Všeobecná diskusia
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia
shiro: vyplakavas zbytocne. Nikdy ziadna technologia neprisla masovo naraz pre vsetkych. Vsetko ide postupne od draheho k lacnemu (sak to vidis na Tesle samotnej).
Trosku k rozsirovaniu elektrifikacie. Pre domacnosti existuju 22kW Wallboxy (cena okolo 1000 eur, trosku drahsie modely s uzamykanim a SIM konektivitou). Verim, ze tieto nebude problem do buducnosti integrovat ku kazdemu parkovaciemu miestu a jednoducho sa prihlasis so svojou kartou a uctom. Dalsie riesenia su rychlonabijacky (150-350 kWh), to sa postupne rozsiri (v podstate ekvivalent pump). Akonahle dostanes do beznych aut baterky okolo 50-70 kWh, tak mas pokryte dojazdy 300-450 km (vid Hyundai Kona/Kia e-Niro s realnym dojazdom okolo 400 km, baterka 65 kWh, rychlonabijanie 75 kWh, vacsina ludi bude vediet ten tyzden jazdit z jedneho nabitia). Prichadza novy VW/Seat, ..., ktore by mali stat ca. 22000 eur pre ca. 200-250 km dojazdu (tipujem tu sucasnu 40 kWh baterku).
Okamzite rozsirenie nie je mozne nikdy, nemas vyrobne kapacity (hlavne na baterie), nemas energeticke kapacity (elektrarne vravia o potrebe asi 1/3 dodatocnej kapacity pre pokrytie plne elektrifikovaneho vozoveho parku), ... to sa musi v podstate zaplatit a zaplati sa to postupnym rozsirovanim.
V zasade je to cena za globalne oteplovanie, ktore musime spomalit (a popritom stale musime najst technologiu odstranovania CO2 z atmosfery).
Trosku k rozsirovaniu elektrifikacie. Pre domacnosti existuju 22kW Wallboxy (cena okolo 1000 eur, trosku drahsie modely s uzamykanim a SIM konektivitou). Verim, ze tieto nebude problem do buducnosti integrovat ku kazdemu parkovaciemu miestu a jednoducho sa prihlasis so svojou kartou a uctom. Dalsie riesenia su rychlonabijacky (150-350 kWh), to sa postupne rozsiri (v podstate ekvivalent pump). Akonahle dostanes do beznych aut baterky okolo 50-70 kWh, tak mas pokryte dojazdy 300-450 km (vid Hyundai Kona/Kia e-Niro s realnym dojazdom okolo 400 km, baterka 65 kWh, rychlonabijanie 75 kWh, vacsina ludi bude vediet ten tyzden jazdit z jedneho nabitia). Prichadza novy VW/Seat, ..., ktore by mali stat ca. 22000 eur pre ca. 200-250 km dojazdu (tipujem tu sucasnu 40 kWh baterku).
Okamzite rozsirenie nie je mozne nikdy, nemas vyrobne kapacity (hlavne na baterie), nemas energeticke kapacity (elektrarne vravia o potrebe asi 1/3 dodatocnej kapacity pre pokrytie plne elektrifikovaneho vozoveho parku), ... to sa musi v podstate zaplatit a zaplati sa to postupnym rozsirovanim.
V zasade je to cena za globalne oteplovanie, ktore musime spomalit (a popritom stale musime najst technologiu odstranovania CO2 z atmosfery).
FVE 12.45 kWp V/Z
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8732
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
Chapem, no podla toho, ake z toho robia bububu a ako to prezentuju, ze strasne futuristicke, atd....len marketingova masaz aby ludia kupovali kontrukcne jednoduchsiu vec za 3x tolko. Navyse sa nejedna o nic nove, 99% auta je okrem pohonu a baterii poslednych 20r konstrukcne rovnaky. Samozrejme, nerozpitvavam tu teraz napr. X druhov naprav...myslim to vseobecne.
Myslim ze vybudovanie infrastruktury bude trvat dlhsie ako vymena aut za elektromobily
Myslim ze vybudovanie infrastruktury bude trvat dlhsie ako vymena aut za elektromobily
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Re: Všeobecná diskusia
Tak najväčší problém sú baterky, súčasné sú ťažké a najmä drahé, však polovicu ceny Modelu 3 predstavuje len batéria. Chcelo by to nejakú novú prevratnú technológiu batérií, hlavne výrazne lacnejších. Niečo využívajúce bežné materiály a nie vzácne kovy.
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia
Zatial najlepsi kandidati na najblizsie roky su Solid State Battery, zakladom bude opat nieco na baze litia (tusim LiS2?). V kazdom pripade, najskor o 5 rokov komercne dostupne (opat od drahych modelov smerom k lacnym).
FVE 12.45 kWp V/Z
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8732
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
No, prave toho litia vela nemame....je mozne ho nejak recyklovat, alebo sa mylim?
Idealne by bolo vyrabat ich z nejakeho ineho odpadu. Take baterky z plastov, alebo nieco na baze metanu, ktory prdi dobytok a ktory je jednym z najviac produkovanych sklen. plynov.
By sme sa vozili a zaroven pomohli planete.
Idealne by bolo vyrabat ich z nejakeho ineho odpadu. Take baterky z plastov, alebo nieco na baze metanu, ktory prdi dobytok a ktory je jednym z najviac produkovanych sklen. plynov.
By sme sa vozili a zaroven pomohli planete.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Re: Všeobecná diskusia
Ten najvacsi problem bude stupnutie ceny elektriny a to sa dotkne aj tych co elektromobil mat nebudu
.
Re: Všeobecná diskusia
Ja im fandim, nech tlacia na pilu, a vymyslaju co najvacsie hovadiny
Raz sa ludom buchnu sadze a EU skonci
Alebo aj nie, a za 30r budeme zit bez aut, bez nozov, bez ostrych noznic, pod kamerami, ako nesvojpravni ludia
Raz sa ludom buchnu sadze a EU skonci
Alebo aj nie, a za 30r budeme zit bez aut, bez nozov, bez ostrych noznic, pod kamerami, ako nesvojpravni ludia
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia
SKiLEX: do 30r budu ludi viac nez ci je auto na spalovaci motor alebo na elektro trapit veci ako automatizacia (a to nie len priemyslu, ale vo vsetkych oblastiach ludskej cinnosti, odporucam si vsimnut ako AI/MachineLearning sa zlepsil za posledne roky v radiologii, co su stredne lepsie platene miesta a je ich vela, takze bude zaujem ich nahradzat strojom). Ci tak alebo tak, toto uz nezastavis. Ten impulz k elektrifikacii prichadza uz aj z Ciny (kuk Shanghai).
FVE 12.45 kWp V/Z
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8732
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
...kus zmenime datum a mozno nas ziadna elektrifikacia uz trapit nebude3 billion human lives ended on August 29, 1997. The survivors of the nuclear fire called the war Judgment Day. They lived only to face a new nightmare, the war against the Machines
Som zvedavy ako budu prerabat rozvodnu siet, aby zniesla ten napor. Ked prakticky nic za poslednych 40r s nou nespravili, len ju udrzuju.
Zatial podobne masove iniciativy nabijania aut skoncili dost smiesne....napr v Norsku ci kde, si ludia vytahuju z domov cez okna kable.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Re: Všeobecná diskusia
Bohuzial chemia nepusti. Najefektivnejsie prvky co sa vymeny elektronov tyka je sodik a lithium a lepsie nemame. Avsak technologicky nemozne. Momentalne co sa vyvoj zameriava je nahrada kyslika za sulfur, teoreticky +50% efektivita vykon/hmotnost (na papiery).
Co som stale nenasiel, je preco sa automobilky nesustredia na alternetivne materiale pri vyrobe automobilu kvoli znizeniu hmostnosti. Videl som clanky ako "odbornici" toto radia, ale chcel by som najst aj nazor druhej strany, realne dovody. Ci uz dnesne automobili su max. efektivne ?
Co som stale nenasiel, je preco sa automobilky nesustredia na alternetivne materiale pri vyrobe automobilu kvoli znizeniu hmostnosti. Videl som clanky ako "odbornici" toto radia, ale chcel by som najst aj nazor druhej strany, realne dovody. Ci uz dnesne automobili su max. efektivne ?
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8732
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
Mozes vyrobit auto z karbonu, bude 2x lahsie a 7x tak drahe
Ohladom bezpecnosti tiez musi nieco vydrzat a myslim ze ocel/hlinik/plast je stale neprekonana.
Asponze plasty (vraj) recykluju...to by nemal byt problem a dost by to aj usetrilo, kedze je ich tam vela.
Ohladom bezpecnosti tiez musi nieco vydrzat a myslim ze ocel/hlinik/plast je stale neprekonana.
Asponze plasty (vraj) recykluju...to by nemal byt problem a dost by to aj usetrilo, kedze je ich tam vela.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5861
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia
Tema prirodnych, lahkych a efektivnych materialov tu uz je davno
" “the world’s first carbon-negative car” made of hemp plastic. The body of the car is lighter than fiberglass, ten times stronger than steel and can run on recycled agricultural waste"
https://returntonow.net/2018/09/06/who- ... -hemp-car/
ale konope je prilis dobra rastlina aby sa vo svete pouzivala, neni jak zarobit.
" “the world’s first carbon-negative car” made of hemp plastic. The body of the car is lighter than fiberglass, ten times stronger than steel and can run on recycled agricultural waste"
https://returntonow.net/2018/09/06/who- ... -hemp-car/
ale konope je prilis dobra rastlina aby sa vo svete pouzivala, neni jak zarobit.
Re: Všeobecná diskusia
No praveze nechcem ziadne clanky z poularnej vedy alebo facebook vedcov a inzinierov ale ozaj odborne nazory.
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
Re: Všeobecná diskusia
Ktoré materiály chceš nahradiť? Vysokopevnostná oceľ, hliník a kompozity sa používajú aj v aerospace, takže očividne nič lepšie nie je. Do Indie či iných rozvojových krajín teoreticky môžeš použiť aj plasty ako na Trabant, ale tam nie sú také požiadavky na bezpečnosť...
A čo sa batérií týka, no a čo že lítium má najlepšie chemické vlastnosti (čo tiež nemusí byť konečná, zlúčeniny či nanoštruktúry toto tiež môžu zmeniť), podľa mňa nebude vadiť ak aj baterky budú 2x väčšie a ťažšie ak budú 10x lacnejšie, Model 3 zrazu spadne cenovo z 35 000 na 19 000 (polovicu ceny vraj stoja batérie) a to sa fakt oplatí aj ak bude o 200kg ťažší. A vzhľadom k popularite SUV vôbec nebude vadiť že podlaha bude o 10cm hrubšia, aspoň bude vyšší posed
Teda aspoň čo sa týka lacnejších modelov áut, samozrejme do high performance áut pôjdu drahé high performance komponenty, ako vždy.
A čo sa batérií týka, no a čo že lítium má najlepšie chemické vlastnosti (čo tiež nemusí byť konečná, zlúčeniny či nanoštruktúry toto tiež môžu zmeniť), podľa mňa nebude vadiť ak aj baterky budú 2x väčšie a ťažšie ak budú 10x lacnejšie, Model 3 zrazu spadne cenovo z 35 000 na 19 000 (polovicu ceny vraj stoja batérie) a to sa fakt oplatí aj ak bude o 200kg ťažší. A vzhľadom k popularite SUV vôbec nebude vadiť že podlaha bude o 10cm hrubšia, aspoň bude vyšší posed
Teda aspoň čo sa týka lacnejších modelov áut, samozrejme do high performance áut pôjdu drahé high performance komponenty, ako vždy.
Spoiler: ukázať