Všeobecná diskusia
Re: Všeobecná diskusia
Tiež by mal zaujímal názor na Start&Stop, dá sa to vypnúť v mojom prípade to bude pred každou jazdou... Ja som za vypnutie v autorizáku, otázka č. 2, či mi to spravia...
- Odar
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5630
- Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
- Bydlisko: PD / NR Slovensko
Re: Všeobecná diskusia
Start-stop udajne statisticky zabije zas skor bateriu. Zial - to auto proste na nieco musi raz zdochnut, aby sa predavali nove
Re: Všeobecná diskusia
Nespravia a zatial sa neda, vynimku maju statne organy na specialnu ziadost importera kedy to diagnostikou pride vypnut jediny clovek na slovensku a cesku co to robi
.
Re: Všeobecná diskusia
A nemôže si to človek vypnúť sám aspoň po štarte viem že kamarát to na Ford Focus 2015 vypnuté už si nepamätám či to platí aj pre ďalšie štarty. Čosi som kdesi čítal že vždy po novom štarte sa táto funkcia znova z aktivuje, ake to má následky na štartér a baterku ako často v takomto aute menia ľudia batarky? Nerátame teplé kraje alá BA ale niekde kde máme riadne zimy hore u nás na severe čo dá zabrať aj tej baterke.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia
marek: vacsinou je tlacitko na vypnutie start/stop niekde po ruke, vypnutie plati len do najblizsieho opatovneho nastartovania motora. Fungujem tak uz takmer 2 roky, vzdy po nastartovani to vypnem rucne.
FVE 12.45 kWp V/Z
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4774
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia
No hlavne, ked mi nevypinatelne start/stop vadi, tak si take auto nekupim nie?
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Všeobecná diskusia
No hlavne ked je to uz dane normou tak to moc neovplyvnis nie? V de sa to uz normalne kontroluje, otazka casu kedy u nas
.
Re: Všeobecná diskusia
Scream: Aha, aj tak sa dá, žiaľ ak chceš nové auto, tomuto sa nevyhneš.
Áno tlačítko tam naštastie je, aj je v Ibize dobre umiestnené, ak sa to nebude dať trvalo vypnúť tak si maximálne zvyknem pri každej jazdne stlačiť tlačidlo - to nebude problém, ale je predsa pohodlnejšie ak to nechcem, mať to perma vypnuté.
Našiel som na VW fóre od jedného týpka tento príspevok ku Golf VI:
Prípadne sa to robí tak, že sa zmení jeden z parametrov, ktorý zabezpečuje zapnutie/vypnutie SS - napr. napätie.
Áno tlačítko tam naštastie je, aj je v Ibize dobre umiestnené, ak sa to nebude dať trvalo vypnúť tak si maximálne zvyknem pri každej jazdne stlačiť tlačidlo - to nebude problém, ale je predsa pohodlnejšie ak to nechcem, mať to perma vypnuté.
Našiel som na VW fóre od jedného týpka tento príspevok ku Golf VI:
Kto vie ako to je na Seatoch? ...Start stop system trvalo vypnete tak, ze demontujete na stredovej konzole vypinac start- stop systemu. Odpojite konektor a vycvaknete (nie odcvaknete) piny c.4 a 5. Tieto piny spojite spolu. Je len na vas ako. Ja som ich dal spolu tak ako boli vytiahnute a navliekol na ne teplom zmrstovaciu buzirku. Piny nechate bokom konektora a vsetko poskladate spat. 100% funkcne. Po nastartovani svieti spinac ako keby bol vypnuty a system je vyradeni z prevadzky. Navyse mate takto moznost v pripade potreby vsetko vratit spat.
Prípadne sa to robí tak, že sa zmení jeden z parametrov, ktorý zabezpečuje zapnutie/vypnutie SS - napr. napätie.
Re: Všeobecná diskusia
To je bohuzial stary golf a tam sa to dalo spravit jednoducho cez diag, lebo stredovu konzolu rozoberat by sa mi nechcelo
.
Re: Všeobecná diskusia
Ale ved, ked je vonku -10 olej je husty a na motore je len tenký olejovy film. Ty nastartujes a nechas ho klepotat. On ma problem na volnobehu ten olej vytlavit hore, zeby vsetko zlubrikoval. Preto ho nemas nechat bezat na volnobeh, lebo ked ti sa s nim pohnes, tak skor dopravy olej z vane hore.
Uplna ma tesi ako sa tu riesia vzdy len premiove produkty, lebo menom cke riesenia su fuj a pritom si takto primitivne nicite motor za studena.
// opravene video
Uplna ma tesi ako sa tu riesia vzdy len premiove produkty, lebo menom cke riesenia su fuj a pritom si takto primitivne nicite motor za studena.
// opravene video
Naposledy upravil/-a lacika v Pi 05. Jan, 2018, 15:45, upravené celkom 1 krát.
- jcdenton12
- Používateľ
- Príspevky: 2221
- Dátum registrácie: Št 22. Dec, 2005, 20:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
no a na akych otackach by mal vlastne bezat motor po nastartovani v zime ak nie na volnobeh?
ved ked nastartujem tak otacky to drzi niekde okolo 1300-1500 a postupne klesaju ako sa postupne zohrieva motor
zase sa vravi [co je na tom pravdy?] ze ak aj po nastartovani hned vyrazis na cestu tak by si ho nemal tocit nad 2000-2500 kym sa ten olej nezohreje na pracovnu teplotu
co to mas kusokprisliapnut na 1700-1800 otacok?
//edit: mam 1.5L benzin
ved ked nastartujem tak otacky to drzi niekde okolo 1300-1500 a postupne klesaju ako sa postupne zohrieva motor
zase sa vravi [co je na tom pravdy?] ze ak aj po nastartovani hned vyrazis na cestu tak by si ho nemal tocit nad 2000-2500 kym sa ten olej nezohreje na pracovnu teplotu
co to mas kusokprisliapnut na 1700-1800 otacok?
//edit: mam 1.5L benzin
...
Re: Všeobecná diskusia
Čo som aj zbežne čítal manuál na Superb3 (koncern bude natom asi rovnako) ohľadom start-stop systému, tak nato aby ti vypol motor musia byť splnené aj nejaké podmienky. Napr musí mať motor prevádzkovú teplotu, musíš mať pripnutý pás, rýchlosť pred zastavením musela byť vyššia ako 5km/h, nesmie byť vysoký ober prúdu (zapnutá klíma napr) alebo slabá baterka, a tuším to detekuje aj príves. Ano je to sprostosť, ale zas nevypína tvrdohlavo zakaždým bez ohľadu na stav motora/baterky/aktuálnej činnosti.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Je to tak, nejaké podmienky byť splnené musia...
Kamarátove BMW 2.0D v zime málo kedy vypína...
Napríklad Subaru studené aj úplne ináč používa prevodovku, ako teplé.
Kým je studené napríklad nikdy nezamkne menič.
Vo výsledku to znamená pri 100km/h za studena 2500ot., za tepla so zamknutým meničom niečo medzi 2000ot. a 2100ot.
Neprišlo mi to zlé, ale aj tam som sa pri nejakej príležitosti v Subaru pýtal.
Je to tak vraj správne a naschvál kvôli zohriatiu prevodového oleja.
Ísť teda na mojom Subaru za studena pod 2500ot. je síce možné, ale chodím naozaj pomaly... ...ale chodím tak...
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia
Xeigen: hehe, ten je dobry. Ak je taky normalny teply den (okolo 20 stupnov), pohnem sa z prace, pridem na prvy semafor po asi 500 metroch, nech to prezeniem, 1 km, niekedy sa zdvihne trosku rucicka teplomeru vody (olej je stale chladnejsi ako 50 st., takze teplotu neukazuje) a uz to dokaze vypnut.
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Všeobecná diskusia
Tak áno, ale to nie sú zas nejaké extrémne podmienky, mne skôr išlo o to, že ti ten motor nevypne, keby bolo vonku -5... a nie 20°C.