![smile :)](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile.gif)
vymena turba na tychto AUY motoroch (85kW) a z nich odvodenych 96kW verzii AZ pri milione je totalne normalna - len soferi nie su normalni, fakt. Motor je priamy derivát motoru z lahkych nakladiakov s oznacenim EUY a vsetci hadam vieme ze pre nejake Iveco natocit milion je proste povinnost za styri roky bez vaznejsej poruchy. Vymena lozisk po 60k km sa nekona.
Hentie motory... kazdych 200-250k km hydrostely, pritlacit elektricke konektory na vstrekovacoch, rozvody ako treba (150k km max), hotovo. Kazdych 300k km vycistit variabilitu turba, zaverecna. Oleje 505.01, ziadne 507.00, oleje su LEPSIE 5w-40 (5w-30 trha film pri letnych teplotach), milion spravi. 5w-40 oleje su certifikovane 505.01.
Presne henten motor mam aj ja, 2001, uz sme sa bavili
Spotreba 4 litre je totalna kravina na Šharane. Nemozne nijako. Absolutne minimalna spotreba ktora sa da s masinou dosiahnut je pri 82km/h na siestom prevode, teply motor atd, diagnostika ukazuje 4.2l/100km, mensie cislo nedokazes. V realite sa 5 litrov neda.
Prevodovka : ked sa tam nemeni olej, jasneze zacnu hucat loziska. Aj v manualnej prevodovke sa musi menit olej. Nejde tam barsjaky, ma specialnu certifikaciu kvoli "cennym kovom" {zliatinam} na synchronoch, inak ich rozlepta. Typicky problem Sharanov : chyteny synchron na druhom alebo siestom prevode, pri vyssom najazde a nemenenom / nespravnom oleji.
Nemam dojem ze henten kus ma milion, opotrebenie volantu nezodpoveda
![smile :)](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile.gif)
co by mohlo byt lepsie :
"Kasna by mohla byt dlhsia o pol metra", to sa vola Grand Voyager. Sejat alhambra ma 4.6 metra, Vojadzer ma 5.1 metra. Ved hovorim
![smile :)](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile.gif)
Haha 999999 to mam aj ja.
Za automat menit nie, nevydrzi zdaleka tolko, je sialene drahy na opravu a zvysuje spotrebu o liter, liter a pol.
Otacky 2200... sprevodovane je to tak ze 2250rpm == 130km/h.
Padaju tomu stierace (pantograf), bufiky skoda reci to je kazde tri roky generalka, zasekavaju sa turba (variabilita ako vsetky 1.9tdi), semtam chytene vzduchu, vstrekovace vydrzia neskutocne palety, konstrukcia celkovo primitivne jednoducha v porovnani s common railami kedze tutok vacka mechanicky stlaca kazdy vstrekovac zvlast a ten si priamo v sebe vyraba vysoky tlak na naftu ktoru spricuje do valca. Diagnostika motorovy kanal 004, 010, 012, 013, 018, 021 a auto kupim alebo nekupim za dve minuty.