Všeobecná diskusia
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5238
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
tak aj tie prve 1.2 TSi mali zivotnost okolo 120-150k a nikto to neriesil
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Motor ma zrat olej (dobre ne 1L na 1000km).
5L oleja stoji cca 20€ proste no...(ok v kammenej predajni 30..35 to je fuk) nevem ja teda nekupujem ziadny zavodny olej, ani nic zbytocne predrazene.
Popravde keby som vedel ze kupim za 40€ o 20% lepsi olej tak to urobim, ale zial to tak nieje
Drzim sa normy a ahoj. Zo zasady menim do 10tisic km lebo to proste stoji tych 20€ tak co tam.
Vlastne ak sme uz pri tom urcite je lepsie kupit olej co plni normu na 101% a stoji 20€ a vymenit po napr. 6 tis.km ako kupit olej co ma o trochu lepsie vlastnosti a stoji dvojnasobok a menit po 12tis.km
Bezny spotrebitel sa moze akurat byt do prs ze kupuje olej za 10€/L, ale preco konkretne tak to uz moc nevie.
PD ktore je citlivé na olej jazdi na Valvoline ALL Climate 5w40 (505.01) za 20€/5L už 160tis.km bez problému krátke trasy (pred tým bol ten olej lepší acea a3/b4). Tak asi je to ok. Kompresie 31-34bar. na budíku 250tisic. Turbo prežilo take veci, že nechapem ako je stále bez vôle atď...
To že niekto jazdí na 30tkm interval chápem tiež, ale mne to proste nedá a môžem si to dovoliť vymeniť v nedelu za pol hodku na zdviži plus si sam pozrem očkom, pajsrom, rúčkou čo a ako zospodu. V nedelu cez ktorú nerobím nič ine okrem tohto. Ani original olej nestoji nejake ťažke prachy tak nevem, že čo no.
Ako car enthusiast by som sa netvaril, ze aky je problem dolievat do sportoveho auta olej, prípadne do benzínu. Auto je to fajn ale ten motor proste nie. Ja som zase v extréme trochu lebo mne by sa v tom páčil dízel asi najviac. A to je pre väčšinu ľudí ešte väčší WTF. Ale okrem V8 Hemi ma nenadchýna toho veľa v benzíne.
5L oleja stoji cca 20€ proste no...(ok v kammenej predajni 30..35 to je fuk) nevem ja teda nekupujem ziadny zavodny olej, ani nic zbytocne predrazene.
Popravde keby som vedel ze kupim za 40€ o 20% lepsi olej tak to urobim, ale zial to tak nieje
Drzim sa normy a ahoj. Zo zasady menim do 10tisic km lebo to proste stoji tych 20€ tak co tam.
Vlastne ak sme uz pri tom urcite je lepsie kupit olej co plni normu na 101% a stoji 20€ a vymenit po napr. 6 tis.km ako kupit olej co ma o trochu lepsie vlastnosti a stoji dvojnasobok a menit po 12tis.km
Bezny spotrebitel sa moze akurat byt do prs ze kupuje olej za 10€/L, ale preco konkretne tak to uz moc nevie.
PD ktore je citlivé na olej jazdi na Valvoline ALL Climate 5w40 (505.01) za 20€/5L už 160tis.km bez problému krátke trasy (pred tým bol ten olej lepší acea a3/b4). Tak asi je to ok. Kompresie 31-34bar. na budíku 250tisic. Turbo prežilo take veci, že nechapem ako je stále bez vôle atď...
To že niekto jazdí na 30tkm interval chápem tiež, ale mne to proste nedá a môžem si to dovoliť vymeniť v nedelu za pol hodku na zdviži plus si sam pozrem očkom, pajsrom, rúčkou čo a ako zospodu. V nedelu cez ktorú nerobím nič ine okrem tohto. Ani original olej nestoji nejake ťažke prachy tak nevem, že čo no.
Ako car enthusiast by som sa netvaril, ze aky je problem dolievat do sportoveho auta olej, prípadne do benzínu. Auto je to fajn ale ten motor proste nie. Ja som zase v extréme trochu lebo mne by sa v tom páčil dízel asi najviac. A to je pre väčšinu ľudí ešte väčší WTF. Ale okrem V8 Hemi ma nenadchýna toho veľa v benzíne.
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5238
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
uz si kupil VAN/Combi ?Jednoduska napísal: ↑Pi 08. Feb, 2019, 14:40 joj, krasa. raz pride cas mat vikendove autick oa rx-8 je horuci kandidat. popripade este rx-7. ale najrpv musi manzelka porodit, potom splatim spotrebak, potom hypo, potom pozemok, postavim dva domy a bude!
Takze podla mna rx-8 na dochodok, akurat
Inak ak by ste niekedy mali odvahu dat mi pojazdit a vytocit to ku 9k rpm tak by ste ma potesili ako vie maloktory chlap (a len zena viac)
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Re: Všeobecná diskusia
Ehm, nie nemali
Norma je ti na dve veci (ako bolo zistene u Shell AVL 5W30), proste olej je o kombinacii Olej+Motor, dieslove 2.0 TDI s normou 507 bude uplne inak degradovat olej nez 3.0 TDI, rovnako ako v pripade 1.2 HTP, tam je uplne jedno aky olej das, tepelnym namahanim (a zlou konstrukciou motora) je v hajzli za 5k, ci je to daka esterova sranda alebo synteza z tier 3. Na tomto sa pekne osrali aj v renaulte ked s elfom zacali vymyslat longlife 30k, vydali par aut, zistili ze im to kape, a pri dalsej generacii to vyriesili dvojnasobnou naplnou oleja (napr Renaul Laguna 2.0 DCi - 8L oleja - naprotivok moje 3.0 TDI - 8,2L oleja - tak teraz si vyber).stanomx napísal: ↑So 09. Feb, 2019, 20:28 Drzim sa normy a ahoj. Zo zasady menim do 10tisic km lebo to proste stoji tych 20€ tak co tam.
Vlastne ak sme uz pri tom urcite je lepsie kupit olej co plni normu na 101% a stoji 20€ a vymenit po napr. 6 tis.km ako kupit olej co ma o trochu lepsie vlastnosti a stoji dvojnasobok a menit po 12tis.km
PS: bit, nie byt
Ja konkretne lejem Motul 507, cena je presne tych 10€/L, naprotivok tomu mam Castrol za 33 za 4L, to kde kupujete chlapci 5L bandasku za 20€? Nie sud, bandasku. pretoze v tej kategorii vidim dake totaly a nejake pochybne Shelly.
Ja poznam PD ktore jazdilo na Castrol 50501 cca 660k, a tiez je bez problemov, porovnavanie pipikov ze kto najazdil kolko dajme teraz bokom, lebo to je naozaj posledny vysledok nejakeho oleja.
To mame trosicku rozdielne vnimanie "sportoveho" auta, RX8 nie je sport ani omylom (dokonca okolo neho ani nechodilo), Megane RS by mohol byt povazovany za sportove auto, nie RX8.
Ano, moze, ale 0,4L na 5000 ako tu bolo spominane je cca 1,5L na 15K (ked ratame s tym ze zranie oleja sa ku koncu obdobia zvysi), to neni normalna spotreba oleja ani omylom ked si to preratam na podobny objem konvenceho motora v podobnom objeme. Vsak keby som to porovnal s 1.8TFSI/TSI ktore ma 4,5L, tak 33% olejovej naplne by bolo fuc pri 15K (co je este normalny interval), Longlife by toto ani nevydrzalo
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Dnes je problém, že si málokto kontroluje olejovú náplň počaš intervalu. (koncern zahlási na prístrojovke)
Ja nevidím problém v 1,5L oleja za 15tkm, problém to je pre ľudí ktorých takéto veci nezaujímajú (čo je väčšina ľudí) a tu sa dostávame ku klasickému - ja chcem používať auto a nezujíma ma čo a ako. Lebo na to je servis.
Presne toto nefunguje, nikdy a nikde. Proste nekompetencia, demokracia, neviem.
Totálna utópia je, že servis nevie čo a ako. Spotrebiteľ si môže akurát tak študovať datasheety celého auta.
Tak to isté pri olejoch odkiaľ má bežný človek vedieť aká je najlepšia olejová náplň? dnes je všetko low a mid saps (nizsie tbn), vekovo serióznejšie auto má ajtak dpf čiže čo do frasa za nenormálne kvalitný olej vybrať a podĺa čoho ? iba ceny ? lebo ja osobne sa necitím nato že nakúpim 10 olejov od 10 dodávateľov (mimochodom ktoré sa medziročne ajtak budú líšiť) a pošlem ich na analýzu
z hľadiska 1,8tfsi čo má 4,5L
ale v manuáli máš tých 1000km/L ... čiže 1,5L na 15tkm je ešte úplne super, akurát ja si myslím, že olejovej náplne tam mohlo byť jednoducho viac
keď sme pri extrémoch superb/passat 1,9tdi má túšim 4? 3,5? litra olej
Koniec koncov, viac valcov, viac paliva sa do oleja dostane - častejšia výmena a väčšia náplň.
Oleje majú fungovať pod známkou VW normy. Robí si to VW nie? Tak čo ja mam ďalej riešiť?
Okrajovo je z ich strany super schvaľovanie novšej normy na starý motor, ktorý nato nieje stavaný. (a prečo je vlastne 505.01 už len ACEA C3?)
Na konkrétny motor sa určite nájde ideálny olej, ale kto a ako ho má dohľadať? Pravdebodobne mimo normy aj tak.
___
EDIT:
inak ja som sa nebavil o tom kto viac km najazdil, ja som písal na svojom aute som najazdil na oleji za 20€ tolko....
nežijem v aute a ani nechcem a mám dosť premávky z času ktorý v aute stráviť musím
Ja nevidím problém v 1,5L oleja za 15tkm, problém to je pre ľudí ktorých takéto veci nezaujímajú (čo je väčšina ľudí) a tu sa dostávame ku klasickému - ja chcem používať auto a nezujíma ma čo a ako. Lebo na to je servis.
Presne toto nefunguje, nikdy a nikde. Proste nekompetencia, demokracia, neviem.
Totálna utópia je, že servis nevie čo a ako. Spotrebiteľ si môže akurát tak študovať datasheety celého auta.
Tak to isté pri olejoch odkiaľ má bežný človek vedieť aká je najlepšia olejová náplň? dnes je všetko low a mid saps (nizsie tbn), vekovo serióznejšie auto má ajtak dpf čiže čo do frasa za nenormálne kvalitný olej vybrať a podĺa čoho ? iba ceny ? lebo ja osobne sa necitím nato že nakúpim 10 olejov od 10 dodávateľov (mimochodom ktoré sa medziročne ajtak budú líšiť) a pošlem ich na analýzu
z hľadiska 1,8tfsi čo má 4,5L
ale v manuáli máš tých 1000km/L ... čiže 1,5L na 15tkm je ešte úplne super, akurát ja si myslím, že olejovej náplne tam mohlo byť jednoducho viac
keď sme pri extrémoch superb/passat 1,9tdi má túšim 4? 3,5? litra olej
Koniec koncov, viac valcov, viac paliva sa do oleja dostane - častejšia výmena a väčšia náplň.
Oleje majú fungovať pod známkou VW normy. Robí si to VW nie? Tak čo ja mam ďalej riešiť?
Okrajovo je z ich strany super schvaľovanie novšej normy na starý motor, ktorý nato nieje stavaný. (a prečo je vlastne 505.01 už len ACEA C3?)
Na konkrétny motor sa určite nájde ideálny olej, ale kto a ako ho má dohľadať? Pravdebodobne mimo normy aj tak.
___
EDIT:
inak ja som sa nebavil o tom kto viac km najazdil, ja som písal na svojom aute som najazdil na oleji za 20€ tolko....
nežijem v aute a ani nechcem a mám dosť premávky z času ktorý v aute stráviť musím
Re: Všeobecná diskusia
S tymto nemozem suhlasit. RX8 tie zbesile hatche sice neda na rovinke ale v zakrutach by si sa divil co RXa robi zo samosvorom. Je pekne mat turbo na benzine, jazdi to perfektne o tom ziadna. Lenze atmosfera ma svoje čaro a wankel je svätý grál. Možes si hovoriť čo chceš ma svoje nevýhody ale už s princípu je to športový motor v športovom aute, nie tak športovom ako bola RX7 a tam už by aj tie hatche zaplakali.
RX8 ma zo série cele pohoné ustrojenstvo uspôsobené na okruh, proste to vydrží, či už brzdy alebo seriové chladiče oleja (aj keď ich nepotrebuje lebo olej sa nemá z princípu mazania wanklu ako veľmi veľa zohriať, napr. ako pri turbo motoroch).
Rozdiel v životnosti je hlavne v tom že wankel prežije dlhšie v točkách, inak napísané zober porovnatelne výkoný motor s obdobným objemom a jazdi s ním ako s wanklom ver že nevydrží tak dlho ako on. Ten motor miluje otáčky a je na ne stavaný, na druhú stranu je jedno či na tom pojdeš ako s kraslicami alebo tomu budeš nakladať životnosť tomu neskrátiš ani nepredĺžiš, to isté je vidieť na spotrebe. Rozdiel medzi eko režimom a palbou je 2-3l. Čo pri spotrebe 11l+/100km je už zanedbatelné.
Jediné čo ti skráti životnosť je keď sa nebudeš o ten motor starať a nedopraješ mu ohriatie a pravidelnú výmenu oleja.
A spotreba oleja zasa s tebou nemôžem súhlasiť normalný motor spotrebováva olej cez krúžky samovoľne, wankel musi byť mazaný v komore a toto je zabezpečené zvlášť vstrekovacím čerpadlom oleja, čiže principiálne (schválne) ten olej vstrekuje do komore a pálim ho, preto lebo jednoducho musím.
Ten motor nieje "zlý" sú iba zlý majitelia ktorý si neprečítali jeho špecifikum a nestarajú sa ako majú. Nikto ich predsa nenútil kupovať to auto s tým motorom a ten kto vie o čo ide, vie sa starať bude nadmieru spokojný lebo ten motor robí radosť, zvuk, dynamika, lahkosť s akou sa vytáča, nepochopíš keď na tom nebudeš jazdiť.
Na záver napíšem na svete je nespočet modelov, kombinácii aut a pohonov tak aby si každý vybral čo mu vyhovuje, mne vyhovuje mať nenažraný wankel v absolutne nepraktickom auto lebo je to druhé aute pre radosť a to splňuje na 1000%.
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4773
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia
No nie som taky bohaty aby som si mohol kupit RX8 ... Som v pozicii, ze by som to auto mohol jazdit daily alebo akykolvek iny 2 seater... RX8 je mozno lacna ale treba ti k tomu proste druhe auto, ci chces ci nie. Pretesnenie motora za 2K sral pes ale, ze si bez auta, nestartuje, lejes tam oleja, spotreba na dialnici kolko 13-15l? ...a kvoli comu? 140kW, ci 170? ... proste nepouzitelne ako jedine auto.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
- Andre
- TV & Audio expert
- Príspevky: 11569
- Dátum registrácie: St 09. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia
dnes som cistil kozu s http://www.chemicalguys-shop.sk/spi-208 ... ch=leather + http://www.chemicalguys-shop.sk/workhor ... =workhorse
pred a po:
potom siel na to este http://www.chemicalguys-shop.sk/spi-401 ... ch=leather
pred a po:
potom siel na to este http://www.chemicalguys-shop.sk/spi-401 ... ch=leather
5600X | Fera 5 | STRIX B550-F | 16GB DDR4 | RTX 4070 SUPER | Seasonic Focus Plus 650 Gold | NZXT S340 Elite
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
Re: Všeobecná diskusia
Pravda ako jedine auto nie, to by ta zozralo. Ja mam tiez daily diesel. Na dialnici to bude mat prave lepsiu spotrebu ako v meste pri 130 by si sa vedel dostat pod 10 jemne. Ale kazdopadne suhlasim ako jedine auto cisty nezmysel.scream napísal: ↑Ne 10. Feb, 2019, 10:43 No nie som taky bohaty aby som si mohol kupit RX8 ... Som v pozicii, ze by som to auto mohol jazdit daily alebo akykolvek iny 2 seater... RX8 je mozno lacna ale treba ti k tomu proste druhe auto, ci chces ci nie. Pretesnenie motora za 2K sral pes ale, ze si bez auta, nestartuje, lejes tam oleja, spotreba na dialnici kolko 13-15l? ...a kvoli comu? 140kW, ci 170? ... proste nepouzitelne ako jedine auto.
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8731
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
To su tzv. auta pre potesenie. Hocikto(vratane mna) len pokruti hlavou, ze kto normalny si taku ciernu dieru na $$ kupi...no clovek, co na to ma, vidi ine vyhody. A casom, aj clovek, co na to ma, bude mat rodinu. A potom ani jemu nezvysi na podobne vystrelky...pokial nerobi poslanca v NRSR
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Všeobecná diskusia
Andre ako je to s cistenim perforovanej koze? Ma to nejake specifika?
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Pfúúú, to už akú otázku si dal...
Priprav sa na mnohostranový flame, prichádzajú odborníci...
Priprav sa na mnohostranový flame, prichádzajú odborníci...
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5859
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia
Wankel bavi tak ako bol dizajnovany. chvalabohu si to nikto kupit nemusi a toboz riesit tu kazdy humpluje traktory (dizle) na 5km presuny po meste a nikoho to nederie ale ked niekto doleje par deci oleja do motora ako je predpisane tak katastrofa bo moje TDI jazdi bez toho
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Všeobecná diskusia
sorry ale ani mna by nebavilo sa k motoru spravat ako v rukavickach, kazdu chvilku otvarat "kapotu" a pod ...nuz ono je to nieco za nieco (ako alfy, krasne ale ....)