Ja som si onehdá kúpil
Ancel BA101 [
Amazon] a spokojnosť. Môžem si zvoliť test v aute, bez auta, navoliť parametre batérie (bežná, AGM, cylindrická, kapacita, štartovací prúd v rôznych jednotkách), nakoniec vypľuje nejaké čísielka, ktoré celkom sedia, povedal by som. Nabitá používaná batéria už nemá kapacitu novej a hlboko vybitá (~8 V) bola zase niekde na 30% zdravia a keď som ju korektne resuscitoval (inteligentná nabíjačka CTEK a 2 dni nabíjania), tak sa dostala cca na predošlé zdravie. Podobných krabičiek nájdeš na Amazone/eBay/AliExpress milión. Rôzne značky, niektoré už majú aj farebný displej a ukazujú aj priebeh voltáže pri štartovaní a tak. Tipujem, že všetky budú mať v sebe rovnaký unifikovaný činsky PCB.
A teraz jedná rýchla otázka odo mňa:
KIA Cee'd 2010, benzín 1.4L, cca 230 000 km ale otázka je všeobecná. Auto raz pri jazde postupne stratilo úplne výkon, najprv šlo 80-90 km/h, potom ledva 30-40 km/h a človek len tak tak doplachtil niekde na parkovisko pri diaľnici. Plynový pedál má veľmi kolísavú odozvu. Po naštartovaní ide normálne na voľnobeh a drží stabilne otáčky. Pri stání a zaradenom neutrále dám plyn na dlážku a občas auto ide do otáčok, občas vôbec, prípadne vyjde do otáčok, potom klesne a jemne za zakucká, potom nechce isť do otáčok, potom zase chvíľu ide a tak dokola. Motor neklepe, ale je možné, že na voľnobehu ma trošku iný zvuk, než mával (len moje zdanie).
Diagnostika nehlási žiadnu chybu v PCM, nesvieti ikonka motora. Pozeral som živé dáta z PCM a situácia je takáto:
- Valce nehlásia žiaden knock, vstrekovače sú otvorené rovnaký čas, palivové čerpadlo bolo menené minulý rok, takže s podávaním paliva by nemal byť problém
- Senzor otvorenia škrtiacej klapky (TPS) zrejme pracuje správne (voltáž/percento otvorenia sa plynulo mení pri stlačení plynu)
- MAP senzor (senzor tlaku v saní) je asi tiež OK (na voľnobehu voltáž cca 1,58V a pri pridaní plynu narastie)
- Udrel mi do očí Fuel trim, pri zošliapnutí plynu bol Fuel trim -25% (tj. hraničná hodnota)
Ten Fuel trim mi cca hovorí, že si auto myslí, že má veľa paliva, tj. možno problém s dodávaním vzduchu, čo fyzicky nie je možné, takže možno váha vzduchu? Prípadne O2 sonda na výfuku a auto si chybne myslí, že v spalinách je veľa paliva? Len chybná lambda sonda by skôr vyhodila OBD2 chybu a nie že odstaví úplne auto.
Pýtam sa preto, lebo servis (údajne dobrý) to predbežne identifikoval na rozsypaný/pokazený/upchatý(?) katalyzátor a to je celkom drahá sučiastka.