Tak podľa mňa je to aspoň nejaká ukážka toho ako možno testovať motorový olej a jeho vlastnosti v domácich podmienkach, resp. vpliv trenia a ochrana kov na kov.
Ale hej, ty asi nie si typ človeka, čo by takéto niečo dokázal oceniť, možno prídeš s niečim lepším good luck.
A neviem kde si prišiel nato, že olej o 10k je lepší ako nový, skús si pozrieť tu tabuľku lepšie a nie len prvý riadok "after.."
Motul - kompletná škála produktov
Re: Motul - kompletná škála produktov
Lenze si porovnaj velkost trecej plochy a pritlak v tom jeho zariadeni a aky je medzi piestom a stenou. Nechcem vsetko hned hejtovat, ale mne ten test nepride moc vypovedny.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Motul - kompletná škála produktov
Preco by som mal ocenovat nejaky domaci bullshit ked uz len vidim ze niektore oleje od OEM maju uplne ine vysledky nez ich neOEM ekvivalenty pritom to je ten isty produkt, a ano, oci este mam, paci sa:
Liqui Moly 4600 top tec 5W30 0,08
Liqui Moly 4600 top tec 5W30 after 10.000km 0,07
Novy olej zozral viac materialu nez zabehnuty, isteze. Ja veci viem ocenit, poznam sa s ludmi co riesia tribotechniku a rozhodne to neni masina s krutiacim sa motorom a jednym kusom tycky, skus si najst ked uz si taky youtuber prispevky od ETCG alebo EngineeringExplained kde boli oni priamo vo fabrikach a presne ukazovali ako sa riesi vyvoj oleja a kontrola jeho opotrebenia, a najma ako sa motor rozobere do pucu a meria pri sialenych nabehoch (20-30 tisic mil).
Takze hej, mna naozaj nejaky pjotr tester nezaujima, zapalovat olej a riesit ako sa sfarbi na cierno po X tepelnych variaciach dva a pol nasobku jeho prevadzkovej teploty mi pride ano ako priyebanost.
Skus sa zamysliet nad sebou - nevyzeras ako hlupy clovek, ale je zaujimave ze taketo sprostosti vies riesit a nechas sa nimi oklamat, ty si vlastne zil v tom ze 0W-20 je stanka ktora motor neochrani, ale to ze zvysok motora a jeho materialov je na to nastavene si nejak pominul, a to som ti presne pisal aj v SS, pozeras sa na to bohuzial ocami ked tu este lietali favority a mineralne oleje, ale bohuzial to uz tak nefunguje. Moderny synteticky olej v domacich podmienkach neotestujes, ba co viac, dokonca ani v laboratornych, stacilo sa pozret na Shell 5W30 AV-L pre VW 507 00 ktoremu po 10 rokoch dosli na to ze nesplna normu pre popol na DPF, tak ho vyradili a "nahradili" 0W-30, fasa co? A ty to chces testovat doma... tebe good luck
Nezabudni si po tych testoch pridavat do oleja ZDDP, ktore ma super ucinok na trenie ale fatalny ucinok na kat, sice piesty budes mat jak nove (resp o 0,1% menej zodrane), ale vyvalis liter a pol za kat, tomu hovorim setrenie
Liqui Moly 4600 top tec 5W30 0,08
Liqui Moly 4600 top tec 5W30 after 10.000km 0,07
Novy olej zozral viac materialu nez zabehnuty, isteze. Ja veci viem ocenit, poznam sa s ludmi co riesia tribotechniku a rozhodne to neni masina s krutiacim sa motorom a jednym kusom tycky, skus si najst ked uz si taky youtuber prispevky od ETCG alebo EngineeringExplained kde boli oni priamo vo fabrikach a presne ukazovali ako sa riesi vyvoj oleja a kontrola jeho opotrebenia, a najma ako sa motor rozobere do pucu a meria pri sialenych nabehoch (20-30 tisic mil).
Takze hej, mna naozaj nejaky pjotr tester nezaujima, zapalovat olej a riesit ako sa sfarbi na cierno po X tepelnych variaciach dva a pol nasobku jeho prevadzkovej teploty mi pride ano ako priyebanost.
Skus sa zamysliet nad sebou - nevyzeras ako hlupy clovek, ale je zaujimave ze taketo sprostosti vies riesit a nechas sa nimi oklamat, ty si vlastne zil v tom ze 0W-20 je stanka ktora motor neochrani, ale to ze zvysok motora a jeho materialov je na to nastavene si nejak pominul, a to som ti presne pisal aj v SS, pozeras sa na to bohuzial ocami ked tu este lietali favority a mineralne oleje, ale bohuzial to uz tak nefunguje. Moderny synteticky olej v domacich podmienkach neotestujes, ba co viac, dokonca ani v laboratornych, stacilo sa pozret na Shell 5W30 AV-L pre VW 507 00 ktoremu po 10 rokoch dosli na to ze nesplna normu pre popol na DPF, tak ho vyradili a "nahradili" 0W-30, fasa co? A ty to chces testovat doma... tebe good luck
Nezabudni si po tych testoch pridavat do oleja ZDDP, ktore ma super ucinok na trenie ale fatalny ucinok na kat, sice piesty budes mat jak nove (resp o 0,1% menej zodrane), ale vyvalis liter a pol za kat, tomu hovorim setrenie
.
- Monster1
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4484
- Dátum registrácie: Ut 20. Jan, 2009, 21:27
- Bydlisko: Považská Bystrica
Re: Motul - kompletná škála produktov
Ahoj, Motul 8100 X-Clean 5W-40 5 l cena aka?
Ryzen 5900X @ 5,05 GHz + Asus Strix B550-A Gaming+ Team Group Vulcan 2x8 GB @ 3200 MHz CL16 + Asus TUF RTX 3080 OC @1845/19800MHz 0,85V + Samsung 970 EVO 500GB + Crucial MX200 512 GB + Enermax Platimax D.F. 600W + Fractal Define R4 + 2xPhobya Noisebuster insulating mats + Noctua NH-D15 Chromax Black + 3x Noiseblocker Eloop B14-ps
Master of Hertz
Samsung Odyssey G7 27'' 240
Master of Hertz
Samsung Odyssey G7 27'' 240
Re: Motul - kompletná škála produktov
Oleje budu zas dostupne. Viete ako ma najst
Re: Motul - kompletná škála produktov
tiez sa radim do kategorie motul fanboy, braval som xcess 5w40 z obchodov.
vyzera to podla analyz olejov, ze za priplatok v podstate standard dino hydrokrak olej. bez gtl ci esteru, (vynimka je 300v) no a napr sport 5w50 je postaveny viac civilne.
moly-dtc alebo organicky wolfram (vanlube w324 napr) neobsahuje. ruzove okuliare dolu..
motul ma neodskriepitelne prvenstvo v esteroch, skoda ze civilnym olejom chyba nadupanost zlozenia.
konkurencia a cert nespi. shell velmi tlaci na gtl, ravenol+mobil1 exoticke baliky aditiv.
http://www.camsi-x.com/web/Vanderbilt_C ... 202015.pdf
vyzera to podla analyz olejov, ze za priplatok v podstate standard dino hydrokrak olej. bez gtl ci esteru, (vynimka je 300v) no a napr sport 5w50 je postaveny viac civilne.
moly-dtc alebo organicky wolfram (vanlube w324 napr) neobsahuje. ruzove okuliare dolu..
motul ma neodskriepitelne prvenstvo v esteroch, skoda ze civilnym olejom chyba nadupanost zlozenia.
konkurencia a cert nespi. shell velmi tlaci na gtl, ravenol+mobil1 exoticke baliky aditiv.
http://www.camsi-x.com/web/Vanderbilt_C ... 202015.pdf
Naposledy upravil/-a Pietro sk v Ne 14. Mar, 2021, 14:36, upravené celkom 2 krát.
Spoiler: ukázať
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Motul - kompletná škála produktov
Cize ten xcess 5w40 nie je az tak dobry? Moc sa v olejoch neorientujem...vyzera, ze ty ano
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5235
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Motul - kompletná škála produktov
@Pietro sk by mal po sebe este raz precitat, ci seba pochopi
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Re: Motul - kompletná škála produktov
stale dufam ze do buducna motul urobi taky olej ze sanka dolu (nielen racing oleje). nadej umiera posledna.
motul nie je shit, ale keby som isiel po cene tak moju normu splni kanister za 20€.. vyrobci balikov aditiv (infineum,lubrizol,vanderbilt,) receptom urcia ze ak sa dodrzi skladba zakladoveho oleja s danym balikom aditiv, tak to splni ziadane normy. (mb, vag,)
olejari to maju v oku a okomentuju co to obsahuje a na co sa podoba. https://www.oil-club.ru/forum/topic/361 ... 0-svezhee/
ma prekvapil ravenol vst, plna syntetika pao+ester bez dinokraku, hths3,9 a wolfram. 35e za taky kanister je
edit-- ravenol racing su r**, rup rcs. za 60e...
motul nie je shit, ale keby som isiel po cene tak moju normu splni kanister za 20€.. vyrobci balikov aditiv (infineum,lubrizol,vanderbilt,) receptom urcia ze ak sa dodrzi skladba zakladoveho oleja s danym balikom aditiv, tak to splni ziadane normy. (mb, vag,)
olejari to maju v oku a okomentuju co to obsahuje a na co sa podoba. https://www.oil-club.ru/forum/topic/361 ... 0-svezhee/
ma prekvapil ravenol vst, plna syntetika pao+ester bez dinokraku, hths3,9 a wolfram. 35e za taky kanister je
edit-- ravenol racing su r**, rup rcs. za 60e...
Naposledy upravil/-a Pietro sk v St 17. Mar, 2021, 19:58, upravené celkom 2 krát.
Spoiler: ukázať
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Motul - kompletná škála produktov
Ravenol vst teda bude lepsi? Ja davam olej von po 5K km. Auto sluzi na daily a zabavu zaroven, takze nechcem racing olej. Nie je to ziadna vikendovka.
Cenovy rozdiel motul vs ravenol je tak 1E na liter, take to je nic.
Cenovy rozdiel motul vs ravenol je tak 1E na liter, take to je nic.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X