Prvé skúsenosti:
No poďme na vec.
Auto ma najazdených do 700km mimo dialnic. Za túto dobu sa priemerka pohybuje na úrovni 5,7l/100 km.
Motor and prevodovka + spojka:
1.2 TSI 81kW , 6 kvalt manuál
http://forum.skodahome.cz/uploads/month ... 801894.jpg
Vyrobené v nemecku v továrni Chemnitz.
Motor
Nakoľko je ešte v hrubom zábehu, nenakladal som mu, max pol plynu, bol som jednoducho nežný
![smile2 :D](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile2.gif)
Chod motora sa za tých 700km pomerne dosť vyladil. Z prvoti motor pomerne hlučný, chod menej kultivovaný, mierne mikrovibrácie bolo cítiť. Toto sa však upravilo už po prvých stovkách km a momentálne motor fiči bez pazvukov, mini vibrácií. Po cca 1000km mu začnem trocha šliapať na krk. Môžem však konštatovať, že motor aj s ľahšou nohou v rozsahu do 4000RPM ponúka slušný záťah.
Po odjazdených km zatiaľ konštatujem.
- motor sa pýta do otáčok pomerne rýchlo. Turbo bolo zo začiatku lenivé a ťahalo až od 2300 +, už teraz citelne potiahne od 1800. Toto by sa malo ešte mierne posunúť po nejakých km. Engine ponúka maximum krútiaceho momentu už od 1600-1700 RPM až do 4000RPM, zrýchlenie je teda v tomto rozsahu razantné, nakoľko som nad 4000RPM zatiaľ nešiel, neviem ako sa to bude správať v rozsahu od 4000 do 6000, kde začína Red line. od 4500RPM dosahuje maximálny výkon 81kW(v praxi je krútiaci moment aj výkon vyšší, moc ma to však netankuje tak to nebudem ani merať na brzde ani nič podobné). Paradoxne motor pôsobí ako naftový agregát bez hluku klepkania a smradu od výfuku čo je super.
Pocitovo je výkonu habadej... tu si asi nebudem mať na čo sťažovať. Ak bude motor spolahlivý, s jeho vlastnosťami budem spokojný.
Na čo si budem musieť zvyknúť je digitálny plyn. Tu to funguje úplne inak ako na lanku. Pocitovo má auto preddefinovaných X modelov akcelerácie, a tie sa plynule prepínanú v závislosti od stlačenia plynového pedálu. Zaujímavé, páči sa mi to, no musím si zvyknúť.
Prevodovka:
Tradičny grupácky 6 kvalt s hrozne krátkou jednotkou po ktorej nasleduje dlhá dvojka
![smile2 :D](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile2.gif)
na toto si ešte budem musieť poriadne zvyknúť, pretože ak jednotku potiahnem do 3k a hodím tam 2jec, som na 1100 otáčkach
![smile2 :D](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile2.gif)
Nie je to problém, no nie som zvyknutý jazdiť v takomto rozsahu.
Kulisa je parádna, rýchlosti zapadajú samé, stačí prstom posunúť k želanej polohe a ono to tam už nejak zapadne
![smile2 :D](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile2.gif)
O nejaké "športové radenie" som sa zatiaľ nepokúšal. Asistent, ktorý mi vždy rád poradí o 1 či 2 kvalty vyššie, úspešne ignorujem
![smile2 :D](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile2.gif)
Ten sa snaží zubami nechtami radiť už pri 2500 RPM ďalšiu rýchlosť. Nakoľko má auto maximum krútiaceho už od nejakých 1500/1400/1600, auto nemá problém fungovať ani v takomto obmedzenom spektre. Dlhodobo sa mi však pri benzinovych agregátoch viac osvedčilo dostať sa na potrebnú rýchlosť asap, a potom pokojne skipnúť zopár stupňov a hodiť tam 4(pri 50tke na zabehu chodím však na 3), 5(90tke, pri zábehu chodím 4), 6 (110tke pri zábehu 5).
Samozrejme sa mi už podarilo aj cúvať na 6tke (respektíve nepodarilo ale skúsil som to )
Spojka:
Zo začiatku dosť zlé . Veľký nezvyk, po 200km som si zvykol, teraz viem už spojkovať bez toho aby akokoľvek trhlo vozidlom pri radení. Hodnotím teda okej.
Interier, podvozok, jazdne vlastnosti
Auto bolo vyskladané po dodaní motoru a prevodovky z nemecka tu
http://www.audi.com/corporate/en/compan ... orell.html
Lepšie som v rámci španielska dopadnúť nemohol
Interiér:
Tuto nemám čo vytknúť, Interier je nádherný, dokonca celkom sedia aj tie červené pásy na ktoré som sa fakt netešil. aspoň ma nebudu policajti zastavovať za pás keďže svieti ešte k ďalšej križovatke. 6,5 palcový full-link enabled systém funguje skvelo, bez problémov, apple car play ma sprevádzal celou cestou necestou bezchybne, plynulo, pritom si so dal nejaký ten podcast do uška z fonu. Kvalita reproduktorov je nadpriemerná, nie je to žiadna topka, hrá to dostatočne nahlas, má to aj bas, nie je to humáč ale ani som z toho nezomrel. Možnosti konektivity sú obrovské a v podstate som dostal 100% z toho čo som chcel. cez MI sa dajú nastaviť aj rôzne veci ohľadom fungovania vozidla.
Volant + budíky = audi. Tu asi netreba viac dodať. Funguje to, je to dobré, volant je fakt výborný. Dobre mi sadne do ruky, je pekný, klaksón som zatial použil len raz a funguje. Dali sme si aj ten storage pack tak mame vela odkladacích šuplíkov, napríklad aj pod sedačkami, čo je celkom fajn
![smile :)](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile.gif)
Lakťová opierka mi z prvoti vadila, po 200km si neviem bez nej predstaviť život.
Sedačky sú taktiež viac než dobré. Nie sú to tradične škrupinky, je to pekný kompromis medzi komfortom a držaním. Ja do nej zapadnem akurát, priateľka v nej trocha lieta. Holt keď má 53 kg
Auto je poskladané dobre, nič nevŕzga, nepíska, nebúcha, nehučí, očividne to niekto kontroloval tak to nerobí nić čo by nemalo. Klima funguje, je jedno/zónová čo je možno škoda.
Podvozok.
Automobil bez vodiča bez plnej nádrže v mojej výbave váždi okolo 1,1 - 1,2 tony.
Moja obľúbená ćasť vozidla je určite podvozok. Ten je Výborný! Auto je posadené na 16 palcových 215 gumách značky BRIDGESTONE model TURANZA. Guma je všehochuť kompromis medzi spotrebou a držaním, pršalo len mierne tak neviem povedať ako na daždi. Na tak malé auto sú to fakt megaširoké gumy, ktoré je cítiť pri každej zákrute v dobrom slova zmysle.
S5 ku podvozku. Adaptívne tlmiče v aute čo má 1,2 tony, 215tky gumy, je triedy B nenájdete. Preto som bol zvedavý čo je to za hračičku, ako to funguje a čo to vlastne robí (respektíve či budem schopný pocítiť nejaký rozdiel voči tlmeniu štandard). Kua ale je to riadne cítiť. Hlavne v rýchlych prejazdoch zákrutami, pri zvlnenej ceste, pri akcelerácii v zákrute do kopca, pri deakcelerácii v zákrute dolu kopcom, takmer v každom prípade vodič na zadku jednodznačne cíti stvrdnutie na jednej strane, zmaknutie na druhej, extrémne rýchle vyrovnanie podvozku do roviny. Auto sa TAKMER vôbec nenakláňa ani keď som robil trocha prasačiny. Auto neodskakuje ani nevyskakuje pri výjazdoch z cestnej duny
![smile2 :D](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile2.gif)
Comfort ladenie stačí na väčšinu jazdenia, Sport režim je vyslovene fetiš kedy sa auto ešte menej nakláňa, má tendenciu poriadne pritvrdiť pri náklone, v normálnom prevoze však platí že comfort = sport. Ide len o akýsi iný režim/inú mapu tlmenia pre určité situácie.
Ja budem jazdiť ďalej a občas čosi pripíšem. Ak vás čosi zaujíma pýtajte sa. Auto stálo dačo málo pod 13 000e se vším všudy. Dali nám omylom príplatkové elektróny
![smile2 :D](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile2.gif)
(zevraj došli originál tak dali príplatkové lebo mali na sklade a končia aj tie spolu s modelovou radou).