Všeobecná diskusia
Re: Všeobecná diskusia
takto, je tam nejaky zdroj z ktoreho by sa tam nejak dostalo 110V? teda 110V baterka, alebo 110V alternator? neni
to znamena ze tych 110V stale pochadza z 12V, nijak to neznizuje zatazenie baterie ani alternatora...
to znamena ze tych 110V stale pochadza z 12V, nijak to neznizuje zatazenie baterie ani alternatora...
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: Všeobecná diskusia
VAG aj v najzakladnejsich modeloch ma vyhrevne spiraly vo vyduchoch ktore ti fukaju do ksichtu. neviem sice preco zrovna tam, ja ich mam vzdy uzavrete a vobec nechapem preco by niekto chcel cez ne fukat vzduch
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
jezisi SKiLEX ved si precitaj text co postol snake je to tam uplne ze presne vysvetlene .. vies pri akom napati sa zapaluju niektore bixenony? aj 30kV, vsetko je riadene a regulovane tak, aby to fungovalo predsa(nechcem to tu dopodrobna rozoberat, na pochopenie treba urcity level vzdelania a znalosti elektroniky/elektrotechniky/fyziky). Nemajte vyrobcov vo vsetkom za totalnych idiotov
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7075
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia
niekto v ke, co by mi pozical na 8hod teraz xbox/ps4?
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8731
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
Pokial sa bavime o baterke, tak by to malo byt navrhnute tak, aby alternator zvladal dobijat bateriu aj pri vsetkych moznych zapnutych spotrebicoch naraz. Inac by sa slo s energiou "do minusu" a casom by sa baterka vymlatila.
Tiez som tomu pri kamosovom aute neveril, kym mi to neukazal. Mazda 6, rocnik tusim 2006, 2.0 diesel, vybava myslim executive (od vyroby subak v kufri (vlozeny v rezerve), kozene sedacky, atd.). Rano prideme, vonku -5, auto komplet zamrznute. Oskrabeme okna, nastartuje, zapne klimu aby lepsie odrosilo. Prejdeme mozno ani nie kilometer po sidlisku, a uz ide z toho teply vzduch. Co mi vravel, tak tam nema ani ziadne webasto.
Fakt jedine, co mi napada je nejaka spirala v ceste vzduchu fukaneho do kabiny. Kedze tak skoro po nastartovani este nic v aute nieje tak horuce, aby to vedelo kurit. A u diesla duplom. Alebo daco ine, co nepoznam.
Tiez som tomu pri kamosovom aute neveril, kym mi to neukazal. Mazda 6, rocnik tusim 2006, 2.0 diesel, vybava myslim executive (od vyroby subak v kufri (vlozeny v rezerve), kozene sedacky, atd.). Rano prideme, vonku -5, auto komplet zamrznute. Oskrabeme okna, nastartuje, zapne klimu aby lepsie odrosilo. Prejdeme mozno ani nie kilometer po sidlisku, a uz ide z toho teply vzduch. Co mi vravel, tak tam nema ani ziadne webasto.
Fakt jedine, co mi napada je nejaka spirala v ceste vzduchu fukaneho do kabiny. Kedze tak skoro po nastartovani este nic v aute nieje tak horuce, aby to vedelo kurit. A u diesla duplom. Alebo daco ine, co nepoznam.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
ked sme pri tom, boost converter je typ meniča ktorý "násobi"/"zväčšuje" napätie inak nazývaný step-up converter..cize z 13-14 ti spravi prakticky ake chces napatie ... opak step-downu ktory z 12V spravi hocico pod tym napatim ... cize ten step-up je ten trafo obvod ktory spominas, a tam si mozes dle libosti a konstrukcie daneho menica menit vystupne napatie, obmedzovat vystupny prud atd.
ad Skilllllex , ano ide tam stale ten isty prud (dokonca viac, kvoli ucinnosti ) ale s regulovanim vystupneho napatia, predsa regulujes cely vykon, a ako uz bolo pisane nikdy to nejde na plny vykon. A hlavne preco sa to tak robi je lebo sa to da lahsie regulovat, kratsia trasa kablov, a hlavne nove auta uz maju 48V system (ako ktore zejo)
PS: boze, Vas tie vyhrevne telesa stale tak fascinuju ? vsak to je uz stara znama vec od neviem kolkateho roku
ad Skilllllex , ano ide tam stale ten isty prud (dokonca viac, kvoli ucinnosti ) ale s regulovanim vystupneho napatia, predsa regulujes cely vykon, a ako uz bolo pisane nikdy to nejde na plny vykon. A hlavne preco sa to tak robi je lebo sa to da lahsie regulovat, kratsia trasa kablov, a hlavne nove auta uz maju 48V system (ako ktore zejo)
PS: boze, Vas tie vyhrevne telesa stale tak fascinuju ? vsak to je uz stara znama vec od neviem kolkateho roku
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
regulovať sa dá aj inak ako meničom (určite nie trafom teda ), ide stale o vysoke prudy, keďže bežné auto nemá vyššie palubné ani sekundárny zdroj napäťia, tak tých 110V je dobrých len na to aby mohli ísť k topčiu tenšie káble, na nič iné
inak ja som bol v tom ze v okte2 dokaze ist klima aj opacne... ale je fakt ze to nemam overene
___
inak preto nechapem tomu suseniu klimou v zimnom obdobi, lebo mne nezopne pod 5°C kompresor (ja mam stare auto s elmag spojkou)
inak ja som bol v tom ze v okte2 dokaze ist klima aj opacne... ale je fakt ze to nemam overene
___
inak preto nechapem tomu suseniu klimou v zimnom obdobi, lebo mne nezopne pod 5°C kompresor (ja mam stare auto s elmag spojkou)
Re: Všeobecná diskusia
ved dobre, ja tomu rozumiem, len snake to odporezentoval akoze ved to funguje na 110V a 500W, cize to alternator/baterku zatazuje len 4,5A a nie 40Broslowski napísal: ↑Ut 30. Okt, 2018, 01:16 jezisi SKiLEX ved si precitaj text co postol snake je to tam uplne ze presne vysvetlene .. vies pri akom napati sa zapaluju niektore bixenony? aj 30kV, vsetko je riadene a regulovane tak, aby to fungovalo predsa(nechcem to tu dopodrobna rozoberat, na pochopenie treba urcity level vzdelania a znalosti elektroniky/elektrotechniky/fyziky). Nemajte vyrobcov vo vsetkom za totalnych idiotov
Re: Všeobecná diskusia
Opat to ty beres moc analogovo, pritom su to digitalne obvody povacsinou. Ja mam naozaj lepsie veci na praci nez sa tu s tebou "hadat". Nic to nemeni na fakte, ze aj ked je to 500W ohrievac 500W z neho nikdy nepojde, takze z neho nepojde ani 100A ci kolko ste to ratali.
Nova Q7 ma 48V altik, moja A8 ma 190A altik, nova D5 250A, dokonca na mojej mozem mat v pohode pustene vsetky vyhrevy vratane elektroniky a auto to potiahne.
50A je naozaj prd pre moderne auto. Akumulator je naozaj iba na start, preto tie altiky (po novom generatory zapalovania - nerobim si prdel) su chladene vodou a dimenzovane jak su dimenzovane. Miesto vypoctov by si lepsie urobil keby si si nastudoval dake SSPcka, co ti podstatne zvysi povedomie o modernych technologiach aut, a preco napr neni nutne nove ACC kalibrovat, ako funguju Matrixy, ako funguje novy laser vpredu a pod. To bude mat vacsi osoh nez robit 500W / 12 = 41,67A.
A nie, ja som nic tak neprezentoval , kedze ako vravim uz sme sa na tuto temu bavili Xkrat.
PS: A je tam trafo ci sa to niekomu zda chore alebo nie, a to trafo pred rokom zistili ze "hori", preto su na PTC obvod teraz zvolavacky v B8
.
Re: Všeobecná diskusia
tip na vyssie auto s automatom? pre dochodcu... idealne nieco okolo 15k€
na vybave nemyslim ze nejak zalezi, bude to upgrade zo skody 105
na vybave nemyslim ze nejak zalezi, bude to upgrade zo skody 105
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia
do ignisu davaju aj automat?
ak hej veru idealne aj ked za 15 uz aj neico vacsie sa da.
ak hej veru idealne aj ked za 15 uz aj neico vacsie sa da.
Re: Všeobecná diskusia
Na webe ho nemajú v cenníku s automatom, rovnako ani Duster čo som tak pozeral.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
Cisto nahodou nema niekto i30 2017/2018? Nefunguje mi FCW a samozrejme sa teraz dotahovat so servisom, ktory tvrdi ze to ma fungovat az tesne pred narazom bude na dlho...takze by som rad nasiel niekoho kto ma tento proces za sebou
Spoiler: ukázať