Všeobecná diskusia
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Tak ja keď som Opli menil olej, tak nový som tam nalial, vytiahnem mierku že či je dosť a na mierke už bol čierny
(Just kidding, ten sa menil na čierny už ako dopadal na vačkový hriadeľ )
Diesel
(Just kidding, ten sa menil na čierny už ako dopadal na vačkový hriadeľ )
Diesel
Re: Všeobecná diskusia
Nic proti zoe, obycajne renault branim, ale do tohto auta by som nesiel. Vyrabame pre nich budiky a vsetko sa len plata sw, lebo hw posrali a par veci pouzili z minulostorocnej techniky. Ak je to tak aj s inou elektrovyzbrojov,, tak dovi-dopo. Take psa si svoje budiky poriesilo omnoho elegantnejsie. Ani eup na tom nie je zly, zmeny mame minimalne, cize uz si to celkom vychytali.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
rychle vyvojove cykly, k tomu olej na 30.000km (asi neplati pre elektro, ze) a stastie je na svete.
Treba sa opytat majitelov prvych 1.6 dieslikov (asi sest rokov sa cudovali, az potom zistili ze sitka na zachytavanie karbonu v mazacom trakte su megafasa napad).
>> iny kraj, iny mrav... mam tu kamosa s T4, tam kamosa s daewoom nexia, tam dalsieho s felicou, hentam s puntom MK1
aaaale ano, T4ka sa najde aj v mojej socialnej sieti, sharan z minuleho tisicrocia, ten moj je tesne po prelome, Vojadzeru uz tiez taha na dekadu a pol (2004ka), brat okrem inych dodnes derie 1997 civic, foter ma nepriestrelnu ocktaviu 2001 66kW a bude ju teraz dakedy predavat alebo ju skor posunie v ramci rodiny zadarmo, o to pokoj.
Ale co som pred tromi rokmi s otvorenou pusou pozeral ze akoto ze sa auto hybe a vobec nevrci, to uz dnes davno neplati. Napriklad toten Leaf chlap kupil za nejakych 21000 euvra lebo to bola predvadzacka. Iste, za 29.000 ci kolko to normalne stoji je to tazka konina, ale za dvacku to uz zase nie je az taky nezmysel kedze pocas vlastnictva usetri radovo 1.400 eur na olejoch a povinnych zmluvnych servisoch vzhladom na to kolko najazdi, dalsich asi 4.000 eur (oprava : povedal ze 4000 az 6000 podla toho aky bude mat dlhodoby najazd) na pohonnych hmotach. Cize vlastne mohol mat ukrutne chudobny Rapid s trojhrncom za primeranu cenu alebo si kupil takuto "buducnost".
Ma to svoje nevyhody, iste, ten dojazd je krpaty v porovnani s rapidom a takisto aj "tankovanie" trva neporovnatelnu vecnost. Panovi to ale pasuje do business planu, on s tym problem ABSOLUTNE nema. Ja by som si osobne za dvacku kupil trosicku inaksi vozik nez je Leaf, o to zase pokoj, ale kazdemu co jeho jest.
Treba sa opytat majitelov prvych 1.6 dieslikov (asi sest rokov sa cudovali, az potom zistili ze sitka na zachytavanie karbonu v mazacom trakte su megafasa napad).
>> iny kraj, iny mrav... mam tu kamosa s T4, tam kamosa s daewoom nexia, tam dalsieho s felicou, hentam s puntom MK1
aaaale ano, T4ka sa najde aj v mojej socialnej sieti, sharan z minuleho tisicrocia, ten moj je tesne po prelome, Vojadzeru uz tiez taha na dekadu a pol (2004ka), brat okrem inych dodnes derie 1997 civic, foter ma nepriestrelnu ocktaviu 2001 66kW a bude ju teraz dakedy predavat alebo ju skor posunie v ramci rodiny zadarmo, o to pokoj.
Ale co som pred tromi rokmi s otvorenou pusou pozeral ze akoto ze sa auto hybe a vobec nevrci, to uz dnes davno neplati. Napriklad toten Leaf chlap kupil za nejakych 21000 euvra lebo to bola predvadzacka. Iste, za 29.000 ci kolko to normalne stoji je to tazka konina, ale za dvacku to uz zase nie je az taky nezmysel kedze pocas vlastnictva usetri radovo 1.400 eur na olejoch a povinnych zmluvnych servisoch vzhladom na to kolko najazdi, dalsich asi 4.000 eur (oprava : povedal ze 4000 az 6000 podla toho aky bude mat dlhodoby najazd) na pohonnych hmotach. Cize vlastne mohol mat ukrutne chudobny Rapid s trojhrncom za primeranu cenu alebo si kupil takuto "buducnost".
Ma to svoje nevyhody, iste, ten dojazd je krpaty v porovnani s rapidom a takisto aj "tankovanie" trva neporovnatelnu vecnost. Panovi to ale pasuje do business planu, on s tym problem ABSOLUTNE nema. Ja by som si osobne za dvacku kupil trosicku inaksi vozik nez je Leaf, o to zase pokoj, ale kazdemu co jeho jest.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
Hlavny problem u e-vozitiek bol/je, kde to nabijat. Ja ako obyvatel panelakovej kralikarne si mozem maximalne tak zo stvrteho poschodia pustit predlzovacku a nabijat. V robote to nenabijem, pred Tescom to pocas nakupu tiez nenabijem. A potom samozrejme cena. Pytat za auto s 28kWh baterkou 29 litrov... kolko z toho stoja baterky? NCR18650B sa daju pri vacsiom pocte zohnat pod 4 USD za kus. Za kolko ich nakupi automobilka ktora ich rata na tony?
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
Kriste pane, a na kolko ju vyjde vyvinut sw, ulozenie, rozlozit vahu, zachovat bezpecnost, riadit to, drzat zaruku? Vyrobit to aby to paslo do auta. Vy ste jak deti niekedy dpc, to je jak keby ja som sa pytal co stoji na ZF ramene 100€ ked tam ide 2% z takej istej gumy ako mam na pneu a hliniku 40 gramov...
Dzizs uz fakt, zachvilu sa zacneme pytat preco stoji voda par euro za liter ked si mozme atomy vodika a kyslika pochytat zo vzduchu, sak ich je tam miliony...
Dzizs uz fakt, zachvilu sa zacneme pytat preco stoji voda par euro za liter ked si mozme atomy vodika a kyslika pochytat zo vzduchu, sak ich je tam miliony...
.
- Diablo1st
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 3376
- Dátum registrácie: Po 29. Aug, 2005, 20:00
- Bydlisko: MY
Re: Všeobecná diskusia
Pri diesli skús použiť preplach pred výmenou oleja. Potom olej vydrží dlhšie "hnedý". U mňa je to cca. 6tis km, kedy už je taký tmavo hnedý.undertaker007 napísal: ↑Ne 01. Okt, 2017, 22:56 Tak ja keď som Opli menil olej, tak nový som tam nalial, vytiahnem mierku že či je dosť a na mierke už bol čierny
(Just kidding, ten sa menil na čierny už ako dopadal na vačkový hriadeľ )
Diesel
Samozrejme keď vymienať po 15tis km tak je čierny ako uhlie
Lenovo E460: 14" FHD IPS, i5-6200U, 2x4GB RAM 1600MHz DDR3L, R7 M360, SSD 256GB Toshiba.
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
spravit homologizaciu, zivit sest urovni managementu, nejakych akcionarov ktori chcu na tom elektronickom virtualnom nezmysle samozrejme poriadne zarobit pretoze musia platit iba zhruba 50% dane nenazranym vladam ktore ajtak nie su schopne fungovat s prebytkami, extremne velke budovy (podla mna su pozemky v Mnichove vcelku zadarmo, takisto aj muzea ktore si automobilky stavaju, zivit k tomu desiatky tisic zamestnancov, nedajboze vygenerovat DESIATKY MILIARD ZISKU aby bolo z coho platit Dýzelgejt... Szkodovka vravi ze v Mladom Boleslavovi maju "labak na meranie a znizovanie emisii" a stal len drobnu miliardu. Nechcem vediet co maju ine automobilky. Pozri za kolko Ferari postavilo veterny tunel ktory vyuzivali par rokov a potom zistili ze na pocitaci sa to da spocitat presnejsie, rychlejsie asi o dva roky a lacnejsie asi o dve nuly...
to vsetko sa do ceny baterii namontovanych v aute urcite vobec nepremieta, ani trochu.
Nabijanie elektrovozitok : ja osobne som uz nejaky ten prieraz do panelaku aj inziniering na pretlak sieti popod stvorprudovku spravil... absolutne bez problemu. V Sasovej, na Luniku aj v Petržlenke dokazeme my sudruhovia obyvatelia za jeden jediny mesiac - ked bude prislusna vola - distribuovanou pracou spravit tolko nabijacich miest na parkoviskach ze tam nebude mat kto stat najblizsich 15 rokov.
Napoveda inym sposobom : prazsky magistrat ide riesit nabijanie z lamp poulicneho osvetlenia. Ja osobne si myslim ze ta siet nie je stavana na potrebne ampere, ale v kazdom pripade na kazdej ulici bude mozne sakramentsky rychlo vybudovat zopar nabijacich miest. A na vybranych miestach - tam kde bude jednoduche a lacne posilit infrastrukturu pretoze bude blizko k silovym trafakom - sa moze vybudovat nabijaci cluster, zhluk. Tam sa zhrci 20-30 vozitok nakope a to ti bude stacit. Navyse, EV sa nenabija plnou parou cely cas, napriklad z jednej jedinej 120kW Tesla SuperČárdžer mozes veselo nabijat dve Tesly pretoze pod a nad nejaku kapacitu ani zdaleka nejdu naplno, kukni videa. Keby sa rozhodila distribucia na 20kW max na jeden kus kabla a nejake "rozdvojky", vies na jediny takyto zdroj zapojit 20 aut a cez noc ich kompletne nabijes z nuly (20 vozov x 80kWh = 1600 kWh total, mas 120kWh peak cize potrebujes 13.5 hodin a to taku kapacitu ako ma Tesla nema nikto). Cize od siestej vecer do osmej rana a bavime sa o totalnom nabiti.
Iste, elektrotragáčik nie je dnes pre kazdeho. Ani zajtra. WV povedal ze v 2025 budu predavat kazde stvrte auto elektricke. Ked sa pozries co sa deje s dieslami poslednych 20 rokov - za kolko jazdila Ocktavia 66kW v 1996 a za kolko jazdi Ocktavia 2017 - je absolutne jasne ze dalsich 10 alebo 15 rokov sa tie diesle zase nepohnu prakticky nikam. Ze je rozdiel v emisiach ? Je, na papieri. Ano, je aj v realite kvoli DPF, a ake sialene radosti to prinieslo. Kazdy dalsi krok bude ukrutne zlozitejsi nez doteraz.
Fakt inam nez do elektriky cesta nevedie. Vodik ? Nie. Elektrina uz ma naslapnute tak ako ziadny iny pohon nema.
to vsetko sa do ceny baterii namontovanych v aute urcite vobec nepremieta, ani trochu.
Nabijanie elektrovozitok : ja osobne som uz nejaky ten prieraz do panelaku aj inziniering na pretlak sieti popod stvorprudovku spravil... absolutne bez problemu. V Sasovej, na Luniku aj v Petržlenke dokazeme my sudruhovia obyvatelia za jeden jediny mesiac - ked bude prislusna vola - distribuovanou pracou spravit tolko nabijacich miest na parkoviskach ze tam nebude mat kto stat najblizsich 15 rokov.
Napoveda inym sposobom : prazsky magistrat ide riesit nabijanie z lamp poulicneho osvetlenia. Ja osobne si myslim ze ta siet nie je stavana na potrebne ampere, ale v kazdom pripade na kazdej ulici bude mozne sakramentsky rychlo vybudovat zopar nabijacich miest. A na vybranych miestach - tam kde bude jednoduche a lacne posilit infrastrukturu pretoze bude blizko k silovym trafakom - sa moze vybudovat nabijaci cluster, zhluk. Tam sa zhrci 20-30 vozitok nakope a to ti bude stacit. Navyse, EV sa nenabija plnou parou cely cas, napriklad z jednej jedinej 120kW Tesla SuperČárdžer mozes veselo nabijat dve Tesly pretoze pod a nad nejaku kapacitu ani zdaleka nejdu naplno, kukni videa. Keby sa rozhodila distribucia na 20kW max na jeden kus kabla a nejake "rozdvojky", vies na jediny takyto zdroj zapojit 20 aut a cez noc ich kompletne nabijes z nuly (20 vozov x 80kWh = 1600 kWh total, mas 120kWh peak cize potrebujes 13.5 hodin a to taku kapacitu ako ma Tesla nema nikto). Cize od siestej vecer do osmej rana a bavime sa o totalnom nabiti.
Iste, elektrotragáčik nie je dnes pre kazdeho. Ani zajtra. WV povedal ze v 2025 budu predavat kazde stvrte auto elektricke. Ked sa pozries co sa deje s dieslami poslednych 20 rokov - za kolko jazdila Ocktavia 66kW v 1996 a za kolko jazdi Ocktavia 2017 - je absolutne jasne ze dalsich 10 alebo 15 rokov sa tie diesle zase nepohnu prakticky nikam. Ze je rozdiel v emisiach ? Je, na papieri. Ano, je aj v realite kvoli DPF, a ake sialene radosti to prinieslo. Kazdy dalsi krok bude ukrutne zlozitejsi nez doteraz.
Fakt inam nez do elektriky cesta nevedie. Vodik ? Nie. Elektrina uz ma naslapnute tak ako ziadny iny pohon nema.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
co sme sa bavili o uzsej pneu ze je lepsia : jasny dokaz, keby mal galusky tak urcite nezhodinuje ze ? https://www.youtube.com/watch?time_cont ... rsLWX2AjBQ
alebo... keby mal rozum...
alebo... keby mal rozum...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
No SNAKE ak ťa stojí voda pár eur za liter tak ťa ľutujem Ak by som mal za vodu platiť pár EUR ZA LITER tak by som sa fakt pýtal že prečo je drahšia ako benzín či nafta ktorá musí prejsť ukrutne iným cyklom zahŕňajúcim investície v miliardách, keď tutok z vodovodu je lacnejšia o toľko rádov že na pitie je v podstate zadarmo - to nie je chytanie atómov kyslíka a vodíka. Či aj tam treba ukrutné miliardy na R&D ako to čo najlepšie načapovať a zabaliť?
Ale čo sa týka elektroáut - no z tých 4€ za baterku mi to len na základný Leaf s biednym dojazdom vychádza 7400€ čisto nákupná cena čisto bateriek (aj to bez redundancie), takže cena elektromobilov bohužiaľ dáva vzhľadom k cenám iných áut zmysel - motor s prevodovkou pre bežné vozítko určite automobilku nestojí ani zďaleka 7400€ na výrobných nákladoch (a to som k cene bateriek nezarátal cenu elektromotorov). Kým toto neklesne aspoň na polovicu (ideálne ešte menej) tak sa použiteľných elektroáut za rozumný peniaz (rozumej v cene i30 a podobných vozidiel) asi nedočkáme, lebo pohon je na súčasných autách IMHO tá lacnejšia položka.
Ale čo sa týka elektroáut - no z tých 4€ za baterku mi to len na základný Leaf s biednym dojazdom vychádza 7400€ čisto nákupná cena čisto bateriek (aj to bez redundancie), takže cena elektromobilov bohužiaľ dáva vzhľadom k cenám iných áut zmysel - motor s prevodovkou pre bežné vozítko určite automobilku nestojí ani zďaleka 7400€ na výrobných nákladoch (a to som k cene bateriek nezarátal cenu elektromotorov). Kým toto neklesne aspoň na polovicu (ideálne ešte menej) tak sa použiteľných elektroáut za rozumný peniaz (rozumej v cene i30 a podobných vozidiel) asi nedočkáme, lebo pohon je na súčasných autách IMHO tá lacnejšia položka.
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia
wingo: podla tohoto (https://electrek.co/2017/01/30/electric ... sla-190kwh) Tesla vyraba baterky za cenu < 190$/kWh ... napr. mnou spominany Zoe z.e.40 ma 40kWh baterku v cene ca. 7600 USD (plus minus, k tomu si treba pri prepocte na EUR pripocitat DPH a odvody, takze sa bavime o ca. 10 000 eur cene baterie). Ako Zoe je mestske/primestske prditko, vidim v tom ludi pravidelne dochadzat na dialnici (osobne by som to nerobil), dojazd 400 km (nech realne 300km) je uz zaujimavy, ale cena je nerealna zatial (ked dostane clovek dotaciu, tak to zacina byt zaujimavejsie). Zaujimave to zacne pri ca. 20 000 eur za model s dojazdom okolo tych 400-500 km (to by som tipoval tu predikciu VW okolo roku 2025).
FVE 12.45 kWp V/Z
- Shairachaz
- Používateľ
- Príspevky: 1858
- Dátum registrácie: Ut 11. Mar, 2014, 12:04
- Bydlisko: Kráľovský Chlmec
Re: Všeobecná diskusia
Bilsteiny objednané, tip na nejaké pružiny? Je vôbec medzi nimi nejaký charakteristický alebo citeľný rozdiel?
Inak pozeral som, že sú aj 400mm. pružiny, pričom výška stock pružín je 387mm. Malo by to nejaký vplyv na komfort? Alebo to bude len vyššie?
Inak pozeral som, že sú aj 400mm. pružiny, pričom výška stock pružín je 387mm. Malo by to nejaký vplyv na komfort? Alebo to bude len vyššie?
Hromy Hněvu podřimují na Severu. Podobny dubu, jehož větve jsou plny hnoje, a hnízd nářků, a pláče, snášených na Zemi které spalují Noc i Den a vyvrhují stáda škorpionů a vypouštějí síru smíchanou s Jedem. To jsou Hromy, které jsou okamžitě připraveny rozeřvat se stovkami mohutných Katastrof a statisíců Pohrom, po kterých nezůstane nic a nikdo zde nic nepozná. Jedna skála porodí tisíce, právě když Srdce Člověka dosáhne jeho Myšlenek.
Re: Všeobecná diskusia
Len mi pride trochu mimo, ze tragacik s dieslovym motorom ktory ma tisic suciastok + prevodovku ktora ma dalsich tisic suciastok na ktore potrebujes tiez vyskum a vyvoj stoji polovicu co porovnatelne vykonny elektrotragacik. Akosi mi to nesedi, ze vyberieme z Golfa spalovaci motor, dame tam ovela jednoduchsi elektromotor aj so vsetkou riadiacou logikou a nelogikou, natlacime tam 2173 li-ioniek 18650 a zapytame 35 litrov. A ak by to nebodaj prislo niekomu atraktivne, tak tam dame uplne tragicke "rychlonabijanie".Snake napísal: ↑Po 02. Okt, 2017, 01:38 Kriste pane, a na kolko ju vyjde vyvinut sw, ulozenie, rozlozit vahu, zachovat bezpecnost, riadit to, drzat zaruku? Vyrobit to aby to paslo do auta. Vy ste jak deti niekedy dpc, to je jak keby ja som sa pytal co stoji na ZF ramene 100€ ked tam ide 2% z takej istej gumy ako mam na pneu a hliniku 40 gramov...
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
hint: cim viac kusov vyrobis, tym mensia vyrobna cena
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4775
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia
Ak bude niekedy v prirucke, ze auto zerie 0,0 oleja na 1000km a ak zistis pri kontrole oleja pri kazdom tankovani, ze 2 decka chybaju mas zavolat autorizak, ktory ti odplombuje vicko a doleje prislusny olej, tak budiz... Ale zatial je v priruckach, ze tam mozes doliat hocico, co splna specifikaciu. Cize, ked to vezme deci na 1000km, tak tam mas po 20K 2l cudzieho oleja - podla priruciek. Ale vymenit 4l uz je problem so zarukou... To iste je pisane pri prevodovkach, chladiacich kvapalinach atd... odporucame HONDA MTF ale docasne je mozne pouzit olej XYZ, nic o padnuti zaruky alebo poruche prevodovky.
Na druhu stranu, som za aby sa pouzil OEM filter, pokial ide o auto v zaruke. Ze autorizak je drahsi si kazdy zvykol... ale ze si uctuje cez 20E, za ako vravis shell olejik, co nakupuje za dumpingove ceny je klasicka slovenska nenazranost...
Na druhu stranu, som za aby sa pouzil OEM filter, pokial ide o auto v zaruke. Ze autorizak je drahsi si kazdy zvykol... ale ze si uctuje cez 20E, za ako vravis shell olejik, co nakupuje za dumpingove ceny je klasicka slovenska nenazranost...
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Všeobecná diskusia
toto vobec nie je pravda.. cena sa odvija od toho kolko kusov sa planuje vyrobit a ako kvalitne.
Casto sa stava, ze dopyt sa zvacsi a musi sa postavit duplikat linky a to stoji brutalne peniaze (bavime sa o statisicoch eur, bliziacich sa k milionu, ak sa jedna napr. o ele. kompnenty auta)
Cena sa moze zmenit az pri precenovani produktu a tie auta potom aj tak vyzeraju.
napr. neskorsia C3, nema putko na podlahe kufra, nastavitelnu mriezku vyduchu v prehriadke spolujazdca. Cold engine LEDku vypustili.. vtedy ti vedia auto zlacnit.
Pri inych autach sa vypusti napr. krytka zrkadla u spolujazdca a pod.