Všeobecná diskusia
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia
To je ta so suchou skrinou (7st mokra DSG sa pre 1.8TSi nerobila). Pozri do papierov, bude tam krutiaci moment motora 250 Nm, pricom s manualom ma 320 Nm.
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7076
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia
Inac mne dsg 250nM na 11tis km zatim ide to dsg. Joj kde je turbomp3. A moj mechanik prave naopak ze 1.8tsi ani zadarmo
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7076
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia
Na skoda forach sa biju do prs ze vraj mam suchu. Netusim aka je ktora a co mam ale mam na salame. A dovody kamo vravel ale take vexi su u mna jednym uchom dnu a druhm von. Kebyze idem kupit superb ,a maju len 1,8 v mojom budgete kde hlavne kukam na vybavu ,smelo by som ho bral(na zaruku). Ale s mojim sucasnym najazdom 35/rok to vidim na karoq 2.0tsi kedze viac ako 100tis km auto mat nechcem, lebo jedna vec po zaruke co klakne tak tam necham vyplatu
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
Nie Stefan, teraz ti 4 roky z vyplaty motyliky prelietavaju na leasing
Nie nadarmo sa vravi, ze prvy majitel trati na hodnote najviac a ak ma stastie na super vyrobu, musi vyrobne chyby aj najviac reklamovat.
Cize ak si to rozmenis na drobne, hodnota klesa
- moralne opotrebenie (hodnota klesa najazdenymi km, vekom auta, po buracke atd)
- technickym opotrebenim (opotrebrny interier, diely opotrebene atd)
- drahsim servisom v autorizaku (kazda prehliadka stoj par stovak, napr nepredaju ti olej za 6e/l ale za 30e/l napr v seate)
- kedze je nove vacsinou si platis Havarijku aj GAP
- financovanie - platis uroky za leasing, inflaciu
Ci chces prvy majitel v prvych 1-4 rokov trati najviac, teraz dilema co je vacsia strata z pripadnej opravy (ktoru ti nemusia na zaruku uznat) alebo strata z hire pisanych bodov, kt neni priama a az tak viditelna?
Nie nadarmo sa vravi, ze prvy majitel trati na hodnote najviac a ak ma stastie na super vyrobu, musi vyrobne chyby aj najviac reklamovat.
Cize ak si to rozmenis na drobne, hodnota klesa
- moralne opotrebenie (hodnota klesa najazdenymi km, vekom auta, po buracke atd)
- technickym opotrebenim (opotrebrny interier, diely opotrebene atd)
- drahsim servisom v autorizaku (kazda prehliadka stoj par stovak, napr nepredaju ti olej za 6e/l ale za 30e/l napr v seate)
- kedze je nove vacsinou si platis Havarijku aj GAP
- financovanie - platis uroky za leasing, inflaciu
Ci chces prvy majitel v prvych 1-4 rokov trati najviac, teraz dilema co je vacsia strata z pripadnej opravy (ktoru ti nemusia na zaruku uznat) alebo strata z hire pisanych bodov, kt neni priama a az tak viditelna?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7076
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia
Uff si to dobre rozpisal kamo. Kupil som to za cash a z 28daco mi dali na 25. Cize ked to predam za 19 ta nebude to kriticke.ci? Ako aj to ma napadlo ze po 4rokoch to nepredat ale dokupit zaruku, kedze uz viac cash nemam . Ale dalsie auto mozno bude rifter/berlingo. Tie najnovsie su uber prakticke i ked slabe/skarede/a v predposlednom berlingu uner nepohodlne sedacky
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia
Štefan, akože chceš predať 4 ročného Karoqa so 100tis km za 19 tis? Nevraví štatistika, že auto v priemere stratí 50% hodnoty za 3-4 roky?
A prečo to chceš predať, keď to dosiahne 100tis. km? Ako že hneď sa to potom rozsype? To aby som sa na to už aj pripravil, už mám 115 tis. na 2.5 ročnom aute.
A prečo to chceš predať, keď to dosiahne 100tis. km? Ako že hneď sa to potom rozsype? To aby som sa na to už aj pripravil, už mám 115 tis. na 2.5 ročnom aute.
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7076
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia
A spadol mi domcek z karat. Ale mam casto velke oci uznavam. Mitsu som kupil za 11 a o 2 roky s 50tis km siel za 10.bez srandy.karoq nam zatim uber vyhovuje a zena ani nechce predat. Kto vie co bude za 3 roky. Uz vidim nadpis mojho inzerattu ze tsi bez filtra pev castic a maniak na tvojho supa by som sa bal fakt ked klakne daco co bude stat oprava.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
Re: Všeobecná diskusia
Predat to bude najvacsia strata hodnoty ever... kamos ide kupit fabiu 1.2 tsi vo vybave za 16500e nove auto, 2015 rocnik tj 3 rocne auto 60k km , ...za 8000e.
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5858
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia
Ja mam pocit, ze ludom je uplne proti srsti servisovat nieco co ma viac ako 3/5 rokov. je to zvlastny pohlad na vec ale vidim to casto aj u kolegov.
Prosto dat za nove auto 30K je ok lebo 2 roky platis "iba" vymenu oleja, ale vymenit motor na stierac popripade repas niecoho na 8+ rocnom aute je hrozne, lebo to uz "nema" hodnotu naco do toho davat 500 eur to je prilis vela.
ja tu hodnotu vidim v tom co ten vyrobok dava, vozi ma hore dolu a preto ze je trhova cena 5k tak nebude cena nahradneho dielu 6x lacnejsia ako noveho modelu, to jednoducho tak nefunguje.
A preto potom ludia skusaju tocit 2-3 rocne auta s pocitom ze neprerabaju, ale z mojho pohladu je to velmi, velmi skreslena predstava.
Prosto dat za nove auto 30K je ok lebo 2 roky platis "iba" vymenu oleja, ale vymenit motor na stierac popripade repas niecoho na 8+ rocnom aute je hrozne, lebo to uz "nema" hodnotu naco do toho davat 500 eur to je prilis vela.
ja tu hodnotu vidim v tom co ten vyrobok dava, vozi ma hore dolu a preto ze je trhova cena 5k tak nebude cena nahradneho dielu 6x lacnejsia ako noveho modelu, to jednoducho tak nefunguje.
A preto potom ludia skusaju tocit 2-3 rocne auta s pocitom ze neprerabaju, ale z mojho pohladu je to velmi, velmi skreslena predstava.
Re: Všeobecná diskusia
Vidím to dosť podobne. Nech počítam ze nové auto (nejaká nižšia stredná trieda, nie v top výbave) bude stáť 15000€. Za tri roky bude happy ak ju predá za 9000. No dobre, budem optimista, za 10. Strata 5000. Za 9 rokov vymení 3 autá, teda -15000. Na mojom som za 9 rokov na údržbe nedal určite ani štvrtinu. Ale kľudne ma opravte.
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2283
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Všeobecná diskusia
Cely problem je v kvalite, mam iba stare auta 1997 (felda) 2000 (Renault RX4) 2007 (Fabia) ked si zratam kolko som dal na servis tak felda je na tom najhorsie. Stala ma malicko 1500 mam ju 4 roky a servis ma pridiel na 2000. Jednoducho som ju potreboval teraz ju idem predavat lebo som si odkupil sluzobaka felda. Ta uz ma za sebou 200 ecok servis a stala ma 1600 a musim dat celolak za 1550 inak dude za 2 roky bovy kabriolet pripadne diera vsade. Takze otazka oplati sa mat stare auto ? Ak mate stastie tak 4 roky lejete iba olej a palivo. Tu staru rachotinu ked predam za 400 tak budem rad.
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
stefan tiez nerozumiem Tvojmu zameru.,
som za nove auto, jazdenku asi nikdy nekupim...
ale uvazovat tak, ze po 5r predas auto len preto, lebo na nom moze daco odist a bude to stat vyplatu? co je to vyplata v porovnani s cenou auta? myslim, ze ked ti daco pri 120tis odide, a bude to stat len 1000eur, mozes byt este happy...
Pri takomto uvazovani stracas nielkolko vyplat po sebe uz len tym, ako prudko Ti klesne cena auta..
Pritom, co sa chysta a bude diat dalsie roky, je diskutabilne, ci za 5r vobec bude zaujem o auto, ktore nema aspon hybridny pohon.
Ja som mal prve nove auto 7r, malo 80tis km a predal som ho len preto, lebo na nom odchadzala jedna vec za druhou. Keby sa stala jedna "vada" okej, ale bolo ich prilis. Moje druhe auto ma skoro 4r, a zatial, ked ho porovnam s prvym, je to nebe a dudy. Myslim si, ze prave tie prve roky urcia, ci je auto dajaka "chyba" z vyroby, a clovek ma stastie na zly kus, alebo nie. Samozrejme, ak mi bude velkostou stacit, necham si ho aj do 200tis km, prave preto, lebo ked ho predam po 100tis. zasa si mozem povedat, ze som 66% ceny vyhodil do vzduchu...
Taze, isto by som takto neuvazoval. Ano, ked bude auto vadne, a budes s nim chodit pravidelne do servisu na "mimopravidelne" prehliadky, okej, asi ho treba predat, ale ked sa on budes starat /menit olej, atd... /a nebude sa nijak extra kazit, nevidim dovod, preco by nevydrzalo +200t km s beznymi opravami.
Ved, tu mas presne xyz ludi, co kupuju jazdenky, a ich stav km isto zacina na cca +-100t km, a napisu Ti, ze tie auta /ak trafia exmajitela ktory nebol kkt/ jazdia dalsie desiatky tisic bez vaznych investicii...
Jednoduska: servisovat 5r auto je stale okej ak ide o pravidelny, bezny ocakavany servis.. ono problem nastane, ked ma sna nom extra zavady...
ja som mal polo za 12tis €, malo 5rokov, podla inzeratov hodnotu +-5000eur /nove sa predavali za 9000, presne v tom case 2009 ked bolo srotovne, a prudko klesali ceny aut../. len jedna zavada: nejaky ventil ma stal 85€, pritom mal 6x2cm. vycistis klimu, doplnis ju, 50€. nove zimne letne pneu continental.. a sup, takmer 600€. odpadlo mi spatne zrkadlo, cina za 10€ bola mala,original 60€. zadny svetlomet: zacalo don zatekat, v zime cele zamrzlo, dalsich myslim 80€. brzdy komplet nove predne zadne /zadne zacali vysiet po 55tis km, predne svietili po 60tis. km/ dalsich par stovak... suma sumarom, do auta v case ked zacinalo mat hodnotu +-5000€ som investoval 1000€, a ked sa jedna vec vyriesila, objavila sa dalsia /potom hrozilo ze treba menit celu nadrz, lebo 100€ ventil problem ostranil len docasne/. takze, potom si clovek zvazi, ci chce do +5r auta dat za 2-3roky tolko, aka je jeho hodnota, alebo si kupi nove. a to som auto servisoval u znameho, ziadny autorizak, takze diely boli kvazi lacne, a na tom som usetril dalsie eura...
Takze ide skor o to, ci to auto po 5r chce len bezny servis, alebo musis riesit veci "mimo" a nad ramec beznych vymen. Okej, brzdy, pneumatiky pridu aj tak, ale xyz inych veci robi vydaje.. A to je aj dovod, preco nechcem jazdenku, lebo vo vacsine pripadov ju majitel predava preto, lebo nevie, co skor vymenit. ANo, verim, ze sa najdu aj vynimky, ale take, ze ked dojde auto ktore nema taketo problemy preda sa vacsinou tak, ze sa ani nevystavi a neda na net....
som za nove auto, jazdenku asi nikdy nekupim...
ale uvazovat tak, ze po 5r predas auto len preto, lebo na nom moze daco odist a bude to stat vyplatu? co je to vyplata v porovnani s cenou auta? myslim, ze ked ti daco pri 120tis odide, a bude to stat len 1000eur, mozes byt este happy...
Pri takomto uvazovani stracas nielkolko vyplat po sebe uz len tym, ako prudko Ti klesne cena auta..
Pritom, co sa chysta a bude diat dalsie roky, je diskutabilne, ci za 5r vobec bude zaujem o auto, ktore nema aspon hybridny pohon.
Ja som mal prve nove auto 7r, malo 80tis km a predal som ho len preto, lebo na nom odchadzala jedna vec za druhou. Keby sa stala jedna "vada" okej, ale bolo ich prilis. Moje druhe auto ma skoro 4r, a zatial, ked ho porovnam s prvym, je to nebe a dudy. Myslim si, ze prave tie prve roky urcia, ci je auto dajaka "chyba" z vyroby, a clovek ma stastie na zly kus, alebo nie. Samozrejme, ak mi bude velkostou stacit, necham si ho aj do 200tis km, prave preto, lebo ked ho predam po 100tis. zasa si mozem povedat, ze som 66% ceny vyhodil do vzduchu...
Taze, isto by som takto neuvazoval. Ano, ked bude auto vadne, a budes s nim chodit pravidelne do servisu na "mimopravidelne" prehliadky, okej, asi ho treba predat, ale ked sa on budes starat /menit olej, atd... /a nebude sa nijak extra kazit, nevidim dovod, preco by nevydrzalo +200t km s beznymi opravami.
Ved, tu mas presne xyz ludi, co kupuju jazdenky, a ich stav km isto zacina na cca +-100t km, a napisu Ti, ze tie auta /ak trafia exmajitela ktory nebol kkt/ jazdia dalsie desiatky tisic bez vaznych investicii...
Jednoduska: servisovat 5r auto je stale okej ak ide o pravidelny, bezny ocakavany servis.. ono problem nastane, ked ma sna nom extra zavady...
ja som mal polo za 12tis €, malo 5rokov, podla inzeratov hodnotu +-5000eur /nove sa predavali za 9000, presne v tom case 2009 ked bolo srotovne, a prudko klesali ceny aut../. len jedna zavada: nejaky ventil ma stal 85€, pritom mal 6x2cm. vycistis klimu, doplnis ju, 50€. nove zimne letne pneu continental.. a sup, takmer 600€. odpadlo mi spatne zrkadlo, cina za 10€ bola mala,original 60€. zadny svetlomet: zacalo don zatekat, v zime cele zamrzlo, dalsich myslim 80€. brzdy komplet nove predne zadne /zadne zacali vysiet po 55tis km, predne svietili po 60tis. km/ dalsich par stovak... suma sumarom, do auta v case ked zacinalo mat hodnotu +-5000€ som investoval 1000€, a ked sa jedna vec vyriesila, objavila sa dalsia /potom hrozilo ze treba menit celu nadrz, lebo 100€ ventil problem ostranil len docasne/. takze, potom si clovek zvazi, ci chce do +5r auta dat za 2-3roky tolko, aka je jeho hodnota, alebo si kupi nove. a to som auto servisoval u znameho, ziadny autorizak, takze diely boli kvazi lacne, a na tom som usetril dalsie eura...
Takze ide skor o to, ci to auto po 5r chce len bezny servis, alebo musis riesit veci "mimo" a nad ramec beznych vymen. Okej, brzdy, pneumatiky pridu aj tak, ale xyz inych veci robi vydaje.. A to je aj dovod, preco nechcem jazdenku, lebo vo vacsine pripadov ju majitel predava preto, lebo nevie, co skor vymenit. ANo, verim, ze sa najdu aj vynimky, ale take, ze ked dojde auto ktore nema taketo problemy preda sa vacsinou tak, ze sa ani nevystavi a neda na net....
Spoiler: ukázať