Všeobecná diskusia
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
Je to bezpečné
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia
Alebo to daj na balkon. Ale s otvorenym oknom a dobrou poistkou na byt by som sa nebal
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia
Hello, auto zahlásilo, že chce ísť do servisu po intervale, ktorý som mu sám navolil, takže idem pokúpiť rôzne čačky-mačky a poservisujem ho trošku. Vysvetlím "problém". HEMI motory majú tzv. HEMI tick, tj. tiká to tam. Nie všetky, ale robí to na fungl nových aj tých, čo majú stovky tisíc miľ. Je to by design a vedú sa dlhé diskusie, čo to spôsobuje. Chybový stav môže byť urvatá šroba na exhaust manifolde alebo ošúpaná vačka, keď sa niekomu dodrbkalo hydrozdvihátko. Nechybový stav sa pripisuje hydrozdvihátkam a ten nás zaujíma.
Vo všeobecnosti sa dá HEMI tick do značnej miery potlačiť iným olejom a asi najlepšie hodnotený v tomto smere je Red Line olej. U nás nezohnateľný a objednávať ho niekde z UK za 140,- € dokopy sa mi nechce. Red Line olej má vysoký (vyšší) obsah molybdénu a určite aj iné veci, ktoré tomu pomáhajú.
Čiže teraz hľadám olej - skúsim 5W30 - ktorý má vysokú hodnotu HTHS (~3,5), t.j. obetujem fuel economy a získam hrubší film na kovových povrchoch a ideálne vysoký obsah molybdénu. HTHS viem nájsť, či už v špecke alebo podľa ACEA hodnotenia (chcem A3/B4). Horšie je to však s hľadaním high-moly oleja. Podľa tejto starej tabuľky, možno Eneos by mohol byť OK a je u nás dostupný.
Bonusová otázka: Liqui Moly prísada do oleja (pevné častice MoS2). Nerád pridávam čokoľvek do oleja a tobôž pevné častice. Ono aditíva do oleja fungujú, nie je to žiadny zázrak, ale majú aj temnú stránku, ktorú si veľa ľudí neuvedomuje a to je riziko väčšej korózie motora. Stotožňujem sa s názorom, že pokiaľ treba liať aditíva do oleja, tak treba kúpiť lepší olej. Ale z haluze by som to vyskúšal. Názory?
Študoval to niekto do takejto miery? Ako celý HEMI tick mi je u prdele, ale keď už idem meniť olej, rád sa pohrám a poskúšam.
Vo všeobecnosti sa dá HEMI tick do značnej miery potlačiť iným olejom a asi najlepšie hodnotený v tomto smere je Red Line olej. U nás nezohnateľný a objednávať ho niekde z UK za 140,- € dokopy sa mi nechce. Red Line olej má vysoký (vyšší) obsah molybdénu a určite aj iné veci, ktoré tomu pomáhajú.
Čiže teraz hľadám olej - skúsim 5W30 - ktorý má vysokú hodnotu HTHS (~3,5), t.j. obetujem fuel economy a získam hrubší film na kovových povrchoch a ideálne vysoký obsah molybdénu. HTHS viem nájsť, či už v špecke alebo podľa ACEA hodnotenia (chcem A3/B4). Horšie je to však s hľadaním high-moly oleja. Podľa tejto starej tabuľky, možno Eneos by mohol byť OK a je u nás dostupný.
Bonusová otázka: Liqui Moly prísada do oleja (pevné častice MoS2). Nerád pridávam čokoľvek do oleja a tobôž pevné častice. Ono aditíva do oleja fungujú, nie je to žiadny zázrak, ale majú aj temnú stránku, ktorú si veľa ľudí neuvedomuje a to je riziko väčšej korózie motora. Stotožňujem sa s názorom, že pokiaľ treba liať aditíva do oleja, tak treba kúpiť lepší olej. Ale z haluze by som to vyskúšal. Názory?
Študoval to niekto do takejto miery? Ako celý HEMI tick mi je u prdele, ale keď už idem meniť olej, rád sa pohrám a poskúšam.
Re: Všeobecná diskusia
Videl som nejake testy na liqui moly, a otvaral som usta na vysledkoch.
Kazdopadne ale netusim ake by to malo "dlhodobe nasledky"
Ja som volakedy do stareho auta nalial xado, a pomohlo mu to decentne dozit o 2 roky viac.
Kazdopadne ale netusim ake by to malo "dlhodobe nasledky"
Ja som volakedy do stareho auta nalial xado, a pomohlo mu to decentne dozit o 2 roky viac.
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Všeobecná diskusia
Oleje som sice tak do hlbky nestudoval ale podla mojho skromneho nazoru tam nieje co pokazit ak pouzijes 5W30.
V manuale sa akurat pise ze system odpajania valcov nemusi potom spravne fungovat, ale to mozno posunie akurat tak teplotu kedy bude urcite fungovat.
Ked si kupil Commandera tak som ti pisal ze ten 5W20 olej je dost riedky a duplom ked sa dobre zahreje.
Ale vidim ze chces predsalen dat sancu hustejsiemu oleju.
V manuale sa akurat pise ze system odpajania valcov nemusi potom spravne fungovat, ale to mozno posunie akurat tak teplotu kedy bude urcite fungovat.
Ked si kupil Commandera tak som ti pisal ze ten 5W20 olej je dost riedky a duplom ked sa dobre zahreje.
Ale vidim ze chces predsalen dat sancu hustejsiemu oleju.
Spoiler: ukázať
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia
O tom systéme odpájania valcov (MDS) sa hovorí, že musí mať 5W20, ale mnoho ľudí jazdí s 5W30 a všetko funguje. Ono todáva zmysel, keďže 5W20 a 5W30 sú podobné a MDS musí vedieť pracovať aj so studeným (hustejším) olejom a v rôznom počasí. Má to hádam 10 podmienok, čo musia byť splnené, aby sa to aktivovalo (teplota motora, rýchlosť, jazda do kopca, teplota okolitého vzduchu, tow režim a neviem čo ešte). Takže tu problém nie je a keby náhodou hej, nie je problém olej vymeniť.
Študoval som ACEA dokumenty [tu, strana 4] a viem, že chcem olej s vyššou (normálnou) HTHS viskozitou (>= 3,5). Ďalej tu máme tento pekný obrázok a zo všetkého mi vychádza:
• A3/B4, tj. High HTHS, High SAPS olej, vysoké TBN = hrubý olejový film, vysoké TBN (olej je trvácny)
• C3, možno C4, tj. High HTHS, Mid/Low SAPS olej, nižšie TBN = hrubý film, ale olej skôr degraduje
Neviem, či je lepšie pre môj hlúpy benzín bez DPF ale s RKAT zobrať A3/B4 (lepšie vlastnosti, ale väčšie opotrebenie katu?), alebo C3/C4 (kat má vačší kľud, ale olej treba skôr vymeniť, čo mi nevadí, lebo ja mením po 6-7 tisic km).
Totižto nemám vôbec predstavu, čo ako pôsobí na motor. Či C3 predĺži život katu o 30% na úkor skoršej výmeny, alebo je to len novodobý výmysel, kde spôsobíme o 20% väčšie opotrebenie motora, aby sme ušetrili 2% na emisiách, lebo duuuh emisieeee, gréta, emisieeeeee.
Edit: Fast forward deň dopredu a už som to vymyslel k mojej spokojnosti a dúfam, že aj k spokojnosti motora. Na BITOG fóre som našiel super topic, kde týpek pastuje kopec výsledkov z testovania európskych (ruských) olejov, originálne z oil-club.ru/forum/. Na prvej strane sú hneď výsledky ACEA C3 mid-SAPS aj ACEA A3/B4 full SAPS olejov. Na tretej strane sú zase 0W-30 A3/B4.
Zo všetkého mi vychádza, že EU oleje skôr nemajú pridaný molybdén a niektorí nemajú ani bór, čo je spolu s molybdénom taká náhrada pri low ZDDP olejoch. Zo všetkých tabuliek som si vybral Shell Helix Ultra, lebo obsahuje aj molybdén, aj bór a mohol by to byť vlastnosťami fajn olej. Vezmem ACEA A3/B4 olej (nie C3), takže akoby viac uškodím katom, ale... a) nie je to taká katastrofa na tých pár tisíc km na skúšku, b) taký olej škodí katom len keď sa spaľuje, c) možno časom vytuzím motor a dám za PCV ventil catch can na olej, d) Shell Helix Ultra ACEA C3 nemá žiaden molybdén, ale má o dosť viac bóru. A tento olej sa mi hodí aj do ďalšieho auta, takže vezmem viac a mám pokoj. Tak... fajn samoštúdium, naučil som sa niečo do budúcna.
Študoval som ACEA dokumenty [tu, strana 4] a viem, že chcem olej s vyššou (normálnou) HTHS viskozitou (>= 3,5). Ďalej tu máme tento pekný obrázok a zo všetkého mi vychádza:
• A3/B4, tj. High HTHS, High SAPS olej, vysoké TBN = hrubý olejový film, vysoké TBN (olej je trvácny)
• C3, možno C4, tj. High HTHS, Mid/Low SAPS olej, nižšie TBN = hrubý film, ale olej skôr degraduje
Neviem, či je lepšie pre môj hlúpy benzín bez DPF ale s RKAT zobrať A3/B4 (lepšie vlastnosti, ale väčšie opotrebenie katu?), alebo C3/C4 (kat má vačší kľud, ale olej treba skôr vymeniť, čo mi nevadí, lebo ja mením po 6-7 tisic km).
Totižto nemám vôbec predstavu, čo ako pôsobí na motor. Či C3 predĺži život katu o 30% na úkor skoršej výmeny, alebo je to len novodobý výmysel, kde spôsobíme o 20% väčšie opotrebenie motora, aby sme ušetrili 2% na emisiách, lebo duuuh emisieeee, gréta, emisieeeeee.
Edit: Fast forward deň dopredu a už som to vymyslel k mojej spokojnosti a dúfam, že aj k spokojnosti motora. Na BITOG fóre som našiel super topic, kde týpek pastuje kopec výsledkov z testovania európskych (ruských) olejov, originálne z oil-club.ru/forum/. Na prvej strane sú hneď výsledky ACEA C3 mid-SAPS aj ACEA A3/B4 full SAPS olejov. Na tretej strane sú zase 0W-30 A3/B4.
Zo všetkého mi vychádza, že EU oleje skôr nemajú pridaný molybdén a niektorí nemajú ani bór, čo je spolu s molybdénom taká náhrada pri low ZDDP olejoch. Zo všetkých tabuliek som si vybral Shell Helix Ultra, lebo obsahuje aj molybdén, aj bór a mohol by to byť vlastnosťami fajn olej. Vezmem ACEA A3/B4 olej (nie C3), takže akoby viac uškodím katom, ale... a) nie je to taká katastrofa na tých pár tisíc km na skúšku, b) taký olej škodí katom len keď sa spaľuje, c) možno časom vytuzím motor a dám za PCV ventil catch can na olej, d) Shell Helix Ultra ACEA C3 nemá žiaden molybdén, ale má o dosť viac bóru. A tento olej sa mi hodí aj do ďalšieho auta, takže vezmem viac a mám pokoj. Tak... fajn samoštúdium, naučil som sa niečo do budúcna.
Re: Všeobecná diskusia
Sa ani necudujem ze nikto nema doveru v tento policajny stat. Uz len cakam ci zajtra zacnu merat. vcera min 60 a zajtra max 50
.
- d3Xter
- Používateľ
- Príspevky: 1664
- Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
- Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Re: Všeobecná diskusia
lenze toto plati od aprila a znacky su tam stale ci uz tie modre alebo rychlostne takze merat mohli uz skor ale nemozu kym tam budu znacky; po obchvate pojdem 50 ale okolo lunika 80, to dava zmysel
edit: dokonca Ersek ten usek urcit na odpis uz po otvoreni noveho dialnicneho useku po Bidovce v decembri, ze je to tam zbytocne ked mame dialnicu
edit: dokonca Ersek ten usek urcit na odpis uz po otvoreni noveho dialnicneho useku po Bidovce v decembri, ze je to tam zbytocne ked mame dialnicu
Re: Všeobecná diskusia
Hej ale nejak nevedeli co maju robit. Teraz to uz je real. Aj na presovskej smer PO uz zaciernili 90tku.
.
- d3Xter
- Používateľ
- Príspevky: 1664
- Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
- Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Re: Všeobecná diskusia
naco su tam potom dva pruhy? uplne nanic teraz...kludne tam mohli ostat rychlosti, ved cesta ma nato štandardy, od optimy po kvp pojdem rychlejsie ako po obchvate kosic, v kazdom pripade to bude teraz zlata bana od Sace po Budimir
Re: Všeobecná diskusia
Nech sa rovno vyseru na to pokutovanie, a daju rampy a myto
Nebude to aspon vyvolavat take znechutenie
Nebude to aspon vyvolavat take znechutenie
Re: Všeobecná diskusia
toz, ta zmenena znacka vyzera kusok inak, v detailoch
aspon tak tomu chapem
co uz; cez mesto sa bude presuvat viacej aut, lebo to daju skorej ako po "obchvate"
je to system:
Sice je to dookola, ale je to dalej!
aspon tak tomu chapem
co uz; cez mesto sa bude presuvat viacej aut, lebo to daju skorej ako po "obchvate"
je to system:
Sice je to dookola, ale je to dalej!
Intel Core i5-12600K+ARCTIC-Freezer-i35 | ASUS ROG STRIX Z690-G GAMING WIFI | MSI RTX 2060 SUPER OC 8gb | 2x 16GB DDR5-4800MHz ADATA CL40
DELL U3423 | SSD 1TB WD_BLACK SN850 NVMe M.2 PCIe Gen4 2280 | HDD WD40EFRX | HDD WD6003FFBX Red Pro 256 MB SATAIII 7200 rpm
Mice Logitec B110 Silent
Keyboard Dell KB216t
DELL U3423 | SSD 1TB WD_BLACK SN850 NVMe M.2 PCIe Gen4 2280 | HDD WD40EFRX | HDD WD6003FFBX Red Pro 256 MB SATAIII 7200 rpm
Mice Logitec B110 Silent
Keyboard Dell KB216t
Re: Všeobecná diskusia
Uz sa nemusia skryvat za krikom. Staci ze zmenia rychlost a nikto o tom nevie.
.
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia
Chsčim? Sa pomenila vyhlaska tak, ze stare znacenie sa uz nepouziva na cestu pre motorove vozidla alebo cesta pre motorove vozidla uz ma max 90km/h a v meste 50km/h?
Som sa v rom nejak stratil.
Som sa v rom nejak stratil.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X