Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
srebalat
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1494
Dátum registrácie: Št 10. Aug, 2006, 02:00
Bydlisko: Štrba (33)

Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma

Príspevok od používateľa srebalat »

Broslowski napísal:financovanie 1% (tj akontacia 20% z ceny, nasledne splacas 1% mesacne a po splatení 60% sa na konci dopláca akontácia 20% - toto fin. je k dispo len pre firmy a zivnostnikov )
co viem tak bolo k dispozicii normalne pre kohokolvek, teraz to museli upravit(lebo zmena zakona) a tu "balonovu" splatku(to doplatenie) zahrnuli do akontacie, takze je o nu vyssia..

Broslowski napísal:Cesta bola z 80% diaľnica. Na dialnici sa šiel vždy max povolený rýchlsotný limit.
Priemerná spotreba za túto dobu 6,2- 6,3 l / 100km
na 130-140km/h a 80% dialnicu sa mi az nechce verit tej spotrebe, je to na 100% pravdive? :-D , lebo tieto tsicka na dialnici si pytaju celkom dost a to nehovorim o zatazenom aute(mam ten motor, ale ten z prvych, museli pokrocit cosi dost ocividne v tom pripade)..
Desktop: Intel Core i5 11400F - CoolerMaster Hyper 212+ GIGABYTE B560M AORUS PRO AX Asus ROG Strix RX6650XT 8GB ADATA XPG 512GB + 2TB WD Green 16GB ADATA XPG GAMMIX D30 3200MHz CL16 SilentiumPC Supremo M2 Gold 550W V2 SilentiumPC Regnum RG4TF Frosty White TG LENOVO G32QC-10 Logitech Z-4e Logitech MX Keys + Razer Deathadder V2 Mini + SteelPad QCK mini
LAN NB: Asus XDAB AMD Athlon X2 Dual-Core QL-65 2,1GHz ATI Radeon HD 4570 512MB 32gb SSD 4GB DDR2 Razer Krait + SteelPad QCK mini
Mobile: Iphone 12 mini 128gb + Iphone 8 64gb + iPad 2021 64gb + Apple Watch 7 45mm
TV: LG OLED48A1
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5859
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma

Príspevok od používateľa Jednoduska »

Mozem potvrdit ze swift sport jednotka nie je dialnicne auto, trapi sa to, 130kmh 4100 otacok. :)
ANONYM_a7

Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

nie nie je to 6 kvaltový swišť - a bol to len tip nakoľko to na dialnici pri 130 aj pri solo driverovi zozerie 7-8 bez problému.

Pneu mozes mat pravdu no cekol som mudru knihu a fakt su tam ine odporucane tlaky pri plnom nalozeni, skusim - uvidim. Neistotou by som to este nenazval ale nemalo to daleko od toho pocitu. V praxi staci zliest na 110 a mas po probleme samozrejme.

Dizel by bol urcite na tom lepsie, to si zasa nemusime klamat za chrbtom do oci :D v tej cenovke však utopia. do 13k naftu so 6 kvaltom od VAGu nenajdes. mozno ani do 15, v tejto vybave auta ani do 18 :D (vcera som skladal dake škodovice som sa dobre zabavil na tých cenách a hlavne na absencii akéhokoľvek rozumného balíčku výbavy )

Treba citat s pochopenim , cesta bola z 80% dialnica (nie 80% dialnica A 130-140). V Rakusku je to skor 110 lebo je tam vsade tunel, mimo tie useky sa slo 130 - 140. (skôr sme sa dostali z BA do Ljublani ako z BA do košic :D ) Jo este dodam ze klima bola zapnuta uplne celu cestu. V tom aute sa bez klimatizacie NEDA ak je tam vela ludi, do par minut sa zacnu zahmlievať sklá.

s financovanim mas pravdu, zmena zakona zabezpecila ze taketo financovanie na FO jednoducho uz nedostanes.

A ano tie 8 ventilove e111 mali podstatne horsie dialnicne spotreby. (samozrejme zmena voci e211 nie je len dalsich +8 ventilov, zmien je masivne vela )

Este zaujimavost kedze sa na fore riesila teplota oleja.

uplne maximum co som nameral bolo 103-104 stupnov. Inak sa to drzalo pri dialnicnom zatazeni pri nalozenom aute okolo stovky. Ak idem sam alebo ideme 2ja tak cca 95 - 98 pise kompijuter pocitac
Používateľov profilový obrázok
molnart
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6993
Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
Bydlisko: Bratislava/Samorin

Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma

Príspevok od používateľa molnart »

Broslowski napísal:Ja som však musel mať nastavenú sedačku v polohe komfort
to je co? :hmmm:
Broslowski napísal:V tom aute sa bez klimatizacie NEDA ak je tam vela ludi, do par minut sa zacnu zahmlievať sklá.
tomuto nechapem, na starych autach som bez problemov vedel odhmlievat fukanim vzduchu hoc aj studeneho a na aktualnych mi tiez pripada ze bez klimy do nejde?
Broslowski napísal:Este zaujimavost kedze sa na fore riesila teplota oleja.

uplne maximum co som nameral bolo 103-104 stupnov. Inak sa to drzalo pri dialnicnom zatazeni pri nalozenom aute okolo stovky. Ak idem sam alebo ideme 2ja tak cca 95 - 98 pise kompijuter pocitac
len ako sa pisalo vedla, palubak ti to meria v nadrzi, v okruhu mas tie teploty vyrazne vyssie
Spoiler: ukázať
PC: CPU: Intel Core i5 12600K with Silentium Fortis 5 ARGB MB: MSI Tomahawk Z690 DDR4 RAM: 2x 16GB G.Skill Ripjaws V 4400-19 DDR4 GPU: GigaByte Eagle GeForce RTX 3060 Ti OC HDD: Samsung 970 1GB GB PSU: Corsair RMx (2018) 650W Case: Fractal Meshify 2 Compact Monitor: Philips 272B7QPJEB OS: Win 11 64-bit
Notebook: HP EliteBook 840 G6 Core i5 8265U, 16 GB RAM, 512 GB SSD
Server: HP Microserver Gen8 Xeon E3-1265Lv2, 16GB ECC DDR3 OS: PVE + OMV + OPNsense
Phone: Samsung Galaxy A52s
Tablet: iPad Pro 11 (2018)
ANONYM_a7

Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

1. volant nizko sedačku blizko
2. to sa nadýcha rýchlo ja som na to alergický
3. No ved ok stale je to v poriadku
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ty ale to je zaujimave - ak som nakupil spravne, ked ides sam tak mas teplotu oleja skoro O DESAT stupnov mensiu ako ked idete styria ?

Radovo 95-98 versus 103-104 ? To je rozdiel jaxviňa, akoze pre mna necakane.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
ANONYM_a7

Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

Tak niečo to bude mať spoločné so žaťažením hnacieho agregátu tipujem :) Tých 103-104 je myslím zatiaľ tops.

V meste sa nad 98 nedostaneš. Muselo by mi pekne hrabať aby som to tak zakúril.

Ak má motor teda kontinuálne zaťaženie považujem za úplne normálne, že je teplota oleja vyššia ako keď je zaťažené striedavo/menej.


Keby nebolo niečo v poriadku, auto by určite zaručalo nejaký ten report alebo rozsvietilo kontrolu, čiže nerozmiem celkom tejto obsesii okolo teploty oleja :D Akože netvrdím že je to jedno, to určite nie, no ak je motor na také teploty konštruovaný, asi je to v poriadku.

BTW:


Vyzerá super, ale som úprimne rád, že som stihol ešte predchádzajúcu generáciu.

Ešte pridám info o upgrade e111 - e211
V závere roka 2012 spustila Škoda a.s. výrobu novej generácie prepĺňovaných motorov 1,2 TSI a 1,4 TSI - rad EA 211. Tieto agregáty sa rovnako ako staršie 1,2 TSi a 1,4 TSi montujú do modelov značky Škoda, Audi, VW a Seat. Jednotky sa vyznačujú nižším vnútorným trením, zníženou hmotnosťou a optimalizovaným teplotným manažmentom. Novinkou je napr. verzia 1,4 TSI, ktorá je schopná jazdiť len na dva valce v prípade menšieho zaťaženia motora.

V prípade motora 1,2 TSi radu E211 došlo k zmene aj v rozvodovom mechanizme. Pohon rozvodov už nezabezpečuje rozvodová reťaz, ale rozvodový remeň. Úplne novej konštrukcie je aj hlava valcov. Tá má po novom 16 ventilov, rozvod DOHC (pôvodný 1,2 TSI EA 111 má osem ventilov) a naviac obsahuje aj variabilné časovanie ventilov. V hlave sú integrované aj výfukové zvody. Toto riešenie zabezpečuje schladenie výfukových plynov, preto sa zbytočne neprehrieva katalyzátor. Výhoda tohto riešenia je jasná. Pri vysokej záťaži (napr. rýchla jazda po diaľnici) už nie je potrebné dochlazovat katalyzátor zvýšeným množstvom paliva, čo logicky znamená nižšiu spotrebu paliva. V praxi tak jazda po diaľnici pri konštantných 130 km/h znamená odber paliva okolo 6-6,5 litra v závislosti od modelu a mimo mesta pokojnou jazdou nie je problém klesnúť aj na dohľad 4 litrov. Nový agregát sa vyrába rovnako ako predchádzajúca generácia v dvoch výkonových verziách 63 a 77 kW resp. 66 a 81 kW-EU6, pričom slabšia verzia sa štandartne kombinuje len s päťstupňovou manuálnou prevodovkou-výkonnejšia má stupňov šesť.
Zdroj http://www.autorubik.sk/clanky/motor-1, ... a-starosti
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma

Príspevok od používateľa mp3turbo »

integracia zvodov do palice neznamena nahodou ukrutne vyssiu tepelnu zataz pre vsetko ostatne ? vacsie namahanie uplne vsetkeho, okrem katalyzatora a nenutnosti dochladzovat troskou paliva, co sa v Turbovej terminologii rovna... vymene troch kvapiek spotreby za ukrutne mensiu zivotnost, zase raz a znova ?

Mi to pride ako nahodit dve turba v styristokonovych bmv 4.4i motoroch medzi strojovne, pretoze tam je najteplejsie tak to pre tie slimaky musi byt to najlepsie... samozrejme to tak aj dopadlo :) https://s1.cdn.autoevolution.com/images ... 8225_1.jpg
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
ANONYM_a7

Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

Neviem ujo turbo, nie som konštruktér spalovacích motorov, predpokladám, že tu takého medzi sebou ani nemáme, a tak vidíme do toho prd makový... myslieť si môžeme každý jeden čo chceme, realitu však nezmeníme.

- pozri si ako je riešenie chladenie agregátu e211 - bolo kompletne prekopané, sú tam dva samostatné obehy, dodatočné elektrické čerpadlo nezávislé na behu motora na dochladenia turba v prípade keď prejdeš xxx km (zmena z 300 km na xxx km lebo uz vidim ako turbo pise ze co je to za auto ked treba po 300 km na dialnici nechať dochladiť turbo :D ) na dialnici v totálnom teple a rozhodneš sa vypať motor okamžite ako dorazíš na odpočívadle. By som skôr povedal že integrovanie "zvodov do palice" môže mať skutočne za následok jedine dochladenie výfukových plynov, pretože ten motor očividne nemá problémy s chladením ani v tomto prípade. Rovnako je to dobré v tom, že to funguje aj opačne. Chladiaca kvapalina sa behom zahrievania motora zahrieva od výfukových plynov - motor rýchlejšie dosiahne prevádzkovú teplotu. V teórii sa píše až o 20% (oproti externému riešeniu zvodov )úspore paliva len skrz integráciu zvodov "do palice" pri jazde s vysokým zaťažením hnacieho agregátu (motor dokáže fungovať podstatne dlhšie s λ=1)

Inak by to tak asi nespravili. A možno to tak spravili práve preto, aby som zhorel jak žebrák na križovatke :D

Dam sem este pre vizualizáciu uloženi súćastí agregátu tento link https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... nt-4734257 okrem mena majú tie motory fakt málo spoločné.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma

Príspevok od používateľa mp3turbo »

co takto olej s vyssou teplotou :) kedze mas v hlave pridavne kurenie so 600 stupnami ktore by inak bolo vedene mimo tej hlavy ?

co sa tyka konstrukterskeho umu a inak by to nespravili logickeho zdovodnenia ze to nemoze byt horsie, len si skromne prizname ze je to zrovna ten isty team ktory na HTP viedol olejovy trakt direkt nad "zdrojom tepla" (skus uhadnut co to bolo) a kvoli tomu oleje sotva vydrzali 10.000km v jemnom zatazeni, ked si tym splasenym 50 kilowattom ci kolko mala ta tragedia "pribil" tak olej bol kaput po 4.000km a horeli tomu zrovna katalyzatory. Je to uplne presne ten isty team. Jasne, ved to nemoze byt zle ked to tak spravili. Otazka je preco sa to doteraz 120 rokov spalovacich motorov nerobilo, zrejme to nikoho nenapadlo a vsetci su blbi (ehm fakt ?) alebo je tam nejaky iny háčik, ba priamo az háčisko. Lebo ruky na bradavky, priznajme si uprimne ze takato primitivne jednoducha konstrukcna zmena sa da spravit na kazdom motore a ked je to naozaj najlepsia vec od vymyslu chleba, uz by to davno mali vsetci kedze sa kazdy nahana za poslednou desatinou spotreby paliva.

V honbe za poslednymi moznymi usporami par kvapiek paliva sme sa zacali uchylovat k strasnym veciam, od eko-nizko-pneumatik so slabou zivotnostou a jazdnymi vlastnostami cez automaticke zaluzie zakryvajuce chladic a zaklapavajuce pristup cerstveho vzduchu (mondeo desat rokov dozadu) az... po zvody integrovane do hlavy. Nejaky cirkus tam proste bude, ked tie zvody prisli na radu az teraz. Ver mi ze ano.

Ano, motor dosiahne rychlejsie prevadzkovu teplotu co sa rovna uspore paliva a to predovsetkym v zime. Dosiahne ju z dvoch dovodov, poprve tam ma zmenseny okruh mimo hlavneho (dva termostaty alebo tri ?), podruhe tam ma sialene pridavne kurenie. Taketo pridavne kurenie je uzitocne naozaj len v zohrievacej faze, potom uz moze byt neziaduce. Jasne, ine hlavy to spocitali, netreba Turbov nazor - ale tie hlavy ktore to pocitali, ratali iba so zarukou, par rokov, par tisic km statisticky, potom nezaujem. O toto tu ide.

Logicky by niekto mal namietnut ze to teplo v nepriatelskych zvodoch ajtak prichadza z motora. Ale iste, lenze pri klasickych zvodoch sa znizuje tepelne zatazenie agregatu tym ze ho tam nehromadime. Skusim spomenut BMV 4.4i motory s vyhrievanymi dvomi slimakmi a vlastne uz som ich spominal. Neboj nic, aj henti chlapci si MYSLELI ze je to najlepsi vynalez na svete. Uhm, nebol. Dnes uz to vie cely svet.

Co je dosledkom preplnania motorov ? Teplo. Co je najvacsi nepriatel tych dnesnych prditok ? Hlupy majitel ktory pritlaca pedal, lebo co ? Generuje teplo. Ano, "stacia" sa chladit. Ale nie tak ako predtym. Teplo nici oleje. Teplo nici turba, piesty (prepaleny piest si pocul dakedy ? Napriklad take zle rozprasujuce vstrekovace), teplo nici vsetko.

.
.
A my dnes ideme tlieskat ze mame viacej tepla. Pome na to, jak to fasa vymysleli tie hlavy konstrukterske, tlacene vrchnostou na spotrebu.

Ano, pokrok nezastavis. Ani motory o velkosti krabicky od topanok zavesene na zeriavoch (polmetrovy silentblok z kazdej strany). To vsak neznamena ze nemozem vyjadrit svoj nazor.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
ANONYM_a7

Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

Turbo nerobilo sa to preto pretoze nebola EU, normy, kktiny co vytlacili V8 tristolitrové. Pretože nebolo potrebné rozmýšlať - to je všetko... rovnako porovnávať poznatky z materialovej technológie spred xxx rokov s modernými poznatkami je tiež také... o ničom. To by sme dopadli keby sme sa v tomto smere neposúvali dopredu, všakže. Oleje vydržia viac, zliatiny vydržia VIAC. Prečo to nevyužiť?

Naštuduj si chladenie e211 potom môžeme diskutovať. Lebo prepáč ale trepeš. Toto konštrukčné riešenie prináša Výhody, nie opačne. CHladiaca sústava dovoľuje dosiahnutia rozdielných teplôt chladiacej kvapaliny v hlave valcov voči teplote v bloku. Kvapalina pritom prúdi priečne - od strany sania ku strane výfuku = rovnomerné rozdelenie v hlave valcov.

Skrz schované zvody -2KG to asi tiež nie je na zahodenie. keď už sa huntí každý ten mililiter.

Názor maj aký chceš ja ti ho neberem, no mať názor na konštrukčné riešenie, ktorému očividne nerozumieš, je odvážne. Netvrdím že ja som tu TSI expert, to vôbec nie, no stačí študovať, a zistíš fakty, nie názory toho a toho a toho..

NECHCEM tu s tebou viesť siahlodlhé debaty od veci, nechcem si zarať vlánko, tak poprosím k téme. nie BMW 4.4l nie je k téme a ani v ničom nie je porovnateľné s čímkoľvek, čo nájdeme vo vozidle, ktoré opisuje toto vlákno.

NIE nie je problém teplota oleja - aj keď je tvoj názor že je, diagnostika automobilu funguje aj za chodu, a ak by bolo dačo zlé, auto sa ozve. A ano teplo nici olej, a preto sa olej mení, pravidelne, pomerne často, sám si toho zástanca :) Ja zrobím ešte 10 000km a pojdem dať tiež vyliať tie lubriganty preč :D

Ja by som tiez mal najradsej v mestkom auticku V8. V dnesnej dobe je to nereálne. (nie nebude si bezny clovek davat V8micky na plyn len aby mali V8)
SpQx
Čierna listina bazáru
Čierna listina bazáru
Príspevky: 606
Dátum registrácie: So 09. Feb, 2013, 14:55
Bydlisko: Dunajská Streda

Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma

Príspevok od používateľa SpQx »

Do akej rychlosti majú tie 1.2 dych? Skúšal si nejaku maximalku, alebo jeho okolie?
ANONYM_a7

Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

Popravde zatial co som siel max bolo 160 - ja nechodím moc rýchlo.

Videl som však fabiu kombi s rovnakým agregátorm 210 na nemeckej dialnici.
tu mas aj dake podivaničko ;) len v tej fabii to hulaka jak sfina :D
ANONYM_a7

Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

https://www.seat.sk/konfigurovat-kupit/ ... va-ibiza-1

Nová Ibiza už v cenníku. Ceny fasa :) Dalo by sa vyberať, no za 13k by som dostal hovno :D Keď som si vyskladal konfig, ktorý máme momentálne (samozrejme som nemal ako zohladnit fakt ze sa monutu uz trocha iné systémy) 16500e s tým že by v FRku bol 3jvalček 115 koňový. Not bad keby na to dali dáke 2 litre dolu v rámci dákej hyperzľavy, ešte sa trocha za vajica predajca pochytá a hneď by to mohlo byť za pekných 14k :)
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5830
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma

Príspevok od používateľa SKiLEX »

k tej spotrebe TSIciek na dialnici

Touran 1.4TSI 110KW 6st. MT
https://goo.gl/71wIig

Belgicko, holandsko - tempomat na 128
Nemecko - fukal silny vietor - vela obmedzeni na 120, kde bolo unlimited tak 150, ojedinele 170... skoda toho vetra, na autobahn som sa tesil, ale s prazdnym touranom to nepekne hadzalo
Cesko a Slovensko dialnice - tempomat 140
Cesko a Slovensko okresky - 110-120(okrem toho plzen-ceske budejovice sa nedalo kvoli premavke, piatok rano...)
Pri plzni to ukazovalo priemerku 128, avsak po zjazde z dialnice to zacalo rapidne klesat

vysledna spotreba
Obrázok

a to touran je oproti ibize 1.2 vysoka krabica... cize tych 6,3 vidim celkom realne

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"