Všeobecná diskusia
- killswitch
- VIP
- Príspevky: 4594
- Dátum registrácie: Pi 21. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA-Okolie
Re: Všeobecná diskusia
forum sa da citat aj bez registracie
Re: Všeobecná diskusia
Veľmi výnimočne prispievam. Skôr si sem chodím prečítať mnohé klenoty, ktoré tu niektorí jedinci vedia zo seba vypotiť. Dnes však učiním a spravím výnimku a niečo napíšem a s niečím sa aj podelím.
V neposlednom rade, to sa nezmení, pokiaľ sa nezmení zmýšľanie ľudí. Tí berú ako emisnú kontrolu a vo všeobecnosti ako niečo nevítané a tieto poruchy (ak niekto behá s chybnou lambda sondou, ktorá hádže lalaly, deravým výfukom a vykazuje vyššiu spotrebu, ale hlavne, že je to šetrílek, tak čo mu na to povedať...) dosť prehliadajú. Toto by moc zaujímalo asi zooma, čo spomeniem, lebo on je taký nesmierny hater každej Škody a Felície, ako uviedol pre pár rokmi, tak práve tam bolo vnímať ten počin a iniciatívu v pozitívnom smere najlepšie. Od postupnej zmeny z karburátora, cez systém Bosch Ecotronic s riadeným katalyzátorom Pierburg až následne jednobodové vstrekovanie Bosch Monotronic atď. atď. . Ale tak čo sa čudujem, že vám tu jeden erudovaný odborník (ten s tým, čo má nick ako najobľúbenejší stratový formát na hudbu a je to zaručený odborník na SSD, bajonet Sony a neviem čo ešte) povie, že tá OHV pohonná jednotka je v podstate identická s tou, čo bola v MB 1000. (to som pred mesiacom, keď som to tu čítal priam vyprskol smiechom a mal som fakt zábavný večer :mrgreen: ).
DPF (podľa všetkých indícii v benzínovej pohonnej jednotke pasívny) sa zvýšením účinnosti spaľovacích motorov nevyhneš. Je to negatívny sprievodný faktor. Zámerne, ak na mňa niekto zareaguje, tak si dám tú námahu niekomu skopírovať graf priebehu emisií s ohľadom na výstup z lambdy z jednej literatúry, čo tu mám. Mimochodom, MB (teda v tej dobe Daimler Chrysler) bol jedným z prvých, ktorý zastával iniciatívu a zavedenie DEF (zámerne som napísal toto "americké" pomenovanie, že kto to bude z toho vedieť, že o čo sa jedná) spoločne s Ivecom/FPT Fiat(Agri) a vtedy ešte spoločnosťou Aral (následne OMV) zavedenia AdBlue pred 13 rokmi v kamiónoch. Ako to následne užívateľsky "zvládli" (či skôr nezvládli) približne za 4 roky (okolo 2009) pri nástupe prvých vozidiel (predovšetkým SUV) je už na zváženie. Avšak koncepciu, pri dnešnom stave vývoja pohonných jednotiek u automobilov (to asi človek zistí iba tým, že sa začne zaujímať o iné motory, než tie, ktoré sa vedia a dajú ukotviť / zmestiť do karosérie auta) sú pomerne...zvláštne. Koncepciu AdBlue, podľa toho, čo som tu už čítal nedokážu všední ľudia dostatočne oceniť. Predovšetkým SCR systém sa musí zbaviť z koncepcie už nefunkčného systému EGR pre moderné motory. A takéto riešenie u pohonných jednotkách automobilov nepoužíva ani jeden výrobca (mimochodom, FPT pre Tier4f zvláda v počinoch ako je Case Optum či Case Magnum, všetky New Holland traktory ako T7 Heavy Duty atď... nemajú žiadny DPF filter! Iveco má pre Euro6 SCR systém only, teda s pasívnym DPF bez EGR. Tatra zvládla so vzduchom a starým motorom s mechanickým vstrekovaním prejsť cez Euro 4 a následne s výnimkami pre hasičov len so SCR, aby to spaľovalo rôzne kokteily až po letecký benzín čo či. A neviem, nejak som si nevšimol, že by tie najnovšie Tatry ako Terrno či posledné 815 pre hasičov čo mali tie vojenské kabíny nejak špeciálne čmudili, smrdeli či inak nepríjemne voňali alebo niečo vydávali... Myslím si, že ak by tento koncept vyvíjali, čo následne nedávno aj zverejnili, že vývoj opätovne obnovujú zvládli ak by tam zakomponovali určitým spôsobom nejaký, aj keď trošku deštruktívny DPF). Veľmi kompletný je počin spoločnosti Massey Ferguson 5700 SL, kde spojili SCR s diesel oxidačným katalyzátorom vše v jednom. Je to kompaktné, krpaté, malé, dobre sa to vojde do rámu traktora a nevznikne ani zlý obrovský výfuk, ktorý prekáža vo výhľade. To napríklad pochopil aj MB v nových motoroch pre kamióny. Tam je EGR vedené tým spôsobom, že v radovej 6 valcovej obsluhuje iba tri valce. Tým môže ísť stálejšie (veď tých stavov, kedy sa EGR vypína, malo vypínať, ale nevypína a výsledky vidíte na diagnostike, pretože má problém pneumatickej priechodnosti, inak povedané je zadrbané nečistotami je toľko... prakticky ktorý systém EGR funguje korektne vo vozidlách v rokoch 1999 až 2009? No máloktorý! ).stefan.koval napísal:a neprisiel aj mercedes ako prvy s filtrami pevnich castic pre benzin? ako pevne verim ze toto standard o 15 roky enbude aj ked vtedy uz budeme lietat asi.
V neposlednom rade, to sa nezmení, pokiaľ sa nezmení zmýšľanie ľudí. Tí berú ako emisnú kontrolu a vo všeobecnosti ako niečo nevítané a tieto poruchy (ak niekto behá s chybnou lambda sondou, ktorá hádže lalaly, deravým výfukom a vykazuje vyššiu spotrebu, ale hlavne, že je to šetrílek, tak čo mu na to povedať...) dosť prehliadajú. Toto by moc zaujímalo asi zooma, čo spomeniem, lebo on je taký nesmierny hater každej Škody a Felície, ako uviedol pre pár rokmi, tak práve tam bolo vnímať ten počin a iniciatívu v pozitívnom smere najlepšie. Od postupnej zmeny z karburátora, cez systém Bosch Ecotronic s riadeným katalyzátorom Pierburg až následne jednobodové vstrekovanie Bosch Monotronic atď. atď. . Ale tak čo sa čudujem, že vám tu jeden erudovaný odborník (ten s tým, čo má nick ako najobľúbenejší stratový formát na hudbu a je to zaručený odborník na SSD, bajonet Sony a neviem čo ešte) povie, že tá OHV pohonná jednotka je v podstate identická s tou, čo bola v MB 1000. (to som pred mesiacom, keď som to tu čítal priam vyprskol smiechom a mal som fakt zábavný večer :mrgreen: ).
Toto je taktiež 5 rokov staré video od toho naj povolanejšieho pána z vývoja Audi (Haďák ho určite poznať musí už z tej miniatúry). Dosť nadčasové video/rozhovor, s ohľadom aj nedávnych zistení, tvrdení a skutočností. V prvej časti je tam obsiahnuté skôr pohľad na motoršport a jeho vnímanie, od polovice to následne veľmi pekne graduje už aj všetkých otázok a vnímania koncepcie automobilového priemyslu (otázka a odpoveď v približne 11 min. a 30 sekunde je veľmi výstižná! Respektíve následne okolo 15 min.) Určite odporúčam si to dôsledne vypočuť, najlepšie možno celé ak teda niekoho aj viac zaujíma aj motoršport. Neočakávam, že ho Snake naplno ocení. Avšak niekto iný určite áno.Snake napísal:Moj zlaty tebe aj dochadzaju suvislosti ci si len splietas svoje sracky furt dookola linkovanim 5 rokov stareho videa/auta?
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5858
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia
A presne preto by som nemal byt premudrely.Blackhawk napísal:zo zaciatku som sem chodil bez registracie, len lurkovat
A teraz sup na videjko od Bubaka.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7077
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia
stacilo kliknut na prvu stranu aky tam je datum. a to video ma nudilo ale do aut vidim asi ako do lietadiel,
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
Re: Všeobecná diskusia
ja to tu stalkujem od 2011- od 11stich rokov
tusim som tu mal v tomto detskom veku aj nejaky ucet(alebo to bolo na hojovi?), ale nemam sajnu jake nicky som vtedy pouzival
tusim som tu mal v tomto detskom veku aj nejaky ucet(alebo to bolo na hojovi?), ale nemam sajnu jake nicky som vtedy pouzival
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
to mas kolko teraz, 18 ? To si nejako skoro kupoval dodavku...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
Myslim, ze nemusim pisat ze to kupoval otco a ja som len pomahal s vyberom
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
okej, sak sa len pytam. Lebo v tej povodnej teme si znel silnohusto
Zhanam nejaku dodavku, s dlzkou nieco okolo 5metrov, auto je urcene pre partiu elektrikarov...
jakoze TY zhanas...
Zhanam nejaku dodavku, s dlzkou nieco okolo 5metrov, auto je urcene pre partiu elektrikarov...
jakoze TY zhanas...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
Tak akoze zhanal som to ja, otec na take veci nema cas ani chut
On dostal na stol hotove cenove ponuky s pre a proti..
On dostal na stol hotove cenove ponuky s pre a proti..
- Shairachaz
- Používateľ
- Príspevky: 1858
- Dátum registrácie: Ut 11. Mar, 2014, 12:04
- Bydlisko: Kráľovský Chlmec
Re: Všeobecná diskusia
Dá sa na metalízu použiť farebný vosk? Mám tu zopár fľašiek Turtle Wax Jet Black Wax ale neviem či to vôbec bude mať nejaký účinok, keďže u metalíz sa leští lak a nie farba samotná lak sice vyleští, ale neviem či to nebude vyzerať blbo alebo čo ja viem
Hromy Hněvu podřimují na Severu. Podobny dubu, jehož větve jsou plny hnoje, a hnízd nářků, a pláče, snášených na Zemi které spalují Noc i Den a vyvrhují stáda škorpionů a vypouštějí síru smíchanou s Jedem. To jsou Hromy, které jsou okamžitě připraveny rozeřvat se stovkami mohutných Katastrof a statisíců Pohrom, po kterých nezůstane nic a nikdo zde nic nepozná. Jedna skála porodí tisíce, právě když Srdce Člověka dosáhne jeho Myšlenek.
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia
Bude to ma efekt do druheho umytia, budes mat zasrate vsetky cierne gumove tesnenia ale pomoze to trosku ak mas napr. kapotu od kamienkov atd. Pokazit tym nic nepokazis
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
- Shairachaz
- Používateľ
- Príspevky: 1858
- Dátum registrácie: Ut 11. Mar, 2014, 12:04
- Bydlisko: Kráľovský Chlmec
Re: Všeobecná diskusia
Pokiaľ to "zafarbí" aj tesnenia, to budem len rád Stále som ale ešte len vo fáze opráv laku (odstraňujem lepidlo, farbím a lakujem odreniny etc.)
Hromy Hněvu podřimují na Severu. Podobny dubu, jehož větve jsou plny hnoje, a hnízd nářků, a pláče, snášených na Zemi které spalují Noc i Den a vyvrhují stáda škorpionů a vypouštějí síru smíchanou s Jedem. To jsou Hromy, které jsou okamžitě připraveny rozeřvat se stovkami mohutných Katastrof a statisíců Pohrom, po kterých nezůstane nic a nikdo zde nic nepozná. Jedna skála porodí tisíce, právě když Srdce Člověka dosáhne jeho Myšlenek.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
konecne WV pesnicka pre moje ušká...
Nejostřejší TDI opravdu neumí jezdit v průměru za 6,7 litru, jak říká výrobce, nestůjte mu ale permanentně na krku a odvděčí se vám osmi až deseti litry na sto, podle toho, jak moc budete pospíchat. Jestli hodně, ani sprint na letiště s partou meškajících businessmanů vám v nádrži tragický vír neudělá, pojedete zhruba za patnáct až sedmnáct litrů.
No, sedemnast litrov... WV autobomil. Teda automobil. DIESLOVY. Stvorvalec. Sedemnast litrov. WV.
Konecne. Lebo doteraz vsetky jazdili len za styri cela nieco.
Inak benzinove varianty tej masinky su na tom este lepsie : pokud začnete opravdu pospíchat a vyzkoušíte, jak stabilní umí být Multivan v rychlostech kolem 180 km/h, palubní počítač začne hlásit spotřebu od šestadvaceti do osmadvaceti litrů. Pořád to asi není katastrofa
A vlastne uz som aj prezradil o akej masinke sa bavime.
Ziadna katastrofa, DVADSAT OSEM litrov palubak, takze zhruba TRIDSATDVA realita. Stvorvalcovy benzinik. Jasnacka, TSI. Našpliechaju tolko tie vstrekovace... parada.
U mna cele dobre. Konecne.
Nejostřejší TDI opravdu neumí jezdit v průměru za 6,7 litru, jak říká výrobce, nestůjte mu ale permanentně na krku a odvděčí se vám osmi až deseti litry na sto, podle toho, jak moc budete pospíchat. Jestli hodně, ani sprint na letiště s partou meškajících businessmanů vám v nádrži tragický vír neudělá, pojedete zhruba za patnáct až sedmnáct litrů.
No, sedemnast litrov... WV autobomil. Teda automobil. DIESLOVY. Stvorvalec. Sedemnast litrov. WV.
Konecne. Lebo doteraz vsetky jazdili len za styri cela nieco.
Inak benzinove varianty tej masinky su na tom este lepsie : pokud začnete opravdu pospíchat a vyzkoušíte, jak stabilní umí být Multivan v rychlostech kolem 180 km/h, palubní počítač začne hlásit spotřebu od šestadvaceti do osmadvaceti litrů. Pořád to asi není katastrofa
A vlastne uz som aj prezradil o akej masinke sa bavime.
Ziadna katastrofa, DVADSAT OSEM litrov palubak, takze zhruba TRIDSATDVA realita. Stvorvalcovy benzinik. Jasnacka, TSI. Našpliechaju tolko tie vstrekovace... parada.
U mna cele dobre. Konecne.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Čierna listina bazáru
- Príspevky: 606
- Dátum registrácie: So 09. Feb, 2013, 14:55
- Bydlisko: Dunajská Streda
Re: Všeobecná diskusia
mp3turbo napísal:konecne WV pesnicka pre moje ušká...
Nejostřejší TDI opravdu neumí jezdit v průměru za 6,7 litru, jak říká výrobce, nestůjte mu ale permanentně na krku a odvděčí se vám osmi až deseti litry na sto, podle toho, jak moc budete pospíchat. Jestli hodně, ani sprint na letiště s partou meškajících businessmanů vám v nádrži tragický vír neudělá, pojedete zhruba za patnáct až sedmnáct litrů.
No, sedemnast litrov... WV autobomil. Teda automobil. DIESLOVY. Stvorvalec. Sedemnast litrov. WV.
Konecne. Lebo doteraz vsetky jazdili len za styri cela nieco.
Inak benzinove varianty tej masinky su na tom este lepsie : pokud začnete opravdu pospíchat a vyzkoušíte, jak stabilní umí být Multivan v rychlostech kolem 180 km/h, palubní počítač začne hlásit spotřebu od šestadvaceti do osmadvaceti litrů. Pořád to asi není katastrofa
A vlastne uz som aj prezradil o akej masinke sa bavime.
Ziadna katastrofa, DVADSAT OSEM litrov palubak, takze zhruba TRIDSATDVA realita. Stvorvalcovy benzinik. Jasnacka, TSI. Našpliechaju tolko tie vstrekovace... parada.
U mna cele dobre. Konecne.
To máš z nejakého testu? Lebo potom ten, čo robil tie testy, v živote nesedal v 2.0 TDI ani v žiadnom benzňáku z VW konc...
Octavia 3RS dizlovy sa úplne v pohode dá jazdiť na 6,5... a reálne nie palubovka... Firemne golf mali dlhodobý priemer v meste 6,5, podotýkam ,dlhodobý na základe účtovníctva...
Mám 350hp na 2.0TSI a jazdím s priemerom 11,5 a to mám qurva ťažké nohy... Bez úprav som jazdil 9,5... Ak som išiel predpisovo 6,5 v eko režime.
Kedysi A6tky mi žrali vela, 3.0TDI v pohode 13-14 na rozdiel od E320CDI W211 s 270HP čo mi žere 7,5 a ťažkou nohou...