvk napísal:2.0 TFSI, S-Tronic, S-line sportove pakety,.. cennikova 60k - zlava >12%
foto dam normalne ked bude doma
.
Re: Všeobecná diskusia
andrejsvk napísal:mne to cislo 92kW/125HP z 1.0 vo focuse nepride nic extra (neviem kde si ku 130kW prisiel, 134kW ma 1.5)
WRX STI - 124HP z 1l
Demon - 135HP z 1l
GTR Nismo - 155HP z 1l
inak uz par dni je auto v ZA
(odlisnu farbu na boku robi blbe svetlo)
Pekné to je tvoje?
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia
Cim viaccitam o tych ecoboostoch, tym horsie. To vyzera na podobny kvalit ako TSI. Ludom to nevydrzi obcas ani do 150tis ( obcas ani do 50tis). Asi to uz tak bude dimenzovane. Cize ako bazarovka to bude najskor velmi zla kupa. V podstate mi to vyslo na ford (volvo) 2.5 TURBO. Pacia sa mi auta, co maju " problem s prenosom krutiaceho momentu na cestu " ... alebo ostaneme pri K20/K24, pripade subaru... Svetlejsie to s tymi motormi novej doby nevidim. A to som si chvilu myslel, ze za slusnu cenu si kupim zanovnu 1.6 turbo s cipom na 200PS a budem chodit dialnice za 6,5l ...
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X