Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Kaper

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Kaper »

Tiež by mal zaujímal názor na Start&Stop, dá sa to vypnúť v mojom prípade to bude pred každou jazdou... Ja som za vypnutie v autorizáku, otázka č. 2, či mi to spravia...
Používateľov profilový obrázok
Odar
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5630
Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
Bydlisko: PD / NR Slovensko

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Odar »

Start-stop udajne statisticky zabije zas skor bateriu. Zial - to auto proste na nieco musi raz zdochnut, aby sa predavali nove :laugh:
- PC
Spoiler: ukázať
Corsair SF600 600W 80 PLUS Platinum
Cooler Master MasterBox NR200 Black
Crucial Ballistix 2 x 16GB DDR4 3600 CL16
Kingston KC3000 2TB NVMe + Thermalright HR-09 2280 PRO Black, Samsung 970 EVO Plus 2TB NVMe
Gigabyte B550 I AORUS PRO AX
Ryzen 9 5900X
ASUS TUF GeForce RTX 3080 GAMING O12G (0.862V @ 1890 MHz)
Noctua NH-U12A
2 x Noiseblocker NB-eLoop B12-PS
2 x Noctua NF-A12x15 PWM Chromax Black
AOC Q3279VWF
-- HTPC
Spoiler: ukázať
Streacom ST-NANO150 HTPC PSU 150 Watt
Streacom ST-F7CS EVO
Asus ROG STRIX B760-I GAMING WIFI
i5-13500 (power limit 45 W)
Kingston FURY Beast DDR5 2x16 GB 5200 MHz CL40
Silicon Power P34A60 2 TB NVMe + Samsung 850 EVO 500 GB SATA + Crucial MX500 2 TB SATA + WD Blue 3D NAND 500 GB M.2 SATA
Noctua NH-L9x65
Noctua NF-A8 PWM
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

Nespravia a zatial sa neda, vynimku maju statne organy na specialnu ziadost importera kedy to diagnostikou pride vypnut jediny clovek na slovensku a cesku co to robi





.
Marek125
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2005
Dátum registrácie: So 29. Jún, 2013, 22:46
Bydlisko: Nesluša

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Marek125 »

A nemôže si to človek vypnúť sám aspoň po štarte viem že kamarát to na Ford Focus 2015 vypnuté už si nepamätám či to platí aj pre ďalšie štarty. Čosi som kdesi čítal že vždy po novom štarte sa táto funkcia znova z aktivuje, ake to má následky na štartér a baterku ako často v takomto aute menia ľudia batarky? Nerátame teplé kraje alá BA ale niekde kde máme riadne zimy hore u nás na severe čo dá zabrať aj tej baterke.
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1950
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa maniak »

marek: vacsinou je tlacitko na vypnutie start/stop niekde po ruke, vypnutie plati len do najblizsieho opatovneho nastartovania motora. Fungujem tak uz takmer 2 roky, vzdy po nastartovani to vypnem rucne.
FVE 12.45 kWp V/Z
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4774
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa scream »

No hlavne, ked mi nevypinatelne start/stop vadi, tak si take auto nekupim nie? :D
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

No hlavne ked je to uz dane normou tak to moc neovplyvnis nie? V de sa to uz normalne kontroluje, otazka casu kedy u nas





.
Kaper

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Kaper »

Scream: Aha, aj tak sa dá, žiaľ ak chceš nové auto, tomuto sa nevyhneš.

Áno tlačítko tam naštastie je, aj je v Ibize dobre umiestnené, ak sa to nebude dať trvalo vypnúť tak si maximálne zvyknem pri každej jazdne stlačiť tlačidlo - to nebude problém, ale je predsa pohodlnejšie ak to nechcem, mať to perma vypnuté.

Našiel som na VW fóre od jedného týpka tento príspevok ku Golf VI:
Start stop system trvalo vypnete tak, ze demontujete na stredovej konzole vypinac start- stop systemu. Odpojite konektor a vycvaknete (nie odcvaknete) piny c.4 a 5. Tieto piny spojite spolu. Je len na vas ako. Ja som ich dal spolu tak ako boli vytiahnute a navliekol na ne teplom zmrstovaciu buzirku. Piny nechate bokom konektora a vsetko poskladate spat. 100% funkcne. Po nastartovani svieti spinac ako keby bol vypnuty a system je vyradeni z prevadzky. Navyse mate takto moznost v pripade potreby vsetko vratit spat.
Kto vie ako to je na Seatoch? ...

Prípadne sa to robí tak, že sa zmení jeden z parametrov, ktorý zabezpečuje zapnutie/vypnutie SS - napr. napätie.
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

To je bohuzial stary golf a tam sa to dalo spravit jednoducho cez diag, lebo stredovu konzolu rozoberat by sa mi nechcelo 😄





.
Používateľov profilový obrázok
lacika
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4278
Dátum registrácie: Pi 11. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa lacika »

Ale ved, ked je vonku -10 olej je husty a na motore je len tenký olejovy film. Ty nastartujes a nechas ho klepotat. On ma problem na volnobehu ten olej vytlavit hore, zeby vsetko zlubrikoval. Preto ho nemas nechat bezat na volnobeh, lebo ked ti sa s nim pohnes, tak skor dopravy olej z vane hore.

Uplna ma tesi ako sa tu riesia vzdy len premiove produkty, lebo menom cke riesenia su fuj a pritom si takto primitivne nicite motor za studena.

// opravene video
Naposledy upravil/-a lacika v Pi 05. Jan, 2018, 15:45, upravené celkom 1 krát.
Používateľov profilový obrázok
jcdenton12
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2221
Dátum registrácie: Št 22. Dec, 2005, 20:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa jcdenton12 »

no a na akych otackach by mal vlastne bezat motor po nastartovani v zime ak nie na volnobeh?

ved ked nastartujem tak otacky to drzi niekde okolo 1300-1500 a postupne klesaju ako sa postupne zohrieva motor
zase sa vravi [co je na tom pravdy?] ze ak aj po nastartovani hned vyrazis na cestu tak by si ho nemal tocit nad 2000-2500 kym sa ten olej nezohreje na pracovnu teplotu

co to mas kusokprisliapnut na 1700-1800 otacok?

//edit: mam 1.5L benzin
...
Používateľov profilový obrázok
Xeigen
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2344
Dátum registrácie: Št 13. Dec, 2012, 12:47
Bydlisko: Trávnica

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Xeigen »

Čo som aj zbežne čítal manuál na Superb3 (koncern bude natom asi rovnako) ohľadom start-stop systému, tak nato aby ti vypol motor musia byť splnené aj nejaké podmienky. Napr musí mať motor prevádzkovú teplotu, musíš mať pripnutý pás, rýchlosť pred zastavením musela byť vyššia ako 5km/h, nesmie byť vysoký ober prúdu (zapnutá klíma napr) alebo slabá baterka, a tuším to detekuje aj príves. Ano je to sprostosť, ale zas nevypína tvrdohlavo zakaždým bez ohľadu na stav motora/baterky/aktuálnej činnosti.
undertaker007
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1184
Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
Bydlisko: Žilina - Vlčince II

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Xeigen napísal: Pi 05. Jan, 2018, 15:00...
Je to tak, nejaké podmienky byť splnené musia...
Kamarátove BMW 2.0D v zime málo kedy vypína...

Napríklad Subaru studené aj úplne ináč používa prevodovku, ako teplé.
Kým je studené napríklad nikdy nezamkne menič.
Vo výsledku to znamená pri 100km/h za studena 2500ot., za tepla so zamknutým meničom niečo medzi 2000ot. a 2100ot.
Neprišlo mi to zlé, ale aj tam som sa pri nejakej príležitosti v Subaru pýtal.
Je to tak vraj správne a naschvál kvôli zohriatiu prevodového oleja.
Ísť teda na mojom Subaru za studena pod 2500ot. je síce možné, ale chodím naozaj pomaly... ...ale chodím tak...
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1950
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa maniak »

Xeigen: hehe, ten je dobry. Ak je taky normalny teply den (okolo 20 stupnov), pohnem sa z prace, pridem na prvy semafor po asi 500 metroch, nech to prezeniem, 1 km, niekedy sa zdvihne trosku rucicka teplomeru vody (olej je stale chladnejsi ako 50 st., takze teplotu neukazuje) a uz to dokaze vypnut.
FVE 12.45 kWp V/Z
Používateľov profilový obrázok
Xeigen
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2344
Dátum registrácie: Št 13. Dec, 2012, 12:47
Bydlisko: Trávnica

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Xeigen »

Tak áno, ale to nie sú zas nejaké extrémne podmienky, mne skôr išlo o to, že ti ten motor nevypne, keby bolo vonku -5... a nie 20°C.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"