Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

ANONYM_a7

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

jop 15k a clovek ma pokoj :)

Otazka: Ako je mozne, ze pri rovnakom aute a motore je jeden olej spaleny po 7k a druhy po 15k a treti po povedzme az 17k km. Co je tym faktorom? Neriesia tieto problemy moderne premiove paliva s aditivami? Pretoze ja nic ine netankujem napriklad. Popripade obcas splechnut tuto dobrotu https://1drv.ms/i/s!Ag6uc1ZWz9PegYcJUfOobwjonaV6_w zasa to bude asi o niecom inom nie?
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7079
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stefan222 »

ono zase aj ked broslo to ma na 5 rokov, tolko mu to auto pojde, ze ho preda za inu sumu je mysticke vestit. inac turbo co vravis na to nove honda beznin 1L? len sa pytam, lebo mna honda prekvapila. ja co mam teraz v aute asi vsetko tak pri dalsom aute by som chcel mat automat, bluetooth, mrtvy uhol. a nic ine mi nechyba. ani gps, ani xenony, ani aut klima, ale len tie tri polozky, ale to ze dakomu prave naopak nieco ine, a zase by som uvital aj 100L nadrz
hry- ps5
doma-HP probook
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

paliva takisto trosku prispievaju, napr. dokazu zlahka negovat karbonovanie olejov pretoze obsahuju viac alebo menej cistiacich prisad. Bohuzial palivo to nedokaze zachranit.

Jedna vec ma napadla v suvislosti s tym pokrokom olejov a som zabudol napisat : Opel. Mali 50.000km intervaly. Samozrejme kvoli pokroku. Ked im zacali neunosne skapinat motory, poslusne sa vratili k 30tim tisicom a drzia hubu (anglicky : they hold mushroom). Vectra C, Astra H, kopec dalsich modelov. To sa proste neda. Hrali na flotilovu ekonomiku a strasne sa preratali.

Najvacsi faktor preco sa olej spali po 7k km alebo 17k km ? Medzi sedackou a kormáňom.

Plati to aj pre prevodove oleje... ZF spravil studiu kde tvrdia ze pri teplote oleja nepamatam-si-kolko stupnov ktora sa da v pohode dosiahnut v automate [!] pri jazde 200km/h a vonkajsej teplote 36 stupnov je olej vybaveny za 35 minut. Este raz : MINUT. Nie tisic kilometrov. Chemicky pokrok nemoze zachranit sprostu hlavu. Ten olej uz proste stratil slusnu cast svojich vlastnosti, jasne este furt sa bude smykat ale sprav toto kazdy tyzden a potom sa cuduj ze niekomu automat vydrzi 500.000km a niekomu skape pri 160.000km aj ked olej menis kazdych 60k km.


Neviem, Hondy nepoznam okrem 2.4i.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4775
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa scream »

No to mas tak, Toyota 2ZZ-GE v celice ma najkratsi servisny interval 7500km... Ten isty motor v Lotuse ma najkratsi service interval 2000km ( race use) pripadne 5000km (sport use).

Ono vacsina automobilek aj ked ma 15000km pre beznych ludi, tak tam ma taku hviezdicku a ze pri narocnych podmienkach sa skracuje interval na polovicu. Narocne podmienky: jazda v meste, zime... viac netreba snad.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3457
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stanomx »

Broslowski napísal: Po 25. Sep, 2017, 00:56 ? Nic proti nikomu konkretne, len taka dlhodoba uvaha ci niekto vlastne reaguje aj na vyvoj (technologicky/chemicky/potreby pre moderne motory - pretoze su ine ako v pripade starsich agregatov) alebo len overene pravdy ktore platili este od dôb minerálnych olejov...
No a čo myšlíš aký základ má olej ktorý máš v aute? nebodaj je to "plná syntetika" :D
ANONYM_a7

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

scream napísal: Po 25. Sep, 2017, 10:21 No to mas tak, Toyota 2ZZ-GE v celice ma najkratsi servisny interval 7500km... Ten isty motor v Lotuse ma najkratsi service interval 2000km ( race use) pripadne 5000km (sport use).

Ono vacsina automobilek aj ked ma 15000km pre beznych ludi, tak tam ma taku hviezdicku a ze pri narocnych podmienkach sa skracuje interval na polovicu. Narocne podmienky: jazda v meste, zime... viac netreba snad.
Ako som uz pisal, interval sa dynamicky vypocitava podla modelu jazdy. Aspon tak to mam ja, maju to vsetky nove seaty, a hadam aj vsetky grupove vozidla, integrovane v systeme. Netvrdim ze to vsetko zachrani, ale aj pre vyrobcu je dolezite, aby bol voz aspon po dobu zaruky dummy proof.

Turbo je jak si napisal, opel, z oleja robil sopel:D Skusili, nevyslo, vratili sa s5. Dolezite je poucit sa z chyby. Ano je to smutne a trpi zakaznik, no toto je dan za rychly a podla EU potrebny vyvoj vo svete spalovacich agregatov. Ak by sa netlacili sracky euro asi by to vyzeralo inak, lebo by automobilky nemuseli pomaly kazdy rok riesit splnenie emisnych noriem. Rovnako by sme mozno uz bez emisnych noriem boli v srackach a horeli by nam moria. Kto vie..
Zakladna napln je uplne ina vec plna roznych sraciek, aby sa to nerozpadlo :P potom by som dal syntetiku jak lusk EDGE 5W-40. Asi to vymenim pred zimou.. mam taky tusak ze by to nebol najhorsi napad.
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4775
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa scream »

Cize tebe riadi vymenu oleja compjuter? Zahlasi a ides? ... Vcasina tych komjutrov to vyrata na zaklade teploty a tlaku oleja, co je fajn ak su spravne nastavene kriticke hodnoty a nekeca do toho premenna typu: od vymeny olejaq neubehlo ani 10000km interval je okolo 15K, tak nehlas nic...

Zakladna napln sa vacsinou lisi od odporucaneho oleja ale pointa zabehu motora ostava a aj tie abrazivne ciastocky v oleji ostanu... Motor sa ti nepokazi, tak jak ty nedostanes rakovinu po balicku cigariet ale zdraviu to proste neprospieva. U mojho auta byvaly majitel dost prepiskol prvu vymenu oleja, nic sa nestalo ale otvara sa mi nozik vo vrecku stale, ked si na to spomeniem.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Tie premenlive intervaly "odhadnute" na zaklade jazd boli s nami uz v roku 2001, to nie je ziadna hypernovinka.
S tou rakovinou a krabickou cigariet uplne presne. A cele to kvoli zasratym 50 euram... 30 za olej, 10 za filter a 10 za robotu.

Prave to ma [zbytocne] serie najviac.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa hawkeye »

stefan.koval napísal: Po 25. Sep, 2017, 08:23 hawkey a co ams teraz? ci stale si lancer friendly?
Stale Lancer, ale asi buduci rok budem nuteny vymenit za nieco vacsie. Zatial kukam po Tuscon
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
Používateľov profilový obrázok
lacika
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4278
Dátum registrácie: Pi 11. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa lacika »

vacsie? vonkajsok ano.. je vacsi ale ci aj vnutro?
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa hawkeye »

od Lancera? jasna vec...

hlavne kufor, potrebujem dat dole 3/4 sedaciek a napratat tam vlkodava :)
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7079
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stefan222 »

no cx5 je mega velka v kufri ale zadne sedacky neviem no. alebo vezmi moju 6tku :D krasny sedan.
inac tucson ma paradnu masku, mega sa mi paci.
hry- ps5
doma-HP probook
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa hawkeye »

Sedan do buducna nema pre mna vyznam... 1x vlkodav, 1x poulicna zmeska, do buducna pocitat s detmi atd...
ideal outlander ale ten je uz dost drahy
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5832
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Broslowski napísal: Po 25. Sep, 2017, 11:29 Ako som uz pisal, interval sa dynamicky vypocitava podla modelu jazdy. Aspon tak to mam ja, maju to vsetky nove seaty, a hadam aj vsetky grupove vozidla, integrovane v systeme. Netvrdim ze to vsetko zachrani, ale aj pre vyrobcu je dolezite, aby bol voz aspon po dobu zaruky dummy proof.

hej, prepocitava, skoda ze to nefunguje, tu istu funkciu ma aj nas Touran 1.4TSI, jazdili sa s nim vacsinou dlhe trasy, na palubaku stale svieti 30 000km, tak ze reku ked 30tis tak 30tis... nakoniec mi to nedalo, a pri 18-19tis som ho vymenil

ten olej bol tak speceny ze som rozmyslal, ci ho vobec pouzit do motorovej pily na mazanie retaze... Uplne cierny(proste #000000) a aj sa uplne inak lial ako novy olej, viac pripominal vodu...


a to tam mal bezat este dalsich 12k km

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"