Jazdenka do 18k vs nove do 21k
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3084
- Dátum registrácie: Št 21. Aug, 2008, 17:34
- Bydlisko: Sp.Nová Ves
Jazdenka do 18k vs nove do 21k
Mam obrovsku dilemu. Hladam auto pre rodinu. Co hladam je:
Vykon 130kW+
Automat
Combi
Vybava nie celkom najnizsia, teda aspon cuvacia kamera(minimalne vsak senzory vpredu, vzadu).
Posledny mesiac som hladal a rozhodol sa, ze nepojdem pod passat 140kW Higline, kedze ich dobre poznam a mam s nimi skusenosti, no kedze tu idu najazdy okolo 200k KM a ja neviem, ake budu dalsie naklady na servis, tak zacinam rozmyslat aj nad novym autom.
Kamarat mi robi v toyote v poprade a vyskladal mi celkom peknu corollu 1,8 hybrid, ale ma len 122koni a to je dost malo. Ked mi nacenil 180 konovu 2,0 hybrid, tak v strednej vybave sa to vysplhalo uz na 26k. Na 1,8micke mam zlavu okolo 3400€ na nieco vyse 20k a na 2litri dokonca 4300€ z 30300€.
To uz je vsak velmi vela, da sa povedat, ze dvojnasobok oproti povodnemu planu v inej teme (4 rocny golf GTD za 13k).
Trieda - Octavia, Leon, Passat, Golf, Corolla, A4, Q5, Karoq a neviem co dalej.
Skuste mi poradit, ja mam obrovsky problem s vyberom, cim viac na vyber, tym tazsie sa rozhodujem a tym horsie vzdy kupim.
Dakujem za rady.
Vykon 130kW+
Automat
Combi
Vybava nie celkom najnizsia, teda aspon cuvacia kamera(minimalne vsak senzory vpredu, vzadu).
Posledny mesiac som hladal a rozhodol sa, ze nepojdem pod passat 140kW Higline, kedze ich dobre poznam a mam s nimi skusenosti, no kedze tu idu najazdy okolo 200k KM a ja neviem, ake budu dalsie naklady na servis, tak zacinam rozmyslat aj nad novym autom.
Kamarat mi robi v toyote v poprade a vyskladal mi celkom peknu corollu 1,8 hybrid, ale ma len 122koni a to je dost malo. Ked mi nacenil 180 konovu 2,0 hybrid, tak v strednej vybave sa to vysplhalo uz na 26k. Na 1,8micke mam zlavu okolo 3400€ na nieco vyse 20k a na 2litri dokonca 4300€ z 30300€.
To uz je vsak velmi vela, da sa povedat, ze dvojnasobok oproti povodnemu planu v inej teme (4 rocny golf GTD za 13k).
Trieda - Octavia, Leon, Passat, Golf, Corolla, A4, Q5, Karoq a neviem co dalej.
Skuste mi poradit, ja mam obrovsky problem s vyberom, cim viac na vyber, tym tazsie sa rozhodujem a tym horsie vzdy kupim.
Dakujem za rady.
TUF B650+ Wifi, 9800X3D @ Kraken 360, TridentZ 32GB 6000 CL30 Expo, 7900XTX Nitro+, 980PRO 2TB, 990PRO 4TB, Strix Aura 850W, H6i Flow + 7x A12X25 + 2x NF-A14, LG OLED42C44, Mission M32 @ SB Z @ Marantz NR1710, LGTCH G15, KoneAir @ HyperX Fury Ultra. Note24 Ultra & Watch6 Classic 47mm LTE Stolicka Antares Syn Omnia 1850
Re: Jazdenka do 18k vs nove do 21k
Focus 1.5 Trend/ST Line, ale to bude jazdenka samozrejme.. nové nehrozí..
Robia ich aj v 180k.
Riešim, ak prejde Corona tiež autá s výkonom okolo 180k, teda 125-130kW a tam je to momentálne diera a ceny okolo 25K+. Ako si písal o tej Toyote.
Robia ich aj v 180k.
Riešim, ak prejde Corona tiež autá s výkonom okolo 180k, teda 125-130kW a tam je to momentálne diera a ceny okolo 25K+. Ako si písal o tej Toyote.
Spoiler: ukázať
- d3Xter
- Používateľ
- Príspevky: 1664
- Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
- Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Re: Jazdenka do 18k vs nove do 21k
tak si musis najprv uvedomit ze miesas rozne segmenty tym sa lisia aj ceny
Octavia, Leon, Golf, Corolla je nizsia stredna trieda, passat spolu s A4 su stredna trieda a potom SUV kde Q5 sa uz radi k tym mozno luxusnejsim co nechces
na novu octaviu nemas rozpocet, tym padom pozerat starsiu mozno RS benzin, ale tam je len predokolka ale octavia sama o sebe je hlucne auto kvoli materialom co v nej su, inak asi poskytne vsetko co by si potreboval, tym padom odpada aj novy golf kde sa tiez rozpoctom nezmestis a golf G7 po fl je velmi pekne auto ale ked chces nad 130kw tak mozno nejake gti alebo Rko starsej generacie by si mozno zohnal do 21k?? (cim sme spat v starej teme ), ale kedze idealne combi tak sme opat pri diesli 140kw, ked by sa ti podarilo zohnat 2.0 benzin si statsny clovek, tusim ze coskoro bude aj novy leon kde by si sa mozno zmestil aj cenou, ale asi nechces cakat
ked pozeras aj karoq tak si pozri aj tiguan alebo atecu kde bude ten isty motor....pozeraj to kam sa ti lepsie zmesti kocik, mne osobne tam ale vadi stredovy tunel vzadu
A4 oproti passatu je cenovkou vyssie a priestorovo mensie...
toyotu s automatom nepoznam ale tak hadam to nebude take zle ked by to bolo nove
rozmyslas nad prilis velkym množstvom aut, to sa ti bude tazko vyberat a hlavne to treba pojazidt
EDIT: este k tomu porovnavaniu, nemyslim si ze je na mieste porovnavat jazdenku v hodnote dajme tomu 22k a s niecom novym za 22k, nove auto vyjde zo showroomu a strati hned hodnotu, kde jazdenka si tu cenu este chvilu podrzi a bude vybavou lepsia aj vo viacerych veciach lepsia, ved pre nic za nic jeho cennikova cena nie je viac ako dvojnásobna, nevyhoda je tam len mozny servis
Octavia, Leon, Golf, Corolla je nizsia stredna trieda, passat spolu s A4 su stredna trieda a potom SUV kde Q5 sa uz radi k tym mozno luxusnejsim co nechces
na novu octaviu nemas rozpocet, tym padom pozerat starsiu mozno RS benzin, ale tam je len predokolka ale octavia sama o sebe je hlucne auto kvoli materialom co v nej su, inak asi poskytne vsetko co by si potreboval, tym padom odpada aj novy golf kde sa tiez rozpoctom nezmestis a golf G7 po fl je velmi pekne auto ale ked chces nad 130kw tak mozno nejake gti alebo Rko starsej generacie by si mozno zohnal do 21k?? (cim sme spat v starej teme ), ale kedze idealne combi tak sme opat pri diesli 140kw, ked by sa ti podarilo zohnat 2.0 benzin si statsny clovek, tusim ze coskoro bude aj novy leon kde by si sa mozno zmestil aj cenou, ale asi nechces cakat
ked pozeras aj karoq tak si pozri aj tiguan alebo atecu kde bude ten isty motor....pozeraj to kam sa ti lepsie zmesti kocik, mne osobne tam ale vadi stredovy tunel vzadu
A4 oproti passatu je cenovkou vyssie a priestorovo mensie...
toyotu s automatom nepoznam ale tak hadam to nebude take zle ked by to bolo nove
rozmyslas nad prilis velkym množstvom aut, to sa ti bude tazko vyberat a hlavne to treba pojazidt
EDIT: este k tomu porovnavaniu, nemyslim si ze je na mieste porovnavat jazdenku v hodnote dajme tomu 22k a s niecom novym za 22k, nove auto vyjde zo showroomu a strati hned hodnotu, kde jazdenka si tu cenu este chvilu podrzi a bude vybavou lepsia aj vo viacerych veciach lepsia, ved pre nic za nic jeho cennikova cena nie je viac ako dvojnásobna, nevyhoda je tam len mozny servis
Re: Jazdenka do 18k vs nove do 21k
A hlavne A4 bude vo full výbave 29 - 35 000€ +++ podľa motora, tak AUDI má príplatky za motor úplne mimo.
Toyota má CVT, známy robí NISSAN/TOYOTA a pýtal som sa na to. Za 2 roky len dve prevodovky RMA a aj to kvôli tomu, že ľudia sú zvyknutí z manuálu - R ešte má auto zábeh a ide dozadu, N a D a brzdíš motorom dopredu -> totálne ničí CVT.
Toyota má CVT, známy robí NISSAN/TOYOTA a pýtal som sa na to. Za 2 roky len dve prevodovky RMA a aj to kvôli tomu, že ľudia sú zvyknutí z manuálu - R ešte má auto zábeh a ide dozadu, N a D a brzdíš motorom dopredu -> totálne ničí CVT.
Spoiler: ukázať
- d3Xter
- Používateľ
- Príspevky: 1664
- Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
- Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Re: Jazdenka do 18k vs nove do 21k
pri audi je tam cena zavisla skor od vybavy, kde mas fakt volnu ruku vo vybere ale pri jazdenkach je to tam mozno rodiel 1-2k oprosti takemu passatu ale s vyssim najazdom km a drahsim servisom lebo audi
to ako myslis s tou cvt? ze ked necham zaradenu rychlost pustim plyn na dojazd do krizovatky tak nicim prevodovku lebo brzdim motorom so zaradenou rychlostou? to je nejaka blbost nie?
to ako myslis s tou cvt? ze ked necham zaradenu rychlost pustim plyn na dojazd do krizovatky tak nicim prevodovku lebo brzdim motorom so zaradenou rychlostou? to je nejaka blbost nie?
Re: Jazdenka do 18k vs nove do 21k
myslel to tak, ze auto ide este dopredu a uz radia R a zas opacne, auto by malo stat az potom radit a rozbiehat sa
AMD Ryzen 7 7800X3D+ARCTIC Liquid Freezer II 360, ASUS ROG STRIX B650E-E, Kingston FURY 64GB 6000 MHz CL36, XFX MERC 310 Radeon RX 7900XTX, KINGSTON KC3000 NVMe 2TB + Samsung 970 EVO 500GB + KINGSTON SATA 480GB, Fractal Meshify 2, EVGA 1000W GQ, GIGABYTE AORUS FI32Q
- d3Xter
- Používateľ
- Príspevky: 1664
- Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
- Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Re: Jazdenka do 18k vs nove do 21k
ale ved to plati aj pri manuale, pokial nechces spocitat zuby v prevodovke to je potom o ludoch len, osobne by mi ale asi cvt vadila v aute, mozno by som zmenil nazor keby som sa previezol
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3084
- Dátum registrácie: Št 21. Aug, 2008, 17:34
- Bydlisko: Sp.Nová Ves
Re: Jazdenka do 18k vs nove do 21k
Dakujem za vysvetleniw kvoco, nedavala mi ta veta zmysel predtym. Ano zaber, co sa auta tyka mam velky. Len sa neviem rozhodnut ci radsej nove, nizsia trieda, alebo vyssia a pouzivane. Preto si radsej chcem nechat poradit
TUF B650+ Wifi, 9800X3D @ Kraken 360, TridentZ 32GB 6000 CL30 Expo, 7900XTX Nitro+, 980PRO 2TB, 990PRO 4TB, Strix Aura 850W, H6i Flow + 7x A12X25 + 2x NF-A14, LG OLED42C44, Mission M32 @ SB Z @ Marantz NR1710, LGTCH G15, KoneAir @ HyperX Fury Ultra. Note24 Ultra & Watch6 Classic 47mm LTE Stolicka Antares Syn Omnia 1850
Re: Jazdenka do 18k vs nove do 21k
v tomto mam aktualnu skusenost, prechod z passata B6 sedan 2.0 TDI 140k manual, vysoka vybava highline, na novú octaviu combi 3 FL 1.5 TSI manual, vybava style s priplatkami. Rozdiel 10 rokov medzi nimi, ale passat mi prisiel v niektorych veciach lepsi: priestor, vyhotovenie premiovejsie (napr. viac makcenych plastov), posed- tvar sedaciek (na octavii ako na lavici), komfort od podvozka lepší pri rovnakych rozmeroch kolies),
octavia, pre mna vyhoda ze je combi, svetla ma lepsie (kedze uz LED) a infotainment modernejsi. motor 1.5 niekedy pri rozjazde cuka (pocit ako v autoskole), dynamika slusna, aj spotreba zatial 6.5l/100km a to ma auto nabehane iba 1300km.
Viem, ze su to rozne triedy, ale 10 rokov je dost, takze v niektorych veciach som cakal lepsie zlepsenie a dockal som sa v niecom aj zhorsenia.
Zalezi na com clovek jazdil predtym, ked na starej fabii, tak octavia sa mu bude zdat super auto. Ked prechadzas z triedy passata na octaviu, tak to dost citit. Cize mozno zvazit pozret dakeho zanovneho passata s malym najazdom.
octavia, pre mna vyhoda ze je combi, svetla ma lepsie (kedze uz LED) a infotainment modernejsi. motor 1.5 niekedy pri rozjazde cuka (pocit ako v autoskole), dynamika slusna, aj spotreba zatial 6.5l/100km a to ma auto nabehane iba 1300km.
Viem, ze su to rozne triedy, ale 10 rokov je dost, takze v niektorych veciach som cakal lepsie zlepsenie a dockal som sa v niecom aj zhorsenia.
Zalezi na com clovek jazdil predtym, ked na starej fabii, tak octavia sa mu bude zdat super auto. Ked prechadzas z triedy passata na octaviu, tak to dost citit. Cize mozno zvazit pozret dakeho zanovneho passata s malym najazdom.
AMD Ryzen 7 7800X3D+ARCTIC Liquid Freezer II 360, ASUS ROG STRIX B650E-E, Kingston FURY 64GB 6000 MHz CL36, XFX MERC 310 Radeon RX 7900XTX, KINGSTON KC3000 NVMe 2TB + Samsung 970 EVO 500GB + KINGSTON SATA 480GB, Fractal Meshify 2, EVGA 1000W GQ, GIGABYTE AORUS FI32Q
Re: Jazdenka do 18k vs nove do 21k
ak su peniaze na passat, nad oktaviou by som nerozmyslal. rok-dva stary passat s normalnym najazdom ide zohnat bez problemu do 18l, ja som takto spekuloval a ulakomil sa na lacnu oktaviu. dneska sa obcas na seba mracim preco som spravil taku blbost
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3084
- Dátum registrácie: Št 21. Aug, 2008, 17:34
- Bydlisko: Sp.Nová Ves
Re: Jazdenka do 18k vs nove do 21k
diky kvoco, aj takyto nazor som potreboval. aktualne mam passat b6 140koni a testoval som najnovsiu astru so 145konami a... som mal pocit, ze sedim vo felicii. Ten hluk od podvozka, okoloiducich aut a ten "slaby motor" a skoro nulova akceleracia, to sa neda porovnavat. V 14 rocnom passate som sa potom citil jak v premiovej znacke ked som siel domov z testovacej jazdy... a to za nu chceli 21k. Oproti tej toyote corolle s hybridom a najnovsimi technologiami silno rozmyslam, preco ta astra tolko stoji. Opel som teda vylucil.
Bojim sa vsak nakladov. Najviac ma to taha do BiTDi 2016tky passatu. Tam mam 4x4, 240koni, highline vybava, dobre sedenie, poznam tie podvozky, ale obavam sa potom dalsich nakladov. Tie rozdiely v cenach su tam brutalne. Niektore totozne passaty idu od 14-25k a ja netusim, preco si niekto ceni auto na 100% a niekto na 160%, tam uz ozaj neviem podla coho vyberat. Priemerne najazdy su okolo 160 000km.
Bojim sa vsak nakladov. Najviac ma to taha do BiTDi 2016tky passatu. Tam mam 4x4, 240koni, highline vybava, dobre sedenie, poznam tie podvozky, ale obavam sa potom dalsich nakladov. Tie rozdiely v cenach su tam brutalne. Niektore totozne passaty idu od 14-25k a ja netusim, preco si niekto ceni auto na 100% a niekto na 160%, tam uz ozaj neviem podla coho vyberat. Priemerne najazdy su okolo 160 000km.
TUF B650+ Wifi, 9800X3D @ Kraken 360, TridentZ 32GB 6000 CL30 Expo, 7900XTX Nitro+, 980PRO 2TB, 990PRO 4TB, Strix Aura 850W, H6i Flow + 7x A12X25 + 2x NF-A14, LG OLED42C44, Mission M32 @ SB Z @ Marantz NR1710, LGTCH G15, KoneAir @ HyperX Fury Ultra. Note24 Ultra & Watch6 Classic 47mm LTE Stolicka Antares Syn Omnia 1850
Re: Jazdenka do 18k vs nove do 21k
pretoze niekto predava a niekto chce predat, tiez ceny passatov tlacia dole firemne jazdenky. napriklad som videl ked som zhanal pol rocny s 39km v normalnejsej vybave ale len s 1.4TSI za 17 000 co bola za prakticky novy passat uber cena, aj ked s celkom mizernym motorom. okolo tej ceny som tiez videl uz slusne vybavene 2.0 tdi passaty s tak 20-30k najazdenymi za 1-2 roky. ale to bolo pred rokom a pol, preto mi pride divne ze su tak drahe s najazdom 100k+. osobne by som sa radsej "ulakomil" na 110kw s mensim najazdom ako kupit 130kw s 160k. bitdi moze byt hodne nakladne na udrzbu. ja som preskocil zo starej A6 do O3, a hovorim, bola to chyba akoze oktavia nie je zle auto, ale je to citelny downgrade aj z passatu
- d3Xter
- Používateľ
- Príspevky: 1664
- Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
- Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Re: Jazdenka do 18k vs nove do 21k
mozno kupis ale social vybavu s heligonkami a to nema vyznam ist do takeho passatu...to radsej hlucna octa s vybavou alebo golf
pri btdi plati to co uz som ti Mumaq hovoril, kupit jedine po servise, rozvody, olej, haldex, dsg olej/filter je tam 7DSG na ktoru sa stazuje ze to blbo radi a davaju to premapovat, coho ja niecom zastanca a ci vazne potrebujes tych 250koni je na tebe a ci to stihnes zohriat cestou do roboty, 140kw bez 4x4 by bol asi ideal, 110kw bez mocoviny regeneruje asi kazdych 300km, po meste aj castejsie
1.5tsi ma problem s trasenim, tam sa treba stazovat u predajcu nech s tym nieco robia, je nato zvolavacka, hlavne na tie prve s gpf, myslim ze tam dokonca je uz nasadeny millerov cyklus co trochu dusi motor
Re: Jazdenka do 18k vs nove do 21k
presne to co hovori werwest, je to downgrade, tiez by som siel do overeneho motora 2.0TDI 110kw, ked tak ten silnejsi (nie BiTDI), sily to ma akurat a dobru spotrebu. BiTDi je relativne novy motor, urcite nakladnejsi, aj s vacsou spotrebou.
AMD Ryzen 7 7800X3D+ARCTIC Liquid Freezer II 360, ASUS ROG STRIX B650E-E, Kingston FURY 64GB 6000 MHz CL36, XFX MERC 310 Radeon RX 7900XTX, KINGSTON KC3000 NVMe 2TB + Samsung 970 EVO 500GB + KINGSTON SATA 480GB, Fractal Meshify 2, EVGA 1000W GQ, GIGABYTE AORUS FI32Q
- d3Xter
- Používateľ
- Príspevky: 1664
- Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
- Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Re: Jazdenka do 18k vs nove do 21k
tak su ludia co maju btdi s 300k a nic a su taki co pri 150k vymenili turbo je to o tom ako sa k tomu spravas, motor samotny sa ti nepokazi, len veci okolo
spotreba je tam rovnaka ako pri 140kw 4x4 okolo 8litrov (je to tazke auto), ja by som uz pozeral po 1.8tsi alebo 2.0tsi
spotreba je tam rovnaka ako pri 140kw 4x4 okolo 8litrov (je to tazke auto), ja by som uz pozeral po 1.8tsi alebo 2.0tsi