2033 aj Last Light má vždy dva možné konce. V Last Light je alternatívny kde nezomrie. Dosiahneš tak, že počas hrania vykonávaš "dobré skutky", vypočuješ si kompletné konverzácie niektorých NPC a hlavne zabíjaš čo najmenej nepriateľov.
Konkrétne napr. veci jak zabrnkáš na gitare niekde v rohu miestnosti, alebo na balalajke, daruješ žobrákovi náboje a podobné veci. Vždy keď sa ti podarí takýto "dobrý skutok", tak začuješ cinknutie a obrazovka sa na chvíľu zosvetlí. To isté ak prejdeš level na stealth a nezabiješ žiadneho ľudského protivníka, /alebo len veľmi málo/. V princípe celá hra sa dá prejsť bez zabitia človeka, mimo predskriptovaných scén kde si nútený strieľať. Ale každý bežný level sa dá prejsť na stealth spôsob väčšinou nejakou alternatívnou cestou cez podchody, kanály, bokom cez tmavé zákutia alebo naopak vyššie cez potrubia atď.. Zároveň takticky vypínaš/ničíš svetelné zdroje aby si nebol odhalený. V princípe sa takým spôsobom dostávaš aj do výhodných pozícií voči NPC, je vidieť, že tie miesta v leveloch vývojári zamýšľali pre stealth postup a vtedy nie je problém izolované NPC v tme potichu likvidovať. Tu je ale dôležitá ďalšia vec, že vždy máš dve možnosti likvidácie, buď nožom zabiť alebo len omráčiť a ak chceš dostať tie "plusové body" pre alternatívny koniec, tak nesmieš zabíjať.
Plus niekde treba byť trpezlivý, často je to spravené tak, že vlezieš do miestnosti a NPC vedú v skupinke konverzáciu, niekedy aj dlhšiu a nemáš tak možnosť ich nepozorovane jedného po drhom odstaviť. Vtedy treba počkať a oni keď dokecajú, tak sa rozlezú po svojich predskriptovaných chodníčkoch a potom je to už stealth-friendly.
Blbé samozrejme je, že Exodus pokračuje na základe toho skrytého alternatívneho konca z Last Light o ktorom veľa ľudí nevie a teda to mýli. Ale chápem, že sa im nechcelo vymýšľať nového hrdinu, takže si to takto uľahčili. Každopádne stealth postup v Last Light je aj správny spôsob jak to hrať na naj obtiažnosti. Jednak sa vyhneš priamej konfrontácii a jednak šetríš strelivo. A v Last Light je stealth systém ozaj veľmi funkčný, ak máš trpezlivosť a všetko si pekne naplánuješ - vypozoruješ predskriptované trasy NPC a využiješ na ich omráčenie miesta kde sú osamote a mimo osvetlenia.
Dáva to hre celkom iný rozmer a satisfakciu po prejdení levelov.