Jazdené auto +-6K
Jazdené auto +-6K
čaute,
rozmýšlam nad kúpou auta do max 6000€. Jazdím skoro každý víkend BA-PB a naspäť (180KM cca*2), občas kratšie trasy po meste aj keď cez týždeň využívam mhd. Samozrejme sem tam výlet po svk/CZ. Momentálne mám staršiu mazdu benzín 1.6, no spotreba je vysoká (7.8L) a začínajú odchádzať veci, preto by som sa rád toho zbavil.
Samozrejme rozmýšlam ako obyčajny slovač, dvojková oktávka 1,9tdi bez dpfka dať si doviezť z nemecka, najazdené do 200K..ale predpokladám že budem odhovorený od tohoto
veľmi rád si nechám poradiť, nakoľko do aut sa nevyznám. nemusí to byť combík ale zas ani drobne autíčko nechcem. špeciálne požiadavky na výbavu nemám. pozeral som teda oktávky, golfy, focusy ale naozaj neviem čo vybrať..spotreba by mala byť určite nižšia ako má moja mazda. prosím teda o nasmerovanie ake autá/motory pozerať.
ďakujem moc
rozmýšlam nad kúpou auta do max 6000€. Jazdím skoro každý víkend BA-PB a naspäť (180KM cca*2), občas kratšie trasy po meste aj keď cez týždeň využívam mhd. Samozrejme sem tam výlet po svk/CZ. Momentálne mám staršiu mazdu benzín 1.6, no spotreba je vysoká (7.8L) a začínajú odchádzať veci, preto by som sa rád toho zbavil.
Samozrejme rozmýšlam ako obyčajny slovač, dvojková oktávka 1,9tdi bez dpfka dať si doviezť z nemecka, najazdené do 200K..ale predpokladám že budem odhovorený od tohoto
veľmi rád si nechám poradiť, nakoľko do aut sa nevyznám. nemusí to byť combík ale zas ani drobne autíčko nechcem. špeciálne požiadavky na výbavu nemám. pozeral som teda oktávky, golfy, focusy ale naozaj neviem čo vybrať..spotreba by mala byť určite nižšia ako má moja mazda. prosím teda o nasmerovanie ake autá/motory pozerať.
ďakujem moc
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5859
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Jazdené auto +-6K
To mas tak vseobecnu poziadavku ze to bude bud niekolko stran flamu kde da kazdy svoj subjektivny nazor alebo budes davat konkretne pripady aut ktore mas moznost kupit pacia sa ti a s tym sa moze pracovat
Tot moj subjektivny nazor
Tot moj subjektivny nazor
- Pronto
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 1276
- Dátum registrácie: Po 26. Nov, 2007, 08:00
- Bydlisko: Bratislava/Zvolen
Re: Jazdené auto +-6K
V tejto dobe by som za taketo prachy riesil urcite benzin/plyn. Jedine realne minus tohto systemu je nemoznost parkovat v podzemnej garazi, ale na to s*rie biely tesak ked kazde nakupne centrum ma aj nadzemne garaze. Cenovo budes inde ako s benzinom a udrzbou zase uplne inde oproti naftaku.
Ja ti za mna odporucam urcite nieco nemecke alebo japonske, idealne cim pohodlnejsie auto lebo po 2 hodinach cesty v oktavii som viac unaveny ako po piatich v mercedese.
Ja ti za mna odporucam urcite nieco nemecke alebo japonske, idealne cim pohodlnejsie auto lebo po 2 hodinach cesty v oktavii som viac unaveny ako po piatich v mercedese.
Spoiler: ukázať
Re: Jazdené auto +-6K
Tak hodím sem s čím mám priame skúsenosti. Záleží aj čo očakávaš a nepíšeš akú Mazdu máš takže s čím budeš porovnávať (2,3,5,6,323,626,MX3,MX5,MX6, Xedos...?), napr. rodičia majú C3 Picasso a P407 v plnke, každé je na niečo iné dobré, mama si nevie vynachváliť Citroen a do Peugeotu nechce sadať kým nemusí, otec presný opak.
Na nenáročné jazdenie do mesta a okresky na kratšie trasy a hlavne na spotrebu je 1,6HDI v ľahšom aute super, 68kw verzia je spoľahlivá ak bol často menený olej a 4,5l/100km dlhodobo dáš v pohode bežnou plynulou jazdou žiadna jazda na spotrebu (dávame tak na maminom C3 aj mojom P301), ale pri vyšších rýchlostiach výrazne stúpa spotreba (a hluk) pokiaľ nenájdeš výkonnejší variant so 6-stupňovou prevodovkou ktorý sa ale zvykol montovať až do ťažších a drahších áut. Na spotrebu a okresky (naše rozbité cesty) by som ti kľudne odporučil aj P301 ak by ti vyhovoval (treba si sadnúť, poskúšať), rozmerovo ako staršie Oktávky, relatívne nové, pohodlné a spoľahlivé a občas nájdeš aj kúsky s dieslom do 6000€, ale na diaľnici je dosť hlučné, na odhlučnení (aj iných veciach) sa šetrilo, a po dlhších cestách budeš unavený ak do neho nevrazíš ako ja (odhlučnenie, bedrová opierka), a aj tak by som radšej na dlhšie trasy bral P407.
Pre teba na tú diaľnicu a výrazne pohodlnejšie vozenie na dlhšie cesty podľa mňa P407 2,0HDI aj za cenu vyššej spotreby, veľmi spoľahlivý motor, priemer pri kľudnej jazde rátaj tak 5,5l/100km čo je IMHO na také auto a výkon super, kľúčové však je že na diaľnici pri 130-140km/h je bežne rovnaká ako s 1,6HDI (cca 6l/100km). Výkonnejší variant 1,6HDI so 6-stupňovou prevodovkou s mierne nižšou spotrebou ako 2,0HDI sa dával aj do 407 ale na to veľké auto je IMHO vhodnejší (aj spoľahlivejší) 2,0HDI.
Teoreticky niečo medzi je P308 prvá generácia len s ňou nemám skúsenosti tak ti nebudem radiť, brat má druhú generáciu P308 a je spokojný až na motor, lebo kúpil benzín (1,6THP) - od toho motora ruky preč, chronicky problematický, celkovo Peugeot a silnejší benzín moc nie, možno tak tie 1,2
LPG je zaujímavá alternatíva ak všetko funguje ako má, ale dal som sa zlákať, prerobil benzínového kórejca (bol aj flashlube) ale po prvom šťastnom bezproblémovom období šetrenia to nakoniec skončilo predajom prerobeného auta kvôli neustálym problémom. A pritom náklady na km približne rovnaké ako mám teraz s P301 1,6HDI.
Diesle má Peugeot/Citroen podarené a keď sa o ne staralo tak aj spoľahlivé, ale tak treba rátať s tým že na aute občas dačo bude treba opraviť predsa len sú to už staršie autá do 6k €, ale čo opravovali boli skryté či známe vady pri kúpe jazdenky a občas dačo z bežného opotrebenia, no a diely nezvyknú byť drahé. DPF sa neboj stačí nedusiť motor (čo bohužiaľ veľa ľudí robí a potom sa čudujú že im všetko možné odchádza), a aj tak repas stojí tak 150-300€, to bol strašiak v začiatkoch keď sa menilo za nový za tisíce eur.
Hlavne základ pri jazdenke je vždy vybrať si kus v dobrom stave, od toho bude závisieť takmer všetko, a po kúpe pre istotu pomeniť olej, filtre, pri vyššom nájazde rozvody, otec pri kúpe druhej P407 aj prepláchol motor aditívami a dal vyčistiť DPF a hneď ten motor šiel lepšie (už vedel ako má ten motor ísť a nebolo to ono, mal predtým inú P407 ktorú predal a neskôr predaj oľutoval). Nikdy nemiň všetky peniaze na kúpu, odlož si časť aj na takéto preventívne veci po kúpe a opravy prípadných skrytých vád na ktoré prídeš neskôr. No a treba mať aj trochu šťastia, ak má človek smolu odíde mu motor v novom Golfe s 30 000km, ak je šťastkár jazdí vysmiaty aj s chronicky poruchovou prvou generáciou Laguny - osobne poznám dvoch ľudí s týmito skúsenosťami
Na nenáročné jazdenie do mesta a okresky na kratšie trasy a hlavne na spotrebu je 1,6HDI v ľahšom aute super, 68kw verzia je spoľahlivá ak bol často menený olej a 4,5l/100km dlhodobo dáš v pohode bežnou plynulou jazdou žiadna jazda na spotrebu (dávame tak na maminom C3 aj mojom P301), ale pri vyšších rýchlostiach výrazne stúpa spotreba (a hluk) pokiaľ nenájdeš výkonnejší variant so 6-stupňovou prevodovkou ktorý sa ale zvykol montovať až do ťažších a drahších áut. Na spotrebu a okresky (naše rozbité cesty) by som ti kľudne odporučil aj P301 ak by ti vyhovoval (treba si sadnúť, poskúšať), rozmerovo ako staršie Oktávky, relatívne nové, pohodlné a spoľahlivé a občas nájdeš aj kúsky s dieslom do 6000€, ale na diaľnici je dosť hlučné, na odhlučnení (aj iných veciach) sa šetrilo, a po dlhších cestách budeš unavený ak do neho nevrazíš ako ja (odhlučnenie, bedrová opierka), a aj tak by som radšej na dlhšie trasy bral P407.
Pre teba na tú diaľnicu a výrazne pohodlnejšie vozenie na dlhšie cesty podľa mňa P407 2,0HDI aj za cenu vyššej spotreby, veľmi spoľahlivý motor, priemer pri kľudnej jazde rátaj tak 5,5l/100km čo je IMHO na také auto a výkon super, kľúčové však je že na diaľnici pri 130-140km/h je bežne rovnaká ako s 1,6HDI (cca 6l/100km). Výkonnejší variant 1,6HDI so 6-stupňovou prevodovkou s mierne nižšou spotrebou ako 2,0HDI sa dával aj do 407 ale na to veľké auto je IMHO vhodnejší (aj spoľahlivejší) 2,0HDI.
Teoreticky niečo medzi je P308 prvá generácia len s ňou nemám skúsenosti tak ti nebudem radiť, brat má druhú generáciu P308 a je spokojný až na motor, lebo kúpil benzín (1,6THP) - od toho motora ruky preč, chronicky problematický, celkovo Peugeot a silnejší benzín moc nie, možno tak tie 1,2
LPG je zaujímavá alternatíva ak všetko funguje ako má, ale dal som sa zlákať, prerobil benzínového kórejca (bol aj flashlube) ale po prvom šťastnom bezproblémovom období šetrenia to nakoniec skončilo predajom prerobeného auta kvôli neustálym problémom. A pritom náklady na km približne rovnaké ako mám teraz s P301 1,6HDI.
Diesle má Peugeot/Citroen podarené a keď sa o ne staralo tak aj spoľahlivé, ale tak treba rátať s tým že na aute občas dačo bude treba opraviť predsa len sú to už staršie autá do 6k €, ale čo opravovali boli skryté či známe vady pri kúpe jazdenky a občas dačo z bežného opotrebenia, no a diely nezvyknú byť drahé. DPF sa neboj stačí nedusiť motor (čo bohužiaľ veľa ľudí robí a potom sa čudujú že im všetko možné odchádza), a aj tak repas stojí tak 150-300€, to bol strašiak v začiatkoch keď sa menilo za nový za tisíce eur.
Hlavne základ pri jazdenke je vždy vybrať si kus v dobrom stave, od toho bude závisieť takmer všetko, a po kúpe pre istotu pomeniť olej, filtre, pri vyššom nájazde rozvody, otec pri kúpe druhej P407 aj prepláchol motor aditívami a dal vyčistiť DPF a hneď ten motor šiel lepšie (už vedel ako má ten motor ísť a nebolo to ono, mal predtým inú P407 ktorú predal a neskôr predaj oľutoval). Nikdy nemiň všetky peniaze na kúpu, odlož si časť aj na takéto preventívne veci po kúpe a opravy prípadných skrytých vád na ktoré prídeš neskôr. No a treba mať aj trochu šťastia, ak má človek smolu odíde mu motor v novom Golfe s 30 000km, ak je šťastkár jazdí vysmiaty aj s chronicky poruchovou prvou generáciou Laguny - osobne poznám dvoch ľudí s týmito skúsenosťami
Spoiler: ukázať
Re: Jazdené auto +-6K
ja by som prave pri tom jeho rozpocte urcite neodporucal ist do akehokolvek dieselu s dpf (a uz vonkoncom nie do 1.6hdi 16v s dpf/fap - osobna skusenost > tomu motoru sa treba vyhnut oblukom)
Spoiler: ukázať
Re: Jazdené auto +-6K
Tak máme v rodine 2x 1,6HDI s DPF (PSA to myslím volá FAP) a úplne bez problémov, ale je pravda že jeden má 60 000 a druhý niečo cez 100 000km (ale poslednú dobu hlavne krátke trasy) takže nie moc vysoké nájazdy. Ale tiež odporúčam radšej 2,0HDI, tie sme mali 2, nájazd cez 150 000 oba a tiež bez problémov. Na druhom bolo vyčistené po cca 150 000km keď to otec kúpil ako jazdenku, pravdepodobne kvôli jazdnému štýlu predchádzajúcich majiteľov - išlo aj bez čistenia, ale po čistení ožilo - a za 150€, si myslím že to nie je žiadna hrozná položka. Prvé malo viac km myslím že skoro 200 000, posledné roky jazdilo hlavne krátke trasy a čistiť nemusel. Ja by som diesel bez DPF/FAP práveže nekupoval, nemienim vdychovať rakovinotvorný nanopopolček. To potom radšej benzín, alebo ešte lepšie overená spoľahlivá kombinácia s LPG (motor ktorých sa na LPG veľa neprerobilo by som sa už bál prerábať) - inak LPG je enviromentálne najčistejšie.
Spoiler: ukázať
Re: Jazdené auto +-6K
inak ja som dostal ponuku za 6K na AUDI A4 AVANT 2.0 Tdi 103 kW 2007 S-Line (bez Quattro)
povodny majitel, cela servisna knizka, najazdene cca 235K km
Co vy na to?
povodny majitel, cela servisna knizka, najazdene cca 235K km
Co vy na to?
Spoiler: ukázať
- Pronto
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 1276
- Dátum registrácie: Po 26. Nov, 2007, 08:00
- Bydlisko: Bratislava/Zvolen
Re: Jazdené auto +-6K
Jazdis aspon 30tisic km rocne? Jazdis aspon dve tretiny z tychto kilometrov po dialnici? Ak si odpovedal na obe otazky ano, tak rozmyslaj, ak co i len na jednu nie tak sa na naftu od koncernu rovno vykasli. Servisna knizka je v tejto dobe rovnako hodnoverna informacia ako slovo predajcu v AAA.
Spoiler: ukázať
Re: Jazdené auto +-6K
15k dam...
Tak potrebujem auto na cesty Prešov - Praha/Brno. + mesto (planujem sa stahovat do Prahy).
Tak potrebujem auto na cesty Prešov - Praha/Brno. + mesto (planujem sa stahovat do Prahy).
Spoiler: ukázať
- Pronto
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 1276
- Dátum registrácie: Po 26. Nov, 2007, 08:00
- Bydlisko: Bratislava/Zvolen
Re: Jazdené auto +-6K
Na behanie po meste odporucam kratsie auto, sam som mal male MPVcko a teraz mam dhy kombik a musel som si zvykat na tie rozmery vonkajsie.
Mrkni napriklad nieco taketo, je to o 5 rokov mladsie.
Mrkni napriklad nieco taketo, je to o 5 rokov mladsie.
Spoiler: ukázať
Re: Jazdené auto +-6K
mame firemny Passat, to sa da prezit.. ale viem co myslis... ide o to, ze nic nepreveziem v tych malych autach..+ luxus z dialnic .. na tej AUDI bude predsa iny komfort
Spoiler: ukázať
- Pronto
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 1276
- Dátum registrácie: Po 26. Nov, 2007, 08:00
- Bydlisko: Bratislava/Zvolen
Re: Jazdené auto +-6K
Opel Meriva nie je vobec male auto. Inak ruku na srdce - ako casto prevazas 2metrove dosky aby si potreboval take dlhe auto? Lebo litrovo ma Meriva podla mna vacsi kufor ako A4ka kombi.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Jazdené auto +-6K
Pronto, uprimne, z kadial vytahujes stale take srandy ? benzin/plyn sem, meriva tam ....
lepsiu kombinaciu ani nemoze mat, kombi na dialnice a dlhe trate s pomerne uspornym motorom. Nevidim na dialnicu aboslutne zmysel v tom 1.4 prde
lepsiu kombinaciu ani nemoze mat, kombi na dialnice a dlhe trate s pomerne uspornym motorom. Nevidim na dialnicu aboslutne zmysel v tom 1.4 prde
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
- Pronto
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 1276
- Dátum registrácie: Po 26. Nov, 2007, 08:00
- Bydlisko: Bratislava/Zvolen
Re: Jazdené auto +-6K
Ved pisal ze bude semtam chodit dlhu trasu (Praha-Presov) a zvysok mesto. Mal si TDicko v meste? Ja ano a predal som ho lebo sa ten motor trapil a mna to stalo kopec penazi. Narozdiel od toho na dialnicnu 120tku tempomatovu ti staci fakt aj 301ka Peugeot. Dialnicou z Prahy do Brna sa aj tak rychlejsie ist ani neda.
Citaj s porozumenim co pisem - pytal som sa ho, ci jazdi vela dialnic alebo vela mesto. A btw A4ka fakt nie je etalon pohodlnosti, moze si ruku podat s Chrochtavkou co osobne hodnotim ako tragediu na dlhe trasy. Na pohodlie mu mozem odporucit auto na vzduchovom podvozku, ale to uz si na uplne inej cene. Napriklad ja mam Ecko S212 prefacelift na vzduchu a je to parada.
Pre upresenie: Samozrejme pisem len moje cisto subjektivne hodnotenia.
Citaj s porozumenim co pisem - pytal som sa ho, ci jazdi vela dialnic alebo vela mesto. A btw A4ka fakt nie je etalon pohodlnosti, moze si ruku podat s Chrochtavkou co osobne hodnotim ako tragediu na dlhe trasy. Na pohodlie mu mozem odporucit auto na vzduchovom podvozku, ale to uz si na uplne inej cene. Napriklad ja mam Ecko S212 prefacelift na vzduchu a je to parada.
Pre upresenie: Samozrejme pisem len moje cisto subjektivne hodnotenia.
Spoiler: ukázať