Odkedy som bol "beta testerom"(rozumej, kúpil som to prvý deň a pomaly rok trvalo, kým som mal PC stabilné - vygrcal som na RAM-kách pomaly 300eur) Skylake-u, tak už vôbec nemám chuť niečo kupovať hneď po vydaní pred vyladením a poriadnym testovaním.
wingo napísal: So 26. Sep, 2020, 14:04
V tom Igors lab článku sa spomína že mali minimálnu a ideálnu konfiguráciu, problémy majú hlavne karty s minimálnou. Ak dal výrobca aspoň niečo medzi tak je to vraj stabilné. Treba si to prečítať. Podľa mňa to ide na vrub nVidie, dali minimálnu konfiguráciu pri ktorej to padá, nedali čas otestovať (AIB dostali funkčné drivery spolu s recenzentmi) a prúser je na svete.
Kde sa to tam spomína? Nevidím to. Je tam toto...
Interestingly, all board partners are silent on this issue, no matter who you ask. No answer is also an answer, because this behaviour is the absolute exception and almost resembles a muzzle decree. This is because components are normally spoken freely when the launch has already taken place. But here comes nothing but meaningful silence. This also applies to the question of whether the BoM was subsequently changed again to completely exclude the exclusive use of POSCAPs/SP-CAPs.
To sa ale bez dôkazov nedá brať inak ako čistá špekulácia.
Podľa nákresu v článku je povinnosť použiť minimálne jeden modul MLCC, zvyšné už podľa vlastného uváženia https://www.igorslab.de/wp-content/uplo ... s-MLCC.jpg Teda ak tam nahádzali 6x POSCAP, tak je to vina vyslovene AIB a NV je v tomto z obliga, pokiaľ teda ten nákres je platný od začiatku, to asi nevieme ani potvrdiť ani vyvrátiť.
Jasné, bolo to celé narýchlo, a s dostatočným časom by sa to zrejme u všetkých vychytalo v procese testovania. Ako to reálne u výrobcov bolo, kedy a aké detailné a kvalitné podklady k návrhu dostali fakt nevieme a toto ide aj na vrub NV, ktorá už možno aj v rámci leak paranoje robí prehnané tajnosti aj smerom k svojim vlastným AIB a takto sa im to potom vypomstí. Z toho čo je v článku to ale dávam skôr za vinu AIB. Ak by sa potvrdilo, že NV dodala poddimenzvaný návrh, tak je to o inom. To ale fakt nevieme.
Priamo v článku, cca v strede:
The BoM and the drawing from June leave it open whether large-area POSCAPs (Conductive Polymer Tantalum Solid Capacitors) are used (marked in red), or rather the somewhat more expensive MLCCs (Multilayer Ceramic Chip Capacitor). The latter are smaller and have to be grouped for a higher capacity. According to the list and specifications of Nvidia, both are possible.
To čo si citoval ty to boli špekulácie na záver, navyše zo zlých informácií (píše že vraj TUF a FE necrashujú, ale už od začiatku boli info že crashujú aj FE).
wingo napísal: So 26. Sep, 2020, 21:11
Priamo v článku, cca v strede:
The BoM and the drawing from June leave it open whether large-area POSCAPs (Conductive Polymer Tantalum Solid Capacitors) are used (marked in red), or rather the somewhat more expensive MLCCs (Multilayer Ceramic Chip Capacitor). The latter are smaller and have to be grouped for a higher capacity. According to the list and specifications of Nvidia, both are possible.
Toto hej, ale to ja chápem tak, že sa to vzťahuje na tých päť pozícií z nákresu kde je možnosť použiť aj-aj, tá jedna pozícia v strede hore je evidentne zakreslená ako MLCC only.
Limit sú hlavne enginy (a možno aj API) podľa mňa, nevedia vytrieskať výkon z CPU a ani sa o to nesnažia keďže cieľ je 30-60fps na konzolách a ako sa engine správa vo vyšších fps trápi fakt len pár developerov (napr. iD Soft). Hádam sa to s novou generáciou konzol zlomí keď MS aj Sony pretláčajú marketingovo 120FPS. Dačo podľa mňa limituje aj Compute heavy architektúra Ampere, ale či je to ozaj tak uvidíme až keď príde gaming architektúra RDNA2.
mno oni zase až tak tých 120Hz prekvapivo ani netlačia...
jasne majú tam 120Hz, ale hned druhým dychom dodávajú 4k/30FPS, resp FHD/60 z RT atd
s tým že si každý vyberie ako chce hrať
motto1:Mýliť sa je ľudské, ale zbabrať niečo dokonale na to treba počítač motto2: Silný zdroj a veľký chladič to istí motto3: Ten most prekročíme až k nemu prídeme, Jack O'Neill motto4:Nikdy nič nieje ľahké, Zeddicus Zu'l Zorander
motto1:Mýliť sa je ľudské, ale zbabrať niečo dokonale na to treba počítač motto2: Silný zdroj a veľký chladič to istí motto3: Ten most prekročíme až k nemu prídeme, Jack O'Neill motto4:Nikdy nič nieje ľahké, Zeddicus Zu'l Zorander