Všeobecná diskusia II
Re: Všeobecná diskusia II
Ked mas cakat rok, ako napr. na GLS tak zaplatis za skladovku... aj ked, nemam s tym dobru skusenost, kedze kazdy pri nemeckych autach je vybavy kopec, a ludia maju rozny ne/vkus a najst to, co chces moze byt pomerne zlozite.
.
Re: Všeobecná diskusia II
to nie je o tom... normalny jimny sa nepredava, lebo ho EU zakala kvoli emisiam(tvle, hned sa mi lepsie dycha)
tak to chceli ocurat tak ze to kvalifikuju ako N1 kde limity nie su tak prisne
tak to chceli ocurat tak ze to kvalifikuju ako N1 kde limity nie su tak prisne
- _Mato_
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 2266
- Dátum registrácie: Ut 21. Mar, 2006, 02:00
- Bydlisko: Beckov
Re: Všeobecná diskusia II
Čisté porno.
When I was a young man, I had liberty, but I did not see it. I had time, but I did not know it. And I had love, but I did not feel it.
Re: Všeobecná diskusia II
https://www.armadninoviny.cz/elektromob ... idita.html celkom pekne zhodnotene
Výcuc podstatneho:
Výcuc podstatneho:
EU pouze a jen pro vlastní trh s osobními elektromobily potřebuje od roku 2035 ročně vyrábět nebo nakupovat minimálně 1 TWh baterií.
Pokud bude v ČR jeden milion osobních elektromobilů (stále jen 1/5 celkového počtu). Pokud jen 1/7 těchto elektromobilů bude přes noc (kdy nefungují solární elektrárny) na domácích nabíječkách (normální nabíječka má příkon 4 kW). Při potřebě dobít 30 kWh nabíječka pojede 7,5 hodiny.
To znamená 142 tisíc domácích nabíječek tak může najednou brát po 4 kW příkonu, to je 568 000 kW (568 MW). To je výkon větší než jeden celý blok Dukovan (510 MW). A těchto 568 MW nebude nějaká špička na pár desítek minut, ale celé hodiny. Samozřejmě se může stát, že v jednu noc nebude nabíjet 1/7 ale klidně 1/5 pětina aut.
Továrna Gigafactory společnosti Tesla v Nevadě je budována od roku 2015 a v roce 2022 má dosáhnout produkce 100 GWh baterií ročně. Je to jediná tak velká továrna na baterie, která se aktuálně v USA staví. Mimochodem, továrna využívá technologie japonské firmy Panasonic.
Nejsilnější ekonomice světa s největším průmyslovým potenciálem a nejpříznivějším právním prostředí trvá sedm let stavba továrny s roční kapacitou 100 GWh. EU přitom potřebuje jen pro sebe do roku 2035 postavit deset až 15 těchto továren – jen pro silniční dopravu!
Evropě samozřejmě může pomoci Čína. Peking má pod svojí vojenskou kontrolou 80 % světových zásob surovin pro výrobu li-ion baterií a 77 % trhu s výrobou li-ion článků.
Navíc platí rovnítko: více elektromobilů v EU = větší závislost EU na Číně. Takže nejen, že poklesne mobilita evropské civilizace, ale i ta zbývající bude závislá na libovůli Číny.
Re: Všeobecná diskusia II
Celé tie elektromobily sú padnuté na hlavu, to dlhé roky nebude realita.
- Andre
- TV & Audio expert
- Príspevky: 11569
- Dátum registrácie: St 09. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia II
kde sa nepredava? vsak vsade vo svete kde ho maju ide na dracku
//nvm, som to najskor inak pochopil
Naposledy upravil/-a Andre v St 14. Júl, 2021, 20:18, upravené celkom 3 krát.
5600X | Fera 5 | STRIX B550-F | 16GB DDR4 | RTX 4070 SUPER | Seasonic Focus Plus 650 Gold | NZXT S340 Elite
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
Re: Všeobecná diskusia II
Zistil som ze chodit do nakupakov na 13rocnom omlatenom aute je prudko vyhodne
1. Clovek nemusi stat na kraji parkoviska 100m vchodu cez 2 miesta aby mu ho neobili... Zaparkuje pekne medzi ludi
2. Ked uz ho obiju tak clovek nic neriesi, maximalne to tomu druhemu poriadne oplati na aute(ak je este tam) a ide spokojny prec
A "nove" moze ostať novym
1. Clovek nemusi stat na kraji parkoviska 100m vchodu cez 2 miesta aby mu ho neobili... Zaparkuje pekne medzi ludi
2. Ked uz ho obiju tak clovek nic neriesi, maximalne to tomu druhemu poriadne oplati na aute(ak je este tam) a ide spokojny prec
A "nove" moze ostať novym
Re: Všeobecná diskusia II
To uz vacsina zistila. Je jedno kde zaparkujes a s cim, aj tak ti ho obiju. Ked to je obchod kde nakupuje slabsia socialna vrstva tak duplom.
Potom sa niektori cuduju ze clovek musi parkovat cez 2 ked nechce mat diery v aute. Skupina na fb by sa nemala volat parkujem ako kkt, ale ludia su kkti.
A samozrejme ten pocit ked niekomu rozbijes dvere alebo odkopnes zrkadlo po tom, ako ti oskrel auto je na nezaplatenie.
Potom sa niektori cuduju ze clovek musi parkovat cez 2 ked nechce mat diery v aute. Skupina na fb by sa nemala volat parkujem ako kkt, ale ludia su kkti.
A samozrejme ten pocit ked niekomu rozbijes dvere alebo odkopnes zrkadlo po tom, ako ti oskrel auto je na nezaplatenie.
.
- d3Xter
- Používateľ
- Príspevky: 1664
- Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
- Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Re: Všeobecná diskusia II
co tam parkoviska ked rodina ti to tyzden po lakovacke pokrsti
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
skilex: k tej elektromobilite a datam pre Cesko.
Instalovany vykon elektrarni v CZ je aktualne 22 000 MW (k 31.12.2019, cize 2r stary udaj: https://www.czso.cz/csu/xb/vyroba-a-spo ... -roce-2019). Pre ten vypocet to znamena, ze iba na noc potrebujes vykon vo velkosti 2.5% kapacity instalovaneho vykonu v sieti. Rozdiel v spotrebe medzi dnom a nocou vyzera ze je niekde okolo 10% (https://www.nazeleno.cz/energie/energet ... ejvic.aspx). Ja nejak nevidim problem v tom, ze pre noc musis vyhradit 2.5% kapacity. So stupajucim poctom elektromobilov bude postupne rast spotreba, na co bude nadvazovat rozsirovanie kapacity vedeni aj vyroby (deje sa uz dnes aj na SK). Okrem toho su tendencie, aby energeticke siete vedeli riadit tok energie (teda upravovat rychlost nabijania baterie e-aut u koncovych odberatelov). Popritom prichadzaju technologie reverzneho toku energie z auta do siete (napr. pre vykryvanie lokalnej spicky, alebo ako UPSka pre domacnost, pozri sa na F150 Lightning).
EU bude tlacit na lokalnu produkciu baterii, vratane lokalnych zdrojov. VW planuje stavbu viacerych fabrik na baterie. V poslednych rokoch kupuje rozne spolocnosti vyvyjajuce technologiu baterii (tusim jedna Svedska firma uz je v portfoliu, ak sa nemylim, jedna sa o Solid State clanky).
Instalovany vykon elektrarni v CZ je aktualne 22 000 MW (k 31.12.2019, cize 2r stary udaj: https://www.czso.cz/csu/xb/vyroba-a-spo ... -roce-2019). Pre ten vypocet to znamena, ze iba na noc potrebujes vykon vo velkosti 2.5% kapacity instalovaneho vykonu v sieti. Rozdiel v spotrebe medzi dnom a nocou vyzera ze je niekde okolo 10% (https://www.nazeleno.cz/energie/energet ... ejvic.aspx). Ja nejak nevidim problem v tom, ze pre noc musis vyhradit 2.5% kapacity. So stupajucim poctom elektromobilov bude postupne rast spotreba, na co bude nadvazovat rozsirovanie kapacity vedeni aj vyroby (deje sa uz dnes aj na SK). Okrem toho su tendencie, aby energeticke siete vedeli riadit tok energie (teda upravovat rychlost nabijania baterie e-aut u koncovych odberatelov). Popritom prichadzaju technologie reverzneho toku energie z auta do siete (napr. pre vykryvanie lokalnej spicky, alebo ako UPSka pre domacnost, pozri sa na F150 Lightning).
Co sa tohoto tyka, toto je velmi zavadzajuce tvrdenie. Tesle trvalo kolko, ~ 10 rokov, aby vyrabali okolo 400-500t aut rocne. VW to zvladol za asi 2 roky od masovejsieho nasadenia (nech 3 roky, eGolf sem neratam, az od ID3).Nejsilnější ekonomice světa s největším průmyslovým potenciálem a nejpříznivějším právním prostředí trvá sedm let stavba továrny s roční kapacitou 100 GWh.
Toto je tiez celkom zavadzajuce. Napr. v r. 2017 bolo objavene velke lozisko litia v EU, konkretne u nasich ceskych susedov - https://www.aktuality.sk/clanok/461891/ ... -na-svete/Evropě samozřejmě může pomoci Čína. Peking má pod svojí vojenskou kontrolou 80 % světových zásob surovin pro výrobu li-ion baterií a 77 % trhu s výrobou li-ion článků.
EU bude tlacit na lokalnu produkciu baterii, vratane lokalnych zdrojov. VW planuje stavbu viacerych fabrik na baterie. V poslednych rokoch kupuje rozne spolocnosti vyvyjajuce technologiu baterii (tusim jedna Svedska firma uz je v portfoliu, ak sa nemylim, jedna sa o Solid State clanky).
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Všeobecná diskusia II
Cize aby som zhrnul tvoj post
Kapacita vedeni ani vyroby nie je, ale v budúcnosti sa nejak vyriesi
Reverzny tok neexistuje, ale v budúcnosti sa to nejak vyriesi
Riadenie toku tiez nie, ale v buducnosti ss nejak vyriesi
Baterky tiez nie su, ale nejak sa urcite vyriesia v buducnosti
Tazba tiez nie je, ale to sa tiez vyriesi v buducnosti
Klasika
Kapacita vedeni ani vyroby nie je, ale v budúcnosti sa nejak vyriesi
Reverzny tok neexistuje, ale v budúcnosti sa to nejak vyriesi
Riadenie toku tiez nie, ale v buducnosti ss nejak vyriesi
Baterky tiez nie su, ale nejak sa urcite vyriesia v buducnosti
Tazba tiez nie je, ale to sa tiez vyriesi v buducnosti
Klasika