jazdenka do 16-17k
Re: jazdenka do 16-17k
Hej no, a preto benzínové atmosfery ktoré majú viac kw a nižší krutak porážajú v zrýchlení tedeicka s menej kw a dvojnásobným krutakom
ITX >>> ATX
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: jazdenka do 16-17k
co ja viem, o tom po tom ... to je momentalne jedno uz "konkretne auta"
mne ide o to, aby sa konecne pochopilo ako motor funguje ..... proste generuje krutiaci moment, a od jeho priebehu potom zavisi vykon ...
vid priklad co som dal, ako prve z pamati moje stare TDS .. 230 * 3,14 * 4400 / 30 = 105 922,66W = 105,922kW .. TADAAAAA .. len proste kazdy ma iny priebeh krutiaceho momentu .. tot je cely zazrak benzin vs diesel ... (a to ze ma benzin o dost dalej limiter, to mu nahana to carovne kW)
PS: len tak nahodne som otvoril nejake bmwwww 3kovej rady 2015roku a 320d 0-100 - 7,3s a 320i 0-100 - 7,2s , 330d - 5,6s , 330i - 5,8s atd atd ... takze easy ..
mne ide o to, aby sa konecne pochopilo ako motor funguje ..... proste generuje krutiaci moment, a od jeho priebehu potom zavisi vykon ...
vid priklad co som dal, ako prve z pamati moje stare TDS .. 230 * 3,14 * 4400 / 30 = 105 922,66W = 105,922kW .. TADAAAAA .. len proste kazdy ma iny priebeh krutiaceho momentu .. tot je cely zazrak benzin vs diesel ... (a to ze ma benzin o dost dalej limiter, to mu nahana to carovne kW)
PS: len tak nahodne som otvoril nejake bmwwww 3kovej rady 2015roku a 320d 0-100 - 7,3s a 320i 0-100 - 7,2s , 330d - 5,6s , 330i - 5,8s atd atd ... takze easy ..
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Re: jazdenka do 16-17k
No nejde porovnavat diesel a benzin a ich krutiaky, pretoze diesel ma dlhsiu ojnicu, takze vykona vacsiu pracu ...
Dolezity je krutiaci moment na koleso.
Dolezity je krutiaci moment na koleso.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: jazdenka do 16-17k
vravim, o auto tu nejde, to je nepodstatne
islo o toto, ze tvrdenie nieje spravne ani po fyzikalnej ani po realnej stranke ...
nakolko plati
ver mi ... ci ti diesel da 100Nm@1000Rpm, alebo ti da benzin 100Nm@1000Rpm, jedna sa o uplne rovnaku pracu s akou efektiviou, a kolko paliva sa pri tom spalilo, je vec druha
islo o toto, ze tvrdenie nieje spravne ani po fyzikalnej ani po realnej stranke ...
nakolko plati
tot vse co som chcel povedat, ako je samotna ECU motora naprogramovana, ake davky paliva pri akych otackach dava (v preklade, kolko Nm vie dat), je uz na vyrobcochshajek napísal: ↑Po 26. Okt, 2020, 16:26 ......... Mechanicky vykon je len vypocitana velicina
konkretne plati
Vykon (W) = T(Nm) * π * n(rpm) / 30
nech sa ti to paci ako chce , ale "silu motora" (slovo vykon tu nemoze zazniet) mozu kludne vyrobcovia pisat 230Nm@4400rpm ... lebo kadzy jeden motor na svete generuje tocivy moment, nie vykon .... prevodovky, diferenencialy a ine prislusenstva menia len pomer Nm vs RPM
ver mi ... ci ti diesel da 100Nm@1000Rpm, alebo ti da benzin 100Nm@1000Rpm, jedna sa o uplne rovnaku pracu s akou efektiviou, a kolko paliva sa pri tom spalilo, je vec druha
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: jazdenka do 16-17k
Dlhsia ojnica
Hadam dlhsi zdvih myslis
Hadam dlhsi zdvih myslis
Re: jazdenka do 16-17k
Tou vetou som chcel povedať že akceleráciu ti napovie výkon, a to sám osebe aj bez otáčok, a nie krútiaci moment, ktorý ti sám osebe povie akurát tak veľké hovno keď nevieš pri akých otáčkach. A keď už k tomu pridáš otáčky, už je to výkon, takže nemôžeš hovoriť že z krútiaceho momentu zistíš akceleráciu, no lebo ju nezistíš.
Áno, všetko to vychádza z vykonanej práce, pretože sila sama osebe ti nepomôže nič ak nedokáže vykonať dostatok užitočnej práce. A akú prácu dokáže sila vykonať za jednotku času ti povie práve výkon.
shajek si sa zameral ako býk na červenú farbu ktorá sa ti nepáči a ušiel ti celý zmysel tej vety. Ale aby sme to už ďalej nenaťahovali tento offtopic, ospravedlňujem sa že som to napísal možno trošku nezrozumiteľnejšie ako som chcel, a pravdepodobne myslíme podobne len sa nechápeme. Peace out.
Áno, všetko to vychádza z vykonanej práce, pretože sila sama osebe ti nepomôže nič ak nedokáže vykonať dostatok užitočnej práce. A akú prácu dokáže sila vykonať za jednotku času ti povie práve výkon.
shajek si sa zameral ako býk na červenú farbu ktorá sa ti nepáči a ušiel ti celý zmysel tej vety. Ale aby sme to už ďalej nenaťahovali tento offtopic, ospravedlňujem sa že som to napísal možno trošku nezrozumiteľnejšie ako som chcel, a pravdepodobne myslíme podobne len sa nechápeme. Peace out.
Spoiler: ukázať
Re: jazdenka do 16-17k
Ide o vykon. Bodka. Tocivy moment ti akurat povie v akych otackach ho najdes
koho to zaujima do podrobnosti tak odporucam
https://www.autoforum.cz/technika/vykon ... predevsim/
koho to zaujima do podrobnosti tak odporucam
https://www.autoforum.cz/technika/vykon ... predevsim/
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: jazdenka do 16-17k
jasne pohoda, ako vidiet, nesnazim sa to tu flame-it ale chcem nech sa to uz konecne da na pravu mieru, aby kazdy nenahanal kW a Nm s vidinou ze z toho vydedukuje zrychlenie, nebodaj pruzne zrychleniewingo napísal: ↑Ut 27. Okt, 2020, 08:42 Tou vetou som chcel povedať že akceleráciu ti napovie výkon, a to sám osebe aj bez otáčok, a nie krútiaci moment, ktorý ti sám osebe povie akurát tak veľké hovno keď nevieš pri akých otáčkach. A keď už k tomu pridáš otáčky, už je to výkon, takže nemôžeš hovoriť že z krútiaceho momentu zistíš akceleráciu, no lebo ju nezistíš.
Áno, všetko to vychádza z vykonanej práce, pretože sila sama osebe ti nepomôže nič ak nedokáže vykonať dostatok užitočnej práce. A akú prácu dokáže sila vykonať za jednotku času ti povie práve výkon.
tato veta ma v sebe matematicke caro
Vykon (W) = T(Nm) * π * n(rpm) / 30 <--- ako vidiet, vystupuju tu otacky
T(Nm) = (Vykon(W)*30) / (π * n(rpm)) <--- ako vidiet, aj tu vystupuju otacky
treba sa zahladiet napriklad na tento obrazok
neexistuje ze vidis nieco bez otacok, vzdy je cely vykon motora spojeny pevne s otackami, lebo prave ten tocivy pohyb vykonava celu pracu. Na tom obrazku, mozes vidiet to co robia bezny chipperi alla profituning kde proste zoberu mapu vstrekovania paliva, a pridaju na kazdom stlpci + X%(niektori su este horsi, niektori pridaju len na konci, aby sa zdvihlo carovne kW cislo, skoda len ze na 100otackach )
preco je asi vykon najvacsi kusok pred limiterom ? no lebo tam je najviac otaciek ....
cize to zhrniem ... ked ti pred nos postavim dve identicke auta, s identickym motorm a identickym vykonom 100kW@4300RPM, budu auta rovanko rychle ? budu auta rovnako zrychlovat ? dokonca to mozeme zahrat do extremu, budu mat rovnaku spotrebu ?
odpoved do predu je ze nebudu, lebo vsetko zavisi od priebehu tociveho momentu (z ktoreho dostanes po vynasobeni otackami a konstantou ten carovny vykon - ktory ako pisem, sami vyrobcovia vypocitavaju ako teoreticku hodnotu)
a cele to zavisi od mapy v ECU. vid obrazky
ECU je zhluk map, cez seba prelozenych, z ktorych ti vyjde vo vysledku kolo paliva mozes vstreknut (to je IQ), alebo napriklad mapa torque limitera ktora ti proste povie, kolko mozes maximalne z motora dat, ci uz kvoli prevodovke alebo emisnym limitom ...
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Re: jazdenka do 16-17k
ešte raz, je to pravda len u spaľovacích motorov, nie u elektro
Spoiler: ukázať
Re: jazdenka do 16-17k
jasne, pre elektromotor fyzika neplati, to vie predsa kazdy
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: jazdenka do 16-17k
ach jaj, vidim ze to zas uslo pointe
nie, plati to aj pre elektro motor
ze je ho vykon je urceny poctom otacok na ktorych bezi a tocivy moment aky dava
len sa ten tocivy moment nepocita z paliva (to sa da lahko spocitat kolko mg paliva je kolko Nm) ale pocita sa z prudu a konstanty
ale tocivy moment, ktory dava spalovaci/elektricky motor, pasuje do tej istej rovnice vykonu UPLNE ROVNAKO, ale s inym priebehom.
vid priklad
1000 rpm, 6 Voltov, a prud 220 mA (0.22 A):
τ = (0.22 * 6 * 0.1 * 60) / (1000 * 2 * 3.14) = 0.00126 Nm
Vykon (W) = 0.00126 * π * 1000 / 30 = 0,14W cca ....
je to proste furt to iste dookola ... dolezity je priebeh tociveho momentu od otacok ...
nie, plati to aj pre elektro motor
ze je ho vykon je urceny poctom otacok na ktorych bezi a tocivy moment aky dava
len sa ten tocivy moment nepocita z paliva (to sa da lahko spocitat kolko mg paliva je kolko Nm) ale pocita sa z prudu a konstanty
ale tocivy moment, ktory dava spalovaci/elektricky motor, pasuje do tej istej rovnice vykonu UPLNE ROVNAKO, ale s inym priebehom.
vid priklad
1000 rpm, 6 Voltov, a prud 220 mA (0.22 A):
τ = (0.22 * 6 * 0.1 * 60) / (1000 * 2 * 3.14) = 0.00126 Nm
Vykon (W) = 0.00126 * π * 1000 / 30 = 0,14W cca ....
je to proste furt to iste dookola ... dolezity je priebeh tociveho momentu od otacok ...
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Re: jazdenka do 16-17k
nejak nam to tu rastie a okrem toho ze je to silno OT anilen sa necitate ocividne navzajom tak dajme lock