Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
zoom
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2241
Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava (40)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa zoom »

Zase takto dramaticky by som to neprezival. Povedal by som, ze zalezi aj na konkretnom modeli, ktory das do auta. V Commanderi mam Varta bateriu, ale taku serioznejsiu (top of ze line AGM). Auto medzitym aj stalo mesiac v horskej zime, jazdi velmi kratke trasy, startuje to 8-valec, raz bola aj uplne vybita. Zatial uplne bez problemov, podla zvuku startuje startuje rovnako ako pred rokmi.

Chapem, ze sa na to mozes pozerat, ze radsej si kupis 5× lacny akumulator za 40,-€ nez jeden za 200,-€, ale potom prichadzas o tie vyhody (kapacita, CCA, vyhody AGM - rychlost nabijania, odolnost v offroade). A pokial mas moderne auto s pridrbanym start-stop systemom, o dovod viac mat takuto bateriu.

Ked tato dosluzi, mozno skusim Optimu. Podla vyhladavania nerobia model pre moje auto, ale to sa mi zda volovina. Najdeme podla rozmerov a opacnych emerickych polov.
Používateľov profilový obrázok
icefire
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6226
Dátum registrácie: So 01. Nov, 2008, 19:48
Bydlisko: Vieden/Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa icefire »

Auto so start-stop systemom by som si uz z principu nekupoval :D
Spoiler: ukázať

i5-12600K + Noctua NH-D14 + 2x Noctua @ MSI PRO Z690-A DDR4 - WD SN550 1TB @ Win10 PRO + WD RED 3TB - ASUS TUF 3070 OC 8GB + Alienware 3418DW G-Sync - Kingston HyperX Predator 16GB 3000MHz - Corsair RM850x (2021) - Fractal Define R2 + 3x Noctua - Logitech G502 + Glorious PC Gaming Race Stealth Extended + Ducky One SF - Xonar DX + HyperX Cloud + Behringer MS16 - 2x Xbox Series X Wireless Controller & Wireless Receiver - Philips 55PUS730412
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ale to su dnes skoro vsetky, co budes chodit na koni ? Ten sa blbo parkuje v Tesku.



Chalani vy tym baterkam davate... Varty sa vyrabaju na linkach DžonsonsControls aby som to napisal sifrovane, zabudnite na znacku. Spolu s Vartami sa tam robia styri dalsie "znacky".


Ja mam v Krajzleri original z vyroby 2004 [!! nie 2014, ale slovom DVETISIC NULA STYRI teda TRINASTROCNU bateriu !!] a nejavi absolutne ziadne znamky odchodu. Poslednych 9 rokov toci jazdy ze z Petrzalky do Petrzalky, pripadne z Petrzalky cez Pristavny Most, v tom uplne ze vybornom pripade ze 7.4km a dvakrat do roka 1000km. Inak vonku z mesta prakticky nebola. Garaz to auto nevidelo nesnivalo.

Galaxia, skoro 5 roky dozadu som kupoval Yuasu, samozrejme ze tuto zimu som s nou startoval tych progresivnych europskych vozov ajjaj LEBO ACH BOZE BOLO MINUS DESAT. Kedze masina ma dnes 17 rokov, povodnych 12 rokov jazdila na Motorcraft = Ford z vyroby, 62Ah, nezavisle kurenie pouzivam kazdu zimu. Tiez u mna poslednych 9 rokov (cize od 7 rokov veku auta) berie trasy 4.4km, 7.4km a podobne cisla v ramci Blatisravy. Panovi bratovi v Civiku zdochla Yuasa po 15 rokoch lebo nemala "vodu" zato hrdzave clanky sa nasli kolko si len chcel (vsetky). Pozor, je rozdiel medzi original japonskymi Juasami a madarskymi Juasami, ja mam samozrejme tu madarsku lebo inu u nas nekupis.


Prepacte ale je cista hanba ked baterčička umrie okolo troch/styroch rokov. Pred barakom mi parkuje Ford Bronco, si najdite aka je to europska premiova masina, moc vela tych baterii nepozrala a to jazdi raz za dva tyzdne, vsetci tu nadavaju ze akurat berie parkovaci flek ale ked to ma chlapec na hranie tak co.




>> v mojom swifte batekru predtym tak nejako mepremyslal, tam je 45Ah a sice drzi napatie krasne ale je to jednoducho malo na 92kW.

bateria nesuvisi s kilowattmi. Mas starter co zerie 1.8kW, potrebujes to na dve sekundy, hotovo. Zhavenie nemas lebo benzin. Po nahodeni motoru je bateria bezpredmetna a akekolvek 45Ah nema problem s tvojim vrndžátkom. Ked budes mat osem hrncov a viac, potom rozmyslaj, aj moje styri dieslove hrnce musi 45ka nahadzovat lavou zadnou - to ze aj nahadzuje, Chrysler ma 50Ah a 2.5 liter s kompresiami trosicku inymi nez mas ty na benzine, cize moja kombinacia je ukrutne horsia na bateriu nez tvoja.

45Ah batercicka musi v takomto voze vydrzat dekadu. Nabijacia sustava v poriadku, ukostrenie v poriadku, no proste mas hrackarsku batercicku ktora patri akurat tak do RC auticka. Tenke doštičky vnutri, z lacneho materialu ktory sa droli viac nez bezny standard atd. cenovo optimalizovane.



Zoom : AGM baterie nevie nabijat skoro ziadne auto tak ako by malo. O Optime ti viem povedat len tolko, ze Chrysler co pisem samozrejme ma Optimu, cervenu lebo take tam montovali vo fabrike (inak je sranda ze z Michiganu vozili batercicky do Rakuska kde ich montovali, NEKUPOVALI ZIADNE EUROPSKE PREMIOVE ALE RADSEJ MONTOVALI AMERICKE SRACKOVE). Holt ked oni tomu blbci nerozumeju...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1950
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa maniak »

icefire napísal:Auto so start-stop systemom by som si uz z principu nekupoval :D
Co ti brani Start/Stop vypnut? V kazdom aute som na to videl tlacitko. Akurat kvoli legislative si to nepamata posledny stav ale po kazdom nastartovani sa opat Start/Stop zapne, cize mala otrava navyse vzdy to vypinat.
FVE 12.45 kWp V/Z
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3441
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stanomx »

nemyslel som to tak ze kupovat najslabsiu bateru za kazdu cenu... ale ak mam na vyber do feldy 45Ah nejaku bjorn/eurostar/powerblock atď za 35€ tak určite by som nepozeral na 54Ah Vartu silver dynamic za 60€. Lebo po pravde, tá varta klakne skôr. Dnešné vatry stoja za prd. 77Ah Exide je 2kg ťahšia ako 77Ah vatra, napr. A tak isto pri tých vyšších kapacitách potrebujem 80Ah 315mm ? zober najalacnejšiu, idealne nie vartu. (ano da sa povedať že je to už averzia voči tejto značke). Zas tie kapacity by som tak neprežíval až, 74Ah baterka dokáže naštartovať všetko, väčšine by poslúžila tak isto ako aj 120Ah v tom ktorom aute. Ja mám zafixované v hlave, že si vždy kúpim najvyššiu kapacitu čo mi do auta vojde, ale má to zmysel? Nie nemá. Zbytočné prachy. Samozrejme nebudeme si namiesto AGM baterie kupovať 45Ah do felicie, že. A auta typu audi A8l su samostatne kategorie. K tej optime, robia baterie s obomi layoutmi, teda pre všetky autá. Red Top 55Ah je cesta (prip 50 atď... nejaké obrovské kapacity oni nerobia, ale pozri na štartovací prúd, prípadne pozri na ľudí s jeden a pol kilowattovým audiom v aute), ja by som šiel po trakčnej optime.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> 77Ah Exide je 2kg ťahšia ako 77Ah vatra, napr.

velmi dobre, pane ! Presne hmotnost baterky ukazuje ako hrube ma dosky atd. s cim extremne priamo suvisi jej buduca zivotnost.




>> Ja mám zafixované v hlave, že si vždy kúpim najvyššiu kapacitu čo mi do auta vojde, ale má to zmysel? Nie nemá. Zbytočné prachy.

velmi spravne, znovu, akurat zaver je zly. Samozrejme ze to ma vyznam, obrovsky, mas vacsiu zivotnost, moznoze v dlhodobom horizonte usetris prachy lebo namiesto dvoch krpatych baterii si kupis jednu trosku vacsiu trosku drahsiu ktora sa vsak tolko nenamaha, neopotrebuva a viacej vydrzi, nemusi ta prist nikto kriesit volakde na horach atd. Kamarat vychodniar tuto zimu pytal dvacku za rozmrazovanie zmrazenych nestastnikov ked u nich okolo Humenneho bolo -20 len tak fici... a mal roboty ze az.

Optimy su drahe jak hovado a ich vysoka zivotnost vyplyva z cylindrickeho usporiadania. Kapacita mala, ale ako hovorim, na nahodenie motora potrebujes prd makovy.

Vo fordiku bola original 62Ah, samozrejme som tam teraz nabil stovku Yuasu. Ci zaplatim 55-60eur za taku bateriu ako ma byt alebo 80eur za podstatne vacsiu mna osobne netrapi, ostatni nech si robia co chcu. Inak za tu Juasu som vyplazil 2100,- ceskych korun vratane dph a mal som to samozrejme bez dane a samozrejme so stuplikami takze pri troske starostlivosti mi vydrzi urcite dlhsie nez zavrete bezudrzbove kde nemozes doliat "vodu"... cize realne okolo 67eur. No nekup to.

PS: v rozumnych autach netreba kodovat ziadnu kapacitu baterie za 30eur diagnostikou :)
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7299
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

Tak to ti radsej nebudem pisat, kolko som dal za original baterku v Honde, lebo ta na mieste vychoboti... cennikovo ako ako dve baterky do GH5 ;-)
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5786
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Jednoduska »

shajek napísal:
Jednoduska napísal:.... kto menil v mojom swifte batekru predtym tak nejako mepremyslal, tam je 45Ah a sice drzi napatie krasne ale je to jednoducho malo na 92kW. Ide tam teraz 54.......
čo ? :hmmm: :what:
neviem teraz comu sa cudujes ci tej baterke ale mojmu vyznaniu :laugh:

Turbo ano, ide o to kolko vie pustit do startovania, moze smi tu pisat ze to zvlada v pohode ked bolo vonku 10 stupnuv tak mi to startovalo na 5x a to veru ja nebudem trpiet, ked mi tam ta nova Varta vie pustit dost stavy aby to nabehlo hned. 78 eur ci kolko mi za to stoji a mal by som mat klud na 5 rokov.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Tak to ti radsej nebudem pisat, kolko som dal za original baterku v Honde, lebo ta na mieste vychoboti...

kludne sa pochval, odstrasujuci priklad pre vsetkych :) vsetci vieme ze v autoterorizakoch to nebyva zrovna najlacnejsie.
Inak niektore modely Hondy boli specificke tym, ake baterie pouzivali. Tenke, vysoke, prehodene poly, to nebolo jednoduche zohnat ani na volnom trhu a ked aj nahodou, tak na objednavku a tie ceny tiez neboli uplne standartne.

cize aj toto hraje silnu ulohu...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5216
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

60 libier, neviem preco to tak prezivate :)

http://www.coxmotorparts.co.uk/genuine- ... -1458.html
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7299
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

Hej hej, taka vysoka uzka. Ta cena v UK je celkom dobra, u nas to prerataj na eura a daj este tak 30% navrch.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa shajek »

Jednouska: Tvojmu vyznaniu :D .... konkretne ze "na 92kW je to slabe" .... co ma spolocne baterka a vykon motora ? :D keby napises, ze na moj benzinovy 4valec je to malo, zoberem ti to :D ale inak to je jedno, turbo uz napisal .. zalezi aky silny mas starter ... a v neposlednom rade aku mas vybavu atd atd .... a kazodpadne ked "nastartujes na piaty krat" , tak chyba je inde :D ma ti to startovat na brnk :D len pre info, moje smrdlave diesle v pripade komorky startovali na jednu otocku , a common rail startuje tak na 3-4 otocky startera :D
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5786
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Jednoduska »

Neviem, ja iba citujem (a pravdepodobne nespravne) panka co predava baterky a vysvetloval mi to nejako takto. Jendoducho ze ta mala co mam teraz mi neda dostatocnu stavu ku startu mojho motora (meral mi baterku aj so svetlami a vetrakmi na plno, hovoril ze napatia drzi dobre baterke nic nie je ale problemy mozu byt jednoducho preto ze nevie naraz pustit tolko co treba).

Rad sa naucim priucim alebo spravne pochopim samozrejme.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

je pravda ze ten starter je "silnejsi" teda "hladnejsi" na vysokovykonnych masinach, velavalčekoch velaobjemoch, ale proste stvorhrnec navyse lacny stvorhrnec (pardon, proste toto nie je auto za 50.000 euvra) nepredstavuje ziadnu hrozbu.

Navyse benzin, asi nema 19:1 kompresie (10.5:1 ?), bez zhavenia - kokso ja miniem viac elektriky na zhaveni samotnom nez ty na startovani :) myslim ze jeden zhavic berie okolo 70 amperov v spickach, tak si to orataj. Ty mas 1.4kW az 1.7kW starter, ja mam kazdu sviecu co zozere radovo 0.5kW, starter sa vrti necelu sekundu, zhavenie bezi pred startom styri-pat sekund teda aspon moje ked nie je 10 stupnov a viac

... a aby sa masinke lepsie brblalo, castokrat zhavim dvakrat :) vedecky zaver : europske baterky su sracky co sotva vydrzia styri roky.
Projektovana zivotnost. To by bolo aby sa nam kapitalizmus zastavil.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5786
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Jednoduska »

Rozumiem, teda... rozumiem lepsie ako rpedtym, stale daleko :D

Potom iba premyslam ako mohol tak silno chlad skodit, pri tich 10 stupnoch sa ozaj starter pretocil 5x aspon a ked je teplucko zahriato tak nabehne na 1x. pred branou to bolo 3x. A taktiez dumem ze mne ked 10 stupnov robilo toto tak ako startoval frajer co ho mal celu zimu....

V podstate nepodstatne, tak ci tak tomu auticku (aj ked je lacne ale je MOJE!) dam vsetku lasku, coby len zbytocnu :)

P.S. kompresny pomer je myslim 11:1 u mojej 1.6.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"