Všeobecná diskusia II
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2285
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Všeobecná diskusia II
Ako chalani, chcete jazdit 160 na SLOVENSKYCH dialniciach??? To, co tu mame je polna cesta oproti nemecku alebo rakusku. Tu je limit 130 nie preto, ze tu mame vyberat a platat statny rozpocet, ale preto, ze nase dialnice su katastrofa. Uzke castokrat znicene. Nove useky chvilku vydrzia, ale potom .... Dalej na nich jazdia pretazene kamiony a nikoho to neserie, ked sa vytrepes ty v 160, zabijes sa, ked sa vytrepe 80 t kamion lebo je pretazeny tak pozabija vsetko okolo seba a znici aj dialnicu. Mame vela usekov v strasnom stave + ludi ktory jazdia ako opice. Jedny moc rychlo druhy moc pomaly. Ked sa plahoci 100 na tempomate na dialnici tak ten 3 pruh by sakra trebalo. A tam kde mame 3 pruhy jebli dementi 110 ako za trest + smradi meraju este aj odstup, to je uz vrchol.
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4779
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
Poznam osobne typka, co v 160km/h chytil aquaplaning a vystupil z toho, co ostalo z oktavky po svojich, bez nejakych vaznych zraneni.
Nase dialnice nie su pausalne na 160km/h. Urcite nie pre kazde auto. Madarska je zas jedno dlhe letisko.
200km/h som prvy krat dal na celice 1.8 85kW 1997. Netreba na to zrovna raketoplan.
Tych 160 blikne obcas aj hore jahodnou, silnejsim autam aj daleko viac. Suhlasim ale plne so stivom, slovenske osadenstvo na dialniciach ledva zvlada tych 130.
Ja na dialnici uz rychlo nechodim, kvoli spotrebe a zelenym.
BTW 160 (tacho) som raz dal neprerusovane na swifte zvolen-NR, ked si dobre spominam ale bolo to uz dost na hrane na tych rozbitych spojoch v zakrutach.
Nase dialnice nie su pausalne na 160km/h. Urcite nie pre kazde auto. Madarska je zas jedno dlhe letisko.
200km/h som prvy krat dal na celice 1.8 85kW 1997. Netreba na to zrovna raketoplan.
Tych 160 blikne obcas aj hore jahodnou, silnejsim autam aj daleko viac. Suhlasim ale plne so stivom, slovenske osadenstvo na dialniciach ledva zvlada tych 130.
Ja na dialnici uz rychlo nechodim, kvoli spotrebe a zelenym.
BTW 160 (tacho) som raz dal neprerusovane na swifte zvolen-NR, ked si dobre spominam ale bolo to uz dost na hrane na tych rozbitych spojoch v zakrutach.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Všeobecná diskusia II
Jak som spominal, vacsina r1 je dobrom stave a rovna. Ta 3 pruhova "dialnica" pred ba nemoze mat ani viac ako 110 ked tam nie je odstavny. Je to jeden velky joke.
Ale divne, dalsi co je paf zo 160 ale tam kde prave 110 a odstup dava zmysel je z toho hotovy.
Ale divne, dalsi co je paf zo 160 ale tam kde prave 110 a odstup dava zmysel je z toho hotovy.
Re: Všeobecná diskusia II
neviem z kade sa berie ten mytus o slovenskych dialniciach, ale na slovensku mame dost KVALITNE a MODERNE dialnice, akurat ich je vybudovanych malo
po zapadnom slovensku casto nechodim, ale R4 KE-Milhost tak tam mozes zvlietnut bez problemov, pri 200 sa ti zda ze stojis
to iste cela D1 pod tatrami(od braniska po liptovsku maru), ved tam sla 170 uz aj moja mama, lebo si nevsimla, sa jej zdalo ze ide pod 130 kym nepozrela na budiky
rychlostka na juhu je tiez v drvivej vacsine usekov dost kvalitna
KE-PO tam ten povrch tiez nie je zrkadlovo rovny, hlavne na mostikoch, ale nic co by ta nutilo ist pod 200
V nemecku tiez nie su vsetky cesty dokonale, a uz vobec nie vodici, a ani tam ludia neseru duhu akoby si clovek myslel ked niekedy cita slovenske internety
po zapadnom slovensku casto nechodim, ale R4 KE-Milhost tak tam mozes zvlietnut bez problemov, pri 200 sa ti zda ze stojis
to iste cela D1 pod tatrami(od braniska po liptovsku maru), ved tam sla 170 uz aj moja mama, lebo si nevsimla, sa jej zdalo ze ide pod 130 kym nepozrela na budiky
rychlostka na juhu je tiez v drvivej vacsine usekov dost kvalitna
KE-PO tam ten povrch tiez nie je zrkadlovo rovny, hlavne na mostikoch, ale nic co by ta nutilo ist pod 200
V nemecku tiez nie su vsetky cesty dokonale, a uz vobec nie vodici, a ani tam ludia neseru duhu akoby si clovek myslel ked niekedy cita slovenske internety
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12543
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia II
,alezi aj od auta v akom ides. V niektorom aute ides 140 a citelne tu rychlost vnimas, v inom aute ides 180 a nevnimas to
NB: Asus ROG Strix G16 G614 + G Helper
Re: Všeobecná diskusia II
Ja som pocul ze 160 vie prejst vsetky dialnice po svk aj zena, niekde to bolo aj cez 200. Ale neviem to potvrdit.
Tych 110 je v pohode, treti pruh aj tak ide viac alebo ho tlacis. Horsie je ze casto si mozes zaplatit priplatok za rychlost. Pripadne sa tam obcas niekto drbne a ma problem uhnut, ale nic co by sa nedalo vyriesit.
Niekedy sa vo vlaciku zvesies a nevies kedy ides 180. Jasne, nie je to pre kazdeho a vo vsetkom.
Tych 110 je v pohode, treti pruh aj tak ide viac alebo ho tlacis. Horsie je ze casto si mozes zaplatit priplatok za rychlost. Pripadne sa tam obcas niekto drbne a ma problem uhnut, ale nic co by sa nedalo vyriesit.
Niekedy sa vo vlaciku zvesies a nevies kedy ides 180. Jasne, nie je to pre kazdeho a vo vsetkom.
.
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2285
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Všeobecná diskusia II
Praveze ma serie, ze je tam akoze 3 pruh. Ak by to bolo spravene poriadne a nie toto, tak by tam mohli buchnut 150 s prehladom. Toto je des. Prave preto nechodim na dialnicu ale do BA chodim po starej. Jazdim tiez na spotrebu = 95. Preto sa tam ani netlacim.
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
Re: Všeobecná diskusia II
Vsak mozno raz z toho spravia poriadnu dialnicu. Raz..
Re: Všeobecná diskusia II
je scestne porovnavat s nasimi tankodromami.
ked zabiju klinec do tacha na 150 vobec nic sa nestane. okrem az dvoch miest na celom svete...
Re: Všeobecná diskusia II
Dá sa ísť 200 bezpečne aj 60 nebezpečne, faktorov je veľa a len niektoré z nich dokáže ovplyvniť samotný vodič, aj keď aj tí často preceňujú svoje schopnosti. Ale slovenské diaľnice na 200 bezpečných (podotýkam v bežnej premávke) stavané nie sú, vo všeobecnosti ani na 160 aj keď pár krátkych úsekov by sa našlo ale nemá zmysel kvôli pár desiatkam km robiť výnimky, niektoré úseky pre zmenu nie sú stavané ani na tých 130. Cesty a bezpečná rýchlosť je komplexná problematika ktorej sa venuje veľa expertov, ale na takýchto fórach ich nenájdeme
Trochu čítania pre rozšírenie obzorov:
https://ec.europa.eu/transport/road_saf ... nt_risk_en
Toto je asi najvýstižnejšie zhrnutie problematiky:
Auto je zbraň schopná hromadného zabíjania a treba k nemu mať aspoň trochu rešpekt. Pozor, nemýliť si strach s rešpektom, strach vie byť rovnako nebezpečný ako prehnaná sebadôvera aj keď z iných dôvodov. Ale tak kto je inteligentný tak asi vie a podľa toho jazdí, kto nie bude hľadať výhovorky ako vždy, človek je od prírody naprogramovaný tak že takmer vždy hľadá vinu inde len nie u seba a to platí o všetkom, nielen o autách. Len keby si to často neodniesli práve tí nevinní...
Inak znova pripomínam gerojom, privysoká rýchlosť nie je vymyslený, ale reálny problém keďže je to druhá najčastejšia príčina dopravných nehôd v SR, a každý jeden z vinníkov si myslel že jazdí bezpečne Nevravím že 130 je OK a 140 je vražda, to je samozrejme argumentácia ad absurdum a svedčí o človeku čo ju použije. Odporúčam znova prečítať odkaz čo som dal vyššie, a s porozumením. Nezabúdajte, na ceste nie ste sami a ani profesionálni pretekári čo poznajú svoje limity a majú úplne iné reflexy nemajú potrebu závodiť na bežných cestách.
K obmedzovaču rýchlosti v autách - našťastie máme voľný trh a komu to vadí, nech to nekupuje, automobilka môže dať obmedzovač aj na 90km/h a je len na zákazníkoch či to kúpia. Inak okrem nevýhod to má minimálne jednu výhodu, stačia lacnejšie gumy s nižším indexom rýchlosti
Trochu čítania pre rozšírenie obzorov:
https://ec.europa.eu/transport/road_saf ... nt_risk_en
Toto je asi najvýstižnejšie zhrnutie problematiky:
Speeding: societal vs. individual consequences
The negative road safety outcomes of high speed are evident at an aggregate level. At the level of the individual driver, the risk of an accident is very small; at higher speeds the risk is higher, but still very small. Hence, an individual driver will hardly ever experience the safety consequences of excess speed. More or less the same applies for the environmental effects of speeding. These are also noticeable at an aggregate level, but hardly at the individual level (possibly with the exception of fuel consumption).
Contrary to the disadvantages, the advantages of higher speeds are experienced at the individual level. Individual advantages include just reaching traffic lights while still green, (subjectively) shorter journey times, thrill and enjoyment of speed or speeding.
This contradiction between societal and individual consequences makes persuading drivers of the value of speed management a difficult mission.
Auto je zbraň schopná hromadného zabíjania a treba k nemu mať aspoň trochu rešpekt. Pozor, nemýliť si strach s rešpektom, strach vie byť rovnako nebezpečný ako prehnaná sebadôvera aj keď z iných dôvodov. Ale tak kto je inteligentný tak asi vie a podľa toho jazdí, kto nie bude hľadať výhovorky ako vždy, človek je od prírody naprogramovaný tak že takmer vždy hľadá vinu inde len nie u seba a to platí o všetkom, nielen o autách. Len keby si to často neodniesli práve tí nevinní...
Inak znova pripomínam gerojom, privysoká rýchlosť nie je vymyslený, ale reálny problém keďže je to druhá najčastejšia príčina dopravných nehôd v SR, a každý jeden z vinníkov si myslel že jazdí bezpečne Nevravím že 130 je OK a 140 je vražda, to je samozrejme argumentácia ad absurdum a svedčí o človeku čo ju použije. Odporúčam znova prečítať odkaz čo som dal vyššie, a s porozumením. Nezabúdajte, na ceste nie ste sami a ani profesionálni pretekári čo poznajú svoje limity a majú úplne iné reflexy nemajú potrebu závodiť na bežných cestách.
K obmedzovaču rýchlosti v autách - našťastie máme voľný trh a komu to vadí, nech to nekupuje, automobilka môže dať obmedzovač aj na 90km/h a je len na zákazníkoch či to kúpia. Inak okrem nevýhod to má minimálne jednu výhodu, stačia lacnejšie gumy s nižším indexom rýchlosti
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
Snad vacsina pneu ma index 210. Aj zimaky aj r15. Neviem kde sa da na tom usetrit.
Dost vyrazne ma to obmedzi. A mozno aj teba ak pri predbiehani zrazu auto dojde na klinec v 150tke #sorryjako.
.
Re: Všeobecná diskusia II
Source: Kloeden et al., 1997
Rovno tam mohli dat ze source: trust me bro
Neverim ziadnej studii ktoru si sam nesfalsujem
Ale inak sa stotoznujem s tym co si napisal
Rovno tam mohli dat ze source: trust me bro
Neverim ziadnej studii ktoru si sam nesfalsujem
Ale inak sa stotoznujem s tym co si napisal
Naposledy upravil/-a SKiLEX v Po 26. Apr, 2021, 22:36, upravené celkom 1 krát.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
Nové elektrické autá majú limit často na 160-180 kmh . Pre autá bežnej konfekcie je to asi aj dosť, iba pár ľudí má chuť jazdiť rýchlejšie. Plus pravidelne radary na diaľniciach (budky posielajuce Liebesbrief).
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Všeobecná diskusia II
Skillex: 5s google search:
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/do ... 1&type=pdf
Okrem toho tu máš všetky referencie, akurát na tú jednu zabudli dať hyperlink priamo v článku (pri ostatných sú), big deal:
https://ec.europa.eu/transport/road_saf ... _59_Taylor
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/do ... 1&type=pdf
Okrem toho tu máš všetky referencie, akurát na tú jednu zabudli dať hyperlink priamo v článku (pri ostatných sú), big deal:
https://ec.europa.eu/transport/road_saf ... _59_Taylor
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
Ano, tie refencie som videl,
Napriek tomu si z roznych dovodov stojim za tym co som napisal vyssie
Napriek tomu si z roznych dovodov stojim za tym co som napisal vyssie