Všeobecná diskusia
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4775
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia
Sam mercedes cieli na znizenie hmotnosti https://www.repairerdrivennews.com/2020 ... -aluminum/ ... chod inzinierov poslat na wikipediu a vysvetli im, ze sa to neda a je to zbytocne, lebo to bude stat penize naviac... aj so zvyskom fora.
Moj swift uz davno neni moj.
Moj swift uz davno neni moj.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Všeobecná diskusia
to bolo ako miesat hrusky s jablkami, prechod na hlinikove ramy je normalny vyvoj, ktory logicky usetril aj kg.
tak isto ked raz budu dostupne nove materialy a budu v porovnani s aktualnymi lahsie/lepsie tak ich celkom pravdepodobne pouziju (samozrejme aj v ramci cenovky)... ale jednoducho to aktualne nerobia a nebudu robit na ukor aktualnej kvality/vybavy a pod., tuto smerujem ja aj shajek.
tak isto ked raz budu dostupne nove materialy a budu v porovnani s aktualnymi lahsie/lepsie tak ich celkom pravdepodobne pouziju (samozrejme aj v ramci cenovky)... ale jednoducho to aktualne nerobia a nebudu robit na ukor aktualnej kvality/vybavy a pod., tuto smerujem ja aj shajek.
Re: Všeobecná diskusia
Však ale to ti tu dookola všetci vysvetľujeme a nevieš pochopiť, každá nová generácia odľahčuje novými materiálmi, je najľahší ako môže byť v rámci súčasných možností a ako-tak prijateľnej cenovky a špičkového pohodlia a výbavy, Rolls je omnoho ťažší a drahší a karbónové superšporty nemajú ani zďaleka také pohodlie a výbavu a majú aj omnoho vyššiu cenovku. Ale však ak ty osobne chceš ľahší variant vyber si základnú verziu, bum ušetril si 300kg oproti 2,2t "plnke" ako si chcel a o peniazoch ani nehovoriac
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
no uz zacinam mat podozrenie, ze si iba taky maly troll ... nonono ....
quickster sa ti uz dlhsie snazi vysvetlit to iste, ze to auto proste netrpi na tu vahu.
Ja som sa ti snazil vysvetlit, ze Sclasse je technologicka spicka, po ktorej sa kazdy opici. To co Sko prinesie ako novinku a featuru, automobilky do par rokov okopiruju. Keby existoval material, ktory je ultra lahky, pomerne lacny, zachoval by alebo zlepsil vlastnosti auta, Sclasse ho bude mat.
takze poprosim si vysvetlit tvoje vyroky:
quickster sa ti uz dlhsie snazi vysvetlit to iste, ze to auto proste netrpi na tu vahu.
Ja som sa ti snazil vysvetlit, ze Sclasse je technologicka spicka, po ktorej sa kazdy opici. To co Sko prinesie ako novinku a featuru, automobilky do par rokov okopiruju. Keby existoval material, ktory je ultra lahky, pomerne lacny, zachoval by alebo zlepsil vlastnosti auta, Sclasse ho bude mat.
takze poprosim si vysvetlit tvoje vyroky:
a tu sme pri koreni problemu. TY si ocenis, TY povazujes, TY si myslis .... ale problem je ze zrovna TY si si pomyli vozidlo aj triedu vozidla. Sko bez dovierania dveri je ako kapustnica bez kapusty
7er nieje pre mna konkurent Ska, to je prva vec. Druha vec, stale pocuvam ako to znizis bez dopadu na komfort. Kedze si viackrat vyhlasil, ze sa to da, ale neches nam to tu evidentne prezradit. Takze, ako ?scream napísal: ↑Ut 29. Dec, 2020, 11:27 Nikto nepise o nahanani po okreskach. 2200kg je proste vela, pozeram ale, ze to je asi az v maximalnej motorizacii a vybave. 7er zacina na 1900kg. Tvoj nazor je, ze sa z vahy zhodit neda fajn....moj, ze da bez dopadu na komfort akurat by to stalo viac penazi.
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4775
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia
Dobre, neda sa, Sko je najlahsie ake moze byt v danej vybave. Lietame do kozmu ale nevieme odlahcit 2,2 tonove auto bez straty komfortu. Vlastne uz nikdy nebude lahsie ako dnes podla toho, co hovoris, lebo sa neda a nebude sa dat, lebo bude nepredajne.
Hlinik sa pouziva na odlahcenie v beznych autach minimalne od 90 rokov, nevidim iny dovod jeho pouzitia, kedze je podstatne drahsi ako ocelovy plech. Carbon dnes uz na pomery tohto auta stoji tiez smiesne peniaze ( ano, da sa lakovat) a agregaty to pouziva myslim z predoslej generacie, tak sa daju tiez usetrit pekne kila.
A ano suhlasim, ze pri tomto aute je to v podstate jedno ale MOJ nazor je ten, ze pokrok by sa mal ukazat nie len v integrovani pokrocilej techniky ale aj materialov, specialne v tejto vykladnej skrini. Aky je tvoj nazor je zas tvoja vec...
Hlinik sa pouziva na odlahcenie v beznych autach minimalne od 90 rokov, nevidim iny dovod jeho pouzitia, kedze je podstatne drahsi ako ocelovy plech. Carbon dnes uz na pomery tohto auta stoji tiez smiesne peniaze ( ano, da sa lakovat) a agregaty to pouziva myslim z predoslej generacie, tak sa daju tiez usetrit pekne kila.
A ano suhlasim, ze pri tomto aute je to v podstate jedno ale MOJ nazor je ten, ze pokrok by sa mal ukazat nie len v integrovani pokrocilej techniky ale aj materialov, specialne v tejto vykladnej skrini. Aky je tvoj nazor je zas tvoja vec...
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Všeobecná diskusia
Nič, umlčím ťa tvojou vlastnou citáciou, že 2,2t S-class je veľa lebo 7er ZAČÍNA na 1900kg. Aj súčasné S-class začína na 1900kg A už netrotli.scream napísal: ↑Ut 29. Dec, 2020, 11:27 Nikto nepise o nahanani po okreskach. 2200kg je proste vela, pozeram ale, ze to je asi az v maximalnej motorizacii a vybave. 7er zacina na 1900kg. Tvoj nazor je, ze sa z vahy zhodit neda fajn....moj, ze da bez dopadu na komfort akurat by to stalo viac penazi.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
pocuvaj, ty mas nejake pochmurne dni, alebo problemy s citanim ze ?
pisal som, pisem a pisat budem, ze Sclass dostane vzdy technologicku spicku a je priekopnik, cize kazdy model dostane to naj co vie MB ponuknut (plus minus), keby si tu nepisal vyslovene blbosti, zvasty a nevykrucal cudzie slova ako skolou povinny chlapec tak zistis ze:
s class uz od roku 2014 pouziva hlinik nielen ako "plecharinu", ale ako sucast velmi komplikovaneho ramu, kde su asi 4 druhy ocele a 3 druhy hliniku, pre co najvacsiu lahkost a tuhost a pevnost, tak tu prestan kopat ako histericka skolkarka
nie, karbon nestoji smiesne peniaze, nie neda sa pouzit rovnako ako ocel/hlinik
ty raketovy vedec, preto sa ta tu cely cas pytam, ako to chces dosiahnut. Lebo Sclass robi vsetko co sa da aby bola najlahsia/najlepsia
uz zacinas byt trosku ako shiro, ktory ma materialove inzinierstvo v malicku, a vo vydavkoch automobilky sa orientujes pomaly lepsie ako oni samotny.
PS: eh, co ma s tym motor ? hlinikove zliatiny su tu dlhe roky, ci to maju zacat robit z papiera ako ecobuusty ?
pisal som, pisem a pisat budem, ze Sclass dostane vzdy technologicku spicku a je priekopnik, cize kazdy model dostane to naj co vie MB ponuknut (plus minus), keby si tu nepisal vyslovene blbosti, zvasty a nevykrucal cudzie slova ako skolou povinny chlapec tak zistis ze:
s class uz od roku 2014 pouziva hlinik nielen ako "plecharinu", ale ako sucast velmi komplikovaneho ramu, kde su asi 4 druhy ocele a 3 druhy hliniku, pre co najvacsiu lahkost a tuhost a pevnost, tak tu prestan kopat ako histericka skolkarka
nie, karbon nestoji smiesne peniaze, nie neda sa pouzit rovnako ako ocel/hlinik
ty raketovy vedec, preto sa ta tu cely cas pytam, ako to chces dosiahnut. Lebo Sclass robi vsetko co sa da aby bola najlahsia/najlepsia
uz zacinas byt trosku ako shiro, ktory ma materialove inzinierstvo v malicku, a vo vydavkoch automobilky sa orientujes pomaly lepsie ako oni samotny.
PS: eh, co ma s tym motor ? hlinikove zliatiny su tu dlhe roky, ci to maju zacat robit z papiera ako ecobuusty ?
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Ne daju ultra small block pro plus
A material medzi valcami v mikrometroch
Jak malo bmw ale menej
A material medzi valcami v mikrometroch
Jak malo bmw ale menej
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4775
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia
Ved som to v prispevku, ktory citujes v podstate sam napisal a uznal. Nic to nemeni na mojom nazore, ze z vahy 2200kg v plnej vybave sa urcite zhodit da. Carbon sa da pouzit minimalne na panely karoserie uplne beztrestne ale stoji to viac penazi.wingo napísal: ↑St 30. Dec, 2020, 13:50Nič, umlčím ťa tvojou vlastnou citáciou, že 2,2t S-class je veľa lebo 7er ZAČÍNA na 1900kg. Aj súčasné S-class začína na 1900kg A už netrotli.scream napísal: ↑Ut 29. Dec, 2020, 11:27 Nikto nepise o nahanani po okreskach. 2200kg je proste vela, pozeram ale, ze to je asi az v maximalnej motorizacii a vybave. 7er zacina na 1900kg. Tvoj nazor je, ze sa z vahy zhodit neda fajn....moj, ze da bez dopadu na komfort akurat by to stalo viac penazi.
Shajek neplanoval som rozvijat tuto debatu, vidim, ze tu par ludi vycitilo prilezitost na flame. Okrem toho vydavas svoje nazory za fakty jak keby si bol hlavny inzinier vyvoja a predaja u mercedesu.
K motorizacii ti ale este odpoviem. 500-600koni dosiahnes aj s mensim motorom ako s 12valcom biturbom, pricom si schopny priblizit sa priebehu vykonu ( co u Ska nehra az taku velku rolu) a usetrit na vahe. Rozdiel len medzi 12valcom a slabsim 8 valcom je 40kg, len na samotnom bloku motora, ked k tomu zapocitas vyfukove a sacie vedenie, mas dalsie kila navyse. Dovolim si povedat, ze pri oturbenom 6 valci vies zmensit motorovy priestor a znizit naroky na pevnost karoserie ( dalsie kila dole) a to nepouzivame stale ziadne kozmicke materialy.
Takze tolko k tomu NEDA SA, kde ja budem tvrdit, ze sa DA, len by vyvoj musel byt zamerany tymto smerom do vacsej miery ako je aktualne. Zaroven chapem, ze 12valec predava a dnes uz je znakom vynimocnosti a to nie som ziaden fanusik downsizingu.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
ja ti zase jednoducho odpoviem, ze V12 okrem ciny neexistuje, max V8 .... ale vacsnou I6 (prave kvoli priesotru sa upustilo od v6)
nie, je to presne opacne, ty tu duchaplne tvrdis, ze keby ta pustia do tovarne, hned im ukazes ako auto okosit o 500kg.
ja som ani raz nenapisal neda sa, ale celu dobu sa pytam ako by si to spravil ty. Kazdy jeden arugment, som ti vyvratil a podlozil faktom, volne dohladatelnym = mylil si sa a niesi schopny a ochotny to priznat, ze vsetko pre to aby to bolo lahke spravili, len tebe sa to zda malo, lebo musk lieta do vesmiru
netahaj sem prosim utopicke materialy a konstrukcie, ktore "kozmicke" inzinierstvo stoja miliony a miliardy
a na posledy, preco furt chces zhadzovat z toho auta ? co ta do toho nuti ? preco to kazdemu tlacis ze to auto ma byt chudsie, ty to vies spravit, a malo by sa to spravit
nech sa z malo predajneho auta - ale vykladnej skrine - stane nepredajne auto za pol mega, lebo scream chce o 200kg lahsie auto, ale za to o 100 000€ drahsie
nie, je to presne opacne, ty tu duchaplne tvrdis, ze keby ta pustia do tovarne, hned im ukazes ako auto okosit o 500kg.
ja som ani raz nenapisal neda sa, ale celu dobu sa pytam ako by si to spravil ty. Kazdy jeden arugment, som ti vyvratil a podlozil faktom, volne dohladatelnym = mylil si sa a niesi schopny a ochotny to priznat, ze vsetko pre to aby to bolo lahke spravili, len tebe sa to zda malo, lebo musk lieta do vesmiru
netahaj sem prosim utopicke materialy a konstrukcie, ktore "kozmicke" inzinierstvo stoja miliony a miliardy
a na posledy, preco furt chces zhadzovat z toho auta ? co ta do toho nuti ? preco to kazdemu tlacis ze to auto ma byt chudsie, ty to vies spravit, a malo by sa to spravit
nech sa z malo predajneho auta - ale vykladnej skrine - stane nepredajne auto za pol mega, lebo scream chce o 200kg lahsie auto, ale za to o 100 000€ drahsie
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
A preco by do TOP S class pchali mensi motor? Je to vlajkova lod MB a obsahuje takmer vzdy tu najlepsiu tehcniku, ktorou v danej chvili MB ma. 200kg u takeho auta nehra rolu
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4775
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia
shajek napísal: ↑St 30. Dec, 2020, 15:16 nie, je to presne opacne, ty tu duchaplne tvrdis, ze keby ta pustia do tovarne, hned im ukazes ako auto okosit o 500kg.
o 1000kg... Netrep nezmysly
ja som ani raz nenapisal neda sa, ale celu dobu sa pytam ako by si to spravil ty. Kazdy jeden arugment, som ti vyvratil a podlozil faktom, volne dohladatelnym = mylil si sa a niesi schopny a ochotny to priznat, ze vsetko pre to aby to bolo lahke spravili, len tebe sa to zda malo, lebo musk lieta do vesmiru
Nenapisal si, ze sa neda? Cize sa da? Cize so mnou suhlasis alebo len alibisticky nesuhlasis? Ako by som to spravil je tu nacrtnute aj som pisal, ze by to bolo drahsie. Len ty si to umyselne nevsimas aby si mohol zivit svoju temu
netahaj sem prosim utopicke materialy a konstrukcie, ktore "kozmicke" inzinierstvo stoja miliony a miliardy
v poslednom mojom prispevku mas explicitne napisane, ze bez kozmickych materialov.
a na posledy, preco furt chces zhadzovat z toho auta ? co ta do toho nuti ? preco to kazdemu tlacis ze to auto ma byt chudsie, ty to vies spravit, a malo by sa to spravit.
Tak naposledy, lebo to tu je uz snad v mojom kazdom prispevku napisane. Vnimam to ako pokrokove. A bez ohladu na nazor shajeka to tak vnimat budem aj nadalej. Zaroven to nikomu netlaci. Mas v predoslych prispevkoch, ze to je MOJ nazor, velkym to napisat asi nestacilo. To ty sa za snazis natlacit mne, ze lahsie auto byt nemoze, ze sa spravilo pre to maximum ....ale zaroven netrdis, ze sa to neda...
nech sa z malo predajneho auta - ale vykladnej skrine - stane nepredajne auto za pol mega, lebo scream chce o 200kg lahsie auto, ale za to o 100 000€ drahsie
uz si to aj vykalkuloval no vyborne, presne vies co chcem. Vyrobna cena karbonovej kapoty na Sko je tak na urovni 3000e aj to som asi vysoko prestrelil.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8732
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Všeobecná diskusia
Ked uz o Muskovi...je sranda, ze Tesla je prave takym prikladom. Ze ked sa vyvoj spravne zamera, tak sa veci daju. Prisiel v 2012 s Teslou S dojazdom 335/426km s kvazi rozumnou cenou v dobach, ked konkurencia nic nemala, alebo len krpate parodie na smatlanie sa mestom, s dojazdom kolko, 150km ? A dizajn + cena oproti tesle uplne mimo. Take BMW i3...osklivost s dojazdom 160km, stojaca 40k. Za to mam Teslu 3 s X-krat vyssim dojazdom a vnutornym priestorom.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Re: Všeobecná diskusia
handrkovanie o karbone a hliniku.
treba porovnat pevnost ocele, a ostatnych. zamysliet sa a zohladnit aj pevnost auta pri zatazi/naraze... odlahcenu kapotu z hlnika mas aj na vyssich modeloch psa.
vysokopevnostnu ocel uz dava kazdy, aj ked je draha. kastla je potom z tensieho plechu--vaha--co2...
ja by som urcite nechcel sediet v cisto "karbonovom vozidle" (ak je to vobec mozne); pretoze kedysi som s tym materialom pracoval a podla toho ako je tkanina ulozena, ma konecny produkt svoje silne a slabe miesta.
dost blbe aby sucastou deformacnej zony sa stali aj koncatiny posadky.
teslu zbytocne spominat, najhorsie z pohladu poruchovosti.
treba porovnat pevnost ocele, a ostatnych. zamysliet sa a zohladnit aj pevnost auta pri zatazi/naraze... odlahcenu kapotu z hlnika mas aj na vyssich modeloch psa.
vysokopevnostnu ocel uz dava kazdy, aj ked je draha. kastla je potom z tensieho plechu--vaha--co2...
ja by som urcite nechcel sediet v cisto "karbonovom vozidle" (ak je to vobec mozne); pretoze kedysi som s tym materialom pracoval a podla toho ako je tkanina ulozena, ma konecny produkt svoje silne a slabe miesta.
dost blbe aby sucastou deformacnej zony sa stali aj koncatiny posadky.
teslu zbytocne spominat, najhorsie z pohladu poruchovosti.
Spoiler: ukázať