Skoda Citigo-e IV, VW e-UP!, Seat Mii - skusenosti
Skoda Citigo-e IV, VW e-UP!, Seat Mii - skusenosti
Tak v piatok som si prevzal ekrabicku od tuto oblubenej skodovky, objednana bola v polke oktobra. Pri prevzati bolo asi full nabite (nevsimol som si), no zatial nabehanych 124km (bez zapnutej klimy a hlavne len po meste, to jest rychlost do 60-65kmh) a baterii ostava 55%. Dojazd hlasi 163km pri priemerke 11,6kwh na stovecku, co je . Zatial som neskusal prepnut na vyssie stupne rekuperacie, takze viac nez fajn vysledok.
Podvozok je skvely, stabilny.. jeho odhlucnenie tiez, velmi dobre tlmi narazy a vo vnutri nepocut takmer nic. Co som si zatial vsimol, tak mensi nedostatok su brzdy, asi ponechali tie z prveho modelu, no pri vacsej vahe auta (bateriova verzia ma o ±300kg viac, 929 vs 1235) to uz nebrzdi tak dobre.
Je mi jasne, ze toto auto nie je pre kazdeho (hlavne bez dotacie), no k domu a po meste fajn. Neplanujem to nabijat inde ako pri dome na 230V, kde mi pomale nabijanie cez noc plne postacuje. Irituju ma zatial dve veci, startovanie na kluc a manualny kolik pre nastavenie spatakov. To nastavenie je jednorazove, da sa prezit, no s tym klucom budem saskovat kazdy den. Ale tak "najlacnejsie" BEV auto, na teslu nevyslo.
Podvozok je skvely, stabilny.. jeho odhlucnenie tiez, velmi dobre tlmi narazy a vo vnutri nepocut takmer nic. Co som si zatial vsimol, tak mensi nedostatok su brzdy, asi ponechali tie z prveho modelu, no pri vacsej vahe auta (bateriova verzia ma o ±300kg viac, 929 vs 1235) to uz nebrzdi tak dobre.
Je mi jasne, ze toto auto nie je pre kazdeho (hlavne bez dotacie), no k domu a po meste fajn. Neplanujem to nabijat inde ako pri dome na 230V, kde mi pomale nabijanie cez noc plne postacuje. Irituju ma zatial dve veci, startovanie na kluc a manualny kolik pre nastavenie spatakov. To nastavenie je jednorazove, da sa prezit, no s tym klucom budem saskovat kazdy den. Ale tak "najlacnejsie" BEV auto, na teslu nevyslo.
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
Re: Skoda Citigo-e IV, VW e-UP!, Seat Mii - skusenosti
a bez podpory by si to kúpil xD?
Spoiler: ukázať
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5858
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Skoda Citigo-e IV, VW e-UP!, Seat Mii - skusenosti
Ak to nie je tajomstvo tiez ma zaujima realna koncova cena, viem si 8k odpocitat od cenniku ale realne co si dal
A verim ze okolo domu to je idealne, tiez moja logika po (snad) uspesnej stavbe domu je nejake elektro prditko na blizke okolie.
A verim ze okolo domu to je idealne, tiez moja logika po (snad) uspesnej stavbe domu je nejake elektro prditko na blizke okolie.
Re: Skoda Citigo-e IV, VW e-UP!, Seat Mii - skusenosti
no zatial mi nik nevolal, sedia doma momentalne. Ale kludne mi napis co mozem ocakavat teda
@CageJ najskor nie
@Jednoduska, este som nedostal dotaciu (cakam na zmluvu), tak cca 18k (bez nejakych 30e tusim).
po poslednej jazde priemer spotreba klesla na 11,2. Treba ale brat v uvahu, ze tieto jazdy su v meste a hlavne prazdnom momentalne.
@CageJ najskor nie
@Jednoduska, este som nedostal dotaciu (cakam na zmluvu), tak cca 18k (bez nejakych 30e tusim).
po poslednej jazde priemer spotreba klesla na 11,2. Treba ale brat v uvahu, ze tieto jazdy su v meste a hlavne prazdnom momentalne.
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
Re: Skoda Citigo-e IV, VW e-UP!, Seat Mii - skusenosti
priemerna rychlost jak na bicykli
Re: Skoda Citigo-e IV, VW e-UP!, Seat Mii - skusenosti
V meste... staci ked chytis 2-3 dobre cervene/krizovatky tak ti to klesne aj nizsie.
CPU: AMD Ryzen 5 3600 + Noctua NH-D14, MB:MSI B450M Mortar MAX,
VGA: Sapphire RX580 8GB, RAM: PATRIOT Viper 4 Blackout 32GB 3200Mhz, NVMe: Kingston FURY Renegade 2TB, Samsung 980 1TB, HDD: Toshiba 2TB, TOSHIBA 3TB, TOSHIBA 6TB
PSU:EVGA Supernova GS650 Gold, Case: SilverStone Lucid LD01, OS: Windows 11 Pro, LCD: AOC Q3279VWF
Keyboard: Logitech G910 Orion Spectrum, Mouse: Logitech G604 Lightspeed
VGA: Sapphire RX580 8GB, RAM: PATRIOT Viper 4 Blackout 32GB 3200Mhz, NVMe: Kingston FURY Renegade 2TB, Samsung 980 1TB, HDD: Toshiba 2TB, TOSHIBA 3TB, TOSHIBA 6TB
PSU:EVGA Supernova GS650 Gold, Case: SilverStone Lucid LD01, OS: Windows 11 Pro, LCD: AOC Q3279VWF
Keyboard: Logitech G910 Orion Spectrum, Mouse: Logitech G604 Lightspeed
Re: Skoda Citigo-e IV, VW e-UP!, Seat Mii - skusenosti
samozrejme v Ba, parkrat som chytil “zapchy” pred alzou;) rychlost udrziavam zvacsa 60-65 tachometrovo, realne kusok menej.. presne ako pise Sky
Re: Skoda Citigo-e IV, VW e-UP!, Seat Mii - skusenosti
mensi update po 5mesiacoch, na aute som najazdil priblizne 4400km a neprestalo ma vobec bavit, je s nim fakt sranda. Ta okamzita odozva pri zrychleni je masaker. A hlavne, nebol som zatial na ziadnej zvolavacke:)
Co sa tyka spotreby, tak realne podla nabehanych km mam za posledne dva mesiace 9,2-9,7kWh/100km (vypocitane podla spotrebovanych kWh a prejdenych km, nie z palubaku). V meste to teda pri mojej jazde a nie nechodim ako dochodca, da v pohode cca 330km na plne nabitu bateriu (samozrejme v zime to bude horsie). V reale to ale nehrotim a zacinam nabijat niekde pri 40-50% a koncim na 90%, tak aby ta bateria vydrzala co najdlhsie. Nabijanie pri 230V z 40% na 90% mi zaberie priblizne 8h, co je uplne v pohode nechat cez noc. Co sa tyka skutocnych nakladov na km, tak podla mojho merania je ucinnost nabijania cca na urovni 83-84%, tj na 100km potrebujem zo siete nieco okolo 11,5kWh.
Co sa tyka spotreby, tak realne podla nabehanych km mam za posledne dva mesiace 9,2-9,7kWh/100km (vypocitane podla spotrebovanych kWh a prejdenych km, nie z palubaku). V meste to teda pri mojej jazde a nie nechodim ako dochodca, da v pohode cca 330km na plne nabitu bateriu (samozrejme v zime to bude horsie). V reale to ale nehrotim a zacinam nabijat niekde pri 40-50% a koncim na 90%, tak aby ta bateria vydrzala co najdlhsie. Nabijanie pri 230V z 40% na 90% mi zaberie priblizne 8h, co je uplne v pohode nechat cez noc. Co sa tyka skutocnych nakladov na km, tak podla mojho merania je ucinnost nabijania cca na urovni 83-84%, tj na 100km potrebujem zo siete nieco okolo 11,5kWh.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3084
- Dátum registrácie: Št 21. Aug, 2008, 17:34
- Bydlisko: Sp.Nová Ves
Re: Skoda Citigo-e IV, VW e-UP!, Seat Mii - skusenosti
teda realna cena penazi na 100km? Mne na corolle vyjde 6.3€ na 100vku
TUF B650+ Wifi, 9800X3D @ Kraken 360, TridentZ 32GB 6000 CL30 Expo, 7900XTX Nitro+, 980PRO 2TB, 990PRO 4TB, Strix Aura 850W, H6i Flow + 7x A12X25 + 2x NF-A14, LG OLED42C44, Mission M32 @ SB Z @ Marantz NR1710, LGTCH G15, KoneAir @ HyperX Fury Ultra. Note24 Ultra & Watch6 Classic 47mm LTE Stolicka Antares Syn Omnia 1850
Re: Skoda Citigo-e IV, VW e-UP!, Seat Mii - skusenosti
Ja som sa v tom viezol, a je to rovnako male nepohodlne auto jak aj klasicky up, este aj fabia je oproti tomu luxus
A nebyt toho ze sa na to skladaju zakaznici VAG spolu so statom tak je to este aj enormne drahe
Za mna dost fail
Ale zrychluje to fajn.... V meste
A nebyt toho ze sa na to skladaju zakaznici VAG spolu so statom tak je to este aj enormne drahe
Za mna dost fail
Ale zrychluje to fajn.... V meste
Re: Skoda Citigo-e IV, VW e-UP!, Seat Mii - skusenosti
Mumaq ak ma stoji 1kWh cca 18centov, tak to vychadza 2,07e na 100km pri tej hornej spotrebe 9,7kWh (11,5 zo siete).
Daron, lionky vydrzia viac cyklov a zaroven dlhsie udrzia kapacitu ak sa kompletne nevybijaju, resp nenabijaju. Citigo ma sice buffer (36,8 kWh bateria, 32,3 vyuzitelnych), ja som z toho este znizil na 90%. Je to cislo vycucane z prsta samozrejme. Idealne moze byt nieco okolo 80-90 z celkovej kapacity, neviem.
Ano nie je to superpohodlne auto na dlhe trasy, na to mam hybridnu ravku awd, toto mam len do mesta, kde staci autoklima a “automaticka” prevodovka. Citigo nema ziadnu Proste je to mestske auto, nic viac.
Daron, lionky vydrzia viac cyklov a zaroven dlhsie udrzia kapacitu ak sa kompletne nevybijaju, resp nenabijaju. Citigo ma sice buffer (36,8 kWh bateria, 32,3 vyuzitelnych), ja som z toho este znizil na 90%. Je to cislo vycucane z prsta samozrejme. Idealne moze byt nieco okolo 80-90 z celkovej kapacity, neviem.
Ano nie je to superpohodlne auto na dlhe trasy, na to mam hybridnu ravku awd, toto mam len do mesta, kde staci autoklima a “automaticka” prevodovka. Citigo nema ziadnu Proste je to mestske auto, nic viac.
Re: Skoda Citigo-e IV, VW e-UP!, Seat Mii - skusenosti
skôr by som to nazval taký drahý pršiplášť/nákupná taška . Ale ako píšeš, do mesta ideál, fakt si to viem predstaviť len ako sekundárne auto na motanie po blízkom okolí (pokiaľ teda sa čisto elektro autá nebúdu nabíjať behom pár minút a nabíjačky budú zarovno čerpačkami).
Re: Skoda Citigo-e IV, VW e-UP!, Seat Mii - skusenosti
Ved presne preto sa pytam, odkial sa vzala ta hodnota, ze 90%. Mi to pride ako nabijanie telefonu na 90%, aby baterka vydrzala dlhsie, pritom nikdy nikto presne nevie, kolko je skutocna aktualna "nabitost" baterie, ked telefon ukazuje 90%... Imho vyrobca nie je sprosty a osefuje si to sam, tak isto ako na telefonoch. Ak vyrobcovi neverim a myslim si, ze tovhodne nastavit nevie, alebo co je este horsie, nastavi to nevhodne, aby ma donutil kupit novu baterku skor, ako je nutne, tak si od neho auto nekupim.yesper napísal: ↑Po 17. Aug, 2020, 11:19 Daron, lionky vydrzia viac cyklov a zaroven dlhsie udrzia kapacitu ak sa kompletne nevybijaju, resp nenabijaju. Citigo ma sice buffer (36,8 kWh bateria, 32,3 vyuzitelnych), ja som z toho este znizil na 90%. Je to cislo vycucane z prsta samozrejme. Idealne moze byt nieco okolo 80-90 z celkovej kapacity, neviem.
To iste plati aj pre vybijanie. 0% nebude 0% a 30% nebude 30%.
Zamerne znizovat uz tak obmedzeny dojazd takehoto "Auta", k tomu jazdit bez klimy, aby sa dojazd aspon trochu predlzil, no co ja viem? Ja mam rad, ak veci sluzia mne, nie ja im. Telefon dam na nabijacku vecer a rano ho odpojim, plne nabity. Fungujem takto roky s viacerymi telefonmi, nikdy som este nemenil baterku.