Všeobecná diskusia
- Andre
- TV & Audio expert
- Príspevky: 11569
- Dátum registrácie: St 09. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia
5600X | Fera 5 | STRIX B550-F | 16GB DDR4 | RTX 4070 SUPER | Seasonic Focus Plus 650 Gold | NZXT S340 Elite
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Všeobecná diskusia
Na predchadzajucej strane bola otazka ake LED lampicky osadit do svetlometov.
Kedze mi dnes youtube ponukol video od firmy Osram tak reku doplnim trocha temu.
Video je v Nemcine a ide o to ze popredny vyrobca svietidiel hrdo prezentuje prvu legalnu LED sadu "ziaroviek" ako priamu nahradu H7 ziaroviek v Nemecku.
Takze toto je vlastne jedina legalna sada, ktoru moze majitel auta prevadzkovat s pokojom na dusi ak ma so sebou certifikat pre svoj model auta, ktory musi mat vzdy v aute ak je sada namontovana.
Zoznam aut ktore mozu tuto sadu mozu prevadzkovat, je velmi kratky a predpokladam ze potrva hodne dlho kym sa rozsiri o dalsie modely.
Viem, ze u nas to je malo relevantne a ide mi skor o to, ze kym urady a atestacie schvalia nieco do prevadzky tak to trva dlho a urcite to nieje lacne, lebo to nemoze oslepovat, musi mat spravny cut-off a musi to svietit tam kde ma, na cestu.
video:
https://www.youtube.com/watch?v=rQkyLtKdsm8
zoznam aut, pre ktore ma ta sa da certifikat:
https://www.osram.de/am/night-breaker-l ... /ledcheck/
Z toho vlastne vypliva, ze vsetko ostatne co nieje certifikovane pre dany model auta, je nelegalne.
//edit
Doplnim este test od nejakeho rusa, testoval 5 roznych LED-iek, na domace podmienky to spravil docela dobre.
https://www.youtube.com/c/SergiuGabor/videos
Kedze mi dnes youtube ponukol video od firmy Osram tak reku doplnim trocha temu.
Video je v Nemcine a ide o to ze popredny vyrobca svietidiel hrdo prezentuje prvu legalnu LED sadu "ziaroviek" ako priamu nahradu H7 ziaroviek v Nemecku.
Takze toto je vlastne jedina legalna sada, ktoru moze majitel auta prevadzkovat s pokojom na dusi ak ma so sebou certifikat pre svoj model auta, ktory musi mat vzdy v aute ak je sada namontovana.
Zoznam aut ktore mozu tuto sadu mozu prevadzkovat, je velmi kratky a predpokladam ze potrva hodne dlho kym sa rozsiri o dalsie modely.
Viem, ze u nas to je malo relevantne a ide mi skor o to, ze kym urady a atestacie schvalia nieco do prevadzky tak to trva dlho a urcite to nieje lacne, lebo to nemoze oslepovat, musi mat spravny cut-off a musi to svietit tam kde ma, na cestu.
video:
https://www.youtube.com/watch?v=rQkyLtKdsm8
zoznam aut, pre ktore ma ta sa da certifikat:
https://www.osram.de/am/night-breaker-l ... /ledcheck/
Z toho vlastne vypliva, ze vsetko ostatne co nieje certifikovane pre dany model auta, je nelegalne.
//edit
Doplnim este test od nejakeho rusa, testoval 5 roznych LED-iek, na domace podmienky to spravil docela dobre.
https://www.youtube.com/c/SergiuGabor/videos
Spoiler: ukázať
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia
Tak po dlhšej odmlke...
Heatman: Ako ano, ideálne kúpiť niečo overené v mojich parabolách, ale to nemám šancu nájsť. Takže skúsim možno niečo len tak námatkou vybrať. Možno nakoniec upustím od pasívne chladených LED, práve aby som videl tú životnosť vetráčika (hluk, kvikotanie, zima, teplo, voda, blato). Až mi tam po pár mesiacoch začne zavíjať ložisko na tých malých šmejdoch, nie je najmenší problém tie žiarovky vybrať a prejsť ich 2,5-tonovým autíčkom a následne ešte rozdupať.
Tie OSRAM Night Breaker LED ma zaujali. Sympatické, ale... H7 no. A keďže ja mám echt americké auto, tak tachometer mi ukazuje rýchlosť v bald eagle per freedom a do svetiel idú 9006 žiarovky (po našom HB4). To tak skoro OSRAM nebude mať (ani americká Sylvania, pozeral som).
A inak toho "Rusa" (v skutočnosti je to myslím Rumun) som už pozeral. Dobrý týpek a fajn test na domáce podmienky. Ja to skúsim nejako ešte napozerať a niečo si vyberiem. Budem teraz objednávať komplet brzdy z US of A, tak vezmem aj iné čačky mačky pre auto.
scream: Hej, olejové filtre som robil ja, keď som sa nudil. Fajn projekt to bol, zábavka . Link na spreadsheet a fotky. Vyber si, čo je pre teba dôležité. Ja teraz dlhodobo používam Bosch (Made in South Africa) a myslím si, že je to fajn voľba.
A bixenóny sú fajn, to je jasné, ale nejdem špekulovať s hľadaním svetiel a retrofittingom. Myslím, že boli aj Commandery s origo HID svetlami (šošovky a tak), aleee... nope. Vyleštím predné sklá na svetlometoch (offroad a slnko sa podpísali už), vyskúšam LED tuzing a prípadne sa vrátim k nejakým Night Breakerom či XtremeVision.
Heatman: Ako ano, ideálne kúpiť niečo overené v mojich parabolách, ale to nemám šancu nájsť. Takže skúsim možno niečo len tak námatkou vybrať. Možno nakoniec upustím od pasívne chladených LED, práve aby som videl tú životnosť vetráčika (hluk, kvikotanie, zima, teplo, voda, blato). Až mi tam po pár mesiacoch začne zavíjať ložisko na tých malých šmejdoch, nie je najmenší problém tie žiarovky vybrať a prejsť ich 2,5-tonovým autíčkom a následne ešte rozdupať.
Tie OSRAM Night Breaker LED ma zaujali. Sympatické, ale... H7 no. A keďže ja mám echt americké auto, tak tachometer mi ukazuje rýchlosť v bald eagle per freedom a do svetiel idú 9006 žiarovky (po našom HB4). To tak skoro OSRAM nebude mať (ani americká Sylvania, pozeral som).
A inak toho "Rusa" (v skutočnosti je to myslím Rumun) som už pozeral. Dobrý týpek a fajn test na domáce podmienky. Ja to skúsim nejako ešte napozerať a niečo si vyberiem. Budem teraz objednávať komplet brzdy z US of A, tak vezmem aj iné čačky mačky pre auto.
scream: Hej, olejové filtre som robil ja, keď som sa nudil. Fajn projekt to bol, zábavka . Link na spreadsheet a fotky. Vyber si, čo je pre teba dôležité. Ja teraz dlhodobo používam Bosch (Made in South Africa) a myslím si, že je to fajn voľba.
A bixenóny sú fajn, to je jasné, ale nejdem špekulovať s hľadaním svetiel a retrofittingom. Myslím, že boli aj Commandery s origo HID svetlami (šošovky a tak), aleee... nope. Vyleštím predné sklá na svetlometoch (offroad a slnko sa podpísali už), vyskúšam LED tuzing a prípadne sa vrátim k nejakým Night Breakerom či XtremeVision.
Re: Všeobecná diskusia
Tip na nejaky tester autobaterii?
Hej viem ze mi to zmeraju pomaly vsade, aj tak by som rad vlastny
Hej viem ze mi to zmeraju pomaly vsade, aj tak by som rad vlastny
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia
Ja som si onehdá kúpil Ancel BA101 [Amazon] a spokojnosť. Môžem si zvoliť test v aute, bez auta, navoliť parametre batérie (bežná, AGM, cylindrická, kapacita, štartovací prúd v rôznych jednotkách), nakoniec vypľuje nejaké čísielka, ktoré celkom sedia, povedal by som. Nabitá používaná batéria už nemá kapacitu novej a hlboko vybitá (~8 V) bola zase niekde na 30% zdravia a keď som ju korektne resuscitoval (inteligentná nabíjačka CTEK a 2 dni nabíjania), tak sa dostala cca na predošlé zdravie. Podobných krabičiek nájdeš na Amazone/eBay/AliExpress milión. Rôzne značky, niektoré už majú aj farebný displej a ukazujú aj priebeh voltáže pri štartovaní a tak. Tipujem, že všetky budú mať v sebe rovnaký unifikovaný činsky PCB.
A teraz jedná rýchla otázka odo mňa:
KIA Cee'd 2010, benzín 1.4L, cca 230 000 km ale otázka je všeobecná. Auto raz pri jazde postupne stratilo úplne výkon, najprv šlo 80-90 km/h, potom ledva 30-40 km/h a človek len tak tak doplachtil niekde na parkovisko pri diaľnici. Plynový pedál má veľmi kolísavú odozvu. Po naštartovaní ide normálne na voľnobeh a drží stabilne otáčky. Pri stání a zaradenom neutrále dám plyn na dlážku a občas auto ide do otáčok, občas vôbec, prípadne vyjde do otáčok, potom klesne a jemne za zakucká, potom nechce isť do otáčok, potom zase chvíľu ide a tak dokola. Motor neklepe, ale je možné, že na voľnobehu ma trošku iný zvuk, než mával (len moje zdanie).
Diagnostika nehlási žiadnu chybu v PCM, nesvieti ikonka motora. Pozeral som živé dáta z PCM a situácia je takáto:
Pýtam sa preto, lebo servis (údajne dobrý) to predbežne identifikoval na rozsypaný/pokazený/upchatý(?) katalyzátor a to je celkom drahá sučiastka.
A teraz jedná rýchla otázka odo mňa:
KIA Cee'd 2010, benzín 1.4L, cca 230 000 km ale otázka je všeobecná. Auto raz pri jazde postupne stratilo úplne výkon, najprv šlo 80-90 km/h, potom ledva 30-40 km/h a človek len tak tak doplachtil niekde na parkovisko pri diaľnici. Plynový pedál má veľmi kolísavú odozvu. Po naštartovaní ide normálne na voľnobeh a drží stabilne otáčky. Pri stání a zaradenom neutrále dám plyn na dlážku a občas auto ide do otáčok, občas vôbec, prípadne vyjde do otáčok, potom klesne a jemne za zakucká, potom nechce isť do otáčok, potom zase chvíľu ide a tak dokola. Motor neklepe, ale je možné, že na voľnobehu ma trošku iný zvuk, než mával (len moje zdanie).
Diagnostika nehlási žiadnu chybu v PCM, nesvieti ikonka motora. Pozeral som živé dáta z PCM a situácia je takáto:
- Valce nehlásia žiaden knock, vstrekovače sú otvorené rovnaký čas, palivové čerpadlo bolo menené minulý rok, takže s podávaním paliva by nemal byť problém
- Senzor otvorenia škrtiacej klapky (TPS) zrejme pracuje správne (voltáž/percento otvorenia sa plynulo mení pri stlačení plynu)
- MAP senzor (senzor tlaku v saní) je asi tiež OK (na voľnobehu voltáž cca 1,58V a pri pridaní plynu narastie)
- Udrel mi do očí Fuel trim, pri zošliapnutí plynu bol Fuel trim -25% (tj. hraničná hodnota)
Pýtam sa preto, lebo servis (údajne dobrý) to predbežne identifikoval na rozsypaný/pokazený/upchatý(?) katalyzátor a to je celkom drahá sučiastka.
Re: Všeobecná diskusia
ten katalyzator ma napadol hned ked som si precital 230k km, jak na ceede, tak na i30cw mk1 sa pri benzinoch proste sype, cim viac zatazovane auto a cim viacej km, tym skor je po nom
je umiestnovany priliz blizko motora, a prehrieva sa
napr. susedovi ho menili este v zaruke
Na tie testery asi kaslem, co pozeram tak snad kazdy do 200€ len vypocita vnutorny odpor a podla toho striela nejake cisla...
je umiestnovany priliz blizko motora, a prehrieva sa
napr. susedovi ho menili este v zaruke
Na tie testery asi kaslem, co pozeram tak snad kazdy do 200€ len vypocita vnutorny odpor a podla toho striela nejake cisla...
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia
Presne ako prve ma napadol KAT. Rovnako ako kazdeho v servise. Skus po nom trochu pobuchat, mozno sa v nom nieco pohne alebo budes pocut rumbagule. Moze to byt aj nejaky iny diel vyfuku, proste restrikcia na vystupe.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
urob si umelu zaťaž a voltmeter
Naposledy upravil/-a stanomx v St 14. Okt, 2020, 09:51, upravené celkom 1 krát.
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5858
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia
zvlastne ale je ze KAT nevyhodi chybu, ked blbne KAT tak prave sonda by mala citat chybne udaje a vystrelit hlasku.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
no ja by som sa odpichol cca od startera napr. 2kW
stare zhavice, ziarovky apod.
__
prip. zhavice z feldy som nasiel nejake lacne za 1,72€ maju 16A
stare zhavice, ziarovky apod.
__
prip. zhavice z feldy som nasiel nejake lacne za 1,72€ maju 16A
Re: Všeobecná diskusia
da sa to vseliako vydumat, bud tie zhavice, alebo halogeny, alebo velke 100W rezistory z ebayu(kratkodobo prisrubovane napr. na nejaky vacsi kus hliniku by mali zvladnut 2-3nasobok)
pripadne sa na to vykaslem uplne, ved tak isto to viem zmerat aj ked proste nastartujem
pripadne sa na to vykaslem uplne, ved tak isto to viem zmerat aj ked proste nastartujem
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
Chlapci, kto uz prezul. Ja som dnes vyuzil hodinku neprsania a prezul som
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- Andre
- TV & Audio expert
- Príspevky: 11569
- Dátum registrácie: St 09. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia
od stvrtka babie leto 16stupnov cez den, 8 v noci, minamalne dalsich 10dni, ani bohovi teraz prezuvat
az pod 5 stupnov na mokrom zacinaju mat zimne zmysel
na suchom pri 5 stupnoch letne o 20% kratsia brzdna draha
az pod 5 stupnov na mokrom zacinaju mat zimne zmysel
na suchom pri 5 stupnoch letne o 20% kratsia brzdna draha
5600X | Fera 5 | STRIX B550-F | 16GB DDR4 | RTX 4070 SUPER | Seasonic Focus Plus 650 Gold | NZXT S340 Elite
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
Re: Všeobecná diskusia
Hej, a potom v utorok 27. pre zmenu má padnúť nadránom 0. Najvyšší čas prezuť kým nie sú v pneuservisoch šóry.
Mne sfukovalo koleso (ukázalo sa že cez ventil) tak som aj tak musel ísť tak rovno som už aj prezul.
Mne sfukovalo koleso (ukázalo sa že cez ventil) tak som aj tak musel ísť tak rovno som už aj prezul.
Spoiler: ukázať