Všeobecná diskusia II

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
werwest
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1678
Dátum registrácie: So 30. Jún, 2018, 20:01
Bydlisko: Lucenec

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa werwest »

Preco sa menili rozvody pri 125k? Co viem tak tdicko ma interval 210k..
Používateľov profilový obrázok
Miso122
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2083
Dátum registrácie: St 27. Nov, 2019, 21:36
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Miso122 »

Tomasjerry napísal: Pi 26. Feb, 2021, 00:15Ked chceme znizovat emisie, tak preco neriesi skvele EU lode, lietadla ? Preco dovolia hromadam kamionov jazdit po dialniciach, namiesto toho aby to bolo vo vlakoch ?
Lebo je ciel znizovat emisie v najviac obyvanych oblastiach s vysokou koncentraciou ludi - auta. Emisne limity na zaoceanske tankery tomu fakt nepozozu
ITX >>> ATX
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1950
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa maniak »

Tomasjerry: k tym lietadlam a tankerom. Ak sa pozries lepsie, tak si vsimnes, ako lietadla znizuju svoje spotreby (ergo emisie) novsimi motormi. Nie je to ideal, ale fakt sa to zatial neriesilo. Nieco som zachytil, ze pripravuju regulaciu, ale musi sa to spravit mudro, tak aby vedeli postihnut aj nonEU lietadla.
Ad lode, tu je to este horsie. Co ti pomoze regulacia lodi pre EU firmy, ked lod mozes jednoducho zaregistrovať v inej krajine. Tie lode na riekach v EU sú úplne minimum. Opäť, tá regulacia musí byť veľmi dobre napísaná, aby sa týkala významnej časti lodnej dopravy. Trošku pozitívnejšie na koniec, Maersk sa zaviazal, že do r.2050 (tuším) bude uhlíkovo neutrálny.
FVE 12.45 kWp V/Z
Používateľov profilový obrázok
1adad1
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2589
Dátum registrácie: Ut 06. Okt, 2009, 20:19
Bydlisko: Bratislava V - Petržalka

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa 1adad1 »

werwest napísal: Pi 26. Feb, 2021, 00:35 Preco sa menili rozvody pri 125k? Co viem tak tdicko ma interval 210k..
Ja mam octu 3 2.0tdi a tiež som menil pri cca 120 000 rozvody. Dôvodom bola tecuca vodná pumpa. Mechanik povedal, ze to bude bezpečnejšie to vymeniť komplet.
Používateľov profilový obrázok
patro16
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2768
Dátum registrácie: Ne 12. Aug, 2007, 08:00
Bydlisko: Trenčín

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa patro16 »

ja mam na toto podobny nazor ako Tomasjerry a shiro, radsej peniaze investujem do rodiny/seba ako to tlacit do auta, ale tiez viem se su ludia co to maju ako hobby alebo zarabaju dostatocne na to aby mohli menit casto auta, tak tym to neberiem ale nemam rad ked takyto ludia rozpravaju ako by si to mohol/chcel kazdy dovolit.

inak 210k na povodnych rozvodoch? to by musel byt iny masochista, dnes su problem shitne vodne pumpy, popraskane remene, vymalatene lozisko na kladke, "unaveny" napinak a pod., co sme mali v rodine auta (vsetko Diesel s vynimkou jedneho kusu) tak sa zarucene do 150k na tych rozvodoch nieco posralo alebo bolo suce na vymenu.
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Core i7-4790K@4,5Ghz
Cooler: Noctua NH-D15 chromax.black+NT-H1
MB: MSI Z97 PC Mate
RAM: Kingston HyperX Fury Black 1866Mhz CL10 16GB kit
GPU: iGPU
SSD: Samsung 850 EVO 250GB
HDD: Seagate SV35 1TB 64MB cache+Cooler: SCYTHE SQD-1000 QUIET DRIVE
DVD: Lite-On iHAS124 (xbox 360 XGD3 ready)
PSU: Enermax Platimax 500W
Case: Corsair Vengeance C70 Military Green
+outtake: Noctua NF-A15 PWM + NF-S12A PWM, intake: 2x Noctua NF-S12A PWM
Monitor: AOC Q3279VWFD8 & HP ZDisplay Z27i
Periferie: Microsoft Sidewinder X4 SK, A4tech XL-750BK
Printer: HP LaserJet 1018
NB: ACER TravelMate 5760G >CPU: Intel Core i5-2520M, RAM: 2x4GB 1600MHz, GPU: HD3000 + Nvidia Optimus GT520M, HDD: WD Scorpio Blue 750GB 5400rpm, SSD: Intel 520 180GB
Mobile: Samsung Galaxy A52 5G
Car: KIA Ceed HB MY22 LUNAR
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8731
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa shiro »

Ako tomasjerry napisal, vzhladom k cene, auto pre mna spotrebak nieje.
Ako spotrebak by som ho klasifikoval v pripade firemneho auta, alebo sukromneho, ale na operativny leasing. Tam ho aj menia kazde 3-4r,....ako spotrebak.
d3Xter napísal: Št 25. Feb, 2021, 21:18 benzin nema turbo, spojku, sviekcy, cievky, starter, baterku, rozvody?
tiez sa to vie dobre vysrat po vyssom najazde a si tam kde aj pri diesli, tento mytus uz davno neplati...na zivostnist gpf mas aj nejaky zdroj? aj na dpf existuje zivotnist kedy sa ma menit ale ked ma fajn hodnoty nevidim nato dovod, nadavas tu nato ale stare smradlave kachle bez dpf ti urcite vadia tak isto ako dpf v novom 😂 pri najazde 15k rocne budes mat po 10rokoch vymenene rozvody uz dvakrat co bude vyssia suma ako za jeden filter, predpokladam ze to auto dlhsie ani mat nebudes
auto je cierna diera na peniaze ci nove ci stare, pokial ti nezaraba budes vzdy v minuse
Este som nevidel nikoho, kto by menil vstreky na benzine. Sviecky oproti tomu stoja 0.0 nic. Za baterku das, ja neviem, 60e, a mas ju zase na X rokov. O tych zivotnostiach DPF som cital v priebehu rokov na viacrych weboch. Pokial to funguje OK...ale raz k tej drahej vymene pride a to ma stve. Ano, auto je cierna diera. Ale vzdy je lepsie, ked do nej hodis 100e/rok, ako tisicku/rok.
d3Xter napísal: Št 25. Feb, 2021, 21:45 toto som ani nepostrehol, to musel editnut :D shiro s cenou STK, EK si vyrovnany na takych autach cca 80e kazde dva roky? ci tiez to nezvladas?
to mas potom nejaky bludby kruh, nove nie si ochotny dotovat lebo je to vela, stare tak isto lebo je to UZ vela :D
no, ano :-) STK/EK sa clovek nevyhne, to je legislativa s nepohnem s tym. Nemas = nejazdis....resp. jazdis kym ta nechytia.
Ale s cenami oprav hybat mozem, lebo nemusim ist do autorizaku, mozem ND kupit sam za lacnejsie, atd.
Nemam problem dat do auta $$, kedze nechcem aby som ostal stat niekde v poli. Len niektore veci su prestrelene. Teraz pojdem po 4r od kupy na STK/EK, tak uvidime. Hadam nenatrafim na blbecka, co ma vyhodi kvoli nejakej starej chybe v logoch. Netusim ako im to tam zobrazuje, ci je pri chybe aj datum. Mozno aj rozvody by som menil, sice nie kvoli najazdu, ale veku. Preventivne.

K lietadlam a tankerom - neviem preco sa vobec ondeju s nejakou krajinou registracie. Proste sa uzakoni, ze kazda lod, kazde lietadlo to musi mat, inac nejazdi. "Znizovat emisie v najviac obyvanych oblastiach s vysokou koncentraciou ludi" nic neriesi, emisie sa nestratia, planetu zamorujeme tak ci tak.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Používateľov profilový obrázok
patro16
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2768
Dátum registrácie: Ne 12. Aug, 2007, 08:00
Bydlisko: Trenčín

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa patro16 »

aby sme nechodili daleko, staci prist na niektoru dedinu vo vykurovacej sezone, hlavne za nizkeho tlaku a uvidis co ludia dychaju a to sa nemusime este dostavat ani k inej doprave :D
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Core i7-4790K@4,5Ghz
Cooler: Noctua NH-D15 chromax.black+NT-H1
MB: MSI Z97 PC Mate
RAM: Kingston HyperX Fury Black 1866Mhz CL10 16GB kit
GPU: iGPU
SSD: Samsung 850 EVO 250GB
HDD: Seagate SV35 1TB 64MB cache+Cooler: SCYTHE SQD-1000 QUIET DRIVE
DVD: Lite-On iHAS124 (xbox 360 XGD3 ready)
PSU: Enermax Platimax 500W
Case: Corsair Vengeance C70 Military Green
+outtake: Noctua NF-A15 PWM + NF-S12A PWM, intake: 2x Noctua NF-S12A PWM
Monitor: AOC Q3279VWFD8 & HP ZDisplay Z27i
Periferie: Microsoft Sidewinder X4 SK, A4tech XL-750BK
Printer: HP LaserJet 1018
NB: ACER TravelMate 5760G >CPU: Intel Core i5-2520M, RAM: 2x4GB 1600MHz, GPU: HD3000 + Nvidia Optimus GT520M, HDD: WD Scorpio Blue 750GB 5400rpm, SSD: Intel 520 180GB
Mobile: Samsung Galaxy A52 5G
Car: KIA Ceed HB MY22 LUNAR
Marek125
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2005
Dátum registrácie: So 29. Jún, 2013, 22:46
Bydlisko: Nesluša

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Marek125 »

Práve pre tieto veci som tak rád že žijem na dedine kde je ešte zvykom si pomáhať a opravovať veci "auta" sused hneď kvázi automechanik poznáme sa od malička. Ja si môžem zaklopať kupujem len staré vredy zatiaľ som nič vážne neopravoval, terajšie auto šlape ako hodinky bolo za "pár" koruniek. Oktavku v D-čku som mal päť rokov a za tých päť rokov som do nej nič moc nenainvestoval a mala za sebou 600K aj to pochybujem že bol pravý nájazd.

Ja nikomu neberiem nech si kúpi čo chce ale vyslovené neznášam ľudí čo si kúpia staršiu "dráhu" prémiu a potom sa chodia sťažovať na fóra aké sú drahé opravy čo musia meniť a koľko za to kto kde pýta.

Švagor má A6 a viac pod tým leží ako sa vozí ale ten aspoň neplače ako je všetko drahé dostal čo chcel.
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1950
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa maniak »

patro16 napísal: Pi 26. Feb, 2021, 08:29 inak 210k na povodnych rozvodoch? to by musel byt iny masochista, dnes su problem shitne vodne pumpy, popraskane remene, vymalatene lozisko na kladke, "unaveny" napinak a pod., co sme mali v rodine auta (vsetko Diesel s vynimkou jedneho kusu) tak sa zarucene do 150k na tych rozvodoch nieco posralo alebo bolo suce na vymenu.
Tu ma mas. Aktualne nejakych 197t km na povodnych rozvodoch (S3, 2.0 tdi 110 kW). Zatial som menil len zhaviacie sviecky (tusim tak sa to vola?, 3 zo 4 som menil, jedna bola pokazena, 2 preventivne). Sef ma 10r Passata B6, tiez 2.0 tdi (110 alebo 125 kW) a tiez bol na rozvodoch az v 210t km. Ja jazdim dialnice, on vsak Vieden mesto, zapchy na dennom poriadku. Dpf ma tiez ok.
FVE 12.45 kWp V/Z
Používateľov profilový obrázok
patro16
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2768
Dátum registrácie: Ne 12. Aug, 2007, 08:00
Bydlisko: Trenčín

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa patro16 »

dost podstatnu ulohu tam hra aj za aky cas sa to najazdi, btw.videl si ten remen? ci ti len v autorizaku (neviem ci mas zaruku alebo aky je to rocnik) povedali ze to je ok.
to po 10r isiel na tu vymenu rozvodov? ak hej tak to si nechcem predstavit ako vyzeral ten remen a veci okolo lebo ano "vydrzat" to mohlo ale v akom to bolo stave uz väcsinou nikto nehovori.
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Core i7-4790K@4,5Ghz
Cooler: Noctua NH-D15 chromax.black+NT-H1
MB: MSI Z97 PC Mate
RAM: Kingston HyperX Fury Black 1866Mhz CL10 16GB kit
GPU: iGPU
SSD: Samsung 850 EVO 250GB
HDD: Seagate SV35 1TB 64MB cache+Cooler: SCYTHE SQD-1000 QUIET DRIVE
DVD: Lite-On iHAS124 (xbox 360 XGD3 ready)
PSU: Enermax Platimax 500W
Case: Corsair Vengeance C70 Military Green
+outtake: Noctua NF-A15 PWM + NF-S12A PWM, intake: 2x Noctua NF-S12A PWM
Monitor: AOC Q3279VWFD8 & HP ZDisplay Z27i
Periferie: Microsoft Sidewinder X4 SK, A4tech XL-750BK
Printer: HP LaserJet 1018
NB: ACER TravelMate 5760G >CPU: Intel Core i5-2520M, RAM: 2x4GB 1600MHz, GPU: HD3000 + Nvidia Optimus GT520M, HDD: WD Scorpio Blue 750GB 5400rpm, SSD: Intel 520 180GB
Mobile: Samsung Galaxy A52 5G
Car: KIA Ceed HB MY22 LUNAR
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1950
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa maniak »

patro16: S3 je rocnik 2016 (ja som 1. vlastnik), bude mat teraz v marci 5r. Nie, nevidel som remen, nevyznam sa do toho, na to tu mam servis. Auto chodi na pravidelne prehliadky, naposledy tusim okolo septembra som bol, teraz ma caka TK. Vodna pumpa mi netecie (mam lahku spotrebu chladiacej kvapaliny), zvuk motora je normalny, spotreba oleja dlhodobo 1l / 27t km. Servisak to cele prezrel naposledy (lebo som sa pytal na rozvody) a vravel ze kludne s dalsim servisom okolo 210t sa to vymeni.
Sef chodi do autorizaku vo Viedni. Netusim, ako to vyzeralo, ale auto mu spolahlivo jazdi. Chodi len na pravidelne prehliadky a aj to LL cyklus oleja. S jeho typom jazd by som sa aj ja inak spraval (zapchy su podla mna stazena premavka, teda kratsi cyklus).
FVE 12.45 kWp V/Z
Používateľov profilový obrázok
d3Xter
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1663
Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa d3Xter »

@TJ mas to auto od nova alebo si ho zdedil? SS hlasi vysoku potrebubu energie vacsinou v tedy, ak sa s tym niekto hral a prekodoval podmienku na aktivaciu na 12V, rozvodom nastavili samozrejme prehnany internval na vymenu, 210k je vela, ved niekedy sa to robilo tusim pri 90k?
velke lode a lietadla asi tazko budu parkovat v centre alebo v obytnych zonach a presne tam je najvacsia koncentracia aut, ale riesi to len EU a zvysok nie a tym sa to cele mina ucinku
werwest napísal: Pi 26. Feb, 2021, 00:35 Preco sa menili rozvody pri 125k? Co viem tak tdicko ma interval 210k..
alebo 5 rokov, na to si treba dat pozor, btdi ma dokonca pri 120k
shiro napísal: Pi 26. Feb, 2021, 08:40 Este som nevidel nikoho, kto by menil vstreky na benzine
este raz, to ze ty si to nikdy nevidel, neznamena ze sa to nikde a nikdy nestalo :D pre stare auta a ich palivovu sustavu je problem uz len novy bio benzin, tym padom budes tankovat premiu a nakady na auto idu hore, ono raz tie stare auta prekonaju hranicu, ked ich oprava nebude vyhodna co si uz sam zazil na tvojom 12r aute, tie diely sa do nekonecna nebudu vyrabat a ich cena poleti hore, vsetci tu chcu mat cisty vzduch a buducnost pre svoje deti, hned zapinat vnutornych obeh aby sa nicoho nenadychalii a pritom ich vozime v starych autach ktore nic nepytaju na servise
ceny dielov neviem kde pozeras, ale take autokely maju asi tak 50% prirazku, cely ten retazec co za tym dielom stoji musi zarobit, takze to nemoze stat 10e, naklady na vsetko idu kazdorocne hore, mzdy to iste, zial vsetko plati koncovy uzivatel
shiro napísal: Pi 26. Feb, 2021, 08:40Hadam nenatrafim na blbecka, co ma vyhodi kvoli nejakej starej chybe v logoch.
ano vyhodi ta a nie preto, ze by bol blbecek, sa spamataj :facepalm: daj si ich radsej vymazat
maniak napísal: Pi 26. Feb, 2021, 09:33S3 je rocnik 2016 (ja som 1. vlastnik), bude mat teraz v marci 5r.
ano rozvody uz budes musiet menit tento rok, aj keby si nemal 210k, remen bude v dobrom stave, mozno jemne uz stvrdnuty ale ziadna katastrofa
Používateľov profilový obrázok
Tomasjerry
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2283
Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Tomasjerry »

To mate to iste ako dozivotna napln v manualnej prevodovke. Na mojej starej felicite 1.9 D :D som ich so susedom menil ked malo auto 550 000. Tiekla z toho divna zelena brecka s bielimy chuchvalcami. Teraz mam tu Fobiu tak to idem menit tiez ma uz 252 000, asi je najvyssi cas, obcas sa jej nechce zaradit spiatocka, toto iste mala Felicita a po vymene to islo ako vino :)
Ta Rapida je odnovoty sluzobak. Jadime na tom iba 3-ja, nakolko mame podpisane, ze si nadspotrebu hradime nad 120% co je v technicaku, ak kazdy jazdi normalne. Rozvody piskali, vrcali rachotilo to ako tank. Islo do servisu a tam oznamili, ze rozvody. S bateriou zacali problemy od cca 50 000 odvtedy 3 bateria + som ani nezistil kde v pekle je, nakolko pri motore nieje :( Respektive som ju tam nenasiel iba moznost pripojit kable ako na starom BMW, kde bola bateria v kufri.
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4772
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa scream »

No vstreky na benzine menit nie je az taka vynimocna zalezitost u priamovstreku aj hned po 100K. Dvojhmota sa taktiez da najst aj u benzinu. Tazsie ju znicit ale s vyssim najazdom nie je problem zodrat aj zotrvak.
Miniturba tiez nepreziju v tych otackach to, co stare dieslove klasiky. Schvalne sa opytajte, co stoji nova CVT prevodovka na auto, co nema ani poriadny vykon. Svojho casu pamatam, ze hydromenice ZF sa dali objednat priamo od vyrobcu za nejakych 2500E.

Dnes uz ozaj nie je velky rozdiel medzi dieslom a benzinom, co sa tyka servisnych nakladov. Rovnako obom skodia kratky trasy... Je to taka mala tragedia, ze sa uz na auto neda tak spolahnut ako kedysi. Motor co zral liter oleja na 1000km vedel dobublat este 30000km a poklepkavajuca atmosfera este tiez par km najazdil kym skapala. Na auta sa poroste na dlhych cestach dalo viacej spolahnut.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Používateľov profilový obrázok
Tomasjerry
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2283
Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Tomasjerry »

Chalani moj pohlad. Preco si nemozem kupit napriklad stary PD diezel bez egr s najnovsimi techniologiami cistenia plynov. Pokial viem tak ad-blue + poriadny kat s filtrom tuhych castic by toto vsetko mal pokryt. Na youtube som nasiel video, kde typek navstivil dielnu, kde taketo upravy robili + dalsie video, kde chlapik, ktory rozvazal zeleninu po meste musel pouzivat new dodavku, ktora ma 2x taku spotrebu ako starie auto, ktore ale nema plaketu. Povedal, ze tomu nechape a nehodla kupovat nove auto, lebo si to nemoze dovolit. Ked sa ho opytali, ze co bude robit ak sa mu pokazi, tak povedal,ze si poziada o HARTS (ci ako sa to pise) = urad prace. Takze ekologia a emisie dostavaju naozaj zabrat a znizujeme ich urcite.
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"