Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Nechapem naco by som si vymyslal
Nice spotreba
Nice spotreba
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Keby na autobahne nefukal vietor tak tam svieti 9,5
Je to dost haklive na jazdny styl
Je to dost haklive na jazdny styl
- lepermessiah
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 2796
- Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
- Bydlisko: ZV
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
zalezi aj od sprevodovania, nas Touran 1.9TDI na dialnici 6.1 - 6.3, dochadzanie BJ-PO s 4 ludmi na palube s priemernou rychlostou 76 (co pri max. 90 a dediny 50 nie je malo..) bola spotreba 3.7-4.3
btw. ta teplota oleja 100 este dajme tomu ale fakt je to na hranici zivotnosti oleja, hlavne ak tam ide nejaka 0W-30 u mna sa olej hybe medzi 80-90 a to mam 20 rocny 1.8T VAG
btw. ta teplota oleja 100 este dajme tomu ale fakt je to na hranici zivotnosti oleja, hlavne ak tam ide nejaka 0W-30 u mna sa olej hybe medzi 80-90 a to mam 20 rocny 1.8T VAG
Spoiler: ukázať
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Olej môžem meniť každých 15k km a som v kľude. Fakt mám pocit že to príliš hyperbolizujete s tým olejom. Nerozumiem, ako by bolo možné, aby bolo niečo ako mazacia sústava spalovacieho agregátu akokoľvek poddimenzovaná. Ak to budem pravidelne meniť, nemá sa tomu čo stať. Veď by sa tie mašiny dreli jak divé, čo sa pri e211 nedialo (turbo gugluje o sto šesť zadreté 1.2 jky ). AKože fakt tu nejdem nič obhajovať, viem o spolahlivosti gulové, mám to krátko, no motor som naštudoval a nevidím tam skutočne žiadnu obrovsku prasačinu.
AFAIK tie oleje by mali byt do 120 stupnov uplne bez problému, nerozumiem teda fakt.
NVM čo tam ide, zistím a editnem.
Asi https://oleje-a-maziva.heureka.sk/castr ... iii-5w-30/
AFAIK tie oleje by mali byt do 120 stupnov uplne bez problému, nerozumiem teda fakt.
NVM čo tam ide, zistím a editnem.
Asi https://oleje-a-maziva.heureka.sk/castr ... iii-5w-30/
Zdroj: https://www.seat.com/owners/your-seat/m ... fline.htmlEngine oil temperature display
The engine reaches its operating temperature
when in normal driving conditions, the oil
temperature is between 80°C (178°F) and
120°C (248°F). If the engine is required to
work hard and the outside temperature is
high, the engine oil temperature can increase.
This does not present any problem as
long as the warning lamps ››› table on
page 36 or ››› table on page 36 do not
appear on the display.
-
- Čierna listina bazáru
- Príspevky: 606
- Dátum registrácie: So 09. Feb, 2013, 14:55
- Bydlisko: Dunajská Streda
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Podla mňa tá ibiza by to zvládala lepšie...
Neviete ako natáčajú, alebo s čím tie POV videá? ja som tak 2-3 tyzdne dozadu skušal, ale nakoniec sme sa zhodli, že to natočí spolucestujúci... nad 200 s jednou rukou na našich cestach nie je sranda
https://www.youtube.com/watch?v=nKd3RUjE1Y0
Neviete ako natáčajú, alebo s čím tie POV videá? ja som tak 2-3 tyzdne dozadu skušal, ale nakoniec sme sa zhodli, že to natočí spolucestujúci... nad 200 s jednou rukou na našich cestach nie je sranda
https://www.youtube.com/watch?v=nKd3RUjE1Y0
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
>> Fakt mám pocit že to príliš hyperbolizujete s tým olejom.
tak urciteeeeee....
>> Nerozumiem, ako by bolo možné, aby bolo niečo ako mazacia sústava spalovacieho agregátu akokoľvek poddimenzovaná.
velmi daleko mas od konstrukterov a od absolutne jednoznacne preukazanych historickych udalosti. Nejedna automobilka zvacsovala objem olejovej naplne lebo sa jej motory kazili, napriklad aj taka uberspolahliva Mazda. Ano, mazda mala sialeny [!!!!] problem s hrubo poddimenzovanou mazacou sustavou a to nebolo v case kedy nadrbany Uljanov strielal s druzinou z Aurory, ale iba slabych desat rokov dozadu. A bol to zrovna jednadva ktory padal na olejoch ako skapate muchy.
Dovolil som si tuto poznamku kedze sa v tejto teme riesia napriklad kamery a boli vitane s potleskom.
>> u mna sa olej hybe medzi 80-90 a to mam 20 rocny 1.8T VAG
som rad ze som to nepisal ja. Dnes nie je ziadny problem 30k km oleje, 110 stupnov, lážoplážo este pribijeme donutra zvody. Podla mna by sa aj DPFko malo integrovat do hlavy a tam vypalovat, pretoze by to bolo uspesnejsie. No schvalne, ktoru posahanu automobilku to napadne prvu
http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=12
http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=11
atd atd, dobre vsetci vieme ze 30k km oleje su sprostost ale ajtak si to proste 99% z beznych sprostacikov pardon majitelov vozidiel nepripusta. Ved ten vyrobca to ma zratane, ved vie co robi - jasneze vie, PRE JEHO PENAZENKU. Napriklad rozvody 2.0benzinov na 180k km, pripadne Peouzeoty na 240k km alebo 10 rokov ked je auto mimo zaruky, jasneeeeee...
Cest a slava tym, ktori menia oleje po 10k km, maximalne 15k km. V dobe sialene sa zmensujucich motorcekov, sialene sa dvihajucich vykonov, kilometrovych priebehov, ocakavani na auto (zrychlenie, pruznost a taketo tie uzivatelske somariny), litrovych vykonov atakujucich supersporty z 90tych rokov (ano, presne tak, 100kW/liter objemu v CIVILNOM SERIOVOM voze, navyse s motorcekom mensim nez tri pollitraky v krcme) je to ukrutne dolezitejsie ako kedykolvek predtym.
tak urciteeeeee....
>> Nerozumiem, ako by bolo možné, aby bolo niečo ako mazacia sústava spalovacieho agregátu akokoľvek poddimenzovaná.
velmi daleko mas od konstrukterov a od absolutne jednoznacne preukazanych historickych udalosti. Nejedna automobilka zvacsovala objem olejovej naplne lebo sa jej motory kazili, napriklad aj taka uberspolahliva Mazda. Ano, mazda mala sialeny [!!!!] problem s hrubo poddimenzovanou mazacou sustavou a to nebolo v case kedy nadrbany Uljanov strielal s druzinou z Aurory, ale iba slabych desat rokov dozadu. A bol to zrovna jednadva ktory padal na olejoch ako skapate muchy.
Dovolil som si tuto poznamku kedze sa v tejto teme riesia napriklad kamery a boli vitane s potleskom.
>> u mna sa olej hybe medzi 80-90 a to mam 20 rocny 1.8T VAG
som rad ze som to nepisal ja. Dnes nie je ziadny problem 30k km oleje, 110 stupnov, lážoplážo este pribijeme donutra zvody. Podla mna by sa aj DPFko malo integrovat do hlavy a tam vypalovat, pretoze by to bolo uspesnejsie. No schvalne, ktoru posahanu automobilku to napadne prvu
http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=12
http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=11
atd atd, dobre vsetci vieme ze 30k km oleje su sprostost ale ajtak si to proste 99% z beznych sprostacikov pardon majitelov vozidiel nepripusta. Ved ten vyrobca to ma zratane, ved vie co robi - jasneze vie, PRE JEHO PENAZENKU. Napriklad rozvody 2.0benzinov na 180k km, pripadne Peouzeoty na 240k km alebo 10 rokov ked je auto mimo zaruky, jasneeeeee...
Cest a slava tym, ktori menia oleje po 10k km, maximalne 15k km. V dobe sialene sa zmensujucich motorcekov, sialene sa dvihajucich vykonov, kilometrovych priebehov, ocakavani na auto (zrychlenie, pruznost a taketo tie uzivatelske somariny), litrovych vykonov atakujucich supersporty z 90tych rokov (ano, presne tak, 100kW/liter objemu v CIVILNOM SERIOVOM voze, navyse s motorcekom mensim nez tri pollitraky v krcme) je to ukrutne dolezitejsie ako kedykolvek predtym.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Dobre turbo ukludni sa neni to tema o tom ze nesuhlasis ale to konkretnom automobile, prepac ale tvoje výlevy ma absolútne nezaujímajú, veď ty s tvojími skúsenosťami by si mohol konkurovať nejednej automobilke, všakže. Furt tu pises dake somariny mazda pezoty neviem co, kasli na to uz to budem mazat, zasa si premenil peknú temu na pile of shitstorm, gratulujem toto je jedine, v com mas skutocny talent... proste clovek tu pise fakty, a ty tu pises svoje z hlavy.. je to ako hnede z ucha, na nič... zvyšok diskusie pokojne pokračuj sem http://pretaktovanie.zoznam.sk/viewtopi ... 4#p1368117 tam uz je taky spam ze sa to tam strati
Čiže zopakujem, Nie je problem s olejom ktorý je v náplni, od 80 do 120 stupnov ma rovnaku viskozitu a neničí sa prevádzkou. Krátkodobo zvláda teploty nad 200 stupňov. Olej cirkuluje v obehu pod tak vysokým tlakom, že nemá byť ako zaťažený dlhodobo vyššími teplotami. Toto su fakty, myslieť si môžeš o nich čo chceš. O tieto fakty sa opiera záruka vozidla. Nerozumiem prečo by boli nastavené tak, aby to bolo pre automobilku nerentabilné (tie motory sa kazili).
Čiže, fakt naposledy, poprosím, k téme, k veci. Tu by nepomohlo ani keby vám konštruktéra toho agregátu prinesiem na prezentáciu faktov. Proste nie, aj tak budeme vychádzať z 20 rokov starých právd starých materí..
premazane ot (diskusia o go pro rly )
Čiže zopakujem, Nie je problem s olejom ktorý je v náplni, od 80 do 120 stupnov ma rovnaku viskozitu a neničí sa prevádzkou. Krátkodobo zvláda teploty nad 200 stupňov. Olej cirkuluje v obehu pod tak vysokým tlakom, že nemá byť ako zaťažený dlhodobo vyššími teplotami. Toto su fakty, myslieť si môžeš o nich čo chceš. O tieto fakty sa opiera záruka vozidla. Nerozumiem prečo by boli nastavené tak, aby to bolo pre automobilku nerentabilné (tie motory sa kazili).
Čiže, fakt naposledy, poprosím, k téme, k veci. Tu by nepomohlo ani keby vám konštruktéra toho agregátu prinesiem na prezentáciu faktov. Proste nie, aj tak budeme vychádzať z 20 rokov starých právd starých materí..
premazane ot (diskusia o go pro rly )
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Turbo je len taka protivaha tvojmu nadseniu, pretoze pruserov bolo v minulosti az az. Mnohe vznikli nedostatkami /odchylkami/ vo vyrobe a dodavatelskom retazci, pricom tie motory vyzerali na papieri dobre. A potom tu boli aj tak, ktore si koledovali o prusery uz na prvy pohlad, resp. bola zjavna planovana zivotnost motora na xxx km. Tieto nove EA211 vyzeraju celkom fajn, evidentne odstranili muchy predoslych a pridali zopar "upgradov".
Integrovane zvody by ma az tak nenadchynali, lebo pri akomkolvek prusere s nimi mozes menit celu hlavu a zopar dalsich suciastok, ktore su v nich integrovane alebo jednoducho nutne menit. Proste cim mas suciastku komplexnejsiu, tak je aj drahsia, vid. nedavno spominana Mazda, egrka od VAG a urcite sa najde zopar dalsich pripadov.
Jasne, marketingovo mame super duper hlavu so zvodmi, vyrovnane teploty, rychlejsi ohrev ... a druha strana mince, usetrili sme xxx penazi na vyrobe a montazi, spojovacom materiali, kusok na rozmere motora. Nejedna automobilka mala problem s praskajucimi zvodmi, ci uz v dosledku prehrievania, vibracii, korozie ...
Integrovane zvody by ma az tak nenadchynali, lebo pri akomkolvek prusere s nimi mozes menit celu hlavu a zopar dalsich suciastok, ktore su v nich integrovane alebo jednoducho nutne menit. Proste cim mas suciastku komplexnejsiu, tak je aj drahsia, vid. nedavno spominana Mazda, egrka od VAG a urcite sa najde zopar dalsich pripadov.
Jasne, marketingovo mame super duper hlavu so zvodmi, vyrovnane teploty, rychlejsi ohrev ... a druha strana mince, usetrili sme xxx penazi na vyrobe a montazi, spojovacom materiali, kusok na rozmere motora. Nejedna automobilka mala problem s praskajucimi zvodmi, ci uz v dosledku prehrievania, vibracii, korozie ...
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Lenze ja nemam nadsenie, len popisujem realitu, fakty, ak sa auto dojebe, napisem ze sa dojebe, ale ak nemam konkretnu skusenost, nebudem teraz 5 rokov tvrdit, ze sa daco pokazi, a ked sa to pokazi budem sa biť do hrude že som to vedel. Beriem to triezvo a neutrálne, snažím sa popisovať reálne skúsenosti a opisovať fakty, ktoré sú nemenné. Nebudem žiť snáď dokonca života z iracionálneho strachu z nízkoobjemových agregátov. Pretože toto sa nezmení, a jediné čo má zmysel, je sledovať výrobcov, zaujímať sa, a vyhodnocovať spolahlivosť na základe obrovskej vzorky ľudí.
Všetko čo si popísal by sa riešilo v rámci záručného servisu.
Rozumiem že v minulosti bolo veľa prešlapov, aj teraz je, a aj bude, akonáhle sa niečo vyskytne, hned to sem napíšem, nebojte nič. Je mi ľúto (samozrejme mi to luto neni som rad) že sa mi zatiľ nić zlé nestalo, ale je to tak a tak nemôžem referovať niečo, čo sa nestalo.
To je asi tak všetko k tomu. Jo a diskusia musi mať nejaké pravidlá, preto sa vytvárajú vlákna s nadpisom, a uzivatel fora by mal v tom vlakne dohladat info k tomu nadpisu, nie niecomu totalne nerealne. Neberte to teda prosim tak ze sa tu snazim niekoho cenzurovat, chcem len čisté vlákno.
Kamienok: https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... ot&o=OneUp drb
Všetko čo si popísal by sa riešilo v rámci záručného servisu.
Rozumiem že v minulosti bolo veľa prešlapov, aj teraz je, a aj bude, akonáhle sa niečo vyskytne, hned to sem napíšem, nebojte nič. Je mi ľúto (samozrejme mi to luto neni som rad) že sa mi zatiľ nić zlé nestalo, ale je to tak a tak nemôžem referovať niečo, čo sa nestalo.
To je asi tak všetko k tomu. Jo a diskusia musi mať nejaké pravidlá, preto sa vytvárajú vlákna s nadpisom, a uzivatel fora by mal v tom vlakne dohladat info k tomu nadpisu, nie niecomu totalne nerealne. Neberte to teda prosim tak ze sa tu snazim niekoho cenzurovat, chcem len čisté vlákno.
Kamienok: https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... ot&o=OneUp drb
-
- Čierna listina bazáru
- Príspevky: 606
- Dátum registrácie: So 09. Feb, 2013, 14:55
- Bydlisko: Dunajská Streda
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Broslo, nemaj stresy, kazivé autá su zapričinené z 90% zo strany majitelov, kedy majitelia nemajú ani kúsok úcty k tomu autu a uz vobec nie o jebo starostlivosť/prevenciu problému, 10% pripadov sú od vyroby vadbé modrely (u mňa to bol E270CDI, ktorý po 20kkm vymenili kus za kus na novú E320).
Ja robím všetky úkony v 2/3 životnosti/intervalu ako vyrobca predpisuje. Olej mením každý mesiac (8kkm), jedine u Ečka ostáva interval 13k. Síce to stojí viac o 30% dlbodobo, ale nie je to nič závratné, robím si to sám, takže za robotu neplatím a hlavne ma to aj baví. A hlavne ide aj o prístup k samotnej problematike, ak človek pristupuje k nastavajucim problemom s nadhladom a je si vedomí yoho, že autá nie su perpetum mobile, tak z toho vedu nerobí.
Ja robím všetky úkony v 2/3 životnosti/intervalu ako vyrobca predpisuje. Olej mením každý mesiac (8kkm), jedine u Ečka ostáva interval 13k. Síce to stojí viac o 30% dlbodobo, ale nie je to nič závratné, robím si to sám, takže za robotu neplatím a hlavne ma to aj baví. A hlavne ide aj o prístup k samotnej problematike, ak človek pristupuje k nastavajucim problemom s nadhladom a je si vedomí yoho, že autá nie su perpetum mobile, tak z toho vedu nerobí.
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Pekne napisane, ale stresy nemám. Máme poistenie, aj pripoistene nahradne vozidlo, cize aj keby to auto vyhorelo do tla, dokedy nam KASKO a GAPKO preplati prachy dostaneme nahradu a bez auta nezostaneme. Na to taketo veci su.
Najradsej by som si auto servisoval sam, no problem je v tom, ze nemam garaz
Najradsej by som si auto servisoval sam, no problem je v tom, ze nemam garaz
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
No ono je to tak... v zaruke sa clovek nestara, ked to po nej planuje predaj...tiez by som menil po 30tis ked to autorizak scvhvaluje...
Ale ak si clovek planuje auto nechat aj po zaruke, tak 10tis km a olej von...pri opatrnej jazde 15k. Ono aj v priruckach mate take, ze:
Normal use: 15K
Heavy conditions*: 7k, 10k
* city driving, short distances, trailer...
Tolko casu na forach ludia venuju olejom, kedy menit, aky olej, aku znacku aditivum, kadeco... pritom staci mat budik na teplotu a tlak oleja. Tam krasne vidno ako olej degraduje. Motor sa samozrejme nepokazi okamzite ale povedzme, ze dochadza k nadmernemu opotrebeniu. Ludia s tymito budikmi menia olej po 5-8K km podla stylu jazdy. Preco? Lebo neberu auto ako spotrebak...
BTW kolko platis KASKO?
Ale ak si clovek planuje auto nechat aj po zaruke, tak 10tis km a olej von...pri opatrnej jazde 15k. Ono aj v priruckach mate take, ze:
Normal use: 15K
Heavy conditions*: 7k, 10k
* city driving, short distances, trailer...
Tolko casu na forach ludia venuju olejom, kedy menit, aky olej, aku znacku aditivum, kadeco... pritom staci mat budik na teplotu a tlak oleja. Tam krasne vidno ako olej degraduje. Motor sa samozrejme nepokazi okamzite ale povedzme, ze dochadza k nadmernemu opotrebeniu. Ludia s tymito budikmi menia olej po 5-8K km podla stylu jazdy. Preco? Lebo neberu auto ako spotrebak...
BTW kolko platis KASKO?
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Motor ma variabilny interval vymeny oleja. Podla stylu jazdy sa urcuju km na vymenu. Tento udaj je k dispo na MMI pod info o vozidle. Udaj sa variabilne meni podla toho ako vela ako casto a ako agresivne jazdis. Cize zasa sme sa dozvedeli novu vec. ( toto som vedel uz pred kupou len som to tu zabudol uviest )
Prva napln tam vsak MUSI zostat aspon 15k km skrz specialne lubriganty, ktore sa pouzivaju pri novych agregatoch.
Pozriem a editnem. Chces to mesacne / alebo percentualne vyjadrenie na rok voci cene noveho vozidla?
Prva napln tam vsak MUSI zostat aspon 15k km skrz specialne lubriganty, ktore sa pouzivaju pri novych agregatoch.
Pozriem a editnem. Chces to mesacne / alebo percentualne vyjadrenie na rok voci cene noveho vozidla?
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
bodlo by aj aj...
>> Prva napln tam vsak MUSI zostat aspon 15k km skrz specialne lubriganty, ktore sa pouzivaju pri novych agregatoch.
tuto radsej nenapisem dlhy odstavec, dobre ?
edit broslo: Veľmi si cením tvoju zdržanlivosť, ďakujem.
>> Prva napln tam vsak MUSI zostat aspon 15k km skrz specialne lubriganty, ktore sa pouzivaju pri novych agregatoch.
tuto radsej nenapisem dlhy odstavec, dobre ?
edit broslo: Veľmi si cením tvoju zdržanlivosť, ďakujem.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Seat IBIZA FR 1,2 TSI, 6st. manual 81kW - broslocar téma
Toto je blbosť koľko bolo prasknutych hláv mikro praskliny, chyby mazanie, vstreky atď. na motoroch od VW. Jednoducho sa učili poučili na ludoch. Kamarát ma Passat B6 2.0 TDI 2007 a nonstop čosi pokazené začalo to vstrekmi a šlo to ďalej. Teraz ho nikdo ani nechce zlaté 1.9 TDI najlepšie motory aké ťa automobilka vypustila.SpQx napísal:Broslo, nemaj stresy, kazivé autá su zapričinené z 90% zo strany majitelov, kedy majitelia nemajú ani kúsok úcty k tomu autu a uz vobec nie o jebo starostlivosť/prevenciu problému, 10% pripadov sú od vyroby vadbé modrely (u mňa to bol E270CDI, ktorý po 20kkm vymenili kus za kus na novú E320).
Ja robím všetky úkony v 2/3 životnosti/intervalu ako vyrobca predpisuje. Olej mením každý mesiac (8kkm), jedine u Ečka ostáva interval 13k. Síce to stojí viac o 30% dlbodobo, ale nie je to nič závratné, robím si to sám, takže za robotu neplatím a hlavne ma to aj baví. A hlavne ide aj o prístup k samotnej problematike, ak človek pristupuje k nastavajucim problemom s nadhladom a je si vedomí yoho, že autá nie su perpetum mobile, tak z toho vedu nerobí.