Všeobecná diskusia
- d3Xter
- Používateľ
- Príspevky: 1664
- Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
- Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Re: Všeobecná diskusia
je potrebna nova lekarnicka ked mi stara uz o chvilu expiruje? cital som, ze vraj uz nie, su tam aj nejake presne podmienky?
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5859
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia
https://www.finance.sk/183769-autolekar ... meny-2019/
podla tohto ti novu uz netreba ale nie je to vyslovene vynate zo zakona.
podla tohto ti novu uz netreba ale nie je to vyslovene vynate zo zakona.
Re: Všeobecná diskusia
Ahojte, blbá otázka, náhodou či s tým nemáte niekto podobné skúsenosti.
Mám v mobile appku na prepojenie s autom.V podstate je to hovadina, viem tam pozrieť GPS polohu, stav vozidla, či je zamknuté, prípadne ho aj zamknúť alebo odomknúť na diaľku telefónom. Diaľkový štart je zablokovaný lebo to že vraj u nás nie je povolené
No a teraz, teoreticky je to fajn vec, na mobile mi príde notifikácia ak by som zabudol zamknúť auto, a môžem ho na diaľku zamknúť.
Posledného pol roka mi ale tieto notifikácie blbnú a chodia aj keď je auto zamknuté. Prvý krát keď sa mi o 2 hej v noci prišla notifikácia -your vehicle is unlocked, tak som utekal v daždi von, lebo som si myslel, že mi niekto kradne auto
Proste ja zamknem auto, klúč v šuflíku, a sporadicky príde upozornenie ajkeď je zamknuté.
Každopádne v servise ma s tým poslali do teplých krajín, pretože napriek tomu že som ten balík kupoval u nich v showroome, pretože oni ževraj za tú aplikáciu nezodpovedajú, len mi ju predali, auto je podľa nich v poriadku (pre istotu vymenili anténu). Komu inému sa na auto v záruke mám sťažovať? Daimleru ?
Dík za odpovede.
Mám v mobile appku na prepojenie s autom.V podstate je to hovadina, viem tam pozrieť GPS polohu, stav vozidla, či je zamknuté, prípadne ho aj zamknúť alebo odomknúť na diaľku telefónom. Diaľkový štart je zablokovaný lebo to že vraj u nás nie je povolené
No a teraz, teoreticky je to fajn vec, na mobile mi príde notifikácia ak by som zabudol zamknúť auto, a môžem ho na diaľku zamknúť.
Posledného pol roka mi ale tieto notifikácie blbnú a chodia aj keď je auto zamknuté. Prvý krát keď sa mi o 2 hej v noci prišla notifikácia -your vehicle is unlocked, tak som utekal v daždi von, lebo som si myslel, že mi niekto kradne auto
Proste ja zamknem auto, klúč v šuflíku, a sporadicky príde upozornenie ajkeď je zamknuté.
Každopádne v servise ma s tým poslali do teplých krajín, pretože napriek tomu že som ten balík kupoval u nich v showroome, pretože oni ževraj za tú aplikáciu nezodpovedajú, len mi ju predali, auto je podľa nich v poriadku (pre istotu vymenili anténu). Komu inému sa na auto v záruke mám sťažovať? Daimleru ?
Dík za odpovede.
Workstation: HP Z230- i7 4770, 16gb DDR3, GTX 960, SSD RAID 2x256GB, 3x HP 24" LCD
Re: Všeobecná diskusia
u juesej fritakov ti moc neporadim, kazdopadne proces z werku je nasledovny
- Na auto sa otvara standardna zakazka (W/G)
- Eviduje sa pocet km, a vyjadrenie zakaznika ktore sa posiela cez DISS (priamy informacny servisny system) na import (POSK/ŠAS)
- Dealer aktivuje na aute servisny rezim cez ServicePortlet a prijme auto do dielne
- Dealer cez RVZ stiahne z jednotky autorizacie, jednotky OCU a systemu infotainmentu vsetky protokoly za poslednych x dni (na zaklade vyjadrenia zakaznika), tym ze tento proces neobsahuje os. udaje tak zakaznik nic nepodpisuje (okrem zakazky)
- Importer spusta na HST proces analyzy logov (server vs klient)
- Importer cez DISS posiela spat ludsky citatelne zaznamy ktore sa prezentuju zakaznikovi
- v pripade falosneho pripadu sa zakazka standardne uzavrie a da zakaznikovi vyrozumenie, samozrejme toto vsetko je PISOMNE
- v pripade nahodneho otvorenia vozidla, zneuzitia systemu MobileConnect je urobeny reset vsetkych zariadeni, pripadne ak unlock neprisiel z aplikacie a zakaznik si nie je vedomy vzniku dalsich klucov, na svoje naklady moze dat vymenit sadu klucov spolu s novymi kodmi immo, nove jednotky su odomknute cez GeKO/SFD, nove planzety zapisane, nutny je OP, VP a kopia TP plus podpisana ziadost na objednavku FI dielu
- v pripade eventu ze auto sa svojvolne odomkne bez pokynu kluca alebo appky, je menene automaticky hore menovane, plus anteny, v kritickych pripadoch kessy jednotky, jednotka autorizacie startu a v najnutnejsich pripadoch kessy anteny plus kabelaz
- zakaznik ma vsetko pisomne a vsetko je v sulade s legislativou (udaje odoslane do RPZV) a o vsetkom vie vyrobca
Hento je postup dementov, sorry
- Na auto sa otvara standardna zakazka (W/G)
- Eviduje sa pocet km, a vyjadrenie zakaznika ktore sa posiela cez DISS (priamy informacny servisny system) na import (POSK/ŠAS)
- Dealer aktivuje na aute servisny rezim cez ServicePortlet a prijme auto do dielne
- Dealer cez RVZ stiahne z jednotky autorizacie, jednotky OCU a systemu infotainmentu vsetky protokoly za poslednych x dni (na zaklade vyjadrenia zakaznika), tym ze tento proces neobsahuje os. udaje tak zakaznik nic nepodpisuje (okrem zakazky)
- Importer spusta na HST proces analyzy logov (server vs klient)
- Importer cez DISS posiela spat ludsky citatelne zaznamy ktore sa prezentuju zakaznikovi
- v pripade falosneho pripadu sa zakazka standardne uzavrie a da zakaznikovi vyrozumenie, samozrejme toto vsetko je PISOMNE
- v pripade nahodneho otvorenia vozidla, zneuzitia systemu MobileConnect je urobeny reset vsetkych zariadeni, pripadne ak unlock neprisiel z aplikacie a zakaznik si nie je vedomy vzniku dalsich klucov, na svoje naklady moze dat vymenit sadu klucov spolu s novymi kodmi immo, nove jednotky su odomknute cez GeKO/SFD, nove planzety zapisane, nutny je OP, VP a kopia TP plus podpisana ziadost na objednavku FI dielu
- v pripade eventu ze auto sa svojvolne odomkne bez pokynu kluca alebo appky, je menene automaticky hore menovane, plus anteny, v kritickych pripadoch kessy jednotky, jednotka autorizacie startu a v najnutnejsich pripadoch kessy anteny plus kabelaz
- zakaznik ma vsetko pisomne a vsetko je v sulade s legislativou (udaje odoslane do RPZV) a o vsetkom vie vyrobca
Hento je postup dementov, sorry
.
Re: Všeobecná diskusia
Snake, USA? či len nechápem ? Mercedes to je.
No áno, to je. Ono, u nich mňa už ale nič neprekvapuje.Hento je postup dementov, sorry
Auto objednané u importéra: Motor-Car lamač. Ja som tam chodil kedysi lebo boli v SVK AMG servis.
Aby si chápal, ja viem, že dnes je už bežné, že nové autá mávajú spústu zvolávačiek a po troch rokoch slušný záznam, každopádne to moje má ako vyše 3 ročné asi 23-24 záznamov v serviske... To mi už príde trošku veľa.
Len dve perličky - 7km zo showroomu kontrolka motora
Anténa, že vraj lte/umts/gsm modul je spolu s gps, v zrkadle. Momentálne tam mám na záruku už 3 tiu. Auto ukazovalo 2 krát hovadiny, proste som išiel po panónskej a ukazovalo, že som v Dunaji, druhý krát menená preto, že sa zasekla v afrike
Ževraj sa derie kábel, pri sklápaní zrkadla.
Automaticky ju vymenili aj tretí krát, aj keď moja argumentácia, že predratý kábel síce mohol odstaviť gps modul ale určite neposiela sám od seba notifikácie bola zbytočná. Ja som tú appku / konektivitu Mercedes ME mal v cene prvé tri roky, potom som ju kupoval znova na ďalšie 3. Odkedy som ju kúpil znova tak s tým začal problém... Ale to s tým, že vraj nemá súvis. A to smradi pýtajú pomaly 5 kíl za ten balík na ďaľšie 3 roky.
Do Lamača už ale nechodím, jednak mi tam nechali pri veľkom servise na druhom aute tečúcu vodnú pumpu a mal som následne hanbu keď som ho predával známemu Nakoniec som zistil, že moc sa diagnostike problému nerozumejú, a len menia diely jak besný.
No a definitívny klinec bol, keď mali na dvore dovezené 3 predvádzačky, a po tom čo mi v Tatrách na akcií ponúkli skúšobnú jazdu, tak týždeň na to už žiadne také auto zrazu nemali (mali ich, nakoniec mi to ponúkol iný motor car na víkend, kde sme to z trucu aj kúpili)...
Oni nejak zblbli, ako náhle tam človek nenechá 150k tak sa stráca záujem, veď oni sú predsa AMG SALÓN
Ako auto sa našťastie svojvoľne neotvára, len hlási hovadiny. V druhom Motor-care, kam teraz chodím, a je tam o moc lepší prístup - môžem ísť na dieľnu a vidieť čo robia, a je tam dobrý diagnostik, proste len preskúšali funkčnosť. Zistili, že to funguje dobre. 20min test z môjho telefónu a ich PC. Všetky autorizácie staré sa zrušili a nastavili mi to na novo na mojom mobile.
Problém je v tom, že ma poslali do kelu, že za aplikáciu zodpovedajú Mercedes-Benz Customer Solutions GmbH (poskytovateľ služby ktorému som aj platil) a nie oni. "Auto je v poriadku, zlá je aplikácia, to bude nejaký bug. Mám si počkať na update..."
Tak ma zaujímalo, či sa to stáva aj niekomu inému. Každopádne ďakujem za kvalitnú odpoveď
Workstation: HP Z230- i7 4770, 16gb DDR3, GTX 960, SSD RAID 2x256GB, 3x HP 24" LCD
Re: Všeobecná diskusia
Bolo nam to treba, taketo kraviny davat do aut?
Re: Všeobecná diskusia
Snake, no ono mi to napadlo pri preberaní samozrejme, ale bol som v situácií kedy som proste chcel už nové auto. Bolo to jednak preto, že na moje predošlé MB skončili odpisy, a zázračne sa v priebehu 7 tisíc km po záruke stihol v priebehu 3 mesiacov pokaziť 4x, tak som to rýchlo predal, nejak stratilo moju dôveru Tu som začal prvý krát konšpirovať o planned obsolescence
Bože chráň, aby som musel mať čo i len o rok novší model, po 40 rokoch presunuli klasickú páčku tempomatu z pod volantu na gombíky na volant AD2 Síce mam kompletne digitálny IC a všetky touchpady a fičúry, a to mi v zásade nevadí, ale v novom má byť už veľký touchpad jak v tesle aj na klímu aj na všetko a to mi moc nevonia.
Ešte na tom nemám ani prvú STK, a stále mám záruku takže pohoda. Uvidíme čo po uplynutí (klop, klop) Rád by som si auto nechal aj dlhšie ako 160k.
Ako popravde to auto zase nie je úplný "lemon", prijímací technik v BA mal pre mňa označenie, že zas ide ten buze......
Polka záznamov bola spôsobená tým, že sú tam fakt lajdáci. Proste nedopasovaný nárazník po tom čo ho dali dole, zabudnutý stratený kryt po návšteve servisu, vrzganie niečoho a podobné hovadiny. Kedže tá W213 v tom čase nebola moc vyladený model ešte, tak pár zvolávačiek na hovadiny.
Možno že som ja keket, ale očakávam keď tam za tú ich palbu kúpim napr. zimné MO gumy, a s tým že som tam aj kúpil auto, že napríklad aspoň dostanem 4 rovnaké čiapočky ventilov, a bezpečnostné skrutky budú umiestnené rovnako na každom kolese...
Auto ma za 100k km nikde nenechalo zatiaľ (klop klop), väčšinou len elektrické hovadiny. Na záruku jeden vstrek a poloos bolo asi najzávažnejšie.
Najväčší problém bol, že auto som kupoval v čase kedy sa už začínalo zisťovať, že problémy s emisiami nemá len VW ale každý nemec diesel. Bola na to fajn zľava. Ja som si myslel, že pohoda nakoľko ten blok motora montujú už 10 rokov. Len som sa prerátal, že pri euro 6 to už bude horšie.
Typicky odišli NOx snímače, ale to aj na ostatných doma. Menili čerpadlo na adblue, potom zas celú nádrž adblue, blblo to stále...
Potom mi nahrali fajnový softvér v 2018 tom tuším aby bolo auto nadaľej spôsobilé na prevádzku kvôli emisiám. Odvtedy to žerie zhruba 3 krát toľko močoviny. No a furt to blbo a niečo menili a nahrávali nový softvér.
Pri 83 tisíc km, som už nemal nervy a zobral to do druhého motor-caru, tam to bolo asi dva týždne, k autu som dostal asi 80 papierov a 40 fotiek toho čo a ako robili a odvtedy 17000km bez jediného problému alebo návštevy servisu.(klop klop) Ja si samozrejme pýtam kópiu zákazky pre seba na založenie, niekedy nie celú lebo je hrubá , ale časom som zistil, že ani 100% servisná história nemá moc vplyv pri predaji auta (alebo som zlý obchodník)
@hubula
Neboj, bude to ešte horšie
Workstation: HP Z230- i7 4770, 16gb DDR3, GTX 960, SSD RAID 2x256GB, 3x HP 24" LCD
Re: Všeobecná diskusia
Zrazu mi blbnuci lidar na a8 ktory sa aktualizuje 45min nepride taky hrozny
.
Re: Všeobecná diskusia
@SAJBAMA to zial bude... naozaj neviem co budem robit ked mi sucasne auto dosluzi. Aj to uz som bol za blbca ked som ho kupoval, ze nechcem Euro 5 a siel som do posledneho modelu bez DPF
Re: Všeobecná diskusia
@Snake
Fuh, tak to musíš mať celkom peknú osmu Ja som mal poslednú D3 takže neviem ako je to celkom presne teraz.
Momentálne ak kúpiš A8 s lidarom, tak už je to "lvl. 3 autonómia" (rozumej pre mňa, sama naozaj šoféruje do určitej rýchlosti) alebo zatiaľ len to isté čo mám ja v tom jazdnom pilotovi či ako tomu nadávajú, čiže adaptívny tempomat, aktívny lane assist (s tým že u mňa po minúte ruka naspať na volant) a asistent v zápchach? ( to je pre mňa lvl. 2)
Čo hovoríš práve na to vyššie spomínané full display ovládanie klímy a ostatného čo tam už je? (čoho sa ja bojím )
Ešte blbá otázka, čo ten lidar stojí keď ho trafíš? (to je valeo?)
Fuh, tak to musíš mať celkom peknú osmu Ja som mal poslednú D3 takže neviem ako je to celkom presne teraz.
Momentálne ak kúpiš A8 s lidarom, tak už je to "lvl. 3 autonómia" (rozumej pre mňa, sama naozaj šoféruje do určitej rýchlosti) alebo zatiaľ len to isté čo mám ja v tom jazdnom pilotovi či ako tomu nadávajú, čiže adaptívny tempomat, aktívny lane assist (s tým že u mňa po minúte ruka naspať na volant) a asistent v zápchach? ( to je pre mňa lvl. 2)
Čo hovoríš práve na to vyššie spomínané full display ovládanie klímy a ostatného čo tam už je? (čoho sa ja bojím )
Ešte blbá otázka, čo ten lidar stojí keď ho trafíš? (to je valeo?)
Workstation: HP Z230- i7 4770, 16gb DDR3, GTX 960, SSD RAID 2x256GB, 3x HP 24" LCD
Re: Všeobecná diskusia
ja mam d3 tiež . D5 jazdím odkedy začala korona (nepytat sa) je to ale len 55 tdi takže ja ti neviem karliku. Asi som už zhyckany tými 300kw+ co tento mesiac jazdím (zatiaľ 1300€ pretankovanych za marec ), začalo to krásne no
Superb 200kw
RS6 c8 442kw
S8+ 445kw
A minulý víkend r8 449kw
D5 sa vie šoférovať v pohode sama. Musí na to mat ale predpoklady, inak ta vyfakuje. Každopádne ale moc autonómne najazdím, v nej sa skôr "čičíkam", snáď si raz zájazdim aj tu benzinovu variantu a dosť sa teším na d5 s8 (keďže to je presne môj šálok kavy).
Infotainment a klíma je ôk zvykneš si. Určite je to lepšie riesene nez touareg co ma. Ja som sa toho tiež bal ale tu je to fakt intuitívne a dobre zvládnuté. Moja nočná spolujazdkyna už vie ze keď sme modri tak je to comfort, biely tak neutral a keď cely intros svieti červeno má si dat dole čongále z palubovky a držať sa
Lidar myslím robí conti, ale toto fakt neviem na 100%, aktuálne funguje iba nad 5C keďže ma sw chybu s výhrevom a na garanciu sa bude riešiť novy. Cenu môžem zistiť keď budem doma pri etke
//edit: cena krasna, co ti poviem , ale furt je to nic oproti D3 S8 Brembo brzdam - https://imgur.com/a/mZ5yVrB, a nie, to nie je za sadu, to je za kus
Superb 200kw
RS6 c8 442kw
S8+ 445kw
A minulý víkend r8 449kw
D5 sa vie šoférovať v pohode sama. Musí na to mat ale predpoklady, inak ta vyfakuje. Každopádne ale moc autonómne najazdím, v nej sa skôr "čičíkam", snáď si raz zájazdim aj tu benzinovu variantu a dosť sa teším na d5 s8 (keďže to je presne môj šálok kavy).
Infotainment a klíma je ôk zvykneš si. Určite je to lepšie riesene nez touareg co ma. Ja som sa toho tiež bal ale tu je to fakt intuitívne a dobre zvládnuté. Moja nočná spolujazdkyna už vie ze keď sme modri tak je to comfort, biely tak neutral a keď cely intros svieti červeno má si dat dole čongále z palubovky a držať sa
Lidar myslím robí conti, ale toto fakt neviem na 100%, aktuálne funguje iba nad 5C keďže ma sw chybu s výhrevom a na garanciu sa bude riešiť novy. Cenu môžem zistiť keď budem doma pri etke
//edit: cena krasna, co ti poviem , ale furt je to nic oproti D3 S8 Brembo brzdam - https://imgur.com/a/mZ5yVrB, a nie, to nie je za sadu, to je za kus
.
Re: Všeobecná diskusia
To buď rád, že to je 55tdi, ja keď som objednával, tak bola striktná podmienka že to musí byť diesel a ešte nebolo 400d, takže musím "strpieť" 350ku, myslel som si, že aj keď výkon na dnešnú dobu nič moc, tak to bude aspoň bezproblémové keďže tá OM 642 bola vo výrobe v podstate od 2005...
To tankovanie poznám D3 bola W12, bola to náhrada za rozstrelenú 600vku biturbo, ale tak to boli "staré haraburdy" - 2005ky. No a po 6.3, ešte tej atmosferickej prišlo silné vytriezvenie v podobe toho, že som na ukludnenie dostal ako firemné auto toto, so slovami že vždy som chcel predsa veľký mercedes :
Takže po tejto ťažkej výchove som bol rád, že som si mohol vybrať auto podľa svojho výberu, zaškrtať výbavu a všetko kompletne čo som chcel, s tým, že jediné obmedzenie bolo diesel. Už asi chápeš prečo som to nové auto nechcel vrátiť
Marec slušný, len tíško závidieť Ono zase ak mám byť úprimný tak nejak som zistil že 500+ koní nie je pre mňa, u mna je to po osobnej skúsenosti miestenka do rakvy... Ale tých 400 v pohode 63 raketu by som už asi nebral na každý deň, ono som chvíľu rozmýšlal vymeniť to čo mám za rovnaký model len 53ku, hodne sa mi pozdával, že by som to ešte obkecal s tým, že veď vlastne je to rovnaký objem, 2 turbá, 6 valec ako mám teraz, len iné palivo
ale myslím, že po tomto korona shtf budem rád keď zostanem vôbec v mercedese
Díky moc za cenu, ale v podstate dobrá na to že je to momentálne asi špička. Ja som pri obyčajnom distronicu platil vyše 3k, preto ma to zaujímalo.
Noo tie brzdy, to viem že to bola riadna palba ale zas pokiaľ dobre viem tak mali byť "doživotné", nie? (300k km alebo podobne)
To tankovanie poznám D3 bola W12, bola to náhrada za rozstrelenú 600vku biturbo, ale tak to boli "staré haraburdy" - 2005ky. No a po 6.3, ešte tej atmosferickej prišlo silné vytriezvenie v podobe toho, že som na ukludnenie dostal ako firemné auto toto, so slovami že vždy som chcel predsa veľký mercedes :
Takže po tejto ťažkej výchove som bol rád, že som si mohol vybrať auto podľa svojho výberu, zaškrtať výbavu a všetko kompletne čo som chcel, s tým, že jediné obmedzenie bolo diesel. Už asi chápeš prečo som to nové auto nechcel vrátiť
Tak to si na tom podstatne lepšie ako ja, tá moja posledná nemala moc pozitívny názor na môj ambient, a vlastne zjavne nie len na ten...
Spoiler: ukázať
Marec slušný, len tíško závidieť Ono zase ak mám byť úprimný tak nejak som zistil že 500+ koní nie je pre mňa, u mna je to po osobnej skúsenosti miestenka do rakvy... Ale tých 400 v pohode 63 raketu by som už asi nebral na každý deň, ono som chvíľu rozmýšlal vymeniť to čo mám za rovnaký model len 53ku, hodne sa mi pozdával, že by som to ešte obkecal s tým, že veď vlastne je to rovnaký objem, 2 turbá, 6 valec ako mám teraz, len iné palivo
ale myslím, že po tomto korona shtf budem rád keď zostanem vôbec v mercedese
Díky moc za cenu, ale v podstate dobrá na to že je to momentálne asi špička. Ja som pri obyčajnom distronicu platil vyše 3k, preto ma to zaujímalo.
Noo tie brzdy, to viem že to bola riadna palba ale zas pokiaľ dobre viem tak mali byť "doživotné", nie? (300k km alebo podobne)
Workstation: HP Z230- i7 4770, 16gb DDR3, GTX 960, SSD RAID 2x256GB, 3x HP 24" LCD
Re: Všeobecná diskusia
Hej hentie pinky poznám. Podobne reci mala moja bývalá
W12 je mimo môj rozpočet bohužiaľ. Aj nákupný aj prevádzkový. Platiť 450e za výmenu žiarovky je trosku dosť na moju deku.
Hej ja mam tiež v d3 320hp, stačí. Neurazí, dnes cestou na prezutie do audi som s tým s úsmevom na tvári vyfakoval cupru na r1. Už som písal ze rs6 není pre mňa, zabil by som sa, už v s8 som mal problém s nechodenim všade s podradenim aby z výfuku šiel popcorn .
Áno dozivotne. Preto ich v TT meníme raz za dva roky lebo popraskaju
W12 je mimo môj rozpočet bohužiaľ. Aj nákupný aj prevádzkový. Platiť 450e za výmenu žiarovky je trosku dosť na moju deku.
Hej ja mam tiež v d3 320hp, stačí. Neurazí, dnes cestou na prezutie do audi som s tým s úsmevom na tvári vyfakoval cupru na r1. Už som písal ze rs6 není pre mňa, zabil by som sa, už v s8 som mal problém s nechodenim všade s podradenim aby z výfuku šiel popcorn .
Áno dozivotne. Preto ich v TT meníme raz za dva roky lebo popraskaju
.