Miso122 napísal: ↑Pi 21. Máj, 2021, 17:17
Pietro sk napísal: ↑Pi 21. Máj, 2021, 17:11no a 80 v meste
![facepalm :facepalm:](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/facepalm.gif)
...ani platinove brembo nezachrani, ak decko skoci pred auto.. sofer ma predvidat.
ako sofer si vzdy jednou nohou v base, tahas za kratsi koniec ak sa nieco stane. mnohi na to zabudaju.
nie je mesto ako mesto
SKiLEX napísal: ↑Pi 21. Máj, 2021, 17:40
tak nejak, nic nie je ciernobiele... to nie je ze 49 idem bezpecne, 70 bum anarchia zabijas ludi si hrozba...
soferak ste robili alebo kupili? zakon plati pre vsetkych rovnako. proste neexistuje ze si sam budes hodnotit podla rumunskej konstanty, kde akou rychlostou pojdes. ze si niekde isiel nadlimit a nedostal pokutu, je iba hlupe stastie ze tam zrovna neboli chlpati.
ak mas problem s tym ze niekde mhd porusuje predpis, mate všetci kamery, tak ho natoc a daj na policiu.. absurdne odvolavat sa na to, ze "niekto robi zle, tak aj budem".
plakat o rychlostnych limitoch pri pive nestaci, treba skusit reklamovat na stretnuti mestkeho zastupitelstva.
§ 16
Rýchlosť jazdy
(1) Vodič je povinný rýchlosť jazdy prispôsobiť najmä svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky a iným okolnostiam, ktoré možno predvídať. Vodič smie jazdiť len primeranou rýchlosťou, aby bol schopný zastaviť vozidlo na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad.
(2) Vodič autobusu a vodič motorového vozidla s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 3 500 kg smie jazdiť rýchlosťou najviac 90 km h-1. Na diaľnici vodič autobusu smie jazdiť rýchlosťou najviac 100 km h-1 a vodič motorového vozidla s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 3 500 kg rýchlosťou najviac 130 km h-1.
(3) Vodič iného motorového vozidla, ako sa uvádza v odseku 2, ako aj vodič autobusu s prípojným vozidlom, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť prevyšuje 750 kg, a vodič motorového vozidla s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 3 500 kg s prípojným vozidlom, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť prevyšuje 750 kg, smú jazdiť rýchlosťou najviac 90 km h-1.
(4) Vodič smie v obci jazdiť rýchlosťou najviac 50 km h-1, a ak ide po diaľnici v obci najviac 90 km h-1.
(5) Vodič nesmie prekročiť najvyššiu dovolenú rýchlosť jazdy vozidiel určenú dopravnou značkou alebo dopravným zariadením.
(6) Najvyššie dovolené rýchlosti ustanovené v odsekoch 2 a 3 nemožno prekročiť, ani ak je dopravnou značkou alebo dopravným zariadením dovolená vyššia rýchlosť; to neplatí pre vodiča motorového vozidla s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou neprevyšujúcou 3 500 kg bez prípojného vozidla.
(7) Vodič nesmie prekročiť najväčšiu konštrukčnú rýchlosť vozidla, a ak ide o jazdnú súpravu, ani najväčšiu konštrukčnú rýchlosť nijakého z vozidiel súpravy.
(8) Najvyššie dovolené rýchlosti ustanovené v odsekoch 2 až 6 nie sú povinní dodržiavať vodiči vozidiel ozbrojených síl, ozbrojených bezpečnostných zborov, ozbrojených zborov, Vojenskej polície, Vojenského spravodajstva a Slovenskej informačnej služby, ak to vyžaduje plnenie osobitných úloh, ktorých okruh určí príslušný minister a riaditeľ Slovenskej informačnej služby.
-------
k tym sanitkam a celkovo vozidlam s pravom
prednostnej jazdy :
https://kurzy.estranky.sk/clanky/skolen ... jazdy.html
https://www.epi.sk/zz/2009-8#f3596609
(1) Vodič vozidla, ktorý pri plnení špeciálnych úloh používa typické zvukové znamenie doplnené zvláštnym výstražným modrým svetlom alebo červeným svetlom, prípadne ich kombináciou (ďalej len „zvláštne výstražné znamenie“),
nie je povinný dodržiavať povinnosti a zákazy ustanovené týmto zákonom okrem povinností podľa § 3 ods. 2 písm. c) a § 4 ods. 2 písm. a) až f).
Vodič vozidla, ktorý pri plnení špeciálnych úloh používa zvláštne výstražné znamenia (ďalej len „vozidlo s právom prednostnej jazdy“), je povinný dbať na potrebnú opatrnosť tak, aby iných účastníkov cestnej premávky neohrozil.
cize moze obmedzit. aky je medzitym rozdiel??
n) neobmedzením povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky neprekážal,
o) neohrozením povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky nevzniklo nijaké nebezpečenstvo,
§ 40
(8) Vodič iného vozidla je povinný vozidlu s právom prednostnej jazdy a vozidlu, ktoré sprevádza, umožniť bezpečný a plynulý prejazd, a ak je to potrebné, aj zastaviť vozidlo na takom mieste, aby im neprekážalo. Do skupiny vozidiel tvorenej vozidlami s právom prednostnej jazdy a vozidlami, ktoré sprevádzajú, sa vodič iného vozidla nesmie zaraďovať.
(9) Ak hustota cestnej premávky v jednom smere jazdy vyvolá vznik kolóny stojacich vozidiel, vodič vozidla s právom prednostnej jazdy môže použiť krajnicu alebo inú časť cesty, ktorá nie je určená na jazdu vozidiel; pritom je povinný dbať na zvýšenú opatrnosť tak, aby neohrozil iných účastníkov cestnej premávky.
(10) Ak na stojacom vozidle svieti zvláštne výstražné svetlo modrej alebo červenej farby, prípadne ich kombinácia, musí vodič iného vozidla zvýšiť opatrnosť, znížiť rýchlosť jazdy, prípadne zastaviť vozidlo.
o skakani do priekopy sa tu nic nepise.
§ 41
(1) Vodič vozidla vybaveného zvláštnym výstražným svetlom oranžovej farby je povinný toto svetlo používať, ak by mohol svojou jazdou alebo pracovnou činnosťou ohroziť bezpečnosť alebo plynulosť cestnej premávky alebo na označenie prekážky cestnej premávky.
(2) Vodič vozidla podľa odseku 1 nie je povinný dodržiavať tie pravidlá cestnej premávky okrem § 3 ods. 2 písm. c), pri ktorých to povaha jeho jazdy alebo činnosti vyžaduje; pritom musí dbať na potrebnú opatrnosť.
(3) Vodič iného vozidla je povinný podľa okolností znížiť rýchlosť jazdy alebo aj zastaviť vozidlo, ak vozidlo uvedené v odseku 1 používa zvláštne výstražné svetlo oranžovej farby.
(4) Ustanovenie odseku 2 platí obdobne aj pre vodičov kolóny vozidiel ozbrojených síl, ozbrojených bezpečnostných zborov, ozbrojených zborov alebo Slovenskej informačnej služby vpredu i vzadu sprevádzanej vozidlami používajúcimi zvláštne výstražné svetlo oranžovej farby.
je logicke, ze ked je huka majak, tak asi je niekto v nudzi a rychlo potrebuje pomoc... vzi sa do situacie ze tvoja rodina rata sekundy do prichodu sanitky. sanitka nema kridla, aby preleteli zapchu.. oni pocitaju s tym ze ludia vedia ako sa maju zachovat a ze ich pustia.
bohuzial ludia su -ebnuti, sedia v tych plechovkach a myslia si ze im patri cely svet..
podobne je to aj s busmi.. bus sedi na lavom blikri, a nikto ho nechce pustit.. tak sa musia protivne vpichnut.
preto ked vidim bus s lavym blinkrom, brzdim, a bliknem aby siel. bezna vec brat ohlad na druhych, nebyt sebecke prasa.
profi vodici tir/bus musia pravidelne absolvovat vycvik,psychotesty. vidim ze by bolo chrumkave zaviest taku povinnost pre ostatne skupiny..
![smile2 :D](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile2.gif)