Vybavenie reklamácie
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr, napr. ak sa reklamovaný výrobok posiela na opravu. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
Vybavením reklamácie je ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia (v prípade zamietnutia reklamácie) alebo odôvodnené zamietnutie reklamácie. Predávajúci môže vybaviť reklamáciu iba jedným z týchto spôsobov!
Alza.sk
Re: Alza.sk
Hadam zijeme na Slovensku a riadime sa platnymi zakonmi a nariadeniami. Ze si nechate skakat po hlave je vas problem... citujem zo SOI
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Alza.sk
No môžeš sa sťažovať na SOI, som presvedčený že uspejes. Zvlášť ak na protokole bude niečo ako závada sa neprejavila..
- Matej.T
- Používateľ
- Príspevky: 1868
- Dátum registrácie: Pi 11. Mar, 2011, 22:09
- Bydlisko: Piešťany/Brno
Re: Alza.sk
SOI nepomôže Ona nemôže vstupovať do reklamačného procesu. Môže im dať dajakú symbolickú pokutku.
Macbook Pro 2.4/8/256 (Late 2013) + Samsung Galaxy S9 Midnight Black DUOS
Gaming: Intel i5 8600k | delid by Gabo |+ Barrow CPU block | EVGA GTX 1080 SC + EKWB nickel plated block | ASRock Z370 Extreme4 | Corsair Dominator 16GB DDR4 3200Mhz | Corsair RM650i | Fractal Design Define R6 TG | Samsung EVO 850 250GB | EK-DuraClear + EK D5+ EKWB PE 360 + EKWB XE 240 + LG 27GL850 + Corsair K70 RGB + Logitech G403
HTPC: Intel Xeon 1225v3 | MSI H87I | Crucial 8GB | Fractal Node 304 | Seasonic G Series 360
Gaming: Intel i5 8600k | delid by Gabo |+ Barrow CPU block | EVGA GTX 1080 SC + EKWB nickel plated block | ASRock Z370 Extreme4 | Corsair Dominator 16GB DDR4 3200Mhz | Corsair RM650i | Fractal Design Define R6 TG | Samsung EVO 850 250GB | EK-DuraClear + EK D5+ EKWB PE 360 + EKWB XE 240 + LG 27GL850 + Corsair K70 RGB + Logitech G403
HTPC: Intel Xeon 1225v3 | MSI H87I | Crucial 8GB | Fractal Node 304 | Seasonic G Series 360
Re: Alza.sk
Objednal som nejake veci co mi doma chybali (drogeriu, haraburdy, usb kabel,.. 15 poloziek) najvyhodnejsie dorucenie bolo zajtra a po zaplateni objednavky tam mam, ze v pondelok (pricom dorucuju aj cez vikend). To si robia srandu.
.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Alza.sk
Papek nerozculuj sa, je to proste tak, prides na 29 den do predajne po tovar, zistis ze sa toho nedotkli, tak mozes len znovu podat reklamaciu u predajcu. Nic viacej.
Kupoval si sice od alzy, ale alza nie je servisne stredisko, alza je len distributor tovaru, ako vo vacsine predajcov. alza ma povinost poslat reklamovany tovar poslat vyrobcovi, alebo zazmluvnenemu servisu, s ktorym suhlasi vyrobca.
Ine by bolo, keby si tovar dal alze na reklamaciu, ta ho ma u seba 30 dni a neposleho ho do servisu.
Dokonca teraz sa to riesi tak, ze tovar neposielas predajcovi, ale rovno do servisneho strediska, ktore su uz vacsinou uverejnene na ich web stranke. Ked tovar reklamujes 3 krat a stale chybapretrvava, mozes ziadat peniaze spet.
Toto nie je len u alze a u vsetkych predajcov
Kupoval si sice od alzy, ale alza nie je servisne stredisko, alza je len distributor tovaru, ako vo vacsine predajcov. alza ma povinost poslat reklamovany tovar poslat vyrobcovi, alebo zazmluvnenemu servisu, s ktorym suhlasi vyrobca.
Ine by bolo, keby si tovar dal alze na reklamaciu, ta ho ma u seba 30 dni a neposleho ho do servisu.
Dokonca teraz sa to riesi tak, ze tovar neposielas predajcovi, ale rovno do servisneho strediska, ktore su uz vacsinou uverejnene na ich web stranke. Ked tovar reklamujes 3 krat a stale chybapretrvava, mozes ziadat peniaze spet.
Toto nie je len u alze a u vsetkych predajcov
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Alza.sk
hellangel ale asi si zabudol povedat,ze mna ako kupujuceho nema co zaujimat ci je alza servisne stredisko, je to predajca, ktory je v zmysle zakona povinny reklamaciu vybavit, ze oni lehoty nestihaju je vylucne ich problem.
treba jednoducho dat reklamaciu, potom soi a potom predzalobna vyzva a sud ...
treba jednoducho dat reklamaciu, potom soi a potom predzalobna vyzva a sud ...
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Alza.sk
takto, predajca ma zmulu s dodavatelom, su tam urcene pravidla pre reklamovany tovar, kam ho a v pripade reklamacie predajca poslat. Zo zakona je reklamacna doba 30 dni. Ja ako kupujuci kupujem od predajcu, u neho podavam reklamaciu, kde lehota reklamacie zacina dnom prijatia reklamacie u predajcu. Ten ma povinost reklamovany tovar poslat tam, kam je uvedene v zmluve s dodavatelom.
Ak reklamacia do 30 dni neprebehne a nebude predajca informovat o jej vybaveni, kupujuci si moze okamzite narokovat na vratenie peniaze, nemusi ho zaujmat, ze dodavatel/servisne stredisko este reklamovany tovar nedodali predajcovi. Moze mu predajca navrhnut este pockat, ale to nemusi kupujuci akceptovat. Ak predavajuci si bude narokovat vratit peniaze spet, a predajca mu ich nevrati, treba sa obratit na SOI, bohuzial natrieskat im na papulu nic nevyriesi.
Druhy sposob reklamacie je priamo o vurobcu, respektive zakaznik posiela tovar rovno do servisneho strediska, zase ale plati, reklamacna lehota zacina, prebrati tovaru v servisnom stredisku
Ale hadat sa na pobocke ze napriklad Asus neuznal pokazeny ventilator, alebo ze chyba sa neprejavila, je zbytocne. Alza s vysledkom reklmacie, ktoru podava dodavatel/servisne stredisko nic nema. Akurat zakaznik moze podat reklamaciu znova.
Predajca este moze srpavit to, ze nebude cakat na 3 reklamaciu a vrati peniaze zakaznikovi, ale to uz hadam neurobi nikto
Ak reklamacia do 30 dni neprebehne a nebude predajca informovat o jej vybaveni, kupujuci si moze okamzite narokovat na vratenie peniaze, nemusi ho zaujmat, ze dodavatel/servisne stredisko este reklamovany tovar nedodali predajcovi. Moze mu predajca navrhnut este pockat, ale to nemusi kupujuci akceptovat. Ak predavajuci si bude narokovat vratit peniaze spet, a predajca mu ich nevrati, treba sa obratit na SOI, bohuzial natrieskat im na papulu nic nevyriesi.
Druhy sposob reklamacie je priamo o vurobcu, respektive zakaznik posiela tovar rovno do servisneho strediska, zase ale plati, reklamacna lehota zacina, prebrati tovaru v servisnom stredisku
Ale hadat sa na pobocke ze napriklad Asus neuznal pokazeny ventilator, alebo ze chyba sa neprejavila, je zbytocne. Alza s vysledkom reklmacie, ktoru podava dodavatel/servisne stredisko nic nema. Akurat zakaznik moze podat reklamaciu znova.
Predajca este moze srpavit to, ze nebude cakat na 3 reklamaciu a vrati peniaze zakaznikovi, ale to uz hadam neurobi nikto
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- hulo92
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4788
- Dátum registrácie: Pi 06. Feb, 2009, 19:50
- Bydlisko: Sereď
Re: Alza.sk
u mna dnes to iste, dorucanie na zajtra pride az v pondelok. to si robia prdel. mal som tam jeden kus pamete ktora mi odisla teda mi to bude dost chybat cez vikend a jeden stlaceny vzduch...stiv napísal:Objednal som nejake veci co mi doma chybali (drogeriu, haraburdy, usb kabel,.. 15 poloziek) najvyhodnejsie dorucenie bolo zajtra a po zaplateni objednavky tam mam, ze v pondelok (pricom dorucuju aj cez vikend). To si robia srandu.
Re: Alza.sk
Ale ked mi predajca prevezme tovar na mieste s opisom zjavnej vady, ktoru este preberaci technik na mieste vyskusa a potom napisat, ze sa zavada neprejavila a s kludnym svedomim to odovzdat zakaznikovi je trochu na hlavu. Mozu si v protokole pisat co chcu, na mieste chytim telefon s kamerou, natocim si to ako to nefunguje a idem na SOI. Bohuzial, toto je problem, ze si ludia nechaju skakat po hlave... stacilo by zopar pokut a hned by si Alza dala do priadku vztahy s dodavatelmi a servisom.HellAngel napísal:Alza s vysledkom reklmacie, ktoru podava dodavatel/servisne stredisko nic nema
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Alza.sk
" na mieste chytim telefon s kamerou, natocim si to ako to nefunguje a idem na SOI."
este raz.. SOI neriesi "technicky" stav reklamacie, len papierove formality!! uz to pochop, !
kua, reklamoval som auto za 15litrov, poslal som na predajcu SOIjku, a predajca ma vysmial, ze na to co som chcel dokazat potrebujem sudnoznalecny posudok a nie SOIku /SOIku to, ze tebe nejde mobil nezaujima, ona nema ziadny institut POSUDZOVAT TO!.. aj ked to dokaze laik, na sude by to neobstalo../. SOIka sice mojmu aut. servisu dala vyrazne napomenutie, ale pokutu ziadne /lebo aj v papierovackach bol bordel.../. ale sposob vybavenia reklamacie - ci je vyrobok opraveny po stranke technickej/odbornej, ci nie, moze posudit akurat SUDNY ZNALEC, nie SOI! ta ti neda za pravdu ani ked fon sa nebude dat zapnut co dokaze kazdy laicky urcit. SOIna to nie je opravnena
SOIka riesi, ci su vydane papiere k reklamacie ok...
ci bola splnena lehota 30dni na reklamaciu...
a neskuma to, ze ti telefon dali ako opraveny, a on opraveny nebol - tam sa pre predajca zacina DALSIA reklamacia...
ano, pravda - mas pravo namietat, to chapem, ale na toto Ti je SOIka nanic, tam musis ist na sud, a das si sudnoznalecny posudok.. To kazdy pojde na sud teraz?
k reklamovaniu priamo v servise vyrobcu: raz som tak dopadol, reklamoval som ASUS P535 v alze.. /mali pobocku len v BA vtedy/. priamo v asuse.. asus na vianoce po 30dnoch napisal, ze pozadovana suciastka neprisla a zariadenie je neopravitelne - oni si splnili povinnost, na 30den mi poslali papier, ktory ked dam v alze, vratia mi peniaze - to bolo cca 15.1... viete kedy mi realne alza poslala love na ucet? v JUNI!!! po polroku. vyhovarali sa pri tel. kontakte jeden na druheho, az ked som to dal na staznosti sme, tak mi zavolal sef alzy ze zajtra mi odidu peniaze na ucet.. takze, to je sice pekne, reklamovat v aut. servise, ale pri probleme to moze dopadnut aj takto... preto by som zvazil reklamaciu tovaru, ktory clovek CHCE v autorizaku... aj ked ano, je to jedno, aj alza ho tam posle, ale ked alze da servis vediet neopravitelne, tak daju peniaze ihned, a nebudu si list z autorizaku o nepravitelnosti pohadzovat polroka..
este raz.. SOI neriesi "technicky" stav reklamacie, len papierove formality!! uz to pochop, !
kua, reklamoval som auto za 15litrov, poslal som na predajcu SOIjku, a predajca ma vysmial, ze na to co som chcel dokazat potrebujem sudnoznalecny posudok a nie SOIku /SOIku to, ze tebe nejde mobil nezaujima, ona nema ziadny institut POSUDZOVAT TO!.. aj ked to dokaze laik, na sude by to neobstalo../. SOIka sice mojmu aut. servisu dala vyrazne napomenutie, ale pokutu ziadne /lebo aj v papierovackach bol bordel.../. ale sposob vybavenia reklamacie - ci je vyrobok opraveny po stranke technickej/odbornej, ci nie, moze posudit akurat SUDNY ZNALEC, nie SOI! ta ti neda za pravdu ani ked fon sa nebude dat zapnut co dokaze kazdy laicky urcit. SOIna to nie je opravnena
SOIka riesi, ci su vydane papiere k reklamacie ok...
ci bola splnena lehota 30dni na reklamaciu...
a neskuma to, ze ti telefon dali ako opraveny, a on opraveny nebol - tam sa pre predajca zacina DALSIA reklamacia...
ano, pravda - mas pravo namietat, to chapem, ale na toto Ti je SOIka nanic, tam musis ist na sud, a das si sudnoznalecny posudok.. To kazdy pojde na sud teraz?
k reklamovaniu priamo v servise vyrobcu: raz som tak dopadol, reklamoval som ASUS P535 v alze.. /mali pobocku len v BA vtedy/. priamo v asuse.. asus na vianoce po 30dnoch napisal, ze pozadovana suciastka neprisla a zariadenie je neopravitelne - oni si splnili povinnost, na 30den mi poslali papier, ktory ked dam v alze, vratia mi peniaze - to bolo cca 15.1... viete kedy mi realne alza poslala love na ucet? v JUNI!!! po polroku. vyhovarali sa pri tel. kontakte jeden na druheho, az ked som to dal na staznosti sme, tak mi zavolal sef alzy ze zajtra mi odidu peniaze na ucet.. takze, to je sice pekne, reklamovat v aut. servise, ale pri probleme to moze dopadnut aj takto... preto by som zvazil reklamaciu tovaru, ktory clovek CHCE v autorizaku... aj ked ano, je to jedno, aj alza ho tam posle, ale ked alze da servis vediet neopravitelne, tak daju peniaze ihned, a nebudu si list z autorizaku o nepravitelnosti pohadzovat polroka..
Spoiler: ukázať
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Alza.sk
To je dnes velmi casty argument, zavada sa neprejavila. Moze panko na pobocke napisat aj celu A4 o probleme, ze sa aj prejavil, hlavne slovo ma v tomto dodavatel/servis. AK servis napise ze zakaznik je cocot, predajca to akceptuje. Predajca nema technicke zazemie, experta pozehnaneho vyrobcom, co moze posudit technicky stav, takze to ze na predajni figurka napisala ze tlefon sa nezapne, nema ziadnu vahu.
SOI neporiesi nic, neda ani alze pokutu. Keby presiahla dobu 30 dni tak moze nieco spravit, ale v tomto pripade to nevidim ruzovo, ved skus.
Alza spravila vsetko to co mala, spisala reklamaciu, popisala zavadu, zavada sa mohla pri obhliadke prejavit, ale v servise, kde su jediny kvalifikovany ludia (aspon papierovo a je jedno ci tam robi postihnuty clovek s iq 60, proste ma peciatku a hotovo), napise, ze zavada sa neprejavila a je vymalovane.
Mozes to posunut na SOI, pride do alzy, alza predlozi dokumenty, ake kroky spravila a to je vsetko, hodi to cele na dodavatela a je vystarane. Ty ako zakaznik si akurat tak okusujes nechty a ide ta slak trafit.
Nieco podobne som mal s mobilom prestigio, bol na tom modely zly GPS signal. Nasiel som nejake navody ako sa da vylepsit, tak som to skusal a natrhol som jemne ten medeny pasik. GPS prestalo fungovat uplne. ono to ani nebolo skoro vidno, fakt sa na to musel clovek pozriet z blizka aby to videl, ale tak skusil som to hodit na reklamacku, lebo GPS som potreboval. Prisiel som do NAY, vysvetlil poruchu, spisali sme to, aj som mu to ukazal a hadaj aka odpoved mi 2 x prisla. porucha sa neprejavila. Ako nemohol som povedat, ze ci su ko*oti, ze som natrhol medeny pasik veduci k GPS a GPS je preto uplne nefunkcna. Telefon bol firemny, tak som ho vratil, ze mi blbnu na tom sim karty a dostal som druhy. Nie je to len problem alzy.
ALe suhlasim, ze stazovat sa treba a treba to riesit
SOI neporiesi nic, neda ani alze pokutu. Keby presiahla dobu 30 dni tak moze nieco spravit, ale v tomto pripade to nevidim ruzovo, ved skus.
Alza spravila vsetko to co mala, spisala reklamaciu, popisala zavadu, zavada sa mohla pri obhliadke prejavit, ale v servise, kde su jediny kvalifikovany ludia (aspon papierovo a je jedno ci tam robi postihnuty clovek s iq 60, proste ma peciatku a hotovo), napise, ze zavada sa neprejavila a je vymalovane.
Mozes to posunut na SOI, pride do alzy, alza predlozi dokumenty, ake kroky spravila a to je vsetko, hodi to cele na dodavatela a je vystarane. Ty ako zakaznik si akurat tak okusujes nechty a ide ta slak trafit.
Nieco podobne som mal s mobilom prestigio, bol na tom modely zly GPS signal. Nasiel som nejake navody ako sa da vylepsit, tak som to skusal a natrhol som jemne ten medeny pasik. GPS prestalo fungovat uplne. ono to ani nebolo skoro vidno, fakt sa na to musel clovek pozriet z blizka aby to videl, ale tak skusil som to hodit na reklamacku, lebo GPS som potreboval. Prisiel som do NAY, vysvetlil poruchu, spisali sme to, aj som mu to ukazal a hadaj aka odpoved mi 2 x prisla. porucha sa neprejavila. Ako nemohol som povedat, ze ci su ko*oti, ze som natrhol medeny pasik veduci k GPS a GPS je preto uplne nefunkcna. Telefon bol firemny, tak som ho vratil, ze mi blbnu na tom sim karty a dostal som druhy. Nie je to len problem alzy.
ALe suhlasim, ze stazovat sa treba a treba to riesit
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Alza.sk
Rano to doniesol intime kurier. Keby to nemalo 21 kil a netrebalo by mi to tak by som im napisal.. ale tak doprava zdarma aspon az do dveri a vlacit z alzy sa mi to nechcelo. Aspon budem vediet, ze veci co mi bude treba asap iba na pobocku lebo kurierom nasobne dlhsie.hulo92 napísal: u mna dnes to iste, dorucanie na zajtra pride az v pondelok. to si robia prdel. mal som tam jeden kus pamete ktora mi odisla teda mi to bude dost chybat cez vikend a jeden stlaceny vzduch...
Koniec koncov za tie roky iba druhy krat som si dal dorucit veci kurierom.
Ale je to oyeb kazdopadne. Lakaju na rychlu dopravu zadarmo a az taka rychla nieje.
.
- hulo92
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4788
- Dátum registrácie: Pi 06. Feb, 2009, 19:50
- Bydlisko: Sereď
Re: Alza.sk
ja som objednavku nakoniec stornoval a dovod dal zdlhave dorucenie a vyziadal si vratenie penazi.
- icefire
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6233
- Dátum registrácie: So 01. Nov, 2008, 19:48
- Bydlisko: Vieden/Bratislava
Re: Alza.sk
Na tablet mi prislo 2x zamietave stanovisko k mojej reklamacii na power button. Idem tam dnes spravit s tymto poriadok, to nie je uz naozaj ani mozne.
Spoiler: ukázať
- patrinko
- Nový používateľ
- Príspevky: 87
- Dátum registrácie: Pi 05. Nov, 2010, 19:26
- Bydlisko: Bratislava - Petržalka
Re: Alza.sk
tak ja sa podelim s reklamaciou, na 6 mesačných sluchadlach HyperX sa mi pokazil mikrak, čakal som, že to šupnem na reklamačné a ppvedia mi, že do 30 dni vybabia reklamáciu, a bol som nesmierne prekvapený, ked mi hneď na počkanie vrátili peniaze vždy ma vie alza prekvapiť
Spoiler: ukázať