>> moze byt, mozno to bola 1,4HDi, alebo co to bolo uz , lebo mesto to jazdilo na velkom prevodovom stupni a na mimomesto uz nic ine nebolo
ano toto som zazil osobne, ford fjužn 1.4hádéí, 130km/h to islo niekde takmer az na 4000rpm, proste uplne sialene na diesel. Bola to tato generacia
https://www.youtube.com/watch?v=bERi92WVXw4 ale mam este karpiny tak neviem narychlo najst video.
Tak ako 1.2htp, proste šumacher RPM Range a pomaly problem aby sa to dostalo z Pezinka do Modry
Krajzlerík Vojadžerík ma tiez obrovske otacky na dnesny svet, 130tku robi na piatom na ~2800rpm (alebo 2850, proste to nevidis na analogu) napriklad
https://www.youtube.com/watch?v=Udzg3GdXDUE. Je to jedno z mala aut ktore dokazu posledny prevod prekrutit na maximalne otacky. Prevodovka je tam absolutne ta ista ako na benzine, sa s tym chlapci nesrali - na benzin su to krasne otacky na takuto skrinu, na diesel nie az tak. Hodil by sa siesty gang, veru hodil... keby to islo o tych 450-500 rpm dole to by bolo žúžo, jo totok sa pisal rok 2001 ked uz bola masova vyroba.
iny svet ako dnes, osem prevodov, ani sestku nedas na maximalne otacky
![smile :)](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile.gif)
zato kockata generacia 2008+ ma vyhradne 6kvalt automat a tam mame 90km/h na 1500rpm, 130km/h na 2150rpm na siestom gangu, to je pajaaaaaaaaada a tie nove 3.6ky Pentastáry 2011+ su este lepsie, tam krutia 2100rpm na 145km/h (benzin bez turba, dobre ?
https://youtu.be/jUX6Wt7uMMo?t=45). Takuto vec nespravi 98.376% osobakov ani dnes, nieto este v roku 2008/2011.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.