NVIDIA GeForce RTX 3090 (recenzie, informácie...)
Re: NVIDIA GeForce RTX 3090 (recenzie, informácie...)
Zhrunutie Ampere prezentácie:
s pozdravom, crux.
- vavrapeter
- Čierna listina bazáru
- Príspevky: 842
- Dátum registrácie: Ut 26. Apr, 2011, 22:15
- Bydlisko: Buková pri Trnave
Re: NVIDIA GeForce RTX 3090 (recenzie, informácie...)
https://pc.bazos.sk/inzerat/115457332/p ... rix-oc.php
Prvá lastovička. 2080ti za 500€.
Prvá lastovička. 2080ti za 500€.
Spoiler: ukázať
Re: NVIDIA GeForce RTX 3090 (recenzie, informácie...)
A co ako?
Je logicke ze stare karty idu dole ak to chces aj predat a nie len zaberat miesto v bazari.
Je logicke ze stare karty idu dole ak to chces aj predat a nie len zaberat miesto v bazari.
.
Re: NVIDIA GeForce RTX 3090 (recenzie, informácie...)
Len že ešte pred týždňom sa dali predať za úplne iné peniaze
Spoiler: ukázať
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22038
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: NVIDIA GeForce RTX 3090 (recenzie, informácie...)
S tym nic nenarobis, mozes predat skorej za viac ale keby si to nevedel nahradit napr koli cene to si moc nevyhral
//Oprav si ten text, kto to má čítať. gammaray.
//Oprav si ten text, kto to má čítať. gammaray.
Naposledy upravil/-a dexterav v St 02. Sep, 2020, 17:28, upravené celkom 1 krát.
Spoiler: ukázať
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: NVIDIA GeForce RTX 3090 (recenzie, informácie...)
To snáď vedia všetci čo už v živote raz, dva krát otočili HW. Kto strieda high-end HW a nepredáva v predstihu, tak to robí vedome.
Pre mňa grafika nie je investícia a neočakávam žiadnu návratnosť. Na tom vždy len prerobíš, otázka je len koľko /výnimka bola asi len fáza kryptohorúčky, keď staré sa dalo predať za viac než za koľko sa kúpilo/.
Práveže v poslednej dobe bolo zvláštne, že aj staršie karty jak 1080Ti si držali vysoké bazárové ceny, to len ukazovalo ako je trh s novým HW pokrivený.
Spoiler: ukázať
Re: NVIDIA GeForce RTX 3090 (recenzie, informácie...)
To bola len Turing anomália, celý Turing bola anomália a dúfam že sa to už nikdy nezopakuje.
Spoiler: ukázať
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: NVIDIA GeForce RTX 3090 (recenzie, informácie...)
Nooo zas 3090 stojí viac než 2080Ti, a 700 USD za 3080 sa tiež nedá nazvať charitou. Skôr je to o tom, že sme už čakali katastrofu, takže nakoniec aj tie ceny čo sú príjemne prekvapili. Hlavne v kombinácii s výkonom. Turing bol celý zle a spätne som fakt rád, že som ho dokázal prečkať na Pascale.
Spoiler: ukázať
- dexterav
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 22038
- Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
- Bydlisko: Sered´
Re: NVIDIA GeForce RTX 3090 (recenzie, informácie...)
len bez Turingu by nebol Ampere, a o RT , ktorým sa všetci zrazu zaklínajú ani nevravím
celý problém turingu sú ceny, ktoré sme len tak mimochodom teraz akceptopvali už v podstate ako super
celý problém turingu sú ceny, ktoré sme len tak mimochodom teraz akceptopvali už v podstate ako super
Spoiler: ukázať
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: NVIDIA GeForce RTX 3090 (recenzie, informácie...)
Beriem, ale Turing proste nemal výkon na to aby tie ceny obhájil. RT bolo v plienkach /stále je/, a aj tam kde bežalo to bolo skôr techdemo než reálne hrateľné.
3090 je stále dosť predražená, vzhľadom na to, že relatívne mierne osekané specs rovnakého čipu vedia predať za polovičnú cenu /3080/, tak je jasné, že tam je marža brutálna. Samozrejme vieme prečo a aj pamäť čosi stojí, ale 500 € to nebude. Škoda, keby aj pri 3090 zachovali MSRP predchodcu ako pri 3080, mooožno by som sa bol zamyslel. Takto si radšej teraz kúpim kartu za 800 € a o dva roky ďalšiu za rovnaké prachy, než aby som teraz vycáloval 1,6K.
edit: btw. za tých 800 € čo ušetrím budem vedieť v pohode spraviť upgrade na Ryzen 4000, nejaký 12c, slušná 200 € doska a 32 GB RAM vyjde zhruba na toľko. Je vidieť, že majitelia 1080 Ti ich už v NV slušne nas*ali.
3090 je stále dosť predražená, vzhľadom na to, že relatívne mierne osekané specs rovnakého čipu vedia predať za polovičnú cenu /3080/, tak je jasné, že tam je marža brutálna. Samozrejme vieme prečo a aj pamäť čosi stojí, ale 500 € to nebude. Škoda, keby aj pri 3090 zachovali MSRP predchodcu ako pri 3080, mooožno by som sa bol zamyslel. Takto si radšej teraz kúpim kartu za 800 € a o dva roky ďalšiu za rovnaké prachy, než aby som teraz vycáloval 1,6K.
edit: btw. za tých 800 € čo ušetrím budem vedieť v pohode spraviť upgrade na Ryzen 4000, nejaký 12c, slušná 200 € doska a 32 GB RAM vyjde zhruba na toľko. Je vidieť, že majitelia 1080 Ti ich už v NV slušne nas*ali.
Spoiler: ukázať
Re: NVIDIA GeForce RTX 3090 (recenzie, informácie...)
Bez Turingu by RT bol, lebo RT sa rozšíri vďaka konzolám a tam je AMD s vlastnou implementáciou. nVidia napriek svojim veľkohubým vyhláseniam ho pretlačila podobne úspešne ako GPU PhysX
Takže nie vďaka Turingu tu máme RT. Teselácia bola v Radeonoch dávno pred jej implementáciou do DX10 ale nikoho nezaujímala kým ju nemala aj nVidia v jednotnej implementácii cez DX a nik nehovorí že bez Radeonu 8500 tu teraz nemáme teseláciu
Takže nie vďaka Turingu tu máme RT. Teselácia bola v Radeonoch dávno pred jej implementáciou do DX10 ale nikoho nezaujímala kým ju nemala aj nVidia v jednotnej implementácii cez DX a nik nehovorí že bez Radeonu 8500 tu teraz nemáme teseláciu
Spoiler: ukázať
Re: NVIDIA GeForce RTX 3090 (recenzie, informácie...)
Vďaka Turingu máme RTX na PC od 2018, spolu s DLSS. Keby sme museli čakať na konzoly, resp. AMD, tak ho máme až teraz a v štádiu ako spred 2 rokov. Takže vývoj atď. potlačila NV určite. Najmä s DLSS 2.0 je vidieť tento pokrok oproti DLSS 1.0.
Čo sa týka PhysX, tak to je využívané (teda úspešné), avšak prebrali výpočet procesory. Bez zbytočne nafúknutých fyzikálnych efektov.
ATI TruForm je keď tak predchodca teselácie. Nedosiahli rozšírenie na trhu, pretože nemali podporu vtedajších OpenGl/DirectX APIs. Ukázalo ale ako docieliť lepšiu geometriu a malo určitý vplyv na implementáciu teselácie v DirectX.
Lenže RTX využíva DXR rozhranie DirectX a jeho podpora na trhu (grafickými kartami) je už teraz oveľa väčšia TruForm. S GeForce 30 radou bude ešte väčšia. Takže to porovnanie je mimo.
s pozdravom, crux.
- mino_85
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6312
- Dátum registrácie: St 29. Feb, 2012, 20:29
- Bydlisko: Prešov
Re: NVIDIA GeForce RTX 3090 (recenzie, informácie...)
Inak DLSS sa popri RT prehliada a pritom je to asi kľúčový prvok čo môže posunúť Rt do hrateľných čísiel. Čo som pozeral vizuál DLSS 2, vyzerá to naozaj dooosť dobre a to ja som fundamentalista čo sa týka renderingu v natívnom rozlíšeni alebo rovno downscaling. Táto forma upscalingu ale asi vyzerá byť správna cesta a zdá sa, že to má fakt potenciál.
Spoiler: ukázať
Re: NVIDIA GeForce RTX 3090 (recenzie, informácie...)
Hej DLSS 1.0 bola tragédia, ale 2.0 vyzerá byť to čo nVidia pôvodne sľubovala s verziou 1.0, výrazný nárast FPS s minimálnym dopadom na kvalitu. Dúfajme že aj AMD má niečo podobné v zálohe, predpokladám že dačo budú mať, keď už pre nič iné tak že je to ideálna tech pre konzoly. Pravdepodobne trochu nižšia kvalita ako DLSS 2.0 ale bude to skoro všade. Hlavný problém DLSS 2.0 je malá ponuka titulov v ktorej sa to dá zapnúť.
Crux Turing bola čistá katastrofa na pomery nVidie. Karty vonku a nové technológie ktoré ich mali predávať nebolo kde ani len vyskúšať (aspoň fancy demo či benchmark ako bolo zvykom v minulosti, nie to ešte si niečo s nimi zahrať), prvé veci čo vyšli boli čistý MEME materiál (pamätáme RTX ON/RTX OFF memečka, prvé machuľové DLSS implementácie ktoré boli čistý fail?). Zaklincovali to premrštené ceny a podpriemerný nárast výkonu oproti predchádzajúcej generácii, ako bonus prvé karty odchádzali ako na bežiacom páse...
Jediné čo nVidiu zachránilo pred katastrofou bolo že AMD nemalo absolútne nič takže vlastne nebola alternatíva. Teda bola, nerobiť upgrade, čo vlastne bol aj výsledný konsenzus. Situácia sa trochu zmenila až s príchodom RX5700 a verziami Super.
Doteraz mi nejde do hlavy ako mohla nVidia tak dokonale spackať vydanie novej revolučnej generácie keď ju nič netlačilo aby vydanie urýchlili ako to robilo donedávna AMD keď chytro niečo vydali lebo neboli prachy a opravovali za pochodu. Ktovie, možno práve to bol dôvod, nebola konkurencia tak im to bolo jedno.
Crux Turing bola čistá katastrofa na pomery nVidie. Karty vonku a nové technológie ktoré ich mali predávať nebolo kde ani len vyskúšať (aspoň fancy demo či benchmark ako bolo zvykom v minulosti, nie to ešte si niečo s nimi zahrať), prvé veci čo vyšli boli čistý MEME materiál (pamätáme RTX ON/RTX OFF memečka, prvé machuľové DLSS implementácie ktoré boli čistý fail?). Zaklincovali to premrštené ceny a podpriemerný nárast výkonu oproti predchádzajúcej generácii, ako bonus prvé karty odchádzali ako na bežiacom páse...
Jediné čo nVidiu zachránilo pred katastrofou bolo že AMD nemalo absolútne nič takže vlastne nebola alternatíva. Teda bola, nerobiť upgrade, čo vlastne bol aj výsledný konsenzus. Situácia sa trochu zmenila až s príchodom RX5700 a verziami Super.
Doteraz mi nejde do hlavy ako mohla nVidia tak dokonale spackať vydanie novej revolučnej generácie keď ju nič netlačilo aby vydanie urýchlili ako to robilo donedávna AMD keď chytro niečo vydali lebo neboli prachy a opravovali za pochodu. Ktovie, možno práve to bol dôvod, nebola konkurencia tak im to bolo jedno.
Spoiler: ukázať
Re: NVIDIA GeForce RTX 3090 (recenzie, informácie...)
Súhlasím. Pričom DLSS 2.0 má výhodu, že sa nemusí učiť danú hru. Pridanie jeho podpory je oveľa jednoduchšie.wingo napísal: ↑St 02. Sep, 2020, 21:58 Hej DLSS 1.0 bola tragédia, ale 2.0 vyzerá byť to čo nVidia pôvodne sľubovala s verziou 1.0, výrazný nárast FPS s minimálnym dopadom na kvalitu. Dúfajme že aj AMD má niečo podobné v zálohe, predpokladám že dačo budú mať, keď už pre nič iné tak že je to ideálna tech pre konzoly. Pravdepodobne trochu nižšia kvalita ako DLSS 2.0 ale bude to skoro všade. Hlavný problém DLSS 2.0 je malá ponuka titulov v ktorej sa to dá zapnúť.
Akou cestou sa vydá AMD nie je celkom jasné. Ak pôjdu cestou ML budú musieť spraviť veľký kus práce. Alebo to (tradične) nechajú na vývojárov a štúdiá.
O tom sme sa ale nebavili. Ale o tom, že Turing priniesol RTX. Každá nová technológia bude spočiatku slabo podporovaná a využívaná. Pričom Raytracing algoritmus existuje už od 90 rokov 20 storočia. Len doteraz nebolo dosť výkonu na to aby bol využívaný realtime. NV vytvorila hardvér, ktorým urýchľuje vytváranie BVH štruktúr, ich prehľadávanie atď. Lenže Raytracing potrebuje aj neskutočne veľa cache (lebo pamäťové adresy skáču ako divé a dajú sa horšie predpovedať), priepustnosti a v neposlednom rade shader výkon. NV chcela toto obísť pomocou INT8 a TC, lenže to sa nepresadilo. INT inštrukcie sú stále slabo využívané a TCs pre denoising sa nepoužíva lebo na to nie je štandardizovaná API. Možné je to napr. vo Vulkan s extensions od nvidie. Aspoň DLSS využívajúci TCs sa uchytil...wingo napísal: ↑St 02. Sep, 2020, 21:58Crux Turing bola čistá katastrofa na pomery nVidie. Karty vonku a nové technológie ktoré ich mali predávať nebolo kde ani len vyskúšať (aspoň fancy demo či benchmark ako bolo zvykom v minulosti, nie to ešte si niečo s nimi zahrať), prvé veci čo vyšli boli čistý MEME materiál (pamätáme RTX ON/RTX OFF memečka, prvé machuľové DLSS implementácie ktoré boli čistý fail?). Zaklincovali to premrštené ceny a podpriemerný nárast výkonu oproti predchádzajúcej generácii, ako bonus prvé karty odchádzali ako na bežiacom páse...
Jediné čo nVidiu zachránilo pred katastrofou bolo že AMD nemalo absolútne nič takže vlastne nebola alternatíva. Teda bola, nerobiť upgrade, čo vlastne bol aj výsledný konsenzus. Situácia sa trochu zmenila až s príchodom RX5700 a verziami Super.
Presne tak. Mohli investovať veľa času do RTX, lebo nebola konkurencia.wingo napísal: ↑St 02. Sep, 2020, 21:58Doteraz mi nejde do hlavy ako mohla nVidia tak dokonale spackať vydanie novej revolučnej generácie keď ju nič netlačilo aby vydanie urýchlili ako to robilo donedávna AMD keď chytro niečo vydali lebo neboli prachy a opravovali za pochodu. Ktovie, možno práve to bol dôvod, nebola konkurencia tak im to bolo jedno.
s pozdravom, crux.