shajek napísal: ↑Št 21. Sep, 2017, 14:23
Tu prichádza moje udivenie. Mam same diesle a sem tam benzin. Uprimne odpovedzte, ked ste nemali zalostny technicky stav vaseho diesloveho vozidla( nefunkcne zhavice, vydrbkana baterka) mali ste problem naštartovať ?
Za mna je odpoveď nie. Zato ze su ludia hlúpy, a maju zlý technicky stav vozidla a potom sa vyplakava na internete. Tak ako tradicne sledujem na FB ked udrie zima ako bmvvfans a alfa fans postuje fotky s otázkou, preco som nenaštartoval.
Mal som na zhnitej felicii 3/4 zhavicov, bolo to uz trosku cítiť ale žiadny problem. Hore spominany m51d25 mi štartoval na par otociek, a žiadne otáčanie kľúčom 4x.... Keďže vacina aut ma aj tak dohrev, takže tie zhavice idu este par minut
O Omegu som sa, myslím si, staral príkladne. Aj keď to nikto nechápal, pretože každý mi vravel, to sa ti neoplatí, veď to má 17 rokov.
Ále oplatí. Auto mi slúžilo bez problémov, bez zaváhaní.
Vždy mi auto štartovalo na šupu. Batéria YUASA, 100Ah, 900A. Naozaj mu stačila štvrťotáčka, už vrčal.
Po troch dňoch státia v -36°C som však ponechal kľúč v tretej polohe zo zvyku len tak krátko ako vždy - to nechytila...
Skúsil som to znova - no, točil som asi štyri sekundy, kým lapla.
Neviem, či je to "žalostný technický stav", ale nebolo to naštartovanie, na aké som bol zvyknutý...
Na druhú stranu nechápem, prečo raz v studenšom jessenom počasí som ráno do práce skrátka nenaštartoval. Keď som zisťoval, že prečo, zistil som, že 2 žhaviče sú úplne mŕtve, jeden hlásil odpor 14Ohm. Tie žhaviče akoby odišli zo dňa na deň.
Nič, vymenil som všetkých šesť za NGK, auto zasa štartovalo na šupu...