Ha, zrovna včera som bol zaviesť moje 11- ročné Subaru až do Popradu do servisu. A že to nebude lacné... ...a pritom len spotrebáky, prevencia, údržba...Jednoduska napísal: ↑Ne 23. Sep, 2018, 10:01 Ja mam pocit, ze ludom je uplne proti srsti servisovat nieco co ma viac ako 3/5 rokov.
Všeobecná diskusia
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5858
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia
Tak asi na to pozeras podobne ako ja
Moj kamos predal 8 rocne subaru lebo uz sa kazili veci. Kupil nover za 33k a dume, kedy ho predat abvy co najmenej stratil. tam sa podla man vytraca pointa uz, ludia prosto musia niekde vyhadzovat prachy asi/
Moj kamos predal 8 rocne subaru lebo uz sa kazili veci. Kupil nover za 33k a dume, kedy ho predat abvy co najmenej stratil. tam sa podla man vytraca pointa uz, ludia prosto musia niekde vyhadzovat prachy asi/
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
teraz este dozivaju auta z prelomu milenia, kde este ako tak (a ako ktore) boli technicky k svetu. Lenze uz su stare aj moralne aj technicky a bohuzial moderne auta su z vacsej casti kus sracky, vid. prechod BMW z M rady motorov na N u mercedesu prechod na M2xx atd atd. Ja som sem uz prestal davat perlicky z BMVV sveta... mozm len pre pripomenutie : vsetky elektronicke egr na N a B motoroch mozu zostat otvorene a roztavit sanie, nasledne pri troche smoly moze aj zacat horiet, alebo ked nie takto, tak sa zapali chladiacia kvapalina vytekajuca z EGR chladica a a ta zacne horiet. Vyberte si co chcete. Resume je ze sme si sami/EU zaviedli konzumny sposob zivota ktory zahrna spravit z auta konzumny produkt
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
za 5 rokov bude probem kupit bazarove auto, nie ze nebudu, ale kvalita terajsich aut je nizka a bazarove auto nebudu mat zmysel, lebo investicia do nich bude vysoka. Ale taka je doba, doba konzumu. Auto bude jeden z najdrahsich spotrebicov v domacnosti
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2284
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Všeobecná diskusia
To HellAngel
Amen brat moj, jazdim na sluzobnom Rapide a je to bieda, neskutocna. Ten uz bol 2 x v servise, lebo sa mu poondil start stop system a nechcel nastartovat. Mame nabehane 70k a mozem povedat, ze ta 1.4 TDI trojhrncek je lepsi. Ked chcem predbiehat v 100 musim ist do 4 inak nic a to je 1,6 TDI. Spotreba v meste je 6,2 tolko isto mal moj 2,5 TD skorpio a kde ten bol vahovo a komfotrne. Je to naozaj ina spotrebak, takze nam ostanu kolkobezky a bycikle
Amen brat moj, jazdim na sluzobnom Rapide a je to bieda, neskutocna. Ten uz bol 2 x v servise, lebo sa mu poondil start stop system a nechcel nastartovat. Mame nabehane 70k a mozem povedat, ze ta 1.4 TDI trojhrncek je lepsi. Ked chcem predbiehat v 100 musim ist do 4 inak nic a to je 1,6 TDI. Spotreba v meste je 6,2 tolko isto mal moj 2,5 TD skorpio a kde ten bol vahovo a komfotrne. Je to naozaj ina spotrebak, takze nam ostanu kolkobezky a bycikle
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
- icefire
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6233
- Dátum registrácie: So 01. Nov, 2008, 19:48
- Bydlisko: Vieden/Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
Nekupujte sroty. Ja som tiez chcel Rapida (kvoli priestoru) a nakoniec som ho nastastie dostal zapozicany, ked mi oskreli Yarisa. Mal som ho tri tyzdne a je to odpad. 5te dvere vrzgali, auto cele tiez ked som v podzemnych garazach chodil po rampe hore dole (akoze WTF) a spotreba skoro 9 litrov v meste pri mojom style jazdy (turbo sa zapinalo hadam stale ).
Spoiler: ukázať
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia
Ludia sa pravom boja pozarucnych oprav. Ceny v autorizakoch su stale mimo, a kvalita klesa. Ja sa tiez bojim, lebo inak by som mal pod kapotou za cenu sifta uz nieco turbovane alebo jazdil na premii. Druha vec je, ze kazdy zije na dlh (hypo, leasing, uvery, kreditky..), malokto ma nasetrenu na ucte 5 cifernu sumu a preto ho stvorciferna suma za servis dost nepekne vyhodi z komfortu.
BTW: bol som v suzuki, ze co stoji servis na mojho "ludoveho swifta:
Tlmic perovania: 255E
Spojka sada: cez 400E
Brzdove kotuce: 270E
Dosky: 110E
Naraznik: 500e
Normohodina ale paradnych 15E bez DPH
Takze bye bye autorizak
BTW: bol som v suzuki, ze co stoji servis na mojho "ludoveho swifta:
Tlmic perovania: 255E
Spojka sada: cez 400E
Brzdove kotuce: 270E
Dosky: 110E
Naraznik: 500e
Normohodina ale paradnych 15E bez DPH
Takze bye bye autorizak
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: Všeobecná diskusia
dnes mi klakla v ceede baterka, kukam ze je tam nejaka 45 Ah varta. neviete ako sa zistit co tam bolo origos, lebo ta varta sa mi nezda. pokukujem po exide premium 61 Ah, ale potrebujem kupit surne tak to bude to co zozeniem najrychlejsie.
Spoiler: ukázať
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia
Tak to je nahodicka. Dnes mi zdochla baterka v Jeepe. Je to trochu divne, lebo cez vikend som robil nejaku udrzbu na aute a aj som nabijal celu noc bateriu. Navyse este v sobotu vecer som siel 180 km cestu, takze alternator riadne natlacil (multimetrom som overil, ze alternator funguje). Vecer zamknem auto, dnes pridem k nemu, otvorim dvere, dam klucik do druhej polohy, auto vypise kopec chyb, ako nevie komunikovat s riadiacimi jednotkami a ani nenastartuje. Necakal by som to po tolkom nabijani a dufam, ze baterka proste odisla, lebo cez vikend som konecne namontoval aj kamerku, takze mozem natacat smatlavych dymiacich skodovkarov. Dufam, ze adapter na kamerku to nesposobil, ale pripojil som ho na poistku, ktora nema stavu pri vypnutom zapalovani.
Teraz tam mam Vartu Silver Dynamic AGM (70Ah, 760A). Vydrzala 3,5 roka. Jazdim velmi casto kratke trasy (<5km) a casto startujem.
Zoberiem asi opat nejaku takuto AGM bateriu, aj ked nemam v aute Start&Stop nezmysel. Z tychto konkretnych modelov by ste zobrali co?
• Silver Dynamic AGM (70Ah, 760A) -- tato bola doteraz v aute, Made in Germany.
• Bosch S5A (70Ah, 760A)
• Exide AGM (70Ah, 760A)
Banner ja prilis nemusim/nepoznam.
molnart: Ved si najdi, co ktory vyrobca ponuka pre tvoje auto - Varta, Bosch, Exide.
Teraz tam mam Vartu Silver Dynamic AGM (70Ah, 760A). Vydrzala 3,5 roka. Jazdim velmi casto kratke trasy (<5km) a casto startujem.
Zoberiem asi opat nejaku takuto AGM bateriu, aj ked nemam v aute Start&Stop nezmysel. Z tychto konkretnych modelov by ste zobrali co?
• Silver Dynamic AGM (70Ah, 760A) -- tato bola doteraz v aute, Made in Germany.
• Bosch S5A (70Ah, 760A)
• Exide AGM (70Ah, 760A)
Banner ja prilis nemusim/nepoznam.
molnart: Ved si najdi, co ktory vyrobca ponuka pre tvoje auto - Varta, Bosch, Exide.
Naposledy upravil/-a zoom v Ne 23. Sep, 2018, 23:25, upravené celkom 1 krát.
Re: Všeobecná diskusia
ja ta len doplnim.. prvy a posledny trati najviac..Chris napísal: ↑So 22. Sep, 2018, 14:40 Nie Stefan, teraz ti 4 roky z vyplaty motyliky prelietavaju na leasing
Nie nadarmo sa vravi, ze prvy majitel trati na hodnote najviac a ak ma stastie na super vyrobu, musi vyrobne chyby aj najviac reklamovat.
Cize ak si to rozmenis na drobne, hodnota klesa
- moralne opotrebenie (hodnota klesa najazdenymi km, vekom auta, po buracke atd)
- technickym opotrebenim (opotrebrny interier, diely opotrebene atd)
- drahsim servisom v autorizaku (kazda prehliadka stoj par stovak, napr nepredaju ti olej za 6e/l ale za 30e/l napr v seate)
- kedze je nove vacsinou si platis Havarijku aj GAP
- financovanie - platis uroky za leasing, inflaciu
Ci chces prvy majitel v prvych 1-4 rokov trati najviac, teraz dilema co je vacsia strata z pripadnej opravy (ktoru ti nemusia na zaruku uznat) alebo strata z hire pisanych bodov, kt neni priama a az tak viditelna?
z tohto mi padla sanka..
https://www.youtube.com/watch?v=cslOcv2oZlg
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: Všeobecná diskusia
samozrejme selektory som pozeral, len mi pride divne ze je tam 45 Ah baterka a kazdy selektor nuka min. 60 Ah ktore su vacsie v kazdom smere vacsie o 2cm
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
scream napísal: ↑Ne 23. Sep, 2018, 19:50 Ludia sa pravom boja pozarucnych oprav. Ceny v autorizakoch su stale mimo, a kvalita klesa. Ja sa tiez bojim, lebo inak by som mal pod kapotou za cenu sifta uz nieco turbovane alebo jazdil na premii. Druha vec je, ze kazdy zije na dlh (hypo, leasing, uvery, kreditky..), malokto ma nasetrenu na ucte 5 cifernu sumu a preto ho stvorciferna suma za servis dost nepekne vyhodi z komfortu.
BTW: bol som v suzuki, ze co stoji servis na mojho "ludoveho swifta:
Tlmic perovania: 255E
Spojka sada: cez 400E
Brzdove kotuce: 270E
Dosky: 110E
Naraznik: 500e
Normohodina ale paradnych 15E bez DPH
Takze bye bye autorizak
Mno, vidis, a ja sa na to pozeram naopak, nie iba v hrubych cislach
Tlmic - vec na 200k - za olej zaplatis viac
Spojkova sada - ak si neni uber penis tak na 300k - opat za olej zaplatis viac
Kotuce a brzdy - spotrebna vec, daj si co chces, vseobecne ja som spalil ATE, Zimmery a viem o pripade kedy Boschky poslali lozisko do kytek a s tym allroadom to bola nikdy nekonciaca story, div sa svetu, origo Audi brzdy stali 4x tolko, ale uz maju na sebe 60k, nevibruju, nehadzu, a spinia podstatne menej
Naraznik - for real? A co tam chces dat? Laminat?
Naraznik som menil dvakrat, cez 800€, celne cvakla poistovna vzdy, cez 1500 (presnu sumu neviem uz). Posledne stromcek stal patku (stvrtka predku vratane klima chladicu).
pri 170 origo nove Audi vzduchace - 9k - jazdim a np, kamos daval repasovat, fucali po roku, druhy typek z ACISu daval Arnotty, po dvoch rokoch zdochlo cidlo vnutri a auticko padlo pekne k zemi.
DPF - 3k - zatial funguje (klop klop), plus cidla okolo, na ACISe typek najprv cistil, prd pomohlo, potom dal polsky, regen kazdych 200km.
Ne dakujem toto ja naozaj nemam za potrebu, ramena teraz som bol origo audi, ranec ale auto ma 270k, ked sa ti chce lozit do servisu kazdy rok, prosim, daj si aj mastersport "dzermany" za 300, mne to je skutocne jedno
V konecnom dosledku veci co si vymenoval su na tak dlho, ze za olej das vzdy viac (ak nie si penis co meni po 30k).
Radost kupit take auto to mi pripomina jak kazdy s japoncom:
"Nic som nemusel menit"
No nic nemusel menit, lebo nechcel, to ze auto trieska bucha a ide si kade tade a dezen je stromcekovy je len detail.
Ja neobhajujem autorizaky, robim s nimi, viem co robia a vidim do pozadia trosku viacej a je to fakt na dlhe vysvetlovanie, ale taketo prasproste porovnanie A vs B je uplne mimo sorry. Sak, sme na PC fore, kup si 300€ Acer vs 1200€ probook a skus robit ten isty workload, trosku rozdiel ze? A vzdy ma fascinuje ako je to furt o brdzach a tlmicoch sak take nepodstatne veci (netreba zabudnut dat vela vela medenej pasty na vodiace listy, nech to dobre maze, a ked to bude piskat no, co uz, aspon sa mozme robit ze svist ma keramicke kotuce ne?)
Vzdy milujem ako slovak chce kazdy rok zvysit mzdu, ale komentovat druheho cenu to mu ide najlepsie )), najlepsie aby to bolo zadarmo.
PS: A len pekne poporiadku kedze sa stretavam aj z OEM ludmi, tlmice si vezmi sachsy (to bude napriklad ta druha kopa u nich vo fabrike, tak co ide do afteru lebo nesplna povedzme mnozstvo naplnenia olejom), pripadne prebalene KYB ktore maju zbrusene ZF logo na obale.
Spojkovu sadu si kludne vezmi od LuKu co je preznaceny sachs, kde lamela nevyhovovala QA oddeleniu (povedzme mensia hustota materialu na lamele) takze to vyrobca vozidla odmietol.
Brzdove kotuce + dosky si kludne kukni vyssie, nezabudni si potom laicky porovnat "zrno" OEM platnicky a novej ATEckovej, ze ti to skonci zvnutra na disku je uplne jedno.
A naraznik...no comment bohuzial.
A to si este nepovedal tolko peknych veci ked uz ides tlmice menit - prevodovy olej, servoolej, chladiaca zmes, PAG olej v klimakompresore, vysusac mas vymeneny? Sak to je len astma (pripadne si kupis lieky sak co, nedas predsa 400€ za vysusac), termostaty, volnobezky secky ok? Aj na altiku? Sak ta je cez 150€, naco to menit, odtah je lacnejsi...
atp atp atp.
.
Re: Všeobecná diskusia
Pekne napisane ale darmo, tu nevysvetlis. Tu sa setri a autorizak je tu hnoj to s tymi nevyhovujucimi dielami ma vyzulo
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7076
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia
No mne sa mechanik divil ked som dal.900€/rok do fabie . Ale ja proste len daco suchne a hned servis. Ale nie original vzdy kedze mam prevazne zle skusenosti a nerobim s nimi a nevidim do pozadia. Diely sa znazim prvovyrobu.a to co hore snake popisal ja by som zaradom menil a tak radsej auto posuniem a necham tu radost inemu. Ako dobre, odkurim sa o neake prachy berem, ale uz tak ci tak asi len lacnejsie auto budem kupovat(berlingo) a potom uz asi len fabiu, ratam.tak ze dcera uz bude mat 12-13 rokov a nebude s nami chciet travit cas
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Po mnohých internetových názoroch a následne po jednej osobnej skúsenosti s VARTOU v ocovom Fiate musím, bohužiaľ, konštatovať, že ten tvoj terajší akumulátor vydržal až 3.5 roka asi len vďaka údržbe. Zrejme je na tom kus pravdy, že odkedy VARTA, BOSCH a mnohé iné schádzajú z jednej linky v Johnson Controls a na konci výroby sa už len nalepí taká, či onaká nálepka - kvalitatívne išli o poriadny kus dole.zoom napísal: ↑Ne 23. Sep, 2018, 23:14 Dnes mi zdochla baterka v Jeepe.
...cez vikend som robil nejaku udrzbu na aute a aj som nabijal celu noc bateriu.
Teraz tam mam Vartu Silver Dynamic AGM (70Ah, 760A). Vydrzala 3,5 roka. Jazdim velmi casto kratke trasy (<5km) a casto startujem.
Zoberiem asi opat nejaku takuto AGM bateriu, aj ked nemam v aute Start&Stop nezmysel. Z tychto konkretnych modelov by ste zobrali co?
• Silver Dynamic AGM (70Ah, 760A) -- tato bola doteraz v aute, Made in Germany.
• Bosch S5A (70Ah, 760A)
• Exide AGM (70Ah, 760A)
BOSCH z rady Silver už ani náhodou nevydrží šesť ročnú prevádzku v dodávke kuriéra, kedy sa auto naštartovalo, bežalo 10 minút, vyplo sa. Samozrejme, svetlá , interiér, HVAC bežali ďalej, vybavil sa zákazník, opäť štart, 10 minút a cyklovanie opäť...
Za seba jednoznačne odporúčam:
- chytiť zvinovací meter
- pomerať miesto, kde akumulátor v aute má byť
- navštíviť stránku YUASA
- vybrať podľa rozmeru najväčšiu a najsilnejšiu, ktorá ti do auta vlezie, zapamätať si označenie, napríklad YBX5019
- navštíviť stránku topbattery.cz, pretože na Slovensku nevedia, čo za YUASY pýtať
- nájsť si ten daný akumulátor na tejto stránke, akože rozdiel pri uvedenej YBX5019 je, bez poštovného z oboch možností, 182.08€ verzus 132.50€
- objednať, počkať, zaplatiť, osadiť, HOTOVO!
ďalej kamarátove Volvo, kamarátove Audi, kolegov ľudový voz, ocova motorka a mnohé iné. Žiaľ, so žiadnou zatiaľ nemám skúsenosť dlhšiu, ako 4 roky, čo už ale oproti ocovej Varte vo Fiate je aj tak úspech...