Všeobecná diskusia
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
klima v zime... akoze zopina? na chladenie? mi chceš povedať
na kurenie ok..
dajme tomu ak je fakt zima teda pod 0°C
na kurenie ok..
dajme tomu ak je fakt zima teda pod 0°C
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
Ja robim kratke trasy, to ani vykurit nestihnem. Do 1,5 km.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
a susenie vzduchu vies ako funguje s klimou?
___
este treba spomenut vysusac a uz sme doma
___
este treba spomenut vysusac a uz sme doma
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8731
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
Klimu zapinam v zime tiez, kvoli rychlejsiemu odroseniu. Hento som tam dal na skusku, ci to nejak pomoze.
Ona vie aj kusok kurit, netusim ci to ma nejake vyhrevne teliesko. Defakto staci ze z vyduchov ide +2C. Jasne, ze nepojde +40. Aj ked kamosova Mazda 6 vie aj daco take. Ocividne tam je nejaka riadna spirala.
Ona vie aj kusok kurit, netusim ci to ma nejake vyhrevne teliesko. Defakto staci ze z vyduchov ide +2C. Jasne, ze nepojde +40. Aj ked kamosova Mazda 6 vie aj daco take. Ocividne tam je nejaka riadna spirala.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7076
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia
niet nad vyhr celne sklo, co som meral tak zahmlievane rozbije na mraky za cca 15sekund
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
- Shairachaz
- Používateľ
- Príspevky: 1858
- Dátum registrácie: Ut 11. Mar, 2014, 12:04
- Bydlisko: Kráľovský Chlmec
Re: Všeobecná diskusia
Tak predok zdvihnutý o skromných 13-14cm. Ešte zadok nech sa to vyrovná, geometria a konečne sa nemusím voziť Rapidečkou
Hromy Hněvu podřimují na Severu. Podobny dubu, jehož větve jsou plny hnoje, a hnízd nářků, a pláče, snášených na Zemi které spalují Noc i Den a vyvrhují stáda škorpionů a vypouštějí síru smíchanou s Jedem. To jsou Hromy, které jsou okamžitě připraveny rozeřvat se stovkami mohutných Katastrof a statisíců Pohrom, po kterých nezůstane nic a nikdo zde nic nepozná. Jedna skála porodí tisíce, právě když Srdce Člověka dosáhne jeho Myšlenek.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
V novsich autach dokáže klimatizácia aj kúriť, teda fungovať invertne. Je to normálna vec. Princíp klimatizácie, resp. tepelného čerpadla. Žiadnu špirálu nepotrebuje. Každopádne mnoho aút ma aj vykurovacie teleso elektrické (auxiliary heater vo vagu..) avšak predstav si napr. 1000W topne teleso (aby to malo vyznam tak cca aspon tych 1000W). pri tejto zataži môžme počítať od 13,3 po 14V a zhruba 75 až 70Ampérov!shiro napísal: ↑Po 29. Okt, 2018, 08:45 Klimu zapinam v zime tiez, kvoli rychlejsiemu odroseniu. Hento som tam dal na skusku, ci to nejak pomoze.
Ona vie aj kusok kurit, netusim ci to ma nejake vyhrevne teliesko. Defakto staci ze z vyduchov ide +2C. Jasne, ze nepojde +40. Aj ked kamosova Mazda 6 vie aj daco take. Ocividne tam je nejaka riadna spirala.
Pridaj dožhavovanie po štarte dieslu 4valec krát 11A (alebo 16A atď). A si na voľnobehu čiže na toto ti treba aspoň 160A alternátor (na voľnobehu možno dá tých 120A). A to nesmieš pustiť rozmrazovanie okna apod. Alebo ideš chvíľku ráno na "baterku".
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2283
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Všeobecná diskusia
Ktorej takto zaopchadzanie urcite prospieva, hlavne ak je bezurdzbova, alebo super gelova.
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
Re: Všeobecná diskusia
Lenze my uz sme sa xkrat bavili o tom, ze tieto komponenty nepracuju s 12V, ale toto konkretne so 110Vstanomx napísal: ↑Po 29. Okt, 2018, 18:46V novsich autach dokáže klimatizácia aj kúriť, teda fungovať invertne. Je to normálna vec. Princíp klimatizácie, resp. tepelného čerpadla. Žiadnu špirálu nepotrebuje. Každopádne mnoho aút ma aj vykurovacie teleso elektrické (auxiliary heater vo vagu..) avšak predstav si napr. 1000W topne teleso (aby to malo vyznam tak cca aspon tych 1000W). pri tejto zataži môžme počítať od 13,3 po 14V a zhruba 75 až 70Ampérov!shiro napísal: ↑Po 29. Okt, 2018, 08:45 Klimu zapinam v zime tiez, kvoli rychlejsiemu odroseniu. Hento som tam dal na skusku, ci to nejak pomoze.
Ona vie aj kusok kurit, netusim ci to ma nejake vyhrevne teliesko. Defakto staci ze z vyduchov ide +2C. Jasne, ze nepojde +40. Aj ked kamosova Mazda 6 vie aj daco take. Ocividne tam je nejaka riadna spirala.
Pridaj dožhavovanie po štarte dieslu 4valec krát 11A (alebo 16A atď). A si na voľnobehu čiže na toto ti treba aspoň 160A alternátor (na voľnobehu možno dá tých 120A). A to nesmieš pustiť rozmrazovanie okna apod. Alebo ideš chvíľku ráno na "baterku".
PS: A nie, ziadna klima v aute kurit nedokaze, treba na to totiz spatny ventil a robustnejsie vedenia, navyse to nevyhovuje normam. Spravit sa to iste da, ale fabricky to nema nikto.
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7076
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia
No ja rano sadnem do karoqa a zapinam vyhrev sedadiel vpredu vzadu, vyhrev celneho,volantu a je mi na lavom chlpu na salame ci to baterka zvlada.ale sockujem pri gumach no.kupil som goodride608sw ci co. 215/55r17. Len plaste/gumy.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
Re: Všeobecná diskusia
dobre, lenze tych 110V spochadza z boost convertera, do ktoreho aj tak tecie 12V a 75A...
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2283
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Všeobecná diskusia
Preto prave niektory instaluju webasto. Zapnes 15 min pred odchodom a mas poriesene Ani skrabat nemusis
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
Re: Všeobecná diskusia
Podla vasej logiky by som s 1000W vyhrevom celneho skla ani nenastartoval , pisalo sa o tom X stran dozadu, ako je robeny ten obvod.
Neviem o akom "boost converteri" hovoris, ale je tam normalny trafo obvod, ziadny boost converter, ale regulovana impedancia jednotlivych obvodov
" The electrical resistance of the metal film in the heated windscreen -Z2 is approx. 1.9ohm. To deliver the maximum possible heating power of approx. 1000W to the windscreen, a voltage greater than the vehicle voltage is required. The heated windscreen control unit -J505 converts the vehicle voltage into a variable voltage of between 25 and 48V, depending on the vehicle voltage.
J To prevent the vehicle electrical system from being overloaded, the -J505 regulates the heating power of the heated windscreen. At a vehicle voltage of 12.70 V it is approx. 200W and is regulated infinitely up to 1000W at 13.10V. To prevent the vehicle voltage from collapsing when the windscreen heating is switched on, the -J505 permits a rise in the delivered output of a maximum of 200W per second.
J During activation of the windscreen heating the voltage at the fresh air blower -V2 is limited by the operating and display unit -J255 (to approx. 4V in Auto mode and to approx. 7V in Defrost mode).
J To prevent the heated windscreen -Z2 from being activated in the event of a short or open circuit, the control unit -J505 interrogates the resistance of the heated windscreen.
If the measured resistance is below approx. 1.5 W (short) or above approx. 2.5 W (open circuit or contact resistance) the -J505 does not switch the heating on, or shuts it off if it is already on.
J To prevent amplification of damage to the heated windscreen -Z2 (cracks or stone chips) as a result of overheating at the damage points concerned, the heated windscreen control unit -J505 either shuts down or does not switch on in the first place."
Neviem o akom "boost converteri" hovoris, ale je tam normalny trafo obvod, ziadny boost converter, ale regulovana impedancia jednotlivych obvodov
Vy to berete moc analogovo chlapci, ze ma nieco 1000W neznamena ze to na tych 1000W aj pojde, moje celne zatial viac ako 150W nedalo, nebolo treba, nezijem na antarktide. Z35 element (vyhrevne teleso) tzv. obvod PTC si malokedy vezme plnych 500W, a aj vtedy papa max 47ALoad on the alternator -C- received from the data bus system (energy balance from -500 to +500 W).
J The load on the alternator -C- is calculated by the -data bus diagnostic interface -J533-. If the vehicle electrical system is overloaded, the data bus diagnostic interface -J533- sends the request to shut off consumers.
.