Všeobecná diskusia
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
no jak keby som ja bol v poriadku nie, nemam. Musim pozriet co su tam za veci, ked uz hovoris ze su namakane.
vymena turba na tychto AUY motoroch (85kW) a z nich odvodenych 96kW verzii AZ pri milione je totalne normalna - len soferi nie su normalni, fakt. Motor je priamy derivát motoru z lahkych nakladiakov s oznacenim EUY a vsetci hadam vieme ze pre nejake Iveco natocit milion je proste povinnost za styri roky bez vaznejsej poruchy. Vymena lozisk po 60k km sa nekona.
Hentie motory... kazdych 200-250k km hydrostely, pritlacit elektricke konektory na vstrekovacoch, rozvody ako treba (150k km max), hotovo. Kazdych 300k km vycistit variabilitu turba, zaverecna. Oleje 505.01, ziadne 507.00, oleje su LEPSIE 5w-40 (5w-30 trha film pri letnych teplotach), milion spravi. 5w-40 oleje su certifikovane 505.01.
Presne henten motor mam aj ja, 2001, uz sme sa bavili
Spotreba 4 litre je totalna kravina na Šharane. Nemozne nijako. Absolutne minimalna spotreba ktora sa da s masinou dosiahnut je pri 82km/h na siestom prevode, teply motor atd, diagnostika ukazuje 4.2l/100km, mensie cislo nedokazes. V realite sa 5 litrov neda.
Prevodovka : ked sa tam nemeni olej, jasneze zacnu hucat loziska. Aj v manualnej prevodovke sa musi menit olej. Nejde tam barsjaky, ma specialnu certifikaciu kvoli "cennym kovom" {zliatinam} na synchronoch, inak ich rozlepta. Typicky problem Sharanov : chyteny synchron na druhom alebo siestom prevode, pri vyssom najazde a nemenenom / nespravnom oleji.
Nemam dojem ze henten kus ma milion, opotrebenie volantu nezodpoveda
co by mohlo byt lepsie :
"Kasna by mohla byt dlhsia o pol metra", to sa vola Grand Voyager. Sejat alhambra ma 4.6 metra, Vojadzer ma 5.1 metra. Ved hovorim
Haha 999999 to mam aj ja.
Za automat menit nie, nevydrzi zdaleka tolko, je sialene drahy na opravu a zvysuje spotrebu o liter, liter a pol.
Otacky 2200... sprevodovane je to tak ze 2250rpm == 130km/h.
Padaju tomu stierace (pantograf), bufiky skoda reci to je kazde tri roky generalka, zasekavaju sa turba (variabilita ako vsetky 1.9tdi), semtam chytene vzduchu, vstrekovace vydrzia neskutocne palety, konstrukcia celkovo primitivne jednoducha v porovnani s common railami kedze tutok vacka mechanicky stlaca kazdy vstrekovac zvlast a ten si priamo v sebe vyraba vysoky tlak na naftu ktoru spricuje do valca. Diagnostika motorovy kanal 004, 010, 012, 013, 018, 021 a auto kupim alebo nekupim za dve minuty.
vymena turba na tychto AUY motoroch (85kW) a z nich odvodenych 96kW verzii AZ pri milione je totalne normalna - len soferi nie su normalni, fakt. Motor je priamy derivát motoru z lahkych nakladiakov s oznacenim EUY a vsetci hadam vieme ze pre nejake Iveco natocit milion je proste povinnost za styri roky bez vaznejsej poruchy. Vymena lozisk po 60k km sa nekona.
Hentie motory... kazdych 200-250k km hydrostely, pritlacit elektricke konektory na vstrekovacoch, rozvody ako treba (150k km max), hotovo. Kazdych 300k km vycistit variabilitu turba, zaverecna. Oleje 505.01, ziadne 507.00, oleje su LEPSIE 5w-40 (5w-30 trha film pri letnych teplotach), milion spravi. 5w-40 oleje su certifikovane 505.01.
Presne henten motor mam aj ja, 2001, uz sme sa bavili
Spotreba 4 litre je totalna kravina na Šharane. Nemozne nijako. Absolutne minimalna spotreba ktora sa da s masinou dosiahnut je pri 82km/h na siestom prevode, teply motor atd, diagnostika ukazuje 4.2l/100km, mensie cislo nedokazes. V realite sa 5 litrov neda.
Prevodovka : ked sa tam nemeni olej, jasneze zacnu hucat loziska. Aj v manualnej prevodovke sa musi menit olej. Nejde tam barsjaky, ma specialnu certifikaciu kvoli "cennym kovom" {zliatinam} na synchronoch, inak ich rozlepta. Typicky problem Sharanov : chyteny synchron na druhom alebo siestom prevode, pri vyssom najazde a nemenenom / nespravnom oleji.
Nemam dojem ze henten kus ma milion, opotrebenie volantu nezodpoveda
co by mohlo byt lepsie :
"Kasna by mohla byt dlhsia o pol metra", to sa vola Grand Voyager. Sejat alhambra ma 4.6 metra, Vojadzer ma 5.1 metra. Ved hovorim
Haha 999999 to mam aj ja.
Za automat menit nie, nevydrzi zdaleka tolko, je sialene drahy na opravu a zvysuje spotrebu o liter, liter a pol.
Otacky 2200... sprevodovane je to tak ze 2250rpm == 130km/h.
Padaju tomu stierace (pantograf), bufiky skoda reci to je kazde tri roky generalka, zasekavaju sa turba (variabilita ako vsetky 1.9tdi), semtam chytene vzduchu, vstrekovace vydrzia neskutocne palety, konstrukcia celkovo primitivne jednoducha v porovnani s common railami kedze tutok vacka mechanicky stlaca kazdy vstrekovac zvlast a ten si priamo v sebe vyraba vysoky tlak na naftu ktoru spricuje do valca. Diagnostika motorovy kanal 004, 010, 012, 013, 018, 021 a auto kupim alebo nekupim za dve minuty.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v Po 20. Nov, 2017, 20:00, upravené celkom 1 krát.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
ta spotreba mi bola divna, hlavne ten velky rozdiel (nove - stare), asi si to ujco uz proste nepamatal tak zadrel daco. inak pekne poctenicko diki idem guglovat jak pes ten legendarny agregat
inak LBM Turbo je legenda na yt len mam pocit ze stale dostava bany a vytvara si nove ucty. Najdes ho asi pod kazdym lepsim ci horsim motoristickym videom a jeho nazory su .... divne
inak LBM Turbo je legenda na yt len mam pocit ze stale dostava bany a vytvara si nove ucty. Najdes ho asi pod kazdym lepsim ci horsim motoristickym videom a jeho nazory su .... divne
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
cely ja
trosku som ten prispevok zeditoval, prebehni ho ocami znovu. Nejaku vetu dve som tam pridal.
Nic spolahlivejsie, lacnejsie udrzovatelne nez je tato PD technologia dnes nenajdeme. Stare taxikarske Venta 1.9td 55kW s dvomi milionmi sa uz vsetky rozpadli na hrdzu tak zostavaju len tieto milionove Šharany. Ta moja ma 17 rokov a vyzera to tak ze sa rozpadne na hrdzu nez na techniku.
Zabudol som kazdych 60.000km / dva roky vycistit EGR ventil od bordelu, je navrchu motora, styri sroby, desat minut, stetec s benzinom a ligoce sa jak nove. Ked je v sani bordel, vypucovat aj to. Na vstrekovace netreba fakt nic, cistenie vstrekov po 650.000km neratam, tolko z nas nikto nenabeha na jednom stroji, inak pouzivam kazdu zimu VIF, Liqui Moly, semtam ho napojim na mimotelovy obeh (hadica dole z filtra, do flasky s Liqui Moly, nechat papat "cistu zmes" a hotovo).
Lamu sa tam kable v zadnych dverach, dokazu sa tak dosrat ze nevypnes motor po vytiahnuti kluca zo spinacky (ano, kvoli prerazenym kablom v zadnych [!] dverach).
celkovo prkotiny, pokial clovek nema uplne krive ruky tak to udrzis pri zivote 20 rokov, bez srandy. Moja ma sedemnast...
Nezavisle kurenie : VSETKY hentie auta maju bufiky zabudovane z vyroby, tri draty a mas z toho nezavisle kurenie. Barsjake dialkove ovladanie a zadrzne rele, cenovka okolo 50eur. Nikdy v zivote nechcem auto bez nezavisleho, tieto bufiky si budem kupovat a budem ich montovat do kazdeho auta.
trosku som ten prispevok zeditoval, prebehni ho ocami znovu. Nejaku vetu dve som tam pridal.
Nic spolahlivejsie, lacnejsie udrzovatelne nez je tato PD technologia dnes nenajdeme. Stare taxikarske Venta 1.9td 55kW s dvomi milionmi sa uz vsetky rozpadli na hrdzu tak zostavaju len tieto milionove Šharany. Ta moja ma 17 rokov a vyzera to tak ze sa rozpadne na hrdzu nez na techniku.
Zabudol som kazdych 60.000km / dva roky vycistit EGR ventil od bordelu, je navrchu motora, styri sroby, desat minut, stetec s benzinom a ligoce sa jak nove. Ked je v sani bordel, vypucovat aj to. Na vstrekovace netreba fakt nic, cistenie vstrekov po 650.000km neratam, tolko z nas nikto nenabeha na jednom stroji, inak pouzivam kazdu zimu VIF, Liqui Moly, semtam ho napojim na mimotelovy obeh (hadica dole z filtra, do flasky s Liqui Moly, nechat papat "cistu zmes" a hotovo).
Lamu sa tam kable v zadnych dverach, dokazu sa tak dosrat ze nevypnes motor po vytiahnuti kluca zo spinacky (ano, kvoli prerazenym kablom v zadnych [!] dverach).
celkovo prkotiny, pokial clovek nema uplne krive ruky tak to udrzis pri zivote 20 rokov, bez srandy. Moja ma sedemnast...
Nezavisle kurenie : VSETKY hentie auta maju bufiky zabudovane z vyroby, tri draty a mas z toho nezavisle kurenie. Barsjake dialkove ovladanie a zadrzne rele, cenovka okolo 50eur. Nikdy v zivote nechcem auto bez nezavisleho, tieto bufiky si budem kupovat a budem ich montovat do kazdeho auta.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
ked sme pri tom, ako zistim ci sa bufik(bez dialkoveho) zapol?
minuly tyzden uz boli minusove teploty, tak som cakal nieco ako na T4, ze z pod vodicovho sedadla zacne ist biely dym a hucat... ale vono nic, motor sa pekne rychlo nahrial, ale jedine co som si vsimol boli jemne vybracie na krizovatke...
to uz su tie webasta tak tiche a nenapadne, alebo sa proste nezaplo?
minuly tyzden uz boli minusove teploty, tak som cakal nieco ako na T4, ze z pod vodicovho sedadla zacne ist biely dym a hucat... ale vono nic, motor sa pekne rychlo nahrial, ale jedine co som si vsimol boli jemne vybracie na krizovatke...
to uz su tie webasta tak tiche a nenapadne, alebo sa proste nezaplo?
Re: Všeobecná diskusia
nejaky rozdiem medzi "bufikom" a Webasto? je to instalovatelne do akehokolvek vozidla? akoze mat predhriate auto vzdy pred jazdou je maximalny luxus jak pre posadku tak pre agregat to je 100 palcov hore
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia
Ja som auto kupoval na jesen a dostal som v kufri 16' elektrony aj s gumani na zimu. Som si az pri prezuvani vsimol problem 1, ze su to 205 (letne mam 195, no koho toto napadlo obut neviem...) a problem dva ze su rok vyroby 2011. reku obujem uvidim co uz. tak smyka sa to ako fras je to tvrda guma tak to este pred poriadnou zimou zmenim nebudem riskovat aj ked samozrejme dalo by sa.
No ked som pozrel kolko stoja tieto rozmery slak ma skoro trafil co uz...
A hej ten milion som pozeral, pan je velmi sympaticky. len tu nedavajte uz shitstorm o kvalite vsade je aj kusok stastia ci smoly urcite aj tu
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
keby sa zapol, tak ho urcite pocujes - vnimas ho bezproblemu aj v Bratislave pocas dna - klasicky hucavy zvuk ako ked startuje stihacka na zaciatku a potom ako ked hori v komine. Skoda linkovat nejake videa, vies ako to je so zvukom.
Navyse okrem vonkajsieho prejavu, od spolujazdcovych noh by ti "klepalo cerpadielko" : cvakavy zvuk ako ked relatka spinaju a rozpinaju.
Diagnostikou velmi jednoduche, ma to samostatnu riadiacu jednotku v ktorej ukazuje vsetky parametre co len treba.
Vobec sa netrap, 99.9% tychto vozov ma bufiky po smrti bez ohladu na rok vyroby. Teraz som to pisal myslim minuly tyzden, predfaceliftove verzie skapinali na zhaviace sviecky (neboli keramicke, zanasali sa, zanasali sa sitka rozprasujuce naftu atd), novsie verzie s keramickymi svieckami umierali na elektroniku. Inak je to bombova vecicka, ja mam naschval vypnuty vetrak v interieri lebo to malinke teplo nema sancu nieco v tom objeme zohriat, a motor ma pri vonkajsej -12 stupnoch za 11 minut (z toho 1.5 minuty nabeh zážeh) nadhernych 60 stupnov. Olej nie, ten je samozrejme mrtvy, iba voda, ale do interieru zacne kurit tri metre od pohnutia.
Ty daj hlavne tu vasu Alhambru prezriet, to co tam mas nie je standartna situacia - zabijes ju.
Neviem co sa oznacuje ako bufik a co je webasto - webasto je samozrejme firma ktora robi tieto veci, spolu s Eberspaecherom, Vaillantom atd. Pre mna je bufik zariadenie ktore spalovanim niecoho vyraba teplo. Su teplovodne a vzduchovodne bufiky, tie prve zohrievaju vodu (v motore), tie druhe len prdia teply vzduch do kabiny. Kazde riesenie ma svoje vyhody aj nevyhody samozrejme, co je lepsie pre techniku je bez komentara jasne. Pre ludi je rychlejsi a vykonnejsi teplovzdusny bufik.
Tieto sharanove su instalovatelne naozaj do KAZDEHO vozu - ziadne canbusy, ziadne neviemake digitalne ovladania. Su tam tri droty na ktorych musi byt +12V a bufik vsetko autonomne vyriesi. Jeden drat : je zima (teplotne cidlo pod stieracmi v motore, easy thing, toto mozes natvrdo priviest), druhy drat je napajanie z baterky (nie je zapnute natrvalo, takze toto treba spinat externe), treti drat (teraz ides kurit moj chlapec). Musi mat este externe cerpadlo na vodu ktoru prehana v motorovom okruhu. Zabudujes to do kazdeho vozu, uz som ich videl nahodenych v dieslovych Fabiach. Z napisaneho je jasne ze cirkus je fyzicke umiestnenie (kam s tym, ma to malinky vyfuk - trubky pri lavom zadnom kolese Sharana, kukni fotky, mozes si lahko prisposobit), ako pichnut cerpadlo do vodneho obehu a zopar dratov na privedenie elektriky s nejakym dialkovym ovladanim a relatkom.
Je tam aj stastie atd, ale fakt pri tychto vozoch plati ze JEDNODUCHA a LACNA prevencia problemov je recept na OOOOOBROVSKU dlhovekost.
Jo a samozrejme to nema DPF, samozrejme to nie je citlive na kratke mestske jazdy tak ako tie dnesne cintľátka cingrlátka co sa rozsypu pri 110.000 ked na to skaredo pozries. Hentie Sharany odpustia ukrutne palety zanedbani a sprostych majitelov.
Navyse okrem vonkajsieho prejavu, od spolujazdcovych noh by ti "klepalo cerpadielko" : cvakavy zvuk ako ked relatka spinaju a rozpinaju.
Diagnostikou velmi jednoduche, ma to samostatnu riadiacu jednotku v ktorej ukazuje vsetky parametre co len treba.
Vobec sa netrap, 99.9% tychto vozov ma bufiky po smrti bez ohladu na rok vyroby. Teraz som to pisal myslim minuly tyzden, predfaceliftove verzie skapinali na zhaviace sviecky (neboli keramicke, zanasali sa, zanasali sa sitka rozprasujuce naftu atd), novsie verzie s keramickymi svieckami umierali na elektroniku. Inak je to bombova vecicka, ja mam naschval vypnuty vetrak v interieri lebo to malinke teplo nema sancu nieco v tom objeme zohriat, a motor ma pri vonkajsej -12 stupnoch za 11 minut (z toho 1.5 minuty nabeh zážeh) nadhernych 60 stupnov. Olej nie, ten je samozrejme mrtvy, iba voda, ale do interieru zacne kurit tri metre od pohnutia.
Ty daj hlavne tu vasu Alhambru prezriet, to co tam mas nie je standartna situacia - zabijes ju.
Neviem co sa oznacuje ako bufik a co je webasto - webasto je samozrejme firma ktora robi tieto veci, spolu s Eberspaecherom, Vaillantom atd. Pre mna je bufik zariadenie ktore spalovanim niecoho vyraba teplo. Su teplovodne a vzduchovodne bufiky, tie prve zohrievaju vodu (v motore), tie druhe len prdia teply vzduch do kabiny. Kazde riesenie ma svoje vyhody aj nevyhody samozrejme, co je lepsie pre techniku je bez komentara jasne. Pre ludi je rychlejsi a vykonnejsi teplovzdusny bufik.
Tieto sharanove su instalovatelne naozaj do KAZDEHO vozu - ziadne canbusy, ziadne neviemake digitalne ovladania. Su tam tri droty na ktorych musi byt +12V a bufik vsetko autonomne vyriesi. Jeden drat : je zima (teplotne cidlo pod stieracmi v motore, easy thing, toto mozes natvrdo priviest), druhy drat je napajanie z baterky (nie je zapnute natrvalo, takze toto treba spinat externe), treti drat (teraz ides kurit moj chlapec). Musi mat este externe cerpadlo na vodu ktoru prehana v motorovom okruhu. Zabudujes to do kazdeho vozu, uz som ich videl nahodenych v dieslovych Fabiach. Z napisaneho je jasne ze cirkus je fyzicke umiestnenie (kam s tym, ma to malinky vyfuk - trubky pri lavom zadnom kolese Sharana, kukni fotky, mozes si lahko prisposobit), ako pichnut cerpadlo do vodneho obehu a zopar dratov na privedenie elektriky s nejakym dialkovym ovladanim a relatkom.
Je tam aj stastie atd, ale fakt pri tychto vozoch plati ze JEDNODUCHA a LACNA prevencia problemov je recept na OOOOOBROVSKU dlhovekost.
Jo a samozrejme to nema DPF, samozrejme to nie je citlive na kratke mestske jazdy tak ako tie dnesne cintľátka cingrlátka co sa rozsypu pri 110.000 ked na to skaredo pozries. Hentie Sharany odpustia ukrutne palety zanedbani a sprostych majitelov.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
ale ja som pisal o webaste v nasej rocnej T6, tam snad este po smrti neni
alhambra je kolegova, jeho boj, to si musi riesit on sam, ja sa v nej len casto vozim
alhambra je kolegova, jeho boj, to si musi riesit on sam, ja sa v nej len casto vozim
Re: Všeobecná diskusia
no schvalne si to dam nacenit od Webasta som zvedaf... akoze keby to se vsim vsudy stalo 5 kil... nech sa paci
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia
Tak viem ze webasto 1kplus minus mas. mne do auta za 5k ee, tebe do auta za (teraz predajnu cenu) 10-12k trochu lepsi pomer, podumal by som
Je to tiez moj sen ale do niecoho vacsieho, dalsieho. daleko to je...
Je to tiez moj sen ale do niecoho vacsieho, dalsieho. daleko to je...
Re: Všeobecná diskusia
pocybujem ze na to TSI potrebujem cokolvek realne silne, nastudujem a uvidime. Vyzera to byt celkom neinvazivne a dufam ze by to nemalo nijak rozbit zaruku.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
to musis rozpravat s predajcom, vies ako to je vyhovarat sa budu na vsetko ked k tomu dojde.
>> ale ja som pisal o webaste v nasej rocnej T6, tam snad este po smrti neni
>> alhambra je kolegova, jeho boj, to si musi riesit on sam, ja sa v nej len casto vozim
jaaaaaj to som trosku domotal ze... neboj, kolegov bufik pocut tiez nebudes - podla toho ako auto sa auto sprava, si tipnem ze je mrtvy...
>> ale ja som pisal o webaste v nasej rocnej T6, tam snad este po smrti neni
>> alhambra je kolegova, jeho boj, to si musi riesit on sam, ja sa v nej len casto vozim
jaaaaaj to som trosku domotal ze... neboj, kolegov bufik pocut tiez nebudes - podla toho ako auto sa auto sprava, si tipnem ze je mrtvy...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia
Tiez si pamatam Webasto okolo litra aj s montazou. Jednalo sa o najslabsiu jednotku pre male auta. U mna nerentabilne vzhladom na vek a trhovu hodnotu vozidla. Jedine retrofit nejakeho darovaneho/bezplatne ziskaneho bufika, pri ktorom stravim vikend a urobim si to sam.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- Shairachaz
- Používateľ
- Príspevky: 1858
- Dátum registrácie: Ut 11. Mar, 2014, 12:04
- Bydlisko: Kráľovský Chlmec
Re: Všeobecná diskusia
Narvem 185ky gumy na 7J disky?
Hromy Hněvu podřimují na Severu. Podobny dubu, jehož větve jsou plny hnoje, a hnízd nářků, a pláče, snášených na Zemi které spalují Noc i Den a vyvrhují stáda škorpionů a vypouštějí síru smíchanou s Jedem. To jsou Hromy, které jsou okamžitě připraveny rozeřvat se stovkami mohutných Katastrof a statisíců Pohrom, po kterých nezůstane nic a nikdo zde nic nepozná. Jedna skála porodí tisíce, právě když Srdce Člověka dosáhne jeho Myšlenek.
Re: Všeobecná diskusia
Neznie mi to zrovna idealne, ale stale este celkom v pohode. Uz som videl ine natahovacky ako 175 guma na 8" disku. Staci prebehnut VW club a pozriet stare Golfy na com jazdia.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať