Všeobecná diskusia II
Re: Všeobecná diskusia II
ak nepocitam EA111 kde boli problem rozvody a EA888 tak sa vpodstate vobec nekazia
Re: Všeobecná diskusia II
Hovadina, za prve ta 1.6 prechod na euro 5 vobec nezvladla, a je to totalne uduseny motor
za druhe mozes preradzovat kolko chces, 1.0TSI bude stale o ligu rychlejsia(pocitovo o dve), uz len kvoli tomu ze pri renaulte je tych 81kw nameranych v jednom bode niekde okolo 6000rpm
zatial co pri 1.0TSI sa nad 81kw drzis niekde od 3800-3900RPM po 6300rpm
a hlavne, kolko % ludi tlaci motor k obmedzovacu? 10%? 15%?
Naposledy upravil/-a SKiLEX v Št 06. Máj, 2021, 23:18, upravené celkom 1 krát.
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4773
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
https://www.youtube.com/watch?v=0sbSlFX3LEc meganik bez vytacania do obmedzovaca 0-180 ~ 42s
https://www.youtube.com/watch?v=kQ7pKBEbvQU tu proti oktavii ina liga ako hvoris
https://www.youtube.com/watch?v=ucSiEJM6EbE raketova 1.0TSI 0-180km/h 0-180 ~ 4
1s
No to mi je je teda rozdiel "ligy". Atmosferu bude vytacat kazdy, kto vie , kde sa nachadza vykon. Boli tu s nami 20 rokov, tak snad sa to niekto stihol naucit.
Take este nebolo, ze silnejsie auto je o galaxiu pomalsie ako slabsie s turbom, pokial obe vyuzivaju plny potencial motora. Neviem akou logikou si k tomu dosiel Rovnaky nezmysel ako, ze turbomotor sa neoplati vytacat nad 5K lebo tam uz pada vykon aj krutak. Oplatit sa mozno neoplati ale ked chces z toho auta vydolovat maximum, tak to je jedina cesta.
https://www.youtube.com/watch?v=kQ7pKBEbvQU tu proti oktavii ina liga ako hvoris
https://www.youtube.com/watch?v=ucSiEJM6EbE raketova 1.0TSI 0-180km/h 0-180 ~ 4
1s
No to mi je je teda rozdiel "ligy". Atmosferu bude vytacat kazdy, kto vie , kde sa nachadza vykon. Boli tu s nami 20 rokov, tak snad sa to niekto stihol naucit.
Take este nebolo, ze silnejsie auto je o galaxiu pomalsie ako slabsie s turbom, pokial obe vyuzivaju plny potencial motora. Neviem akou logikou si k tomu dosiel Rovnaky nezmysel ako, ze turbomotor sa neoplati vytacat nad 5K lebo tam uz pada vykon aj krutak. Oplatit sa mozno neoplati ale ked chces z toho auta vydolovat maximum, tak to je jedina cesta.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Všeobecná diskusia II
Akoze
Jazdim kazdodenne 1.6 16V(aj ked 77kw), siel som na rapide 1.0TSI aj oktavii 1.0TSI, a doteraz by som dal ruku do ohna za to ze TSI bude aspon o 5sekund rychlejsie pri 0-180
Ale tak videa neklamu
S tym vytacanim pri TSI, davnejsie som to pocital tusim pre 1.2TSI(ale myslim ze obdobne to bude vpodstate na vsetkych), a vyslo mi ze jednotku sa oplati vytocit do obmedzovaca, a zbytok rychlosti tak do +-6000rpm... Nad 6000rpm je uz ten pokles vykonu taky velky ze to aj napriek nizsej zaradenej rychlosti akcelerujes pomalsie....
Jazdim kazdodenne 1.6 16V(aj ked 77kw), siel som na rapide 1.0TSI aj oktavii 1.0TSI, a doteraz by som dal ruku do ohna za to ze TSI bude aspon o 5sekund rychlejsie pri 0-180
Ale tak videa neklamu
S tym vytacanim pri TSI, davnejsie som to pocital tusim pre 1.2TSI(ale myslim ze obdobne to bude vpodstate na vsetkych), a vyslo mi ze jednotku sa oplati vytocit do obmedzovaca, a zbytok rychlosti tak do +-6000rpm... Nad 6000rpm je uz ten pokles vykonu taky velky ze to aj napriek nizsej zaradenej rychlosti akcelerujes pomalsie....
Re: Všeobecná diskusia II
To je dost prefuknuta bublina
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4773
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
K tym otackam https://www.youtube.com/watch?v=zZBqb0ZJSwU
Inak pozrel som si cennik suzuki. Swift sport 20 745e tj. o POLOVICU drahsi ako predosla generacia.
Inak pozrel som si cennik suzuki. Swift sport 20 745e tj. o POLOVICU drahsi ako predosla generacia.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5859
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia II
Masaker ako auta pozdrazeli. Suzuki uplne, ale to koli tomu mild hibridu. seriozne mi to nemoze nikto normalny kupit, ziadna pridana hodnota a auta o 3k drahsie. asi najslabsie zvladli popasovanie sa s normami...
aj ked napr. VW polo GTI sa nepredava nie koli nezajmu, ale koli emisiam, kazdy model vychadza okolo 6K emisna pokuta ci co som to cital? sa im neoplati, stracas na aute...
a clovek by si kupil aj nejaky bezny hatchback aka leon,golf/ochcavka ale to je vsetko 20+K v normalnej vybave, 25+ v takej ze mnam. a stale su to smejdy ekonomicke
Hold, ako povedala moja davna frajerocka z moskvy "I don't need expensive car, economy class is ok for me". no moja netusila ze tie auta teraz stoja kludne 30K
aj ked napr. VW polo GTI sa nepredava nie koli nezajmu, ale koli emisiam, kazdy model vychadza okolo 6K emisna pokuta ci co som to cital? sa im neoplati, stracas na aute...
a clovek by si kupil aj nejaky bezny hatchback aka leon,golf/ochcavka ale to je vsetko 20+K v normalnej vybave, 25+ v takej ze mnam. a stale su to smejdy ekonomicke
Hold, ako povedala moja davna frajerocka z moskvy "I don't need expensive car, economy class is ok for me". no moja netusila ze tie auta teraz stoja kludne 30K
Re: Všeobecná diskusia II
Mám subjektívny pocit že všetko nenormálne zdraželo za posledných cca 10 rokov - autá, byty, PC komponenty, dokonca aj potraviny, všetko 25-100% hore oproti porovnateľnej kategórii (základ, mainstream...), o službách ani nehovorím.
Presne ako hovoríš, autá čo ešte pár rokov dozadu boli za 14-16 v normálnej výbave sú teraz za 20+.
Presne ako hovoríš, autá čo ešte pár rokov dozadu boli za 14-16 v normálnej výbave sú teraz za 20+.
Spoiler: ukázať
- d3Xter
- Používateľ
- Príspevky: 1664
- Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
- Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Re: Všeobecná diskusia II
treba porovnat aj to co tie auta mali za vybavu predtym a teraz
kazdy by tiez chcel zarabat viac vo fabrike, doprave, samozrejme pokuty, ekologickejsia vyroba...
vraciame sa pomaly ale isto desiatky rokov spat, kde tieto veci boli pre beznych ludi nedostupne
kazdy by tiez chcel zarabat viac vo fabrike, doprave, samozrejme pokuty, ekologickejsia vyroba...
vraciame sa pomaly ale isto desiatky rokov spat, kde tieto veci boli pre beznych ludi nedostupne
Re: Všeobecná diskusia II
Aj na aute za 40K stupla cena o 3K a to sa tam nic nemenilo za rok a pol.
Akurat este zrusili zlavu.
Akurat este zrusili zlavu.
.
- d3Xter
- Používateľ
- Príspevky: 1664
- Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
- Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Re: Všeobecná diskusia II
jak ze ne? pokuty sa zmenili elektro musi dakto dotovat, ty nepoznas celu schemu co kde kolko, coronu do toho tiez mozes zarat uz, a pojde to vyssie ked nebudu vyrabat kvoli nedostatku súčiastok
nikto iny ako kupca to platit nebude
nikto iny ako kupca to platit nebude
Re: Všeobecná diskusia II
Ved ja to poznam, myslim technicky nic. Je to rovnaky model, rovnaka vybava, len cena vyssia.
A bude hur.
A bude hur.
.
Re: Všeobecná diskusia II
https://glennmessersmith.com/shiftpt.html#data
Tu je kalkulacka na vypocet optomalnych otacok pre preradenie kto sa nudi
Vychadza mi to tak ze vpodstate vsetky atmosfery sa oplati tocit po redline
A pri 1.4TSI 110kw to je podla tejto kalkulacky:
1 a 2 redline(6500rpm)
3 do 5900rpm
4 do 5600rpm
5 do 5500rpm
Takze s tymi 5k rpm to nie je az taky nezmysel, akurat sa o par stovak sekli
Tu je kalkulacka na vypocet optomalnych otacok pre preradenie kto sa nudi
Vychadza mi to tak ze vpodstate vsetky atmosfery sa oplati tocit po redline
A pri 1.4TSI 110kw to je podla tejto kalkulacky:
1 a 2 redline(6500rpm)
3 do 5900rpm
4 do 5600rpm
5 do 5500rpm
Takze s tymi 5k rpm to nie je az taky nezmysel, akurat sa o par stovak sekli
Re: Všeobecná diskusia II
eu ma oficial dokument k co2 emisiam poplatky/pokuty. velke cisla pre automobilku, a pocita sa uz pri prekroceni o 1 gram. vynasob to poctom predanych aut... nie su matka tereza, tak tie pokuty logicky prenesu na zakaznikov. pri porsche sa to strati, ale co bezne auta.
preco asi: montuju male nadrze, (male)rezervy za priplatok, startstop (a ine skodlive technologie pre techniku), hlinikove kapoty, plastove podbehy a kopec inych dielov ktore doteraz neboli z plastu...vsetko preto aby sa oholil co2 output ako sa len da.
keby karbon bol lacny a jednoduchy na vyrobu, uz by bol vsade.