Nvidia Ampere/Turing
Re: Nvidia Ampere/Turing
NVIDIA GTX 1060 and GTX 1050 Successors in 2019; Turing Originally Intended for 10nm
https://www.techpowerup.com/247657/nvid ... d-for-10nm
https://www.techpowerup.com/247657/nvid ... d-for-10nm
.
- eSsay
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4059
- Dátum registrácie: St 01. Okt, 2014, 20:04
- Bydlisko: Košice
Re: Nvidia Ampere/Turing
ASUS RTX 2070 ROG STRIX - https://videocardz.com/newz/asus-unveil ... -and-turbo
MB: MSI Z490 Gaming Plus CPU: i7-10700KF @5.1GHz 1.3V CPU cooler: Bequiet! Dark Rock 4 + TG Kryonaut RAM: G.Skill Trident Z Orange 16GB (2x8GB) @3200Mhz CL15 1.35V GPU: Asus RTX 3080 TUF O10G Gaming SSD: Samsung 970 EVO Plus NVMe 2000GB PSU: Bequiet! Straight Power 11 Platinum 1000W CASE: Fractal Design Define 7 Compact Black + Bequiet Silent Wings 3 (2x140mm + 1x120mm) MONITOR: LG 32GQ850-B (2560x1440p/260Hz (OC), 1ms, G-Sync, nano IPS) KEYBOARD: Sony VGP-UKB3 MOUSE & PAD: Razer Basilisk v2, SteelSeries QcK+ AUDIO: M-Audio Air Hub + Mackie MR524, Schiit Fulla E + Sennheiser HD 660S + AntLion ModMic
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Nvidia Ampere/Turing
To je zaujímavé, lebo už sa špekulovalo, že ak majú byť karty pod 2070 zas len GTX /takl to bolo oficiálne prezentované v NV streame, že?/, tak to môže byť kľudne len preznačený Pascal. Ale vzhľadom na to, že 2070 nie je orezaná 2080, ale plný menší čip, tak to ozaj nedáva zmysel, niečo s nepodarkami z výroby 2070 musia spraviť. Na druhej strane kartám jak 2060 bude raytracing na dve veci, keď ani 2080Ti to nedáva vo fullHD poriadne.stiv napísal: ↑Po 17. Sep, 2018, 10:43 NVIDIA GTX 1060 and GTX 1050 Successors in 2019; Turing Originally Intended for 10nm
https://www.techpowerup.com/247657/nvid ... d-for-10nm
Spoiler: ukázať
Re: Nvidia Ampere/Turing
Digital Foundry:
Metro Exodus RTX Ray Tracing: The Next Level in Lighting?
https://www.youtube.com/watch?v=lRO_BbrHFkQ
https://www.youtube.com/watch?v=Ms7d-3Dprio
Metro Exodus RTX Ray Tracing: The Next Level in Lighting?
https://www.youtube.com/watch?v=lRO_BbrHFkQ
https://www.youtube.com/watch?v=Ms7d-3Dprio
.
- kllr007
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5472
- Dátum registrácie: So 21. Aug, 2010, 18:52
- Bydlisko: Žilina - Lietavská Lúčka
Re: Nvidia Ampere/Turing
O pár rokov nepochybujem. Dnes ? Je to akurát tak funkčny prototyp.
MB: ASUS TUF B550M-PLUS; CPU: AMD Ryzen 5800X3D; RAM: 32GB DDR4 3200Mhz; GPU: Nvidia RTX 3080Ti 12GB; SSD: WD SN750 1TB + SN570 1TB; PSU: Corsair RM650x; CASE: LianLi Lancool 2 Mesh; LCD: LG OLED 42C2; MOUSE: Logitech G305; KEYBOARD: Logitech MX Keys; Repro: Panasonic PMX-90; OS: Windows 10
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Nvidia Ampere/Turing
Ja som skôr zvedavý jak bude vyzerať DLAA, to by mohlo narozdiel od RT nejaký výkon ušetriť? Príde mi to jak užitočnejšia technológia a chcelo by to porovnávačky kvality vyhladzovania v porovnaní s plnohodnotným AA a postprocess blbosťami. Zatiaľ je celé promo o RTX a toto sa nejak prehliada.
Čo sa týka raytracingu, ako vyzerá to fakt dobre a je vidieť rozdiel oproti bežnému nasvieteniu, hlavne v dynamických scénach kde sa hýbe svetlo alebo objekty v scéne. Ale ak sa to má na najsilnejších kartách hýbať pod 60 fps, tak to teda sorry... to dnes nepolkne ani najväčší fanda značky. Zjavne sú ale na to namotaní vývojári, lebo im to ušetrí kopec roboty, času a problémov pri nasvietení scény.
Čo sa týka raytracingu, ako vyzerá to fakt dobre a je vidieť rozdiel oproti bežnému nasvieteniu, hlavne v dynamických scénach kde sa hýbe svetlo alebo objekty v scéne. Ale ak sa to má na najsilnejších kartách hýbať pod 60 fps, tak to teda sorry... to dnes nepolkne ani najväčší fanda značky. Zjavne sú ale na to namotaní vývojári, lebo im to ušetrí kopec roboty, času a problémov pri nasvietení scény.
Spoiler: ukázať
- kllr007
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5472
- Dátum registrácie: So 21. Aug, 2010, 18:52
- Bydlisko: Žilina - Lietavská Lúčka
Re: Nvidia Ampere/Turing
Aj tak musia robiť cez rasterizaciu pre konzoly a 90% PC hráčov. Pochopím metro to bolo vždy synonymom tech dema a co najsilnejší HW potrápi. Ale ináč no neviem tam skôr NV naliala prachy sami od seba vývojári na to vykašlu.
MB: ASUS TUF B550M-PLUS; CPU: AMD Ryzen 5800X3D; RAM: 32GB DDR4 3200Mhz; GPU: Nvidia RTX 3080Ti 12GB; SSD: WD SN750 1TB + SN570 1TB; PSU: Corsair RM650x; CASE: LianLi Lancool 2 Mesh; LCD: LG OLED 42C2; MOUSE: Logitech G305; KEYBOARD: Logitech MX Keys; Repro: Panasonic PMX-90; OS: Windows 10
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6682
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: Nvidia Ampere/Turing
DLAA by mozno nieco usetrit mohlo, ale iba v porovnani s inymi modmi AA. Ak som to spravne pochopil, tak po vykresleni obrazu na ten obraz pustis neuronku na tensor cores, takze nejaky cas naviac to oproti non-AA ku kompletnemu vyhotoveniu snimku prida.mino_85 napísal: ↑Ut 18. Sep, 2018, 22:02 Ja som skôr zvedavý jak bude vyzerať DLAA, to by mohlo narozdiel od RT nejaký výkon ušetriť? Príde mi to jak užitočnejšia technológia a chcelo by to porovnávačky kvality vyhladzovania v porovnaní s plnohodnotným AA a postprocess blbosťami. Zatiaľ je celé promo o RTX a toto sa nejak prehliada.
Čo sa týka raytracingu, ako vyzerá to fakt dobre a je vidieť rozdiel oproti bežnému nasvieteniu, hlavne v dynamických scénach kde sa hýbe svetlo alebo objekty v scéne. Ale ak sa to má na najsilnejších kartách hýbať pod 60 fps, tak to teda sorry... to dnes nepolkne ani najväčší fanda značky. Zjavne sú ale na to namotaní vývojári, lebo im to ušetrí kopec roboty, času a problémov pri nasvietení scény.
Vo videu z Metro Exodus spominali, ze RT je obmedzene tak na 3 luce na pixel. To je ale zvlastne malo, lebo Jensen tvrdil 10 Giga rays a ked si zoberies 1920x1080x60x3, tak je to menej ako 400 milionov lucov za minutu. Tak mozno som to nepochopil.
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: Nvidia Ampere/Turing
Neboj, oni si to u vývojárov uplatia, jak to bolo s gameworks. Aspoň do momentu keď dominujú na trhu s tým nemôžu mať problém. A nezabúdajme, že ray-tracing je skôr DX12 featura než vyslovene záležitosť nvidie. Tam ide len o to jak to každý výrobca implementuje na svoj HW a kedy si povie, že má dosť hrubého výkonu na to, aby to vedel reálne nasadiť. Z toho pohľadu neprekvapuje, že s tým prichádzajú už v čase keď to ledva sačí na FullHD, ak by čakali na to až to bude dobre bežať v 4K, tak by zaspali dobu o generácie.
Je to čosi podobné jak príchod teselácie s DX11, tiež do čipov pribudli teselačné jednotky, aj tam to bolo o tom ako ich ktorý výrobca implementoval a NV mala v prvej generácii v teselácii navrch, aj keď inak bol výkon s Radeonmi porovnateľný. Aktuálne je rozdiel v tom, že AMD nemá dohľadne nič nové ako protiváhu, ale to neznamená, že RT je výmysel nvidie.
Každopádne je to určite do budúcna omnoho dôležitejšia technológia než bol príchod teselácie.
JJ, tak som to myslel, ak by sa to kvalitou vyrovnalo čo ja viem MSAAx4 pri menších nárokoch, tak to vyzerá zaujímavo. Postprocess AA nepočítam, to je len taký oblbovák, ktorý funguje možno tak na statickú scénu, akonáhle je to v pohybe, tak začnú hrany tancovať.M1ch4l napísal: ↑Ut 18. Sep, 2018, 22:20 DLAA by mozno nieco usetrit mohlo, ale iba v porovnani s inymi modmi AA. Ak som to spravne pochopil, tak po vykresleni obrazu na ten obraz pustis neuronku na tensor cores, takze nejaky cas naviac to oproti non-AA ku kompletnemu vyhotoveniu snimku prida.
Vo videu z Metro Exodus spominali, ze RT je obmedzene tak na 3 luce na pixel. To je ale zvlastne malo, lebo Jensen tvrdil 10 Giga rays a ked si zoberies 1920x1080x60x3, tak je to menej ako 400 milionov lucov za minutu. Tak mozno som to nepochopil.
Neviem jak sa tie gigaray počítajú, ale IMO na to ideš správne. Tiež vo videu spomínali, že v Metre na RT zatiaľ nevyužívajú tensor cores, čiže možno je tam ešte rezerva? Ťažko povedať, je to všetko čerstvé a aj vývojári sa ešte len učia čo a jak, tiež ten HW len spoznávajú.
Spoiler: ukázať
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6682
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: Nvidia Ampere/Turing
Pozor, tensor cores sa na RT priamo pouzit nedaju. Tensor cores sluzia na akceleraciu tej neuronky, ktora sa da pouzit na rychle doplnenie toho, co sa nestihne spocitat cez RT. To okrem ineho znamena, ze to moze robit artefakty v obraze.
Co sa tyka RT samotneho, ak bude mat podporu aj AMD, tak sa to stane bezne. Ak nie, tak je to otazne. PhysX ako nVidia-proprietary technologia sa napr. neuchytila. AMD celkom urcite podporu mat bude, otazka je, ze kedy.
Co sa tyka RT samotneho, ak bude mat podporu aj AMD, tak sa to stane bezne. Ak nie, tak je to otazne. PhysX ako nVidia-proprietary technologia sa napr. neuchytila. AMD celkom urcite podporu mat bude, otazka je, ze kedy.
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
- Leon
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7115
- Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
- Bydlisko: Košice
Re: Nvidia Ampere/Turing
Žeby sa vrátilo staré dobre OCovanie z čias 980 Ti ?
https://www.techpowerup.com/248064/new- ... ng-support
https://www.techpowerup.com/248064/new- ... ng-support
.
- kllr007
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5472
- Dátum registrácie: So 21. Aug, 2010, 18:52
- Bydlisko: Žilina - Lietavská Lúčka
Re: Nvidia Ampere/Turing
Není sú tie biosi stále encryptnute ako u 1xxx ? Takže onicom ?
MB: ASUS TUF B550M-PLUS; CPU: AMD Ryzen 5800X3D; RAM: 32GB DDR4 3200Mhz; GPU: Nvidia RTX 3080Ti 12GB; SSD: WD SN750 1TB + SN570 1TB; PSU: Corsair RM650x; CASE: LianLi Lancool 2 Mesh; LCD: LG OLED 42C2; MOUSE: Logitech G305; KEYBOARD: Logitech MX Keys; Repro: Panasonic PMX-90; OS: Windows 10