Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5829
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SKiLEX »

takto, je tam nejaky zdroj z ktoreho by sa tam nejak dostalo 110V? teda 110V baterka, alebo 110V alternator? neni

to znamena ze tych 110V stale pochadza z 12V, nijak to neznizuje zatazenie baterie ani alternatora...
Používateľov profilový obrázok
molnart
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6993
Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
Bydlisko: Bratislava/Samorin

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa molnart »

VAG aj v najzakladnejsich modeloch ma vyhrevne spiraly vo vyduchoch ktore ti fukaju do ksichtu. neviem sice preco zrovna tam, ja ich mam vzdy uzavrete a vobec nechapem preco by niekto chcel cez ne fukat vzduch
Spoiler: ukázať
PC: CPU: Intel Core i5 12600K with Silentium Fortis 5 ARGB MB: MSI Tomahawk Z690 DDR4 RAM: 2x 16GB G.Skill Ripjaws V 4400-19 DDR4 GPU: GigaByte Eagle GeForce RTX 3060 Ti OC HDD: Samsung 970 1GB GB PSU: Corsair RMx (2018) 650W Case: Fractal Meshify 2 Compact Monitor: Philips 272B7QPJEB OS: Win 11 64-bit
Notebook: HP EliteBook 840 G6 Core i5 8265U, 16 GB RAM, 512 GB SSD
Server: HP Microserver Gen8 Xeon E3-1265Lv2, 16GB ECC DDR3 OS: PVE + OMV + OPNsense
Phone: Samsung Galaxy A52s
Tablet: iPad Pro 11 (2018)
ANONYM_a7

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

jezisi SKiLEX ved si precitaj text co postol snake je to tam uplne ze presne vysvetlene .. vies pri akom napati sa zapaluju niektore bixenony? aj 30kV, vsetko je riadene a regulovane tak, aby to fungovalo predsa(nechcem to tu dopodrobna rozoberat, na pochopenie treba urcity level vzdelania a znalosti elektroniky/elektrotechniky/fyziky). Nemajte vyrobcov vo vsetkom za totalnych idiotov ;)
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7075
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stefan222 »

niekto v ke, co by mi pozical na 8hod teraz xbox/ps4?
hry- ps5
doma-HP probook
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5237
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Chris »

co to ma spolocne s autami ? :)
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8731
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa shiro »

Pokial sa bavime o baterke, tak by to malo byt navrhnute tak, aby alternator zvladal dobijat bateriu aj pri vsetkych moznych zapnutych spotrebicoch naraz. Inac by sa slo s energiou "do minusu" a casom by sa baterka vymlatila.

Tiez som tomu pri kamosovom aute neveril, kym mi to neukazal. Mazda 6, rocnik tusim 2006, 2.0 diesel, vybava myslim executive (od vyroby subak v kufri (vlozeny v rezerve), kozene sedacky, atd.). Rano prideme, vonku -5, auto komplet zamrznute. Oskrabeme okna, nastartuje, zapne klimu aby lepsie odrosilo. Prejdeme mozno ani nie kilometer po sidlisku, a uz ide z toho teply vzduch. Co mi vravel, tak tam nema ani ziadne webasto.
Fakt jedine, co mi napada je nejaka spirala v ceste vzduchu fukaneho do kabiny. Kedze tak skoro po nastartovani este nic v aute nieje tak horuce, aby to vedelo kurit. A u diesla duplom. Alebo daco ine, co nepoznam.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa shajek »

ked sme pri tom, boost converter je typ meniča ktorý "násobi"/"zväčšuje" napätie inak nazývaný step-up converter..cize z 13-14 ti spravi prakticky ake chces napatie ... opak step-downu ktory z 12V spravi hocico pod tym napatim ... cize ten step-up je ten trafo obvod ktory spominas, a tam si mozes dle libosti a konstrukcie daneho menica menit vystupne napatie, obmedzovat vystupny prud atd.

ad Skilllllex , ano ide tam stale ten isty prud (dokonca viac, kvoli ucinnosti ;) ) ale s regulovanim vystupneho napatia, predsa regulujes cely vykon, a ako uz bolo pisane nikdy to nejde na plny vykon. A hlavne preco sa to tak robi je lebo sa to da lahsie regulovat, kratsia trasa kablov, a hlavne nove auta uz maju 48V system (ako ktore zejo)

PS: boze, Vas tie vyhrevne telesa stale tak fascinuju ? vsak to je uz stara znama vec od neviem kolkateho roku
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3457
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stanomx »

regulovať sa dá aj inak ako meničom (určite nie trafom teda :D), ide stale o vysoke prudy, keďže bežné auto nemá vyššie palubné ani sekundárny zdroj napäťia, tak tých 110V je dobrých len na to aby mohli ísť k topčiu tenšie káble, na nič iné
inak ja som bol v tom ze v okte2 dokaze ist klima aj opacne... ale je fakt ze to nemam overene
___
inak preto nechapem tomu suseniu klimou v zimnom obdobi, lebo mne nezopne pod 5°C kompresor (ja mam stare auto s elmag spojkou)
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5829
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Broslowski napísal: Ut 30. Okt, 2018, 01:16 jezisi SKiLEX ved si precitaj text co postol snake je to tam uplne ze presne vysvetlene .. vies pri akom napati sa zapaluju niektore bixenony? aj 30kV, vsetko je riadene a regulovane tak, aby to fungovalo predsa(nechcem to tu dopodrobna rozoberat, na pochopenie treba urcity level vzdelania a znalosti elektroniky/elektrotechniky/fyziky). Nemajte vyrobcov vo vsetkom za totalnych idiotov ;)
ved dobre, ja tomu rozumiem, len snake to odporezentoval akoze ved to funguje na 110V a 500W, cize to alternator/baterku zatazuje len 4,5A a nie 40
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

SKiLEX napísal: Po 29. Okt, 2018, 22:11 takto, je tam nejaky zdroj z ktoreho by sa tam nejak dostalo 110V? teda 110V baterka, alebo 110V alternator? neni

to znamena ze tych 110V stale pochadza z 12V, nijak to neznizuje zatazenie baterie ani alternatora...
Opat to ty beres moc analogovo, pritom su to digitalne obvody povacsinou. Ja mam naozaj lepsie veci na praci nez sa tu s tebou "hadat". Nic to nemeni na fakte, ze aj ked je to 500W ohrievac 500W z neho nikdy nepojde, takze z neho nepojde ani 100A ci kolko ste to ratali.

Nova Q7 ma 48V altik, moja A8 ma 190A altik, nova D5 250A, dokonca na mojej mozem mat v pohode pustene vsetky vyhrevy vratane elektroniky a auto to potiahne.

50A je naozaj prd pre moderne auto. Akumulator je naozaj iba na start, preto tie altiky (po novom generatory zapalovania - nerobim si prdel) su chladene vodou a dimenzovane jak su dimenzovane. Miesto vypoctov by si lepsie urobil keby si si nastudoval dake SSPcka, co ti podstatne zvysi povedomie o modernych technologiach aut, a preco napr neni nutne nove ACC kalibrovat, ako funguju Matrixy, ako funguje novy laser vpredu a pod. To bude mat vacsi osoh nez robit 500W / 12 = 41,67A.

A nie, ja som nic tak neprezentoval :), kedze ako vravim uz sme sa na tuto temu bavili Xkrat.

PS: A je tam trafo :) ci sa to niekomu zda chore alebo nie, a to trafo pred rokom zistili ze "hori", preto su na PTC obvod teraz zvolavacky v B8





.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5829
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa SKiLEX »

tip na vyssie auto s automatom? pre dochodcu... idealne nieco okolo 15k€

na vybave nemyslim ze nejak zalezi, bude to upgrade zo skody 105 :)
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7075
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa stefan222 »

Suzuki ignis
hry- ps5
doma-HP probook
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5857
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Jednoduska »

do ignisu davaju aj automat?

ak hej veru idealne :) aj ked za 15 uz aj neico vacsie sa da.
Používateľov profilový obrázok
wingo
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 6146
Dátum registrácie: St 01. Sep, 2010, 20:36
Bydlisko: Podbrezová

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa wingo »

Na webe ho nemajú v cenníku s automatom, rovnako ani Duster čo som tak pozeral.
Spoiler: ukázať
STEAM: http://steamcommunity.com/id/X-w1n9/

PC1:
Ryzen 5 7600X, Noctua NH-D14+Arctic P14 PWM PST, Gigabyte B650M Gaming X AX, 32GB DDR5 Kingston Fury Renegade RGB @ 6000/28/37/37/30, Gigabyte AORUS RX 6800XT Master 16GB, SSD Kingston Fury Renegade 1TB, Adata XPG Core Reactor 650W, BeQuiet Pure Base 500DX + 3x Arctic P14 PWM PST, LG 42OLEDC21, Gamdias Hermes P3 Brown, Logitech G400, Hifiman HE-4XX + Topping NX4DSD

PC2:
Ryzen 5 5600X, ASUS TUF Gaming B550M-PLUS WiFi, 32GB DDR4 Kingston Predator@3600/16/19/21/36, Sapphire Pulse RX6600 8GB, Toshiba XG3 1TB M.2 NVMe, Seasonic Platinum SS-660XP2, Riotoro Morpheus, ASUS VG279Q, Marvo K605, Rapture ASPIS, Superlux HD-330 + Brainwavz Sheepskin earpads, Edifier WN820NB Plus
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa hawkeye »

Cisto nahodou nema niekto i30 2017/2018? Nefunguje mi FCW a samozrejme sa teraz dotahovat so servisom, ktory tvrdi ze to ma fungovat az tesne pred narazom bude na dlho...takze by som rad nasiel niekoho kto ma tento proces za sebou :)
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"