Aku mate spotrebu?
Re: Aku mate spotrebu?
Jasne premixujem 2T od MOTUL, je to v podstate stock. Funkčné úpravy ako silný štartér, lepšie cievky, káble. Je tam športové sánie nech to má lepši zvuk aj od motora nie iba mixér. Sú tam iné koncovky na výfuku čo môžeš vidiet ale inak séria. Mám nachystané pružiny od Eibachu malo by to ísť dole o 25-30 mm. Pred rokom a pol som menil motor keďže pôvodný si povedal že 65 tis. km mu stačilo Keď sa tam motor dával mal kompresie 110/110/107 a 105/103/105. Dúfam že ma tak skoro neopustí
-
- Používateľ
- Príspevky: 1931
- Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Veselé pri Pieš
Re: Aku mate spotrebu?
A to ti odišiel ten motor akým spôsobom ?
Tie vanklové motory moc teda nevydržia tých KM. Myslel som, že 120-150tkm prežijú.
Tie vanklové motory moc teda nevydržia tých KM. Myslel som, že 120-150tkm prežijú.
Spoiler: ukázať
Re: Aku mate spotrebu?
Tie motory maju 2 hlavne problemy. Prvý je sposobeny tym ze to auto kupujes z druhej, tretej ... ruky a nevies ako na tom bol meneni olej. Tu nastava problem ze sa vydieraju hlavne loziska. Toto bol aj dovod skonania mojeho motora. Odišli hlavne loziska, ostatne komponenty boli v super stave. Prejavilo sa to tak ze sa zmenil zvuk, motor prestal tiahnut ale stale startoval na brnk, len pod zatazou sa "skrížila" hriadel a brzdilo to laicky vysvetlene.
Druhý problém, je životnosť vrcholových líšt resp. všetkých tesnení v motore, tu sa bavíme o deštrukcii z dôvodu nedostatočného mazania spalovacieho priestoru. Tomu dojde z dovodu ucpania vstrekovacich trisiek oleja. Nasledne sa tesnenia viac opotrebuju a zivotnost sa znizuje. Realna zivotnost tesnení ked to preziju loziska je tych 150 tis. km. Preto sa primiešava olej do benzinu aby si poistil mazanie tesneni.
Samozrejme ten motor ma veľa iných mušiek ktoré sa občas objavia ale principiálne je spoľahlivý. Len treba ten motor brať ako spotrebný materiál ktorý má určitú životnosť. Keď si zručný a máš priestor dokážeš si urobiť repas doma, vymeníš ložiská, tesnenia a ideš ďalej. Náklad do 1000e.
Repas u wanklu je ako výmena rozvodov u bežného motoru, asi tak by som to prirovnal.
RXa nieje auto pre každého. Musíš vedieť do čoho ideš a už pri kúpe mať pripravené peniaze na druhý motor. Optimálne je kúpiť auto v top stave čo sa karoserie týka a dať do toho nový (repasovaný) motor aby si vedel čo v tom máš.
Každopádne, jazda, zvuk, pôžitok s toho auta stojí za to. Nie je to najrýchlejšie ale ako to sedí, vyváženie s toho robí neskutočne zábavný stroj a hlavne jazdíš v relatívne bezpečných rýchlostiach.
Druhý problém, je životnosť vrcholových líšt resp. všetkých tesnení v motore, tu sa bavíme o deštrukcii z dôvodu nedostatočného mazania spalovacieho priestoru. Tomu dojde z dovodu ucpania vstrekovacich trisiek oleja. Nasledne sa tesnenia viac opotrebuju a zivotnost sa znizuje. Realna zivotnost tesnení ked to preziju loziska je tych 150 tis. km. Preto sa primiešava olej do benzinu aby si poistil mazanie tesneni.
Samozrejme ten motor ma veľa iných mušiek ktoré sa občas objavia ale principiálne je spoľahlivý. Len treba ten motor brať ako spotrebný materiál ktorý má určitú životnosť. Keď si zručný a máš priestor dokážeš si urobiť repas doma, vymeníš ložiská, tesnenia a ideš ďalej. Náklad do 1000e.
Repas u wanklu je ako výmena rozvodov u bežného motoru, asi tak by som to prirovnal.
RXa nieje auto pre každého. Musíš vedieť do čoho ideš a už pri kúpe mať pripravené peniaze na druhý motor. Optimálne je kúpiť auto v top stave čo sa karoserie týka a dať do toho nový (repasovaný) motor aby si vedel čo v tom máš.
Každopádne, jazda, zvuk, pôžitok s toho auta stojí za to. Nie je to najrýchlejšie ale ako to sedí, vyváženie s toho robí neskutočne zábavný stroj a hlavne jazdíš v relatívne bezpečných rýchlostiach.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1931
- Dátum registrácie: So 05. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Veselé pri Pieš
Re: Aku mate spotrebu?
Tak určite je to super auto, rarita, nemá to hocikto. Neviem prečo ale mal som pocit, že servis Vanklu je brutálne drahá záležitosť.
Ja osobne som skôr na európske autá čo sa týka dizajnu. Čo sa týka technológii ma zaujíma všetko.
Keď si zoberiem, že to zožerie benzínu ako 400-500koňové auto tak by som radšej bral niečo iné.
Máš to ako daily car alebo víkendovku ?
Ja osobne som skôr na európske autá čo sa týka dizajnu. Čo sa týka technológii ma zaujíma všetko.
Keď si zoberiem, že to zožerie benzínu ako 400-500koňové auto tak by som radšej bral niečo iné.
Máš to ako daily car alebo víkendovku ?
Spoiler: ukázať
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4775
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Aku mate spotrebu?
Servis wanklu je draha zalezitost, lebo novy motor stoji 4k +. Na druhu stranu tie auta stoja polovicu oproti napr. 350z.
Hlavne wankel nie je na daily, to je jediny dovod preco som ho ja obisiel. Uprimne, do 140kW verzie by som pri tych nakladoch na prevadzku nesiel. 170kW zacina byt zaujimava ale aku ma motor zivotnost pri sportovej jazde, ked to clovek ma ako vikendovku som sa uz nedocital. V kazdom pripade 4k euro na 100k km za novy motor nie je dnes zla cena ale uz su aj rentabilnejsie auta, ktore tak hrdza netrapi.
Myslim, ze ani nie sme OT, bavime sa o spotrebe motorov na 100k km
Hlavne wankel nie je na daily, to je jediny dovod preco som ho ja obisiel. Uprimne, do 140kW verzie by som pri tych nakladoch na prevadzku nesiel. 170kW zacina byt zaujimava ale aku ma motor zivotnost pri sportovej jazde, ked to clovek ma ako vikendovku som sa uz nedocital. V kazdom pripade 4k euro na 100k km za novy motor nie je dnes zla cena ale uz su aj rentabilnejsie auta, ktore tak hrdza netrapi.
Myslim, ze ani nie sme OT, bavime sa o spotrebe motorov na 100k km
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Aku mate spotrebu?
Fakt sa mení celý motor? Furt som bol v tom že stačí generálka, rozobrať skontrolovať vymeniť apexy...
Spoiler: ukázať
Re: Aku mate spotrebu?
Mam to ako víkendovú. Pravda spotreba je aká je ale zasa ten benzín premieňaš za jedinečný zvuk Samotný servis nieje drahý, olej každých 3-5 tis. km optimálne, raz za 2 roky sviečky, zapaľovanie tak 15-20 tis. km pri OEM sade a to je v podstate všetko. Pokiaľ je to OK a motor šlape náklady niesu vysoké. Ostatok auta je spoľahlivý neodchádza tam veľa veci (nemá prečo pri tých km)
Bohužiaľ 170 kW nieje až taký rozdiel oproti 141 kW ako by sa mohlo zdať na papieri. Ano je rýchlejšia (trosku), ano toči 9500 ot., má kratšie prevodovku ale ja to auto mam ako sportové GT takže pre mňa jednoznačne 141 KW.
Výhoda toho auta je že má 4 miesta na sedenie, plnohodnotné v zadu máš ISO fix, do kufra dáš kočik proste optimalné auto na výlety
Nový motor je "drahý" 4000-5000e. Ale ako som písal tie auta sú lacné keď zoženieš auto s KO motorom bude za 2000-3000e daš do toho motor za 4000e a stale máš jedinečný športiak do 8000e dokonca aj zo zárukou 2 roky na motor
Bohužiaľ 170 kW nieje až taký rozdiel oproti 141 kW ako by sa mohlo zdať na papieri. Ano je rýchlejšia (trosku), ano toči 9500 ot., má kratšie prevodovku ale ja to auto mam ako sportové GT takže pre mňa jednoznačne 141 KW.
Výhoda toho auta je že má 4 miesta na sedenie, plnohodnotné v zadu máš ISO fix, do kufra dáš kočik proste optimalné auto na výlety
Nový motor je "drahý" 4000-5000e. Ale ako som písal tie auta sú lacné keď zoženieš auto s KO motorom bude za 2000-3000e daš do toho motor za 4000e a stale máš jedinečný športiak do 8000e dokonca aj zo zárukou 2 roky na motor
Re: Aku mate spotrebu?
na zapade ich robia z ineho materialu. usa-japan je vacsia komunita a vyrobci, diely.
aj na toto robia kity pre 3-4rotor, ci peripheral/bridge port. (ak spravne chapem). je to zajimave, ale ako daily je to zle. dole nic a hore moc.
Spoiler: ukázať
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4775
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Aku mate spotrebu?
Z jakeho ineho materialu, ked oem dodava mazda. Je to sice jedno z aut v ktorom som sice ani nesedel ( ale roky ho obdivujem) ale ako sa spomina vyssie ani 170kW verzia nie je ziadne torpedo. Dnes sa pri tych prevadzkovych nakladoch ( pokial to clovek nehra iba na pure luck) oplati ist skor do GT86, ktora je sice raz taka draha z bazaru ale je to rentabilnejsie. Ja sa hlavne dostavam k tomu, ze bezne recenzie a testy stoja za hovno, 90% aut ( okrem porsche) neznesie ani beznu nie to okruhovu nakladacku a najst nieco, co znesie naklad na pockanie, tak to aby som sa vratil k predokolkam a typeR. Spotreba prestava byt polozka ak motor a prevodovka nedoziju ani 100k km.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Aku mate spotrebu?
Spoiler: ukázať
cert vie z akeho materialu, ale ked cermet inserty nahradili hss ocel v strojarstve, tak to moze byt nejaky keramicky bazmek.
Spoiler: ukázať
Re: Aku mate spotrebu?
Teb wankel viac hučí ako ide . Bol som veľmi natešený, keď som sadal do rx8 ale bolo to skôr sklamanie. Akosi som tam tych 170kw necítil. Spotreba je už len čerešničkou na torte.
Známy ho používa ako daily.
Známy ho používa ako daily.
Ach tie slovenské mamičky
shiro napísal:blba mamicka s kocikom sa mi vdrbe do cesty a pre istotu kocikom napred, nech najprv zrazim dieta a mam o to vacsi trest....
Re: Aku mate spotrebu?
S tým nemôžem súhlasiť, pocitovo práve ten motor ide lepšie ako 170 kW. Podotýkam pocitovo. Pri priamom zrovnaní mojej 141 kW verzie a BMW 325i 160 kW mi BMW nestíhalo. Takže musel mať niečo zle, stačí mŕtva lambda a auto nejde poradne a žerie 2x toľko.
Materiál apexou nieje nutné riešiť, Mazda ho urobila najlepšie ako vedela a tie náhrady od GOOPY, ATKINS atď. majú iba výhodu v tom že sa rýchlejšie zajedú a motor má skorej plnú kompresiu. Ako som písal tie motore v RX-8 čiže RENESIS padajú 85%-90% na ložiskách.
Principiálne mať RX-8 napr. 2JZ alebo UZ alebo čokoľvek aj 1.8 T swap je to dokonalé auto. Ten motor nieje na denné jazdenie resp. áno je ale musíš mu dopriať vyššiu porciu kilometrov. Nemôžeš mu nakladať pokiaľ nie je poriadne zohriaty ale na druhej strane je nepísané pravidlo že pri každej jazde ho musí poriadne vytočiť. Preto potrebuješ aspoň 15-20 km nech sa prehreje aj olej a môžeš mu začať nakladať.
Ten motor vydrží neskutočné bomby na okruhu. Nemyslite si že tomu naložíš a umrie to, skorej opačne pomalá jazda ho zabíja lebo karbon. Len treba to kontrolovať, olej vždy na maxime (prirodzená spotreba je kľudne 0,5 l na 1000 km je to s princípu toho že ten motor vstrekuje olej do komory a ten sa spaľuje), katalyzátor je ďalšia vec pri 8 čo odchádza, ucpe sa a pomáli zabíja motor (jeden z dôvodov prečo auto nejde), alfa omega chladenie či už oleja alebo vody. Motor je veľmi náchylný na prehriatie, keďže irony sú oceľové a housing je dural celé sa to pokrúti a dovidenia. Treba kontrolovať a vymieňať zapaľovanie, sviečky origo od NGK zvykne im odpadávať elektróda. Cievky sú umiestnené na dosť teplom mieste vydržia max. 25000 km. Je toho veľa ale vždy je čo na aute robiť Otázka je či na to máš a hlavne si pripravený na problémy
Pre zaujímavosť moje video, je to 141 kW a má upravený jemne softvér, posunutý redline, lepšie zapalovanie, sportový kat resp. celý výfuk od RACING BEAT
Materiál apexou nieje nutné riešiť, Mazda ho urobila najlepšie ako vedela a tie náhrady od GOOPY, ATKINS atď. majú iba výhodu v tom že sa rýchlejšie zajedú a motor má skorej plnú kompresiu. Ako som písal tie motore v RX-8 čiže RENESIS padajú 85%-90% na ložiskách.
Principiálne mať RX-8 napr. 2JZ alebo UZ alebo čokoľvek aj 1.8 T swap je to dokonalé auto. Ten motor nieje na denné jazdenie resp. áno je ale musíš mu dopriať vyššiu porciu kilometrov. Nemôžeš mu nakladať pokiaľ nie je poriadne zohriaty ale na druhej strane je nepísané pravidlo že pri každej jazde ho musí poriadne vytočiť. Preto potrebuješ aspoň 15-20 km nech sa prehreje aj olej a môžeš mu začať nakladať.
Ten motor vydrží neskutočné bomby na okruhu. Nemyslite si že tomu naložíš a umrie to, skorej opačne pomalá jazda ho zabíja lebo karbon. Len treba to kontrolovať, olej vždy na maxime (prirodzená spotreba je kľudne 0,5 l na 1000 km je to s princípu toho že ten motor vstrekuje olej do komory a ten sa spaľuje), katalyzátor je ďalšia vec pri 8 čo odchádza, ucpe sa a pomáli zabíja motor (jeden z dôvodov prečo auto nejde), alfa omega chladenie či už oleja alebo vody. Motor je veľmi náchylný na prehriatie, keďže irony sú oceľové a housing je dural celé sa to pokrúti a dovidenia. Treba kontrolovať a vymieňať zapaľovanie, sviečky origo od NGK zvykne im odpadávať elektróda. Cievky sú umiestnené na dosť teplom mieste vydržia max. 25000 km. Je toho veľa ale vždy je čo na aute robiť Otázka je či na to máš a hlavne si pripravený na problémy
Pre zaujímavosť moje video, je to 141 kW a má upravený jemne softvér, posunutý redline, lepšie zapalovanie, sportový kat resp. celý výfuk od RACING BEAT
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4775
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Aku mate spotrebu?
No tak to ti ide ozaj pekne az sa mi nechce verit, ze to nie je z kopca, lebo toto je realita 170kW verzie v serii https://www.youtube.com/watch?
v=yLFQS0fiPD8 .
V podstate to sedi +/- aj s tymto https://zeperfs.com/en/duel1077-1209.htm
V serii su tie auta celkom pomale. Doma mam seriovu Imprezu WRX 169kW ide to podobne ako 170kW RX8 ( do 180km/h), ja osobne ju povazujem za celkom pomale auto na svoj vykon ale tam je za tym AWD pohon a dlha prevodovka (oproti STI). Po naladeni a decate by to bolo ale inde kedze je to turbo. Ale zas by som nemal odvahu brat to na okruh. https://www.youtube.com/watch?v=1kUFPcLx5do
RX8 zas ma aj svoju vahu, neviem kde sa nazbieralo tych 1475kg pohotovostnej hmonosti, cakal by som podstatne menej.
v=yLFQS0fiPD8 .
V podstate to sedi +/- aj s tymto https://zeperfs.com/en/duel1077-1209.htm
V serii su tie auta celkom pomale. Doma mam seriovu Imprezu WRX 169kW ide to podobne ako 170kW RX8 ( do 180km/h), ja osobne ju povazujem za celkom pomale auto na svoj vykon ale tam je za tym AWD pohon a dlha prevodovka (oproti STI). Po naladeni a decate by to bolo ale inde kedze je to turbo. Ale zas by som nemal odvahu brat to na okruh. https://www.youtube.com/watch?v=1kUFPcLx5do
RX8 zas ma aj svoju vahu, neviem kde sa nazbieralo tych 1475kg pohotovostnej hmonosti, cakal by som podstatne menej.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Aku mate spotrebu?
Bolo to na rovine cesta Smolinske - Gbely. Váha je to dosť ale myslím že 1325 kg je v techničáku. Ten výfuk a hlavne športový cat tomu hodne pomohol. 141kW má 5 kvalt a tam je to poznať že 4 už je ťažký kvalt a po preradení tie otáčky padnú už nízko pod úroveň kde sa otvára prídavne nasávanie. Na tom videu to nieje úplne vidieť keďže redline je o 700 ot. vyššie ako štandard. Ja to tiež nepovažujem za rýchle auto ale na bežné vyjašenie bohate stačí. Napríklad ale z 3 MPS so mal rešpekt tak je tých 191 kW iné kafé, tu by som ale prijal ako dailynu dúfam že sa podarí tento rok.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7079
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Aku mate spotrebu?
v karoqu 1.5tsi DSG som mal tuto zimu 9l ale vozil som caju rano obed praca domov.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook