Všeobecná diskusia II
Re: Všeobecná diskusia II
Nemajú teraz auta už 11-22kw palubné nabíjačky? To koľko bude potom nabíja trebárs novú generáciu elektro čo bude mať dajme tomu 100kwh batérie a budem nabíjať 4kw, toto je teda budúcnosť čo nás čaká?
To radšej budem dýchať ten smrad tankovať 5 minut a viesť sa 1000KM na jedno natakovanie ako čakať kým môžem nabíjať alebo čakať kým niekto predomnou nabije.
Má tu chalani niekto z vás vôbec elektromobil? Dakej "lepšej" kvality?
To radšej budem dýchať ten smrad tankovať 5 minut a viesť sa 1000KM na jedno natakovanie ako čakať kým môžem nabíjať alebo čakať kým niekto predomnou nabije.
Má tu chalani niekto z vás vôbec elektromobil? Dakej "lepšej" kvality?
Re: Všeobecná diskusia II
Zo znamych co poznam tak e-up a a leaf... obe kupene na dotaciu a obaja byvaju v dome a obaja robia dvojciferny pocet km po meste denne a stym ze ked idu mimo mesta tak si beru benzinove/dizlove auto
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
Marek125: 4kW sa splietaju iba kvoli linkovanemu clanku. Inak domace nabijacky su 7.2/11/22 kW. Bezne teda 11 kW. S tym nabijes teoreticky 100 kWh bateriu za 9h. 100 kWh bateria je urcena pre ca. 400-500km (20-25 kWh/100km). Ako casto takto vela denne cestujes? Ak s tym pojdes raz za tyzden na dlhsiu cestu, tak to nechas nabit na plno a rano ides. Na dlhsie cesty pouzivas rychlonabijacky. Ak teda budeme brat moju situaciu, 150 km denne, spotreba 25 kWh/100km (to je tak ID4 / Enyaq pri 130 km/h), tak denne potrebujes nabit 37.5 kWh (dajme tomu 40 kWh). Pri 11 kW nabijacke necele 4h, pri 4 kW 10h (cize noc). Stale nevidim v tom ziaden problem.
Ja som uz raz mal predschvalenu 11 kW nabijacku na sidliskove parkovisko (elektrarne, druzstvo aj elektrikar by to povolili). Teraz sa stahujem do domu, kde pripojka domu je pripravena na 22 kW a pre auto budem mat predpripravu spravenu (5x10mm², teda do 22 kW). Mame povolene pripojenie PVE (na to tiez standardne treba povolenie elektrarni pre pripojenie do siete), len to musi revizak skontrolovat a dat peciatku na pripojenie. Wallbox si mozem namontovat a pripojit do siete.
Z druhej strany, firma stavala novu office budovu a mala prikazane zriadit nabijacky pre e-auta, takze na parkovisku mame aktualne 4 pripojky po 11 kW a 2 pripojky pre 3.6 kW. Patricne k tomu bolo s povolenim stavby potrebne vymenit trafostanicu, pol roka predtym nam tahali na ulici nove rozvody pre vacsi odber (to vo vseobecnosti firma potrebuje).
Ja som uz raz mal predschvalenu 11 kW nabijacku na sidliskove parkovisko (elektrarne, druzstvo aj elektrikar by to povolili). Teraz sa stahujem do domu, kde pripojka domu je pripravena na 22 kW a pre auto budem mat predpripravu spravenu (5x10mm², teda do 22 kW). Mame povolene pripojenie PVE (na to tiez standardne treba povolenie elektrarni pre pripojenie do siete), len to musi revizak skontrolovat a dat peciatku na pripojenie. Wallbox si mozem namontovat a pripojit do siete.
Z druhej strany, firma stavala novu office budovu a mala prikazane zriadit nabijacky pre e-auta, takze na parkovisku mame aktualne 4 pripojky po 11 kW a 2 pripojky pre 3.6 kW. Patricne k tomu bolo s povolenim stavby potrebne vymenit trafostanicu, pol roka predtym nam tahali na ulici nove rozvody pre vacsi odber (to vo vseobecnosti firma potrebuje).
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Všeobecná diskusia II
clovek pouzivajuci elektromobil (EV - electric vehicle) sa sprava uplne inak, lebo vie jeho benefityMarek125 napísal: ↑Pi 16. Júl, 2021, 12:15 Nemajú teraz auta už 11-22kw palubné nabíjačky? To koľko bude potom nabíja trebárs novú generáciu elektro čo bude mať dajme tomu 100kwh batérie a budem nabíjať 4kw, toto je teda budúcnosť čo nás čaká?
To radšej budem dýchať ten smrad tankovať 5 minut a viesť sa 1000KM na jedno natakovanie ako čakať kým môžem nabíjať alebo čakať kým niekto predomnou nabije.
Má tu chalani niekto z vás vôbec elektromobil? Dakej "lepšej" kvality?
momentalne robim pre firmu, ktora sa elektromobilitou zaobera a po viacerych rozhovoroch s ludmi, ktori EV maju, viem, ze oni uplne inak planuju vyuzitie auta, vedia zostavajuce kilometre a poznaju svoje bezne cesty, takze vedia, ze ked maju dojazd povedzme 150 km a za tyzden najazdia 135 km, tak auto nabiju az cez vikend, ked auto pouzivat nebudu a vtedy to moze ist aj pomalou domacou nabijackou, nebudu to zapajat na silny wallbox
Re: Všeobecná diskusia II
Ja niekedy najazdim 60km za tyzden a niekedy 3000. Neviem si uplne predstavit si robit cestu podla toho, kde budem musiet nabijat a robit nutene prestavky.
Taktiez pri skodovych udalostiach nasich aut kedy sa kazdu chvilu menia nejake narazniky a plasty sa budu poistovne z vymeny baterii pri kazdom tuknuti tesit.
Taktiez pri skodovych udalostiach nasich aut kedy sa kazdu chvilu menia nejake narazniky a plasty sa budu poistovne z vymeny baterii pri kazdom tuknuti tesit.
.
- d3Xter
- Používateľ
- Príspevky: 1664
- Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
- Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice
Re: Všeobecná diskusia II
nie nespravaju a nie nevedia
dnes som kdesi cital ze vrcholna politicka za eko vymenila etron za passat, lebo ze maaalo km s tym prejde
stoji to vela, poistky este viac a kontrola baterii musi prebehnut takmer pri kazdej skodovej udalosti, same vyhody
dnes som kdesi cital ze vrcholna politicka za eko vymenila etron za passat, lebo ze maaalo km s tym prejde
stoji to vela, poistky este viac a kontrola baterii musi prebehnut takmer pri kazdej skodovej udalosti, same vyhody
Re: Všeobecná diskusia II
ludia, co si to kupuju pre seba za vlastne, vedia ocenit vyhody EV a minimalizovat nevyhody, nemyslim si, ze nejaka anonymna vrcholova politicka je prave tento priklad
@stiv: ak jazdis vela a narazovo, tak pre teba EV vhodny nebude, to da rozum
@stiv: ak jazdis vela a narazovo, tak pre teba EV vhodny nebude, to da rozum
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
Narazovo 3000 km za tyzden je aktualne este komplikovane. Ale ked som videl Bjorna, ako zajazdil s Audi e-tron GT zhruba taku porciu km za ten tyzden, tak uz ani to nabijanie nie je problem (ak je k dispozicii dostatocne husta siet Ionity nabijaciek - 350 kW). 10-80% tam trvalo okolo 20-25m, pri 80% bolo dostatok energie na dalsich 300 km.
Neviem ako vy, ale ja dam tych 200-300km na jeden tah a potom potrebujem pauzu, ktora aj tak je bezne okolo 15-20 min.
Neviem ako vy, ale ja dam tych 200-300km na jeden tah a potom potrebujem pauzu, ktora aj tak je bezne okolo 15-20 min.
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Všeobecná diskusia II
@beardie rozum to mozno da, a ani ho nechcem, ale mam pocit ze raz mi ho nanutia.
Ja dam 400-600km bez zastavovania celkom bezne.
Ja dam 400-600km bez zastavovania celkom bezne.
.
Re: Všeobecná diskusia II
nanutia ti to az po 2035 a to budes mat ine poziadavky a aj dojazd bude iny
Re: Všeobecná diskusia II
Aj trava bude zelensia
Re: Všeobecná diskusia II
Technicky vzaté už je zelenšia oproti dobám keď sa na ekológiu nemyslelo vôbec. Rovnako je zelenšia ako tá v Čínskych veľkomestách a ich okolí kde ľudia doslova kapú na smog
/s
Ale iné sme chceli. Pokrok tu bude, a nie preto, lebo si to vysnívame, ale preto, že sa do toho lejú miliardy
/s
Ale iné sme chceli. Pokrok tu bude, a nie preto, lebo si to vysnívame, ale preto, že sa do toho lejú miliardy
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
skor je to tak ze ked byvas v dome, jazdis kratke trasy po meste, zadotuje ti to stat aj automobilka, neplatis dan ako za benzin/naftu a mas k dispozicii druhe benzinove/dizlove auto tak sa cez tie nevyhody da preniest