Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

ANONYM_a7

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

SKiLEX - ehmm ani ne

VZDY si nechaj zohriat olej na min 70-80 stupnov pred stupačkami, dovtedy max pol plynu max 2500 RPM
KED budes mat zohriaty olej snaz sa velmi dynamicky pouzivat otacky, snaz sa aby si dlho nesedel na rovnakych RPM, hlavne ak mas uz zohriaty motor, NEDUS HO POD 1500. Nema to zmysel, len zbytocne moc zaťažuješ agregát.

Nejaký hrubý zábeh prvých 300 km nežne do pol plynu (ja som tusim nevydrzal az sem ale uz nvm mam temu na fore kde je to spisane presne) potom treba poriadne opáčiť, postúpať, tie motory sú už "zabehnuté". Pracovať bude hlavne zvyšok auta (brzdy - nestoj na brzde ked stojis na krizovatke, skusaj rôzne intenzity brzdenia, proste ak ta zaujima to auto všetko z toho čo by so mal robiť budeš robiť). Keďže ti nepríde v zime malo by to byt vpohode.

Urcite sii nedavaj vymenit olej po 1000km ...turbo .. kasli na to fakt. vygebrit prvu náplň tak skoro je blbost. Pokojne si vymen po 6 - 10k ale po 1k mi to neodporucili chlapci od fachu ako sa vraví. Bávime sa konkretne o TSI. Plus toto je uplne novy agregat cize vsetko toto info moze byt blbost tak to tak prosim ta aj ber
shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa shajek »

A co to uskodi ? Ci co ?
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
ANONYM_a7

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

Prva napln by mala obsahovat specialne lubriganty ktore by mali motor lepsie ochranit pri neoptimálnom zaobchádzaní. CI to uskodi neviem ale ked mi 3 nezávislé zdroje na otázku, mozem vymenit olej po 1000km odpovedali to isté (10k j uplne ok na prvú výmenu ak sa nejazdi len mesto) mozno na tom daco bude. Nemám to opečiatkované ani podpísané, je to len ústne podaná informácia. Tak to tak treba aj brať.

Ak ma niekto konkrétnejšie info rád sa nechám poučiť
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5752
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SKiLEX »

->VZDY si nechaj zohriat olej na min 70-80 stupnov pred stupačkami, dovtedy max pol plynu max 2500 RPM
to je snad uplne normalne aj pri zabehnutom motore, nie?

->snaz sa velmi dynamicky pouzivat otacky, snaz sa aby si dlho nesedel na rovnakych RPM
napisal som mu aby nepouzival tempomat ak sa da... a bez tempomatu menis otacky tak ci tak podvedome

->hlavne ak mas uz zohriaty motor, NEDUS HO POD 1500.
plati to co v bode 1
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Prva napln by mala obsahovat specialne lubriganty ktore by mali motor lepsie ochranit pri neoptimálnom zaobchádzaní.

babkinu fujaru a este hodne deravu, oleje do prvovyroby dodaval Texaco a VZDY SA JEDNALO IBA A VYHRADNE O CENU. Na linke vo Wolcgagene mi pracuje bratranec (teda... zenin, ale berem ho jak svojho), v technologickom oddeleni na motoroch dalsi z vzdialenej rodiny.

Zabudni na lubriganty.

Rada nedusit motor je samozrejme spravna, s benzinikom nemas dovod jazdit pod 1500rpm, nikdy. Zakladny problem a strach vsetkych priamovstrekovych motorov je aky [po necisteni ventilov] ? Spravne. Vzdy je lepsie ist na 2500rpm+ o prevod nizsie s plynom na polovicku nez na 1700rpm s plynom zabitym do podlahy.

Lenze... to bude velky problem dosiahnut s premudrelym 42stupnovym DSGckom a šípôčkou asistenta ničenia motora pardon radenia :)
Naposledy upravil/-a mp3turbo v St 27. Dec, 2017, 16:00, upravené celkom 1 krát.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
undertaker007
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1184
Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
Bydlisko: Žilina - Vlčince II

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Opäť som si nalistoval Subaru knižku, kde automobilka na seba poukazuje, akú nedokonalú techniku používa a vôbec, akí sú celí šmatlaví, keďže prvá výmena motorového oleja bola predpísaná na 1.6k km, potom pri 5k km, potom pri 15k km a potom už po 15k km/12 mesiacov.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Zle zle Subaru, houno tomu rozumie !! Vlastne rozumie, lebo nehovori 1000 ale 1600km (zeby to nahodou bolo 1.000 mil ?!)

chalani zabudnite na specialne pridavky a primesy v prvoolejoch. Ked ten motor zapalia na par minut v hale v ramci testov, vymalovane, odchod cez branu, nezaujem, vsetko je prachsproste zaratane v cene a statistickej spolahlivosti. Ze sa ti do toho oleja dostava zvysene mnozstvo mikrocastic z prvotneho obrusenia ked tie suciastky zacnu spolu vypravat - v porovnani s dalsou prevadzkou - to je hadam jasne.

Zle zle Subaru, este raz. Preto si ich nikto nekupuje lebo ludia proste vedia ze menit olej po 1.600km sa NABETON NESMIE !! Robi to zle motoru.


edit : ano, isteze vymenit prvy olej po 10.000km STACI - je to stokrat lepsie nez drzat ten olej 30.000km !!! A vsetci vieme ze auta nejako preziju aj s tym prvym olejom tych 30.000km, ze nam potom pri 120-240 000km bezne padaju motory si sice uvedomujeme ale uz to do suvislosti nedavame.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
ANONYM_a7

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »



kukaj :) akurat rasto zabil recku
kvalita jeho videi ide každým jedným hore, rasto je strašný pán :good:
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

https://openiazoch.zoznam.sk/cl/182561/ ... zne-stupnu

no kukaj, rocne usetrime skoro dve miliardy na daniach... to sa potom lahko plati desat miliard za dieselgate.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5216
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

inak na 99% tie motory ked su doskladane, tak maju aj zakladny zabeh.

Pred 10 rokmi sa kupovalo vo fockwagen grupaku auto, kde bola prva vymena po 2500 alebo 3000km.
Tak sa aj stalo, potom kazda 15k. Teraz ma 14x xxx km a nezerie od vymeny do vymeny olej. Vykon ma taky ako by mal mat.

By ma zaujimalo ake extra lubrikanty tam davaju? Co durex extra klzky? Sak olej je lubrikant.
Prvy zabehovy olej by sa mal menit cim skor, ak ho vo fabrike nemenili po zabehu na stolici. Lb moze obsaahovat ocelove ciastocky zo suroveho motora.

Aaaaa ci pockat, ci vsetci co si kupia tsi, doatanu tyzdnovy kurz ako zabiehat TSI s dynamickou obmenou otacok na extra lubrikovanom oleji po dobu minimalne 10 000 km :hysterical: :hysterical:
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
ANONYM_a7

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

Chris pre teba osobne, ze si to ty, mas 10% zlavu na kurz :D ako sa hovori, nech nezerem! ked su tie sviatky :p
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6991
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stefan222 »

no mne sa jedna hlafne ako s tym dsg, ci radit sam prvych 1000km napr kedzte ten debo netusi ze auto ma nula km a on ho bude isto od zaciatku dusit, teda aspon ten novy karoq co som skusal uz na 50tke hadzal 6tku mam pocit.servisny manula v skode ma asi 350 stran a viac stran sa venuje zapnutiu pasu ako zabehnutiu motora.turbo opytaj sa ordiny pls na to nove tsu 1,5 co robi vo vw kedze mi neide do hlavy preco ho skoda/seat netestovala ale rovno do golfika pukli
hry- ps5
doma-HP probook
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5216
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

pista pista, secko najlepsie k vcerajsim meninam. Mozme vypic aby dobre bolo, kedze som zasiel na silva do PO.

Ale ine som chcel, inspiruj sa broslom a mozes zalozit novu temu, 50 stran psychicka priprava na thakaroqavofdeééésgééčku prihody, zabehy a dobrodruzstva. Naslesdny predaj o rok :-D
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Kaper

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Kaper »

Ahojte, čakám na novú Ibizku 1.5 v FRku, podarilo sa mi stlačiť cenu na 16700€ (1000€ dole oproti pôvodnej cene)v tejto výbave:
https://cc.porscheinformatik.com/cc-sk/ ... X@WDE@PCW/@


Mala by doraziť v Januári.Inak je čakačka 3-6 mesiacov, ale osobne si myslím že na FRko bude aj viac... jediné čo možno budem ľutovať, už tam mohol byť aj ten 8" displej, ale nevyberiem si, bral som auto priamo z linky...
Obrázok

Chalani, neviete niekto či je naozaj pravda to, ak financujem (na 1/4tinky) auto cez nich (SEAT) tak musím mať poistenie PZP, HAV, GAP od nich? Serie ma to, pretože ak by som si poistenie robil sám tak platím o 1/2 menej... Nejak sa mi to nezdá :/...

Tiež som čítal rôzne diskusie na zábeh, výmenu oleja po pár tisícoch km... sám neviem, názory sa nato dosť líšia. V jednom mám však jasno, v autorizáku ma s auto neuvidia, po skúsenostiach aj v iných servisoch (áno je to o ľuďoch) a prístupe, zvolím nejaký iný overený servis, pretože mi príde smiešne na naše pomery platiť za 5l oleja príklad 100€ + nevidíš ani čo ti do auta lejú. atp, ale to je na inú debatu :D.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> turbo opytaj sa ordiny pls na to nove tsu 1,5 co robi vo vw kedze mi neide do hlavy preco ho skoda/seat netestovala

lebo politicke rozhodnutia, rychla doba, projektovana zivotnost, pocitacove simulacie. Dnes nikto nema priestor A PENIAZE na to aby sa s 500 masinami nagulal 100 milionov kilometrov pocas 2 rokov a potom robila detailna analyza co zlepsit. To ta vyjde ukrutne drahsie nez nejake roztrhane rozvody a strata mena u zakaznikov - ved oni to krreteni kupuju ajtak po dlhorocnych sialenych prieseroch a odsratom jednom motore za druhym tak co.

Dalej, chlapci nemaju rontgenove oci a uprimne si povedzme nie su ani konstrukteri s tromi vysokymi skolami, takze nevidia do detailov inzinierstva a celej tej vednej discipliny nazyvanej planovana zivnotnost, cost cutting atd.

Automobilka spravi na zaklade svojich dlhorocnych skusenosti, poziadaviek z marketingu na XYZ parametrov, tlaku z ekonomickeho useku na cenu ABC, poziciu na trhu, ocakavanu konkurenciu, fertig. Ide sa do salonov.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"