Naj auto s bubnami vzadu
Re: Naj auto s bubnami vzadu
Tak výkon bŕzd už dávno neudáva len veľkosť kotúča, ale aj brzdový systém kde na nových autách máš už viac piestove brzdové systémy a podobne. Čiže taky istý priemer kotúča dokáže brzdiť podstatne lepšie či?
Čo sa týka zadných bŕzd tiež všímam ako keby sa nepoužívali ale jazdí mi na tom viac žena ako ja aj to po meste, takže raz ročne skontrolovať poriadne pobrzdiť a nemôže sa stať že zadné brzdy dostanem do takého stavu že sú úplne K.O, a keď tak to jednoducho vymením a neriešim kúpu bunkového systému.
Čo sa týka zadných bŕzd tiež všímam ako keby sa nepoužívali ale jazdí mi na tom viac žena ako ja aj to po meste, takže raz ročne skontrolovať poriadne pobrzdiť a nemôže sa stať že zadné brzdy dostanem do takého stavu že sú úplne K.O, a keď tak to jednoducho vymením a neriešim kúpu bunkového systému.
Re: Naj auto s bubnami vzadu
Aj úplne rovnaký kotúč s rôznymi platničkami vie brzdiť podstatné lepšie alebo aj horšie.
ITX >>> ATX
Re: Naj auto s bubnami vzadu
ked uz je na nich hrubsi nanos hrdze(staci ze 2tyzdne auto postoji v dazdi) tak to nezbrusis, mozes menit komplet brzdy
takto vyzerali na Tourane ked 2tyzdne postal v dazdi... nasledne im uz nepomohlo nic len vymena
takto vyzerali na Tourane ked 2tyzdne postal v dazdi... nasledne im uz nepomohlo nic len vymena
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: Naj auto s bubnami vzadu
to fakt?? bezne v kazdej praci sme mali spolocne poolove auta ktore obcas stoja aj 3-4 tyzdne, chvilu pri prvych brzdeniach piskali a potom v pohode. ja som maval naopak problem s bubnami, ked som po dazdi zaparkoval auto v garazi kde stalo 2 tyzdne tak som pol metra tahal za sebou zablokovane zadne kolesa kym sa uvolnili brzdy
Spoiler: ukázať
- d3Xter
- Používateľ
- Príspevky: 1664
- Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
- Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Re: Naj auto s bubnami vzadu
ale si nenapisal, kolko tie kotuce uz mali odzite urcite ti to takto nezdochne instantne po vymene kotucov
ked uz je cosi po krajoch tak na 3-4 rocnych kotucoch ti netreba ani 2tyzdne aby takto vyzerali, hlavne na jesen
menit kotuce po 3,5 roku mi teda rozhodne nepride ako nieco co by malo cloveka zrujnovat, ked by sa jazdilo vela, nedalo by to ani tolko hlavne ked teraz z vyroby chodia kotuce jak blato, dalej tu mame susenie brzd za dazda, autoholdy
ked uz je cosi po krajoch tak na 3-4 rocnych kotucoch ti netreba ani 2tyzdne aby takto vyzerali, hlavne na jesen
menit kotuce po 3,5 roku mi teda rozhodne nepride ako nieco co by malo cloveka zrujnovat, ked by sa jazdilo vela, nedalo by to ani tolko hlavne ked teraz z vyroby chodia kotuce jak blato, dalej tu mame susenie brzd za dazda, autoholdy
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Naj auto s bubnami vzadu
Moje zadne kotuce mali 9000km a 3 roky ked sli do kosa. Pokial je hrdza len povrchova, staci par krat zabrzdit. Problem je ked sa hrdza zazerie do kotuca, vtedy bud ostane takto na hranach a je tak tvrda, ze uz len hobluje dosticku. Ja som mal problem, ze ten kotuc ani po prebrzdeni nebol ako zrkadlo ale bolo vidno na povrchu take zoxidovane bodky az praskliny, auto pri brzdeni vibrovalo.
Dasi problem je strmen... ak dobre nebeha, kotuce nebrzdia po celej ploche alebo po oboch stranach. Zase sa len hrdzavenie stupnuje.Choroba hlavne u japoncov, co vela nenabehaju.
Tiez sa mi zda, ze nie je jedno od akeho vyrobcu je kotuc, aku ocel pouzije.
Dasi problem je strmen... ak dobre nebeha, kotuce nebrzdia po celej ploche alebo po oboch stranach. Zase sa len hrdzavenie stupnuje.Choroba hlavne u japoncov, co vela nenabehaju.
Tiez sa mi zda, ze nie je jedno od akeho vyrobcu je kotuc, aku ocel pouzije.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
- michalesku
- Používateľ
- Príspevky: 767
- Dátum registrácie: So 02. Jún, 2012, 11:56
- Bydlisko: Zvolen
Re: Naj auto s bubnami vzadu
Kazdopadne riesit auto s bubnami (co je uz dnes vzdy len ta horsia cast spektra ponuky) len kvoli tomu, ze predtym odisli kotuce po 3,5 roku, je hlupost..
Keby to bolo par mesiacov, rok, OK.. Ale tri a pol roka? Vyssi najazd a menis este castejsie.. Takto mas sice nizsi najazd, vymenis a mas zase na par rokov pokoj (sam si pisal, ze staci kupit keramicke a mas vybavene).. A hlavne nemusis riesit Daciu ani Renault..
Keby to bolo par mesiacov, rok, OK.. Ale tri a pol roka? Vyssi najazd a menis este castejsie.. Takto mas sice nizsi najazd, vymenis a mas zase na par rokov pokoj (sam si pisal, ze staci kupit keramicke a mas vybavene).. A hlavne nemusis riesit Daciu ani Renault..
Spoiler: ukázať
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Naj auto s bubnami vzadu
dalsia vec je, ze na zadne brzdy drviva vacsina ludi hadze bobek, dava tam to najlacnejsie co na trhu je a potom sa cuduju, ze hrdzavenju, piskaju a co ja viem co. Dobry mechanik co ma uz par kotucov pomenenych ti vie poradit, ze toto je kotuc sice o nieco drahsi, ako ten lacny smejd, ale vydrzi podstatne dlhsie a nekvitne hned pri prvom dazdi.
rovnako tam narazis na problem aj pri bubnovych brzdach, to je len mytus, ze bubnove brzdy su nesmrtelne. Ak sa o tie budbny nestaras, nerozoberies to raz za rok/dva a neurobis im tiez udrzbu, cakaju ta problemy.
rovnako tam narazis na problem aj pri bubnovych brzdach, to je len mytus, ze bubnove brzdy su nesmrtelne. Ak sa o tie budbny nestaras, nerozoberies to raz za rok/dva a neurobis im tiez udrzbu, cakaju ta problemy.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Naj auto s bubnami vzadu
Ak mas hrdzave kotuce, ako odfotil Skilex, neni to zalezitost dvoch tyzdnov.
Ak je tam hlbkova hrdza, ta material ubera, nie pridava. Cize sa to da ocistit hrubym drotenym kotucom vo vrtacke. Stred ti ostane cisty a kraje su jemne jamkove. Nehobluje to ale dosticku ani nic podobne, nevidim dovod preco ich nepouzit dalej na podobny typ jazdenia.
Ak je tam hlbkova hrdza, ta material ubera, nie pridava. Cize sa to da ocistit hrubym drotenym kotucom vo vrtacke. Stred ti ostane cisty a kraje su jemne jamkove. Nehobluje to ale dosticku ani nic podobne, nevidim dovod preco ich nepouzit dalej na podobny typ jazdenia.
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Naj auto s bubnami vzadu
https://drive.google.com/file/d/1TpDIul ... p=drivesdk
Toto vrtackou nedas. A to je predok, hrubka kotuca skoro ako za nova.
Toto vrtackou nedas. A to je predok, hrubka kotuca skoro ako za nova.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Naj auto s bubnami vzadu
taky kotuc je podla mna este v pohode, ak to nehadze nevybruje a brzdi tak co
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Naj auto s bubnami vzadu
Triasol volant pri brzdeni... Vymenil som kotuce na foto ( predne), zlepsilo sa to o polovicu. Vymenil som podobne vyzerajuce zadne, zlepsilo sa to uplne. A to auto bolo garazovane...
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
-
- Používateľ
- Príspevky: 306
- Dátum registrácie: So 09. Máj, 2009, 15:09
- Bydlisko: Bratislava/Kosice
Re: Naj auto s bubnami vzadu
To bolo zo zartu, karbon keramicke kotuce stoja par tisic eur za jeden, a ver tomu, ze sa nevyrabaju na bezne auta.michalesku napísal: ↑Pi 02. Okt, 2020, 10:37 (sam si pisal, ze staci kupit keramicke a mas vybavene)
Zavriet zmoknute auto do garaze bez vykurovania je koledovanie si o problemy.
Screamova fotka je presne o com hovorim, najskor sa chytia okraje a uz ich nejde brzdenim ocistit, hrdza je o dost tvrdsi material ako dosticka. Vydrzi to este 2 sezony a okraje sa zacnu olupovat. Zaujimave je, ze to na stolici brzdi rovnako dobre, aj ked je polovica plochy kotuca hrdzava.
Bubny pri normalnom najazde samozrejme tiez vyzaduju starostlivost/cistenie, netvrdim, ze je to univerzalne riesenie. Ja dam do roka len 6k km, vacsinu mimo mesto/dialnice.
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Naj auto s bubnami vzadu
Netreba zabúdať, že zatváranie zmoknutého auta do vykúrenej garáže urýchľuje hrdzavenie celého auta . Hrdza je chemická reakcia a teplo ju urýchli. Neustály kolobeh mokré auto -> vysušené auto v teplej garáži spôsobí viac hrdze ako mokré auto postávajúce niekde vonku na zime. Nie nadarmo corrosion testy striedajú soľný roztok, sušenie teplom a vysokú vlhkosť prostredia. Samozrejme ak plánuješ mať auto odparkované napr. mesiac v kuse, tak garáž pomôže. Ide mi skôr o pravidelné striedanie dažďa/soli a garáže (daily driver auto).
Každopádne auto s bubnami by som určite nebral a skôr by som sa zameral na kvalitné kotúče. Moje auto už stálo aj 3 mesiace v kuse vonku a brzdy OK. Nič nepíska, nič nevibruje, povrchová hrdza je. Teraz ich idem meniť hádam po piatich rokoch a cca 50 000 km. Na 2,5-tonovom aute v meste. A jazdím plyn-brzda, nie dedo v klobúku a škodovienke, čo 200 metrov pred semaforom vyhodí rýchlosť a pomaličky plachtí ku križovatke, aby náhodou nemusel zodrať vrstvu 10 atómov z doštičky. Neviem, čo za plastelínové kotúče teraz dávajú do áut, že vydržia 9000 km či koľko.
Každopádne auto s bubnami by som určite nebral a skôr by som sa zameral na kvalitné kotúče. Moje auto už stálo aj 3 mesiace v kuse vonku a brzdy OK. Nič nepíska, nič nevibruje, povrchová hrdza je. Teraz ich idem meniť hádam po piatich rokoch a cca 50 000 km. Na 2,5-tonovom aute v meste. A jazdím plyn-brzda, nie dedo v klobúku a škodovienke, čo 200 metrov pred semaforom vyhodí rýchlosť a pomaličky plachtí ku križovatke, aby náhodou nemusel zodrať vrstvu 10 atómov z doštičky. Neviem, čo za plastelínové kotúče teraz dávajú do áut, že vydržia 9000 km či koľko.
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8731
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Naj auto s bubnami vzadu
plachtenie ku krizovatke nieje ani tak o drani dosticiek, ale o plynulosti premavky a ze sa nemusis rozbiehat od nuly, co v konecnom dosledku pomaha k lepsej spotrebe. Je to podobne ako v kolone. Vzdy je lepsie sa pomaly sunut 10km/h na 1-tke, ako stale zastavovat, vyradovat, zaradovat a rozbiehat sa.
Bubny mozu mat nizsiu ucinnost ako kotuce. Mam ich na zadnej naprave a akurat ma stve, ze po case mozu zacat piskat pri pustani brzdy. Vraj sa tam casom odplavi nejake mazanie strmena ci coho a ten sa derie zvnutra o obal bubna = piskanie. Ale inac funguje.
A kto si potrpi na imidz a ma Al disky, tak moze vidiet viac hrdzaveho bubna.
Bubny mozu mat nizsiu ucinnost ako kotuce. Mam ich na zadnej naprave a akurat ma stve, ze po case mozu zacat piskat pri pustani brzdy. Vraj sa tam casom odplavi nejake mazanie strmena ci coho a ten sa derie zvnutra o obal bubna = piskanie. Ale inac funguje.
A kto si potrpi na imidz a ma Al disky, tak moze vidiet viac hrdzaveho bubna.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB