Všeobecná diskusia
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
Uz vidis ako výpise kedy vymeniť olej v prevodovke, klimatizacii kedy meniť rozvod a tak, co ?
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
- Shairachaz
- Používateľ
- Príspevky: 1858
- Dátum registrácie: Ut 11. Mar, 2014, 12:04
- Bydlisko: Kráľovský Chlmec
Re: Všeobecná diskusia
Upravujem, může býti i 6tihrnek Tá biela s M52 sa akurát dnes predala.Shairachaz napísal: ↑Št 21. Sep, 2017, 16:57 Něznaje niekto benzínovú 5er s dátumom výroby <1995? Ideálne osmihrnek.
Hromy Hněvu podřimují na Severu. Podobny dubu, jehož větve jsou plny hnoje, a hnízd nářků, a pláče, snášených na Zemi které spalují Noc i Den a vyvrhují stáda škorpionů a vypouštějí síru smíchanou s Jedem. To jsou Hromy, které jsou okamžitě připraveny rozeřvat se stovkami mohutných Katastrof a statisíců Pohrom, po kterých nezůstane nic a nikdo zde nic nepozná. Jedna skála porodí tisíce, právě když Srdce Člověka dosáhne jeho Myšlenek.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Veď sa nič spomínané nemení, olej v Haldexe a rozvody sú predsa doživotné...
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
asi tak, pripadne "este cez zimu vydrzia, na jar vymenim".
>> VW Golf 7 2.0 TDi mr. 14 ; myslel som že bude v knižke Servisný plán aj rozpísané ako často meniť olej v haldexe, rozvody a taketo veci
ja by som ti odporucil vymenit olej v haldexe v pondelok, najneskorsie v utorok. Seriozne. Proste ho vymen teraz a nasledujucich 50.000km menit nemusis - ano, interval vymeny je podstatne dlhsi ale ked nechces mat problemy tak 50k km a von. Zase ten olejcok nestoji milion...
Rozvody : to iste co olej. Hned tento tyzden. Chces cakat polroka aby ti strelili a potom budes riesit motor ? Auto si nechas par rokov, ci rozvody vymenis teraz alebo na jar, to predsa nehra ulohu. Vymen veci teraz, budes zarucene vediet ze su v poriadku. A potom dalsich 100.00km spokojne jazdit a rozvody menit nemusis.
To iste plati pre filtre. Stoja desat eur tak co.
>> VW Golf 7 2.0 TDi mr. 14 ; myslel som že bude v knižke Servisný plán aj rozpísané ako často meniť olej v haldexe, rozvody a taketo veci
ja by som ti odporucil vymenit olej v haldexe v pondelok, najneskorsie v utorok. Seriozne. Proste ho vymen teraz a nasledujucich 50.000km menit nemusis - ano, interval vymeny je podstatne dlhsi ale ked nechces mat problemy tak 50k km a von. Zase ten olejcok nestoji milion...
Rozvody : to iste co olej. Hned tento tyzden. Chces cakat polroka aby ti strelili a potom budes riesit motor ? Auto si nechas par rokov, ci rozvody vymenis teraz alebo na jar, to predsa nehra ulohu. Vymen veci teraz, budes zarucene vediet ze su v poriadku. A potom dalsich 100.00km spokojne jazdit a rozvody menit nemusis.
To iste plati pre filtre. Stoja desat eur tak co.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
No.. francuz sa asi zacina prejavovat. Dnes mi 2x pri budeni auta zapipal service bez error codu. Ani torque nic v ecu nenasiel.
Ak zhasnem zapalovanie a otocim znova uz som bez servisu.
Zeby mi naprsalo do auta?
Ak zhasnem zapalovanie a otocim znova uz som bez servisu.
Zeby mi naprsalo do auta?
Re: Všeobecná diskusia
lacika: Bagetu, zober si do auta vzdy rano so sebou bagetu
Dnes som dingol 10 000 km ked ma prisiel pozriet pan cuprič dam kratke sumary aj sem:
- auto ma pol roka
Spotreba:
Dlhodoba priemmerna spotreba 6.3l / 100km, zistili sme, ze ked sa obmedzime na dedkovsku jazdu a na 110kmph po dialninci, vieme sa dostat na 5.4. Taktiez sme zistili ze ked sa ide na babu, stoji to tak 7,5. Dialnica svizne 140 medzimesto 100 - 6,7. Celkovo len dodam ze som so spotrebou nad mieru spokojný.
Pocit z motora:
Spotreba ok. Nabral som úplné presvedčenie, že k tomu autu sa ten agregát dosť hodí. V praxi mením svoje pôvodné stanovisko, ze 1.4 by sa hodila viac, kedze da realne dava aj o nieco vyssie spotreby no a na to moje obcasne pobabovanie je to uplne akurat. Pre mňa zaujimave zistenia:
- Ak sa človek naučí pracovať s digitálnym plynom, je to almázia. Fakt skvelo prepracovaný system, dva režimy comfort a sport, plynový pedálom sa dá kraśne modulovať správanie agregátu pri rôznych situáciach. Nepocitujem nejaký rázny nedostatok fyzického kontaktu. Chcelo to však kopec učenia a vnímania systému, skúšania ako funguje, treba venovať pozornosť tomu ako to funguje a reaguje a odmena pride.
- Mám rád turbomotory
- Nemám rád turbodieru. Naštastie, tá moja nie je tak hlboká :p I keď tam samozrejme je
- Ak nebudu na motore poruchy budem spokojný
Nedostatky: mikrovibrácie od podlahy pri volnobehu za studena, pocutelný klima kompresor, aby sa dosiahla rozumna zivotnost a celkovo aby sa dal motor vyuzivat optimalne, treba mu pri studenom starte vyslovene pustat len nizke otacky, taktiez nie je od veci nechat po agresivnej jazde dochladit turbo, neslapat tomu na krk pokial nema olej aspon 80 stupnov, chcem tym napisat ze clovek zacne mat dobry pocit z toho motora az par min po nastartovaní. Kaźdý majitel TSI urcite vie, o čom píšem. Napr ak idem na aute do práce, nedostanem olej kolko krat ani na 70 stupov. Motor ma vtedy hrozne drsny chod, reakcie na plyn su divne, klepoce to, trase sa to, … ak by som auto pouzival z vacsej casti len na presun do prace a z prace, 1.2 liter z pandy by spravil lepsiu robotu.
Pocit z jazdy:
Celkovo je to auto jendoducho agílne. Warm Hatch. Nie je to to pravé orechové, ala cupra (ze sme sa dnes zasa vysantili ajajaaaj) ale je ľahko ovládatelné, predikovateľné, na to ze je to bezna kara do mesta je komunikácia človeka so strojom a opačne úplne výborná. Volant, sedačky, 215/45 R16, DCC = megavela zabavy na horskych cestickach. Asi mam nove hobby. A dalsim hobby je presný opak. 110 dialnica, pravy pruh, muzicka, rezim comfort. Ak nefúka vietor je auto v tomto stave velmi pohodlné, má nízku spotrebu, odveze 4 ludi + ich batozinu. Spokojnosť
S čím však určite nie som spoko su gumy. Su eco, hluk je celkom ok. Zistil som vsak ze su mega nachylne na zmenu tlaku. Predpisane mam 2 mody tlakov: Comfort a standard. Comfort je 2.3 predok 2.1 zadok, standard 2,7 predok 2,3 zadok. Pri standard fukani pri agresivnej jazde citit ze zadok by si poskakal keby som to trocha viac vyhrotil, paradoxne mam zatial najlepsiu skusenost s kombinaciou comfort fukanie gum / sport nastavenie vozidla. Do buducna by som chcel urcite kvalitnejsiu zmes, s rozmerom som spoko.
Interier:
zatial stav noveho kusu. Nic nevrzga klopklopklop. Co mi chyba su urcite vyhrievane sedacky (a to este neprisla zima. Winterpack , preco som len neinvestoval )
Iné nedostatky: Zaklapanie spatnych zrkadiel nie je automatizovane so zamknutim auta, zly vyhlad z vozidla pri parkovani (treba si zvyknut a orientovat sa podla geometrie viacerych bodov na kasni, inak neviem zaparkovat … ale uz som si zvykol ako na to). Ak vychadzam, zchadzam velmi pomaly z obrubnika, ozve sa tuk zvuk od zadnej napravy (normalna vec ale otravné), zakladne svetla, ktore tam mame, stoja za prd. Uplne za holy prd. Denné a zadné ledky sú megasuper, ale stretavacky a dialkove stoja za velke houno (Michal, keby si sa lepsie ucil, mal by si na xenony ty debll :/ )
Závady:
Naštastie, klopklopklop, okrem kozmetikych ziadne.
Celkovo, dobrý za 13k mega masina. Zatial mi plni vsetky moje zelania (to sa zatial ani mojej zene nepodarilo ) Len nech vydrzi, este 5k km a vymenime oleje a filtre kade tade, nech je turbo spokojný
Dnes som dingol 10 000 km ked ma prisiel pozriet pan cuprič dam kratke sumary aj sem:
- auto ma pol roka
Spotreba:
Dlhodoba priemmerna spotreba 6.3l / 100km, zistili sme, ze ked sa obmedzime na dedkovsku jazdu a na 110kmph po dialninci, vieme sa dostat na 5.4. Taktiez sme zistili ze ked sa ide na babu, stoji to tak 7,5. Dialnica svizne 140 medzimesto 100 - 6,7. Celkovo len dodam ze som so spotrebou nad mieru spokojný.
Pocit z motora:
Spotreba ok. Nabral som úplné presvedčenie, že k tomu autu sa ten agregát dosť hodí. V praxi mením svoje pôvodné stanovisko, ze 1.4 by sa hodila viac, kedze da realne dava aj o nieco vyssie spotreby no a na to moje obcasne pobabovanie je to uplne akurat. Pre mňa zaujimave zistenia:
- Ak sa človek naučí pracovať s digitálnym plynom, je to almázia. Fakt skvelo prepracovaný system, dva režimy comfort a sport, plynový pedálom sa dá kraśne modulovať správanie agregátu pri rôznych situáciach. Nepocitujem nejaký rázny nedostatok fyzického kontaktu. Chcelo to však kopec učenia a vnímania systému, skúšania ako funguje, treba venovať pozornosť tomu ako to funguje a reaguje a odmena pride.
- Mám rád turbomotory
- Nemám rád turbodieru. Naštastie, tá moja nie je tak hlboká :p I keď tam samozrejme je
- Ak nebudu na motore poruchy budem spokojný
Nedostatky: mikrovibrácie od podlahy pri volnobehu za studena, pocutelný klima kompresor, aby sa dosiahla rozumna zivotnost a celkovo aby sa dal motor vyuzivat optimalne, treba mu pri studenom starte vyslovene pustat len nizke otacky, taktiez nie je od veci nechat po agresivnej jazde dochladit turbo, neslapat tomu na krk pokial nema olej aspon 80 stupnov, chcem tym napisat ze clovek zacne mat dobry pocit z toho motora az par min po nastartovaní. Kaźdý majitel TSI urcite vie, o čom píšem. Napr ak idem na aute do práce, nedostanem olej kolko krat ani na 70 stupov. Motor ma vtedy hrozne drsny chod, reakcie na plyn su divne, klepoce to, trase sa to, … ak by som auto pouzival z vacsej casti len na presun do prace a z prace, 1.2 liter z pandy by spravil lepsiu robotu.
Pocit z jazdy:
Celkovo je to auto jendoducho agílne. Warm Hatch. Nie je to to pravé orechové, ala cupra (ze sme sa dnes zasa vysantili ajajaaaj) ale je ľahko ovládatelné, predikovateľné, na to ze je to bezna kara do mesta je komunikácia človeka so strojom a opačne úplne výborná. Volant, sedačky, 215/45 R16, DCC = megavela zabavy na horskych cestickach. Asi mam nove hobby. A dalsim hobby je presný opak. 110 dialnica, pravy pruh, muzicka, rezim comfort. Ak nefúka vietor je auto v tomto stave velmi pohodlné, má nízku spotrebu, odveze 4 ludi + ich batozinu. Spokojnosť
S čím však určite nie som spoko su gumy. Su eco, hluk je celkom ok. Zistil som vsak ze su mega nachylne na zmenu tlaku. Predpisane mam 2 mody tlakov: Comfort a standard. Comfort je 2.3 predok 2.1 zadok, standard 2,7 predok 2,3 zadok. Pri standard fukani pri agresivnej jazde citit ze zadok by si poskakal keby som to trocha viac vyhrotil, paradoxne mam zatial najlepsiu skusenost s kombinaciou comfort fukanie gum / sport nastavenie vozidla. Do buducna by som chcel urcite kvalitnejsiu zmes, s rozmerom som spoko.
Interier:
zatial stav noveho kusu. Nic nevrzga klopklopklop. Co mi chyba su urcite vyhrievane sedacky (a to este neprisla zima. Winterpack , preco som len neinvestoval )
Iné nedostatky: Zaklapanie spatnych zrkadiel nie je automatizovane so zamknutim auta, zly vyhlad z vozidla pri parkovani (treba si zvyknut a orientovat sa podla geometrie viacerych bodov na kasni, inak neviem zaparkovat … ale uz som si zvykol ako na to). Ak vychadzam, zchadzam velmi pomaly z obrubnika, ozve sa tuk zvuk od zadnej napravy (normalna vec ale otravné), zakladne svetla, ktore tam mame, stoja za prd. Uplne za holy prd. Denné a zadné ledky sú megasuper, ale stretavacky a dialkove stoja za velke houno (Michal, keby si sa lepsie ucil, mal by si na xenony ty debll :/ )
Závady:
Naštastie, klopklopklop, okrem kozmetikych ziadne.
Celkovo, dobrý za 13k mega masina. Zatial mi plni vsetky moje zelania (to sa zatial ani mojej zene nepodarilo ) Len nech vydrzi, este 5k km a vymenime oleje a filtre kade tade, nech je turbo spokojný
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2254
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
ten "standard" tlak v pneu je asi ako na golfe, podla mna s tym robia testy na emisie/spotrebu, v reale nezmysel, plava, nedrzi a na mokrom nahovno brzdi
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5238
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
Ze kratke summary po 10k km
Som zvedavy co napises po 180k km
Som zvedavy co napises po 180k km
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Re: Všeobecná diskusia
aj ja som zvedavy mirjak to co pises zial nemozem potvrdit. Auto mi skor plavalo pri prefuknutych pneu a ked sa este aj zohriali, bolo citit ze tlaku je tam ajajaaaj. Komfort fukanie mi vyhovuje podstatne viac a vpraxi sa s autom jazdi lepsie. Prekvapilo to aj mna, no mozno to koriguje DCC. Kto vie.. . Ono v aute v 80% pripadoch idem sam. Samozrejme keby vozim 3ch ludi je to o inom. Rovnako sa to ani neda porovnat s golfom, golf je podstatne tazsie auto
Re: Všeobecná diskusia
No. Dnes bez servisu. Asi mu vadilo to parkovanie v klesani do garazu.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
to musim vyskusat ako novy opravarensky prvok !
>> Som zvedavy co napises po 180k km v
nic, dovtedy ho nebude mat. Dnes uz ludia nemaju sukromne masinky takto dlho - sluzobne mnohe tiez nie.
>> Dlhodoba priemerna spotreba 6.3l / 100km
cize ekvivalent LPG 13.5 l/100km. Vies co ti na to napisem a bude tam vela slov "sestvalec" a "osemvalec" ze ?
>> zistili sme, ze ked sa obmedzime na dedkovsku jazdu a na 110kmph po dialninci, vieme sa dostat na 5.4.
to spravim na Vojadzeri 2001 so styrmi dospelymi chlapmi a batozinou na palube. Pardon, musel by som ist 106. Ked pojdem stodve, Bratislava-Mnichov cez Viedenske kopce a Bavorske kopce vyhmatam za 4.9 tam a naspak. Na dlhom Voji, samozrejme ved koho by zaujimala kratka verzia. Mam video. Chceme ?
Viac nez 66 litrov nafty do nadrze nedam ; 1080km dvere BA - dvere Mnichov spravim a len pri navrate do Bratislavy mi zacne svietit kontrolecka, cize este dalsich 150km prejdem. ~1250km na 66 litrov nafty na takom voze tiez nie je uplne zlych.
Pri 130km/h si dvanastvalec vypyta 9 litrov benzinu. Na plyn povedzme 10... vies co chcem povedat ?
Na stovke ide Voy 3.6i s velahrncekovym motorom za osem, samozrejme preklopitelny na LPG lebo nie je priamovstrek a nema turbo.
Pri 140 si pyta trinast. S LPGckom by to bol ekvivalent 6.5 litra benzinu ze ? https://www.youtube.com/watch?v=jUX6Wt7uMMo
Preboha, za sest litrov vonku z mesta som jazdil Ocktaviu 1.6i v rokoch 2001 pri stovke/stodesine. To bolo kolko ? 15+ rokov dozadu !
Pod sedem litrov jazdila 115-120 dialnice Mazda 626 s dvojlitrom v roku 1996, to je dvadsat rokov dozadu.
Tazko pod 5 litrov nafty pri tychto vykonoch jazdi uz 20 rokov Szkoda Ocktavia 1.9td od 66kW cez 74, 77 az do 81kw...
Mozes zobrat Ocktaviu 1.8T 110kW, prehodit na plyn a FURT BUDE JAZDIT LACNEJSIE A DRAVSIE nez tieto LPGneprerobitelne jednadvojky.
Ja nechapem co sa furt vzduvate s tymi cislami, bud nieco zlahka uteka mne alebo vam vsetkym s tymi "troj"valcami Zrejme to bude o tom ze 99.999% majitelov tychto "zazracnych" jednadva veci nikdy nemalo poctivy motor.
>> Celkovo len dodam ze som so spotrebou nad mieru spokojný.
to nas je viac
>> Nedostatky: mikrovibrácie od podlahy pri volnobehu za studena, pocutelný klima kompresor, aby sa dosiahla rozumna zivotnost a celkovo aby
>> sa dal motor vyuzivat optimalne, treba mu pri studenom starte vyslovene pustat len nizke otacky, taktiez nie je od veci nechat po agresivnej
>> jazde dochladit turbo, neslapat tomu na krk pokial nema olej aspon 80 stupnov, chcem tym napisat ze clovek zacne mat dobry pocit z toho
>> motora az par min po nastartovaní. Kaźdý majitel TSI urcite vie, o čom píšem. Napr ak idem na aute do práce, nedostanem olej kolko krat ani
>> na 70 stupov. Motor ma vtedy hrozne drsny chod, reakcie na plyn su divne, klepoce to, trase sa to, …
dochladzovanie turba plati vsade, maly, velky, ci uz Rudyho klepotak (Rudolfko Diesel) alebo gasoline, fyzika.
Trasenie je katastrofa hypermodernych tragacikov, trojvalcov a podobnych bastardskych rieseni. Klepoce, trasie, si nadmierne spokojny. Hura!
>> Len nech vydrzi, este 5k km a vymenime oleje a filtre kade tade, nech je turbo spokojný
Turbo by bol spokojny keby si prvy olej vyhodil po 1000km, dalsi po 5000km syn Pana Autoopravara - clovek co ma 60 rokov a cely zivot riesil auta - si kupil novy vozik Citronik Pikasso diezlik. Na 15k km tam uz mal tri oleje vymenene. Potom sa uz pojde po 10k km, pred zimou, po zime.
Kto chce, nech si v svojich strojoch drzi olejicky 30k km a potom nech sa necuduje skapatym dpfkam a semtam turbiatkam. Su "lacnejsie" nez oleje.
Ako obycajne, nemam zazracne slova na tieto jednadva zazraky... a fakt nechapem preco. Preco mam taku averziu, ked som ich videl asi len dvadsat rozhodenych na atomy v servisoch. Jasne, neboli to tieto najnovsie 2015+ verzie ktore nemaju ziadne problemy a su najuzasnejsie na svete, ale silny nezaujem nejako dalej pretrvava a neviem sa ho zbavit. Ani vo svetle tych "uzasnych" cisel. Vzdy si radsej zoberem 1.8T Ocktaviu ked uz to musi byt z tejto stajne, pritlacim ju lahko na 130kW, preklopim na LPG... a budem jazdit lacnejsie. No nehovorte mi ze 1.8T jazdi dlhodobu kombi spotrebu mesto/mimo mesto za TRINAST lpg. Nie, nejazdi. Ani desat nedosiahne a je to jeden z najuzasnejsich najspolahlivejsich motorov co kedy WV vyrobili.
Enthuziazmus si v ziadnom pripade nenechaj zobrat, ten je dolezity [poznamka malym pismom : hlavne bez znalosti alternativ]. Ze si s masinou spokojny je to najdolezitejsie, pretoze ked mas byt prednasraty len ked k vozu prichadzas, tak to nema zmysel. Prave preto existuje taka variabilita, prave preto si mnohi z nas vyberaju ine masiny ktore su totalne neatraktivne pre ostatnych. Ze je tento voz trosicku lepsi nez PandaJednaNula, to je asi bez vaznejsej debaty. Update si urobil, bezpochyby.
>> Som zvedavy co napises po 180k km v
nic, dovtedy ho nebude mat. Dnes uz ludia nemaju sukromne masinky takto dlho - sluzobne mnohe tiez nie.
>> Dlhodoba priemerna spotreba 6.3l / 100km
cize ekvivalent LPG 13.5 l/100km. Vies co ti na to napisem a bude tam vela slov "sestvalec" a "osemvalec" ze ?
>> zistili sme, ze ked sa obmedzime na dedkovsku jazdu a na 110kmph po dialninci, vieme sa dostat na 5.4.
to spravim na Vojadzeri 2001 so styrmi dospelymi chlapmi a batozinou na palube. Pardon, musel by som ist 106. Ked pojdem stodve, Bratislava-Mnichov cez Viedenske kopce a Bavorske kopce vyhmatam za 4.9 tam a naspak. Na dlhom Voji, samozrejme ved koho by zaujimala kratka verzia. Mam video. Chceme ?
Viac nez 66 litrov nafty do nadrze nedam ; 1080km dvere BA - dvere Mnichov spravim a len pri navrate do Bratislavy mi zacne svietit kontrolecka, cize este dalsich 150km prejdem. ~1250km na 66 litrov nafty na takom voze tiez nie je uplne zlych.
Pri 130km/h si dvanastvalec vypyta 9 litrov benzinu. Na plyn povedzme 10... vies co chcem povedat ?
Na stovke ide Voy 3.6i s velahrncekovym motorom za osem, samozrejme preklopitelny na LPG lebo nie je priamovstrek a nema turbo.
Pri 140 si pyta trinast. S LPGckom by to bol ekvivalent 6.5 litra benzinu ze ? https://www.youtube.com/watch?v=jUX6Wt7uMMo
Preboha, za sest litrov vonku z mesta som jazdil Ocktaviu 1.6i v rokoch 2001 pri stovke/stodesine. To bolo kolko ? 15+ rokov dozadu !
Pod sedem litrov jazdila 115-120 dialnice Mazda 626 s dvojlitrom v roku 1996, to je dvadsat rokov dozadu.
Tazko pod 5 litrov nafty pri tychto vykonoch jazdi uz 20 rokov Szkoda Ocktavia 1.9td od 66kW cez 74, 77 az do 81kw...
Mozes zobrat Ocktaviu 1.8T 110kW, prehodit na plyn a FURT BUDE JAZDIT LACNEJSIE A DRAVSIE nez tieto LPGneprerobitelne jednadvojky.
Ja nechapem co sa furt vzduvate s tymi cislami, bud nieco zlahka uteka mne alebo vam vsetkym s tymi "troj"valcami Zrejme to bude o tom ze 99.999% majitelov tychto "zazracnych" jednadva veci nikdy nemalo poctivy motor.
>> Celkovo len dodam ze som so spotrebou nad mieru spokojný.
to nas je viac
>> Nedostatky: mikrovibrácie od podlahy pri volnobehu za studena, pocutelný klima kompresor, aby sa dosiahla rozumna zivotnost a celkovo aby
>> sa dal motor vyuzivat optimalne, treba mu pri studenom starte vyslovene pustat len nizke otacky, taktiez nie je od veci nechat po agresivnej
>> jazde dochladit turbo, neslapat tomu na krk pokial nema olej aspon 80 stupnov, chcem tym napisat ze clovek zacne mat dobry pocit z toho
>> motora az par min po nastartovaní. Kaźdý majitel TSI urcite vie, o čom píšem. Napr ak idem na aute do práce, nedostanem olej kolko krat ani
>> na 70 stupov. Motor ma vtedy hrozne drsny chod, reakcie na plyn su divne, klepoce to, trase sa to, …
dochladzovanie turba plati vsade, maly, velky, ci uz Rudyho klepotak (Rudolfko Diesel) alebo gasoline, fyzika.
Trasenie je katastrofa hypermodernych tragacikov, trojvalcov a podobnych bastardskych rieseni. Klepoce, trasie, si nadmierne spokojny. Hura!
>> Len nech vydrzi, este 5k km a vymenime oleje a filtre kade tade, nech je turbo spokojný
Turbo by bol spokojny keby si prvy olej vyhodil po 1000km, dalsi po 5000km syn Pana Autoopravara - clovek co ma 60 rokov a cely zivot riesil auta - si kupil novy vozik Citronik Pikasso diezlik. Na 15k km tam uz mal tri oleje vymenene. Potom sa uz pojde po 10k km, pred zimou, po zime.
Kto chce, nech si v svojich strojoch drzi olejicky 30k km a potom nech sa necuduje skapatym dpfkam a semtam turbiatkam. Su "lacnejsie" nez oleje.
Ako obycajne, nemam zazracne slova na tieto jednadva zazraky... a fakt nechapem preco. Preco mam taku averziu, ked som ich videl asi len dvadsat rozhodenych na atomy v servisoch. Jasne, neboli to tieto najnovsie 2015+ verzie ktore nemaju ziadne problemy a su najuzasnejsie na svete, ale silny nezaujem nejako dalej pretrvava a neviem sa ho zbavit. Ani vo svetle tych "uzasnych" cisel. Vzdy si radsej zoberem 1.8T Ocktaviu ked uz to musi byt z tejto stajne, pritlacim ju lahko na 130kW, preklopim na LPG... a budem jazdit lacnejsie. No nehovorte mi ze 1.8T jazdi dlhodobu kombi spotrebu mesto/mimo mesto za TRINAST lpg. Nie, nejazdi. Ani desat nedosiahne a je to jeden z najuzasnejsich najspolahlivejsich motorov co kedy WV vyrobili.
Enthuziazmus si v ziadnom pripade nenechaj zobrat, ten je dolezity [poznamka malym pismom : hlavne bez znalosti alternativ]. Ze si s masinou spokojny je to najdolezitejsie, pretoze ked mas byt prednasraty len ked k vozu prichadzas, tak to nema zmysel. Prave preto existuje taka variabilita, prave preto si mnohi z nas vyberaju ine masiny ktore su totalne neatraktivne pre ostatnych. Ze je tento voz trosicku lepsi nez PandaJednaNula, to je asi bez vaznejsej debaty. Update si urobil, bezpochyby.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
Turbo nesklamal si kvalitne počteničko sice zasa uplne od veci ale nevadi to sme si zvykli ze ano
Videa netreba vlastne nic netreba, ty riesis uplne iny svet ako ja, tieto svety nie su kompatibilne, zhodneme sa ze sa nezhodneme nech je klid
plan je mat auto 5 rokov. Potom pojde asi ako protihodnota ku novemu "rodinnému vozu". Celý víkend sa Cuprilo. Kurňa, ma to dačo do seba. Performace pack s brembo brzdami, diferak na predku a 300 koni s DSG je fakt nieco, co sa oplati zazit. Na to ze je to kombi, masaker. To sa veruze nedalo s ibizkou ponahanat
Tato dvojdnova skusenost s kombikom ma uplne usvedcila v tom, ze som na taketo auto este nevyrastol. Jednoducho mi je to zbytocne. Aj tie kone, aj ten poppc pocit pri kickdowne hore kopcom ked sa to driape ako drble... fakt prasaciny. Aj typek vsak uznal ze na mensom aute je to vzdy fun. Velmi sa mu pacila ibizka, na jeho styl asi malo konikov ale jazdil ju niekolko krat a namietky boli minimalne. Turbo mozno raz dospejem do tvojho stadia, mozno nie. Je to jedno, svet je farebný
Videa netreba vlastne nic netreba, ty riesis uplne iny svet ako ja, tieto svety nie su kompatibilne, zhodneme sa ze sa nezhodneme nech je klid
plan je mat auto 5 rokov. Potom pojde asi ako protihodnota ku novemu "rodinnému vozu". Celý víkend sa Cuprilo. Kurňa, ma to dačo do seba. Performace pack s brembo brzdami, diferak na predku a 300 koni s DSG je fakt nieco, co sa oplati zazit. Na to ze je to kombi, masaker. To sa veruze nedalo s ibizkou ponahanat
Tato dvojdnova skusenost s kombikom ma uplne usvedcila v tom, ze som na taketo auto este nevyrastol. Jednoducho mi je to zbytocne. Aj tie kone, aj ten poppc pocit pri kickdowne hore kopcom ked sa to driape ako drble... fakt prasaciny. Aj typek vsak uznal ze na mensom aute je to vzdy fun. Velmi sa mu pacila ibizka, na jeho styl asi malo konikov ale jazdil ju niekolko krat a namietky boli minimalne. Turbo mozno raz dospejem do tvojho stadia, mozno nie. Je to jedno, svet je farebný
Re: Všeobecná diskusia
jj, mat diferak v predu je super vec, predsa len cesty maju zakruty, keby si mohol ist iba rovno, tak sa nikam poriadne nedostanes
ale pisat to ako nejaku specialnu vyhodu ked to uz mal aj ford T?
Re: Všeobecná diskusia
rly?? som myslel ze pochopi kazdy ale asi sa tak nestalo
https://en.wikipedia.org/wiki/Limited-slip_differential
https://en.wikipedia.org/wiki/Limited-slip_differential
Re: Všeobecná diskusia
neboj, mne to bolo jasne
inak dneska ma zachranilo to pribrzdovanie kolies XDS... auto na dvore, travnik, na jednej strane stala voda...
sekundu len uplne naprazdno presmykovalo prave koleso, potom ho pribrzdilo, zabralo lave a auto pekne vyslo vonku... bez XDS by nebola sanca dostat sa von
inak dneska ma zachranilo to pribrzdovanie kolies XDS... auto na dvore, travnik, na jednej strane stala voda...
sekundu len uplne naprazdno presmykovalo prave koleso, potom ho pribrzdilo, zabralo lave a auto pekne vyslo vonku... bez XDS by nebola sanca dostat sa von