Subaru Impreza WRX alebo?
- 1adad1
- Používateľ
- Príspevky: 2589
- Dátum registrácie: Ut 06. Okt, 2009, 20:19
- Bydlisko: Bratislava V - Petržalka
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
Zo zadania som to pochopil tak, ze to auto chces na daily.
Dobre by teda bolo, ak by to nebolo stare a nemalo ani vela kilometrov, s takymito autami sa totiz nejazdi v rukavickach.
Nasiel som jednu cupru, je sice trochu nad, ale je skoro nova:
https://auto.bazos.sk/inzerat/110922553 ... -6-dsg.php
To auto sa podla mna oplati z dovodu, ze bude spolahlivejsia ako impreza, bude mat tiez mensiu spotrebu
Dobre by teda bolo, ak by to nebolo stare a nemalo ani vela kilometrov, s takymito autami sa totiz nejazdi v rukavickach.
Nasiel som jednu cupru, je sice trochu nad, ale je skoro nova:
https://auto.bazos.sk/inzerat/110922553 ... -6-dsg.php
To auto sa podla mna oplati z dovodu, ze bude spolahlivejsia ako impreza, bude mat tiez mensiu spotrebu
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
Limit 15k tam nie je celkom zo srandy a je to uplny strop, realne by to auto mohlo stat okolo 12-13K.
Accorda 2.4 som mal, je to auto s velkym potencialom ale v zaklade to je len rychlejsi sedan ( teda bol, lebo dnes ma uz 200ps cokolvek). Najvacsi problem beznych vykonnych aut je podvozok a riadenie. Aby to fungovalo v zaklade je to robene pre beznych ludi. Prevod riadenia a tuhost podvozku celkovo onicom. Podvozok je riesitelna vec asi za 1000E ale s prevodom riadenia je to uz horsie.Ten motor bol ale fantasticky pri 350K siel z domu a nic mu nebolo. Ak by 2.4 benzin v combi 8g nebol jednorozec, tak ho beriem hned, nieco ozeliem a nieco prisposobim. Lebo takato spolahlivost u 200PS aut asi neexistuje dnes. Preto aj stoja chore peniaze.
Servis subaru WRX ( nie STI ) ...stale som nepochopil, co tam je take narocne na peniaze.
Ked to definujem tak, ze chcem vacsi swift sport tak sa chapeme, co hladam?
Swiftu niekedy chyba vykon ale nechyba mu zabava, ci v malych alebo strednych rychlostiach tj. do nejakych 130-40. Zaroven poskytuje spolahlivy motor ( lietaju v tom v serii na nordschleife rent4ring), zaroven to ma 4 plnohodnotne miesta na sedenie ( bohuzial len troje dvere ale vela by to aj tak neriesilo, kedze na nejaku sedacku a kocik je to beztak male), 6 stupnovu prevodovku, podvozok ani tvrdy ani makky, nizka vaha, ostre riadenie. Clovek pohne vbolantom a hned vie, ze sedi v aute ktore vie ist zakrutami. Spotreba smiesna, ked sa ide kludne. ( mesto 9, mimo aj pod 7, dialnica 7-8)
Dynamika do 140km/h je uplne totozna s accordom 2.4 (ten papkal v meste 11-12)
CIZE primarne hladam to iste, s jemne vacsim vnutornym priestorom v 4 dverovom prevedeni idealne hatch, v danej kategorii vykonovo okolo 150kW aby to vladalo ist aj do kopca, kedze 0-100 ma nezaujima, vaha idealne medzi 1300-1400kg.
Asi najviac tomu sedi Clio RS 3rd gen avsak za zvazenie stoja aj vacsie auta ako Focus ST, spominane WRX a dokonca aj STkombi, kedze su za rovnake peniaze. Ustupky a kompromisy sa robit daju, kedze pretekarske ambicie nemam. Sam som zvedavy, co z toho vypadne vzhladom na aktualnu ponuku, emocie a financie Velmi nerad by som ale do auta pchal enormne peniaze kazdy mesiac.
Take mondeo uz je asi zbytocne velke.
Accorda 2.4 som mal, je to auto s velkym potencialom ale v zaklade to je len rychlejsi sedan ( teda bol, lebo dnes ma uz 200ps cokolvek). Najvacsi problem beznych vykonnych aut je podvozok a riadenie. Aby to fungovalo v zaklade je to robene pre beznych ludi. Prevod riadenia a tuhost podvozku celkovo onicom. Podvozok je riesitelna vec asi za 1000E ale s prevodom riadenia je to uz horsie.Ten motor bol ale fantasticky pri 350K siel z domu a nic mu nebolo. Ak by 2.4 benzin v combi 8g nebol jednorozec, tak ho beriem hned, nieco ozeliem a nieco prisposobim. Lebo takato spolahlivost u 200PS aut asi neexistuje dnes. Preto aj stoja chore peniaze.
Servis subaru WRX ( nie STI ) ...stale som nepochopil, co tam je take narocne na peniaze.
Ked to definujem tak, ze chcem vacsi swift sport tak sa chapeme, co hladam?
Swiftu niekedy chyba vykon ale nechyba mu zabava, ci v malych alebo strednych rychlostiach tj. do nejakych 130-40. Zaroven poskytuje spolahlivy motor ( lietaju v tom v serii na nordschleife rent4ring), zaroven to ma 4 plnohodnotne miesta na sedenie ( bohuzial len troje dvere ale vela by to aj tak neriesilo, kedze na nejaku sedacku a kocik je to beztak male), 6 stupnovu prevodovku, podvozok ani tvrdy ani makky, nizka vaha, ostre riadenie. Clovek pohne vbolantom a hned vie, ze sedi v aute ktore vie ist zakrutami. Spotreba smiesna, ked sa ide kludne. ( mesto 9, mimo aj pod 7, dialnica 7-8)
Dynamika do 140km/h je uplne totozna s accordom 2.4 (ten papkal v meste 11-12)
CIZE primarne hladam to iste, s jemne vacsim vnutornym priestorom v 4 dverovom prevedeni idealne hatch, v danej kategorii vykonovo okolo 150kW aby to vladalo ist aj do kopca, kedze 0-100 ma nezaujima, vaha idealne medzi 1300-1400kg.
Asi najviac tomu sedi Clio RS 3rd gen avsak za zvazenie stoja aj vacsie auta ako Focus ST, spominane WRX a dokonca aj STkombi, kedze su za rovnake peniaze. Ustupky a kompromisy sa robit daju, kedze pretekarske ambicie nemam. Sam som zvedavy, co z toho vypadne vzhladom na aktualnu ponuku, emocie a financie Velmi nerad by som ale do auta pchal enormne peniaze kazdy mesiac.
Take mondeo uz je asi zbytocne velke.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
Fiesta ST teda (2014-2017?).. síce, nájsť v 5dv konf. je ťažké, ale sú. Je na ne gigantický aftermarket napr pumaspeed, mountune ( https://www.mountunestore.com/collections/mk7-fiesta-st - sám som odtiaľ viac krát objednával a vysoko kvalitné veci), tá 1.6EB je veľmi usporna a aj slušne výkonná.. zoženieš pekný zachovaný kus od 11 do 15k no problem.
Ostatne, už tu bolo asi všetko vymenované. uplne všetko.
Subaru bude preto finančne naročný servis, lebo je to boxer. Stačí si pozrieť nejaké videá od MCM kde ich mali asi trilion aká je s tým robota... Pokiaľ máš ale v KE kamaráta čo so tomu rozumie, ale naozaj rozumie, tak neni problém.
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
Fiesta ma jediny problem, 4 door sa robil od 2017, cize je cenovo mimo.
Boxer sam o sebe je komplikacia ale neviem, ci tomu je aj pri nejakej vymene spojky, rozvodov, hadic, senzorov.... Go boxera bude samozrejme drahsia zalezitost.
Vymenovane tu toho bolo dost, realnych skusenosti ale minimum. Pojdem pootravovat asi do AAA a co to poskusat
Boxer sam o sebe je komplikacia ale neviem, ci tomu je aj pri nejakej vymene spojky, rozvodov, hadic, senzorov.... Go boxera bude samozrejme drahsia zalezitost.
Vymenovane tu toho bolo dost, realnych skusenosti ale minimum. Pojdem pootravovat asi do AAA a co to poskusat
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
Ak chceš teda niečo väčšie ako Swift, tak Fiestu a Mini by som vylúčil (za mňa aj Clio ale v tom som nesedel, neviem povedať o koľko je to "užitočnejšie" aj keď o veľa nie asi, je to rovnaká kategória), a začal sa obzerať len o kategóriu vyššie tj Focus ST, Leon/Cupra, 308 GTI, Civic, Golf GTI - všetko o 1-2 generácie staršie.
CPU: i5 12600kf Cooler: NOCTUA NH-U12A Chromax Black MB: ASUS ROG STRIX B660-A GAMING D4 RAM: G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600 MHz CL16 Trident Z RGB GPU: ASUS GeForce RTX 4060 Ti DUAL O8G SSD: Samsung 980 PRO 1TB + Kingston KC3000 NVMe 2TB + Crucial MX500 2TB SSD PSU: Corsair RM750x white CASE: Fractal Design Define 7 Compact White TG Mouse: Logitech G403 Prodigy HS: Microlab FC50 Monitor: Dell S2721DGFA OS: Win 10 64bit
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
Ten lancer sa ti nepacil? Originalne auto dost.
Dozadu som ho linkoval
Dozadu som ho linkoval
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
Neni pravda, robila sa od 2014, teda MK7 po FL len u nás je ich málo, ale sú, už som takú videl na predaj, červenú. A fiesta je o niečo málo vačšie auto ako swift.
ale ako píše Kimif123, ak chceš o triedu väčšie auto, tak ako píše, len rátaj že tam kde by si Fiest ST dostal relativne zanovnu pod 100k km, bude focus (alebo ekvivalent) st už cez 100k km a starší ročník..
alebo to môžeš risknúť s BMW E91 335i
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
No pozrel som aj mobile.de a veruze som tam ziadnu 2014 nevidel. 4 dverove fiesty tam idu od 15k, to by sa tu musel vyskytnut nejaky kus na slovensku. Tiez s tym kufrom pod 300l uz by to mohlo byt ozaj male ( a drahe na to ako vyzera a co ponuka).
Lancer ako sedan zatial ignorujem spolu s accordom
Lancer ako sedan zatial ignorujem spolu s accordom
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
-
- Používateľ
- Príspevky: 1921
- Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
Boxer motor nie je problém, kludne je v niečom daleko prístupnejší ako bežný motor, ale má aj proti.
Problém môže byť nastavenie ventilových vôli kedy musí motor von, respektíve nejaká iná oprava čo sa vnútronosti týka, ale to potom platí pre každý motor že to nebude lacné.
Rozvody idú meniť normálne, klima kompresor, servo, alternátor sú dostupné krásne z vrchu čo napríklad pri iných autách sa loví niekde doslova z prdele. Na iných autách je rozvod z boku niekde okolo nosníkov a pri výmene rozvodu treba motor zavesiť a dvíhať / spúštať aby sa dal rozvod nasadiť.
Spojka sa mení na každom aute na prd - vždy treba oddeliť motor a prevodovku.
Nejaké ložiská / náboje, tlmiče, brzdy je štandard ako všade
Auto typu Fiesta, Clio, Swift by som vyradil, to je jednoducho malé. Preto som vyššie spomenul to Mini Clubman, Countryman, ten má aj výkon, aj možnosť 4x4, ale zasa aj váhu. Keby to malo +-1250kg tak by to bolo zaujímavejšie
Problém môže byť nastavenie ventilových vôli kedy musí motor von, respektíve nejaká iná oprava čo sa vnútronosti týka, ale to potom platí pre každý motor že to nebude lacné.
Rozvody idú meniť normálne, klima kompresor, servo, alternátor sú dostupné krásne z vrchu čo napríklad pri iných autách sa loví niekde doslova z prdele. Na iných autách je rozvod z boku niekde okolo nosníkov a pri výmene rozvodu treba motor zavesiť a dvíhať / spúštať aby sa dal rozvod nasadiť.
Spojka sa mení na každom aute na prd - vždy treba oddeliť motor a prevodovku.
Nejaké ložiská / náboje, tlmiče, brzdy je štandard ako všade
Auto typu Fiesta, Clio, Swift by som vyradil, to je jednoducho malé. Preto som vyššie spomenul to Mini Clubman, Countryman, ten má aj výkon, aj možnosť 4x4, ale zasa aj váhu. Keby to malo +-1250kg tak by to bolo zaujímavejšie
- lepermessiah
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 2796
- Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
- Bydlisko: ZV
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
u tych VAG je zas problem s PCV, kruzkami, piestami .. zalezi v ktory den bolo auto skladane, ale olej zrali nahodne vsetky EA113 motory a aj EA888.1 a EA888.2 s tym sem tam mali problem. ak by sa riesil nahodou nejaky Stage2 tuning a vyssie, tam uz zacinaju vyrobcovia s opustanim platformy v prospech MQB Mk7 a novej Mk8, ale to este nejake 2 roky potrva, kym sa na to vybodnu ako to bolo u 1.8T v Mk4 platforme.
uplne o inom uz su tie EA888.3 lenze tie naozaj za 15 su nerealne..
uplne o inom uz su tie EA888.3 lenze tie naozaj za 15 su nerealne..
Spoiler: ukázať
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
V podstate sme dosli k tomu k comu som dosiel aj ja pred zalozenim tejto temy ak upustime od aut velkosti fiesta/clio. Vyber auta v tejto kategorii je dost tazky, a to hlavne kvoli spolahlivosti a prevadzkovym nakladom. Nemozem sa zbavit pocitu, ze bez ohladu na financie je najlepsia varianta 330i touring ( rwd for fun, xdrive for family), nasleduje chlapcenskejsie wrx a ako zlata stredna cesta moze byt focus ST alebo ST kombi s 2.0 ( max praktickost) ...bohuzial dohladal som starsie spravy, kde znamemu na zaruku menili komplet motor pri 11k, takze pri forde aby mal clovek ozaj blizko vlakovu stanicu.
S3 stareho dizajnu tak s najazdom k 200k, GTi tak 150k + dovoz...
Pokial by som ozelel agilitu idem asi do A5 2.0 quattro. Krasny voz, liftback. Bmw3 gt zatial mimo cenovy strop.
Trosku som smutny z toho, ze kvazy nudny dizajn a vlastnosti golfu GTI z toho celeho vychadza najlepsie. Fordy dizajn humus ( cista korea), subaru interier o generaciu spat ( + 5 kvalt). Bmw servisne naklady na atmo 6valec enormne...
Ak by som kupoval 5 rokov spat asi idem do focusu 2.5 po o fl. Bohuzial ceny tychto kusov dobrom stave su dnes neumerne, rovnako ako typeR 8g stoji uz 5 rokov skoro rovnake peniaze...
Nakoniec to bude asi ozaj o aktualnej ponuke a emocnom rozpolozeni a som rad, ze kym sa rozhodnem mozem jazdit na swifte sportaaz. Jedno uzasne auto v pomere cena/servis/vyuzitelnost/radost.
S3 stareho dizajnu tak s najazdom k 200k, GTi tak 150k + dovoz...
Pokial by som ozelel agilitu idem asi do A5 2.0 quattro. Krasny voz, liftback. Bmw3 gt zatial mimo cenovy strop.
Trosku som smutny z toho, ze kvazy nudny dizajn a vlastnosti golfu GTI z toho celeho vychadza najlepsie. Fordy dizajn humus ( cista korea), subaru interier o generaciu spat ( + 5 kvalt). Bmw servisne naklady na atmo 6valec enormne...
Ak by som kupoval 5 rokov spat asi idem do focusu 2.5 po o fl. Bohuzial ceny tychto kusov dobrom stave su dnes neumerne, rovnako ako typeR 8g stoji uz 5 rokov skoro rovnake peniaze...
Nakoniec to bude asi ozaj o aktualnej ponuke a emocnom rozpolozeni a som rad, ze kym sa rozhodnem mozem jazdit na swifte sportaaz. Jedno uzasne auto v pomere cena/servis/vyuzitelnost/radost.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
jedine co ti ostava je navisit rozpocet,alebo kazdy den sledovat inzeraty ci nebude nieco za dobru cenu,a nezabudni ze tymto sportovejsim autam majitelia nakladali a zameral by som sa na servisnu hystoriu a km by som hladal fakt cosi nizke do 150k a menej
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Subaru Impreza WRX alebo?
nehovoriac o motore, pockaj kym sa rozpadne nenakladny xdrive
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345